De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- dvh
Re: De Volkswagen Up!
Over een paar maanden komt de 5deurs Up.
De Up GT zal naar alle waarschijnlijkheid rond de 15k kosten. En met wat aankleding richting de 18-19k
Maar het is gokwerk want er is nog vrij weinig bekend.
De Up GT zal naar alle waarschijnlijkheid rond de 15k kosten. En met wat aankleding richting de 18-19k
- Luc B
Nu wachten op de 1e 1.8t conversie ...
- Arthur
- Auto: Nr.51

Heb nu een Ibiza met 1.2TSi (105pk). Kan ook een chip in naar 135-140pk en 225nm. Weegt ook "maar" 995kg. Schiet ik niet veel mee op. Zal best vlotter zijn en goed rijden maar een Ibi is practischer. Beter maar weer inruilen op een 130i

dvh schreef:Over een paar maanden komt de 5deurs Up.
- dvh
Kijk vandaag de dag maar eens wat een Lupo GTi kost..

Gaaf bakkie is dat
http://link.marktplaats.nl/525737230

Gaaf bakkie is dat

http://link.marktplaats.nl/525737230
Laatst gewijzigd door dvh op 14 feb 2012, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Ruil vandaag de dag maar eens een Lupo GTi in.
:drinking:
:drinking:
- JP
Van inruilen komt huilen. Dan maar particulier verkopen, toch?
...en toch kan ik me niet indenken dat destijds de Lupo GTi (bj. '02, 125pk) nieuw €22995 kostte
...en toch kan ik me niet indenken dat destijds de Lupo GTi (bj. '02, 125pk) nieuw €22995 kostte
Laatst gewijzigd door JP op 14 feb 2012, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Bij inruil moet je altijd bukken, maakt niet uit waar je mee aan komt zetten.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
GTRené: "misschien kun je wel een V8 in zo'n up lepelen."
- Arthur
@dvh: staat sinds die geimporteerd is al te koop. 2 maanden dus al. Toch wat te duur? Die was zelfs dik 24k nieuw...
En dan meteen @JP: dat lukt dus ook niet zo maar
Maar goed, karretje zal leuk zijn hoor. Wilde ik er eentje hebben dan kwam er een of andere ECO uitvoering die kan concurreren met de Aygo etc. Voor de hete versies is de markt erg klein, dus de vervangingsmarkt ook. Dan willen de meesten toch "meer" auto. Polo GTi bv. Of de Golf GTi
En dan meteen @JP: dat lukt dus ook niet zo maar

Maar goed, karretje zal leuk zijn hoor. Wilde ik er eentje hebben dan kwam er een of andere ECO uitvoering die kan concurreren met de Aygo etc. Voor de hete versies is de markt erg klein, dus de vervangingsmarkt ook. Dan willen de meesten toch "meer" auto. Polo GTi bv. Of de Golf GTi

-
Kun je zelf plaatsnemen op de 2e en 3e rij cilinders. perfecte gewichtsverdeling.Wouter81 schreef:GTRené: "misschien kun je wel een V8 in zo'n up lepelen."
- dvh
Vind je 2 maanden lang ?
Heb je die occasions hierboven al eens gezien ?!..
Heb je die occasions hierboven al eens gezien ?!..

- RVV
Die Lupo Gti is veel te duur. Een Polo Gti van hetzelfde bouwjaar toch serieus meer auto zit rond de 5k.
Verder met Arthur eens zo'n Up ding in full gti trim is het nog steeds net niet. Snap trouwens ook weinig waarom deze schoenendoos ineens zo'n lievelingetje is. JP je hebt notabene een Golf GTI, ongeveer 6000000 keer meer auto als zo'n anabole up van rond de 20k.
Verder met Arthur eens zo'n Up ding in full gti trim is het nog steeds net niet. Snap trouwens ook weinig waarom deze schoenendoos ineens zo'n lievelingetje is. JP je hebt notabene een Golf GTI, ongeveer 6000000 keer meer auto als zo'n anabole up van rond de 20k.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- JP
Ja, maar een GTi lijkt teveel op een GTD....RVV schreef:Die Lupo Gti is veel te duur. Een Polo Gti van hetzelfde bouwjaar toch serieus meer auto zit rond de 5k.

Ik wil gewoon een GT (wanneer komt Toyota met de off. prijzen?)
Laatst gewijzigd door JP op 14 feb 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
dvh schreef:Up GT
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws
En als ie naar 135pk 225nm te chippen valt, heb je helemaal een bommetje !
Edit: owja vergeten. Wie pakt die parel !?
LOLHackenberg presenteerde eind vorige maand in Wolfsburg hoogstpersoonlijk alle nieuwe Up’jes, bijgestaan door marketingbaas Luco
-
+1RVV schreef: Verder met Arthur eens zo'n Up ding in full gti trim is het nog steeds net niet. Snap trouwens ook weinig waarom deze schoenendoos ineens zo'n lievelingetje is. JP je hebt notabene een Golf GTI, ongeveer 6000000 keer meer auto als zo'n anabole up van rond de 20k.
Ik kan kleinere racy (boodschappen)autotjes wel waarderen omdat ze lekker puur zijn.. 106GTI, 205GTI, Swift Sport etc. maar dit komt een beetje over als half werk.. het is het allemaal net niet. Zit wat teveel aan de boodschappenwagen kant ipv GTI kant.
Twingo RS gaat ook weg voor 20K zag ik.. motorisch al leuker alleen wel lelijk.
- dvh
Wacht maar.
Als Chris Messias straks wat positiefs schrijft over de boodschappen GT , wil iedereen er een.
Kijk het is heel simpel.
Het is een kleine auto. Zoek je dat niet, dan moet je verder kijken.
Maar voor mij is het prima. Zo'n aangeklede GT vind ik super. Gewoon lekker goedkoop te rijden, allemaal niet te gek, het ziet er leuk uit, en het is pittig. Niet meer , niet minder.
Kleinepiemelcompensatieikganietineenkleineautorijden , daar heb ik geen last van. Zelfvertrouwen genoeg.
Daarbij, tot 18k zou ik het er persoonlijk gewoon voor over hebben.
Voor dat geld is er genoeg anders te koop, maar niet nieuw, en niet met 2 jaar garantie, ect.
Dus ja, waarom niet.
Het 'net niet' verhaal vind ik ook zoiets.. Is een 3.0 z4 het ook net niet tov van een M ?
Valt in dezelfde catagorie als 'ik ga niet zoveel geld uitgeven aan zo'n oude auto'. Ook zo'n dooddoener.
Koop je een auto van 10 jaar oud voor meer dan 15k , dan zit daar ook een gedachte achter.
Net niet, of net wel. Je hebt altijd een bepaalde beredenering die je voor jezelf maakt om een auto te kopen.
Waarom dit dan leuk is ?
Dit is altijd leuk geweest. Een kleine auto met een potentiële motor.
Zo had je de Golf 1 GTI , De Swift GTI , De 106 GTI , De Clio RS , Ect.
Nu veranderen tijden. En tegenwoordig heb je een 3 cyl + turbo. Een Fiat 500 abarth , en een Twingo RS.
In de basis allemaal vrouwen autotjes die wat gepimpt zijn en wat meer potentie hebben gekregen.
Maar doe nou niet alsof het iets nieuws is. Deze auto's zijn er tijden, in allerlei varianten, en je betaalde altijd de hoofdprijs tov de basisversie, en enkel de 'liefhebbers' kochten deze auto's.
Dat een 335i bij BMW 80k moet kosten, vind iedereen heel normaal.
Maar een leuk sportief autotje , waar gewoon alles op en aan zit voor 18-20k...
Fuck up , daar is niks mis mee.
Als Chris Messias straks wat positiefs schrijft over de boodschappen GT , wil iedereen er een.
Kijk het is heel simpel.
Het is een kleine auto. Zoek je dat niet, dan moet je verder kijken.
Maar voor mij is het prima. Zo'n aangeklede GT vind ik super. Gewoon lekker goedkoop te rijden, allemaal niet te gek, het ziet er leuk uit, en het is pittig. Niet meer , niet minder.
Kleinepiemelcompensatieikganietineenkleineautorijden , daar heb ik geen last van. Zelfvertrouwen genoeg.
Voor dat geld is er genoeg anders te koop, maar niet nieuw, en niet met 2 jaar garantie, ect.
Dus ja, waarom niet.
Het 'net niet' verhaal vind ik ook zoiets.. Is een 3.0 z4 het ook net niet tov van een M ?
Valt in dezelfde catagorie als 'ik ga niet zoveel geld uitgeven aan zo'n oude auto'. Ook zo'n dooddoener.
Koop je een auto van 10 jaar oud voor meer dan 15k , dan zit daar ook een gedachte achter.
Net niet, of net wel. Je hebt altijd een bepaalde beredenering die je voor jezelf maakt om een auto te kopen.
Waarom dit dan leuk is ?
Nu veranderen tijden. En tegenwoordig heb je een 3 cyl + turbo. Een Fiat 500 abarth , en een Twingo RS.
In de basis allemaal vrouwen autotjes die wat gepimpt zijn en wat meer potentie hebben gekregen.
Maar doe nou niet alsof het iets nieuws is. Deze auto's zijn er tijden, in allerlei varianten, en je betaalde altijd de hoofdprijs tov de basisversie, en enkel de 'liefhebbers' kochten deze auto's.
Dat een 335i bij BMW 80k moet kosten, vind iedereen heel normaal.
Maar een leuk sportief autotje , waar gewoon alles op en aan zit voor 18-20k...
Fuck up , daar is niks mis mee.
- RVV
Zeg David je verteld me niets nieuws, zoals ik al in het doodeng topic vertelde, ik kocht in 2001 een 100pk Seat Arosa met 100pk sportstoelen, dikke OZ wielen en een enkele brulpijp achter. Ding koste me toen ook dik 15000 euro. Maar op de een of andere manier vond ik die Arosa 16v toen een "wel" auto ipv net niet auto. Of de Up anabole trim 18k waard is? Lastig te zeggen. Maar voor 18k zeg ik , doe mij maar een lekkere Golf GTI. Kun je ook wel met voldoende garantie krijgen. En ach nieuw is ook maar 3 maanden nieuw.
- dvh
Dat net wel, of net niet , is voor ieder verschillend natuurlijk.
Zo heb ik zelf nooit omgekeken naar een Arosa. Deed me niks..
Totaal onterecht misschien.. Maar gewoon geen klik.
En wie weet wordt het helemaal geen Up GT.. duurt nog een jaar voordat zo'n ding leverbaar is..
Er kan een hoop gebeuren in een jaar
Neemt niet weg dat ik, op dit moment, het een erg leuke auto vind om in de gaten te houden.
Zo heb ik zelf nooit omgekeken naar een Arosa. Deed me niks..
Totaal onterecht misschien.. Maar gewoon geen klik.
En wie weet wordt het helemaal geen Up GT.. duurt nog een jaar voordat zo'n ding leverbaar is..
Er kan een hoop gebeuren in een jaar

Neemt niet weg dat ik, op dit moment, het een erg leuke auto vind om in de gaten te houden.
-
Zoals ik al zei zijn kleine auto's prima, zeker met sportieve insteek. Maar vind dit meer een boodschappenhok met wat sportieve accenten dan een (kleine) hothatch met naam zoals dat rijtje. En dan is 20K veel geld. Swift Sport is ook nieuw voor hetzelfde geld te koop en vind ik meer auto en schat ik ook wat sportiever in (motorisch en onderstel hebben die jappen leuk aangepakt). Maar misschien zit ik ernaast hoor, echt grondig is het allemaal nog niet getest door de pers. Renault lijkt de laatste jaren het oude GTI gevoel te hebben opgepakt/overgenomen met de RS modellen (en zo'n Swift Sport als underdog).dvh schreef:
Waarom dit dan leuk is ?
Ik heb ook wat moeite om te begrijpen waarom mensen veel geld uitgeven aan dit soort auto's... ook ik overweeg wel eens een Aygo voor de saaie kilometers (zeker omdat ik straks verder van m'n werk ga wonen) maar dan vind ik een kaal model wel prima.. zolang er airco en een radio in zit.. al die andere opties vind ik dan al zonde geld. Collega van mij zat ook naar een Aygo te kijken maar het ding moest wel full options zijn. Mist het doel een beetje als je zoiets koopt a 20k.. vandaar ook, als het om sportiviteit gaat moet het ook wel bommetje/kart zijn(dan is 18-20k prima) en geen auto met wat sportieve prullaria en simpel chipje.
Maargoed dat is ook maar een mening. Te vroeg om iets over te zeggen

- dvh
Zonde van het geld..
Tja, ik weet het niet.
Nieuw kopen is altijd de hoofdprijs betalen.
Nou valt nieuw kopen bij een auto als dit nog mee.
Het valt mee omdat de totaalprijs niet astronomisch is. En de afschrijving is meestal milder.
Wat ik zonde v/h vind ik een BMW 7-serie van 150k die bij het uitrijden v/d garage al 15K afschrijft.
Of een Golf van 35k die naar een jaar 20-25% minder opbrengt.
Als ik naar het geld ga kijken, wat zonde is, dan zou ik geen nieuwe auto kopen.
Nu is geld niet de hoofdreden. Want als het daar om gaat dan koop je een 2ehands lupo 1.0 diesel.
Het moet ook leuk zijn.
Als ik nou de kosten ga afwegen tegen de fun, dan is zo'n Up in mijn ogen een goede kanshebber.
Een 2ehands golf die zijn grootste afschrijving al achter de rug heeft kan ook. Echter, hogere bijtelling enzo.. Daar heb ik gewoon helemaal geen zin in.
Als je het me vraagt, rij ik niet liever een leuke Z4 voor 15-20k ? Tuurlijk ! ( ff afgezien van voorkeur 4 zitplaatsen ). Maar het kl*te belastingstelsel hier laat mij dan schaamteloos de bijtelling betalen over de nieuwprijs.
Gewoon een no-go voor mij.. Ik hou er verder mijn mond over voordat ik termen als 'centenkwestie' te horen krijg. Is gewoon een principe kwestie. Ik ga géén bijtelling over de nieuwprijs betalen. ( punt )
Edit:
Let wel, ik ben blijkbaar helemaal in de veronderstelling dat deze GT goed gaat rijden. Het gewoon een toppertje is. Is het dat niet, dan is elke euro er een teveel................
Tja, ik weet het niet.
Nieuw kopen is altijd de hoofdprijs betalen.
Nou valt nieuw kopen bij een auto als dit nog mee.
Het valt mee omdat de totaalprijs niet astronomisch is. En de afschrijving is meestal milder.
Wat ik zonde v/h vind ik een BMW 7-serie van 150k die bij het uitrijden v/d garage al 15K afschrijft.
Of een Golf van 35k die naar een jaar 20-25% minder opbrengt.
Als ik naar het geld ga kijken, wat zonde is, dan zou ik geen nieuwe auto kopen.
Nu is geld niet de hoofdreden. Want als het daar om gaat dan koop je een 2ehands lupo 1.0 diesel.
Het moet ook leuk zijn.
Als ik nou de kosten ga afwegen tegen de fun, dan is zo'n Up in mijn ogen een goede kanshebber.
Een 2ehands golf die zijn grootste afschrijving al achter de rug heeft kan ook. Echter, hogere bijtelling enzo.. Daar heb ik gewoon helemaal geen zin in.
Als je het me vraagt, rij ik niet liever een leuke Z4 voor 15-20k ? Tuurlijk ! ( ff afgezien van voorkeur 4 zitplaatsen ). Maar het kl*te belastingstelsel hier laat mij dan schaamteloos de bijtelling betalen over de nieuwprijs.
Gewoon een no-go voor mij.. Ik hou er verder mijn mond over voordat ik termen als 'centenkwestie' te horen krijg. Is gewoon een principe kwestie. Ik ga géén bijtelling over de nieuwprijs betalen. ( punt )
Edit:
Let wel, ik ben blijkbaar helemaal in de veronderstelling dat deze GT goed gaat rijden. Het gewoon een toppertje is. Is het dat niet, dan is elke euro er een teveel................
- Arthur
Ik quote alleen ff dit gedeelte want JP en dvh hebben aandelen Up! geloof ik
En vooropgesteld dat iedereen moet doen wat 'ie wil hebben ook anderen daar wel weer een mening over. Dus daar (k)leuteren we al genoeg over
Waarom dan dit stukje gequote? Omdat de meeste merken juist wel een occasionlabel hebben met 2 jaar garantie, waaronder het door jullie geliefde VW. Dus tot 18k is er genoeg anders te koop met 2 jaar garantie maar wss niet nieuw, dat niet
Of je daar het geld, de bijtelling en/of belasting voorover hebt is weer wat anders. Maar het is er wel.

dvh schreef:Kleinepiemelcompensatieikganietineenkleineautorijden , daar heb ik geen last van. Zelfvertrouwen genoeg.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Overigens is die 2 jaar garantie bij VW vrij waardeloos qua duur.... Kia geeft zelfs 7 jaar op zijn auto's. Nu is dat het andere uiterste maar 3 tot 4 jaar zou toch wel mogen.
Seat geeft op zijn Up! variant (Mii) straks ook 4 jaar garantie en die begint vanaf 7695 euro. Misschien ook interessant (al vind ik hem niet mooi).
Seat geeft op zijn Up! variant (Mii) straks ook 4 jaar garantie en die begint vanaf 7695 euro. Misschien ook interessant (al vind ik hem niet mooi).
- Knot
Ik vind de grille van de Seat juist een stuk mooier, alleen het stuur vind ik dan weer niks. Die 4 jaar lijkt me wel een stuk lekkerder en daardoor verkopen naar zich toe trekken.
- Arthur
Heb me er nooit echt in verdiept, garantie op nieuwe auto's. Dacht altijd 2 jaar en idd weet ik dat Kia 7 jaar geeft. Zijn er meer merken die meer dan 2 jaar geven. Overigens lokt mij dat niet als koper, meer jaren garantie op een nieuwe. Misschien wel op een gebruikte.
Alhoewel een nieuwe Kia Rio in het wit met 17" etc. best een stoer hokje is. Motor spreekt me alleen niet aan.
@Wouter: Die 4 jaar op de Mii is nieuw bij SEAT? Want op m'n Ibiza (nieuw 2011) zit "maar" 2 jaar.
Alhoewel een nieuwe Kia Rio in het wit met 17" etc. best een stoer hokje is. Motor spreekt me alleen niet aan.
@Wouter: Die 4 jaar op de Mii is nieuw bij SEAT? Want op m'n Ibiza (nieuw 2011) zit "maar" 2 jaar.