Rijbewijs kwijt... en weer terug!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Rijbewijs kwijt... en weer terug!

Bericht door Ravin ///M » 28 feb 2008, 22:14

Ik rij de A348 op en zie een Passat variant met 2 pijpen voor me gaan, en ik trek er langs. Ik denk nog "...wie koopt er nou een Passat met 2 pijpen, dat moet politie zijn...", maar ik trok er langs en ze gingen niet mee... vervolgens rij ik ~170 en ik zie ineens de Passat achter me aan komen, dus ik laat het gas los en zak tot 140, waarna hij me inhaalt en zich tussen mij en de auto voor me propt... meting van 170 terugzakkend naar 160, op 850m, ik heb de beelden gezien maar ik vond ze erg onduidelijk... ik vond het niet duidelijk dat de afstand tussen hen en mij gelijk bleef. Maar goed, Na correctie 171?!km dus dik te snel... mooi kut, heel mijn weekend is naar de filestijnen.

Maar/dus... weet iemand hoe lang nar die 10 dagen die ze noemen voor de reactie van het OM ik mijn rijbewijs terug heb? Ik heb geen antecedenten boven de 50, wel een aantal boven de 40 en vorig jaar feb. had ik een biertje teveel op bij een routinecontrole...
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 08 mar 2008, 14:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 28 feb 2008, 22:17

Knap klote zeg!!!!

Ik ben bang i.v.m. je verleden dat je kan rekenen op een maand of 4-5 zonder je rijbewijs. Ik wil je weekend niet nog rottiger maken, maar gezien je biertje teveel op, zou dat ook nog wel eens wat langer kunnen zijn. Ik hoop het niet voor je, maar vrees er maar wel voor!

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 28 feb 2008, 22:20

:shock: WTF?! ZO LANG?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 feb 2008, 22:21

oew...zwaar klote! normaal krijg je hem binnen 10 dagen terug als je hen aanschrijft, maar als je binnen 2 jaar ook al boven de 40 had en dat andere gevalletje ben je zuur vrees ik...dat gaan ze dus zwaarder aanpakken vrees ik...hou rekening met 1 tot 3 maanden ontzegging :?

maargoed hoop dat het meevalt voor je, immers gevaar is niet bewezen of gevaarlijk rijgedrag, der zijn geen slachtoffers en geen ongelukken gebeurt...alleen volgens de regel te hard wel...en das hetzelfde volgens hen...crimineel :wink:

sterkte!! and keep us posted.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 28 feb 2008, 22:24

Nou, normaal gesproken krijg je hem na die 10 dagen sowieso terug in afwachting van de rechtszaak.

Het beste kun je even een briefje sturen, erin uitleggen dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk, geen enkele veroordeling voor zoveel te hard rijden hebt en je de juistheid van de meting betwist, de kans op recidive dus nul is etc.
Dan heb je kans dat je hem al weer wat sneller terug krijgt, ben je in ieder geval de komende maanden mobiel, wat een rechter dan over een jaar beslist is moeilijk te voorspellen, maar je rijbewijs kwijt zijn tot aan een rechtszaak is zuur, dat wi je echt niet.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 28 feb 2008, 22:24

Ik heb wel, toen er andere auto's verschenen de snelheid laten zakken tot 140, dus ik hoop dat dat voor me pleit. Bovendien ben ik soms 's nachts beroepsmatig oproepbaar en kan ik dan niet op taxi of openbaar vervoer rekenen... ik hoop dat dat ook wat uit gaat maken...

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 28 feb 2008, 22:26

Ik heb mijn advocaat al gebeld en die gaf ook al aan dat ik het beste kan aanschrijven. Meteen maar ff doen dus...

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 feb 2008, 22:26

Sterkte :(

Ik was in januari langs de kant gezet door een debadged Vectra (V6, 2 pijpen links en rechts)... had bijzonder veel geluk met 49 km/u te hard na correctie.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 28 feb 2008, 22:30

Ik schat 4 maanden kwijt + 600 euro boete.

Je zit nu in de schopstoel doordat je over de 70 te hard bent gegaan + je verleden.

Wel behoorlijk vervelend. Succes iig.
Laatst gewijzigd door Joy op 28 feb 2008, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 28 feb 2008, 22:30

Shit man Ravin...... en ik weet hoe je van je 7 fahren houdt.

De A348 word echt de laatste tijd meer gecontroleerd, sux. Ik durf daar niet zo gauw 's avonds gas te geven meer. :?

Keep us idd posted. Ik duim voor je.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 28 feb 2008, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 28 feb 2008, 22:32

Vreselijk! Ik leef (als voormalige siebener-fahrer) met je mee. Even niet emotioneel, maar juridisch:

Er zijn geen duidelijke regels wanneer je je rijbewijs terugkrijgt, gek genoeg. De beste remedie is: bellen, bellen, bellen. Iedere dag weer, dan krijg je je RB gek genoeg eerder terug omdat ze (dat zijn: het OM, de politie, ome Koos, het Parket, etc.) genoeg van dat gebel krijgen (onder het motto: "wie het hardst schreeuwt, krijgt altijd gelijk"). Als de zaak voor de rechter komt (en dat kan best wel heel erg lang duren, reken op 6 tot 12 maanden), doet deze een uitspraak waarna de straf pas zou mogen volgen.

Het OM (ome Koos dus) neemt dus alvast een voorschotje op wat de rechter (wellicht) zal beslissen. De straf, wat die ook is, wordt stiekem door het OM alvast voorafgaand aan de rechtszaak ten uitvoer gelegd door je RB voor een onduidelijke periode vast te houden. En dat mag juridisch helemaal niet: je bent onschuldig tot een rechter je heeft veroordeelt; eerder verdien je geen straf. Dus bellen, bellen, bellen en dan later hopen dat je voor de rechter een straf krijgt die net zo hoog of minder is als de tijd die het OM je rijbewijs ten onrechte onder zich heeft gehouden.

Succes! (ongetwijfeld namens ons allen)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 feb 2008, 22:52

Ben_968CS schreef: Het OM (ome Koos dus) neemt dus alvast een voorschotje op wat de rechter (wellicht) zal beslissen. De straf, wat die ook is, wordt stiekem door het OM alvast voorafgaand aan de rechtszaak ten uitvoer gelegd door je RB voor een onduidelijke periode vast te houden. En dat mag juridisch helemaal niet: je bent onschuldig tot een rechter je heeft veroordeelt; eerder verdien je geen straf. Dus bellen, bellen, bellen en dan later hopen dat je voor de rechter een straf krijgt die net zo hoog of minder is als de tijd die het OM je rijbewijs ten onrechte onder zich heeft gehouden.

Succes! (ongetwijfeld namens ons allen)
in theorie inderdaad...maar toch doen ze het, hebben ze ook bij mij gedaan destijds...en kijk naar een persoon die alvast in voorarrest in de bak zit die is ook nog niet veroordeelt dus het kan/mag schijnbaar :roll:

sms Jor-aan en vraag wat te doen :lol: verzin een list...een boot heb je al :wink: maar ff serieus...diep klote natuurlijk, moet er niet aan denken dat ze het weer bij mij doen, maar kan zo...in ongeveer 13 sec van 0 op 200km/u dus kan snel snel gaan...

Luco

Bericht door Luco » 28 feb 2008, 23:01

GTRene schreef:oew...zwaar klote! normaal krijg je hem binnen 10 dagen terug als je hen aanschrijft, maar als je binnen 2 jaar ook al boven de 40 had en dat andere gevalletje ben je zuur vrees ik...dat gaan ze dus zwaarder aanpakken vrees ik...hou rekening met 1 tot 3 maanden ontzegging :?
Ik ben gepakt en veroordeeld voor zon geintje.
Haalde een golf in op een 80 km weg met 110 :D :D :D
Toen kwam er een stukje 50 en reed door met 110
Rijbewijs kwijt.

Briefje geschreven naar officier en binnen 8 dagen terug

Had ook al twee keer boven de 30 te hard gereden.
Werd meegenomen in rechtzaak.
Eis: half jaar rijontzegging met twee jaar proeftijd en 400 euro boete.
Veroordeling: half jaar rijontzegging met twee jaar proeftijd en 400 euro boete.

Toen uitgelegd dat ik net eigen zaak was begonnen toen en blablablabla

Na overleg rechter en officier veroordeling bijgesteld tot half jaar voorwaardelijke rijontzegging, twee jaar proeftijd en 800 euro boete.

Dus bereid je met een goed verhaal voor en mak je borst maar nat.

Ow ja officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt of niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 feb 2008, 23:47

ja als je het nodig hebt voor je zaak of werk scheelt wel...

ik snap dat ook wel, maar vond het destijds niet eerlijk, immers die mensen kunnen na hun werktijd ook gewoon rijden prive...en dat mocht ik ook niet, dus eigenlijk rechtsongelijkheid...(dat prive rij gedeelte)
Ik kon nergens heen woon alleen en kom er al bijna niet uit, ik heb me 3 maand opgesloten in huis en een vriend(in) haalde me 1x per week op voor boodschappen doen :P ...heeft me zeker 2 jaar van m'n leven gekost qua emotie...maargoed.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 29 feb 2008, 00:04

...ik begrijp je Rene, maar t is zakelijk echt noodzaak, ik kan me niet voorstellen dat ik naar een spoedgeval ga met de taxi

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 feb 2008, 00:10

Ravin ///M schreef:...ik begrijp je Rene, maar t is zakelijk echt noodzaak, ik kan me niet voorstellen dat ik naar een spoedgeval ga met de taxi
Ik hoop ook echt dat je hem terug krijgt :idea: thats for sure...

Ik vind het sowieso al belachelijk als ze iemands rijbewijs langer dan een week afnemen...immers:

ze lopen zo geld mis qua benzine enz

die persoon mist 3 maanden rijervaring

en na 3 maanden is ie nog dezelfde chauffeur

en hoe langer je het afneemt des te groter de kans dat iemand dus toch gaat rijden en dus onverzekerd is en dus wegrijd als er politie komt en dus levensgevaarlijk wordt dan...kijk naar Engeland.

dus als je kan rijden, blijf dan van die persoons rijbewijs af! een week straf is kloten genoeg met boete, maar langer is vragen om ellende, en logish ook.

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch
Contacteer:

Bericht door Kazimir » 29 feb 2008, 00:12

Klote man, zou mij ook zomaar kunnen gebeuren! :(

In ieder geval sterkte! :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 feb 2008, 00:14

Donderdag rbw kwijt, kon hem de maandag daarna weer ophalen. Even een briefje door je advocaat laten schrijven.

Was ook 1e keer dat ik een zware overtreding had.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Rijbewijs kwijt...

Bericht door Rupie » 29 feb 2008, 06:54

Ravin ///M schreef:ik heb de beelden gezien maar ik vond ze erg onduidelijk... ik vond het niet duidelijk dat de afstand tussen hen en mij gelijk bleef.
Hier ben ik dus ook bang voor dat ze me zo een keer pakken. Ik was ook in de veronderstelling dat ze je over een gelijke afstand moeten volgen om een goede meting te doen, maar als ik tegenwoordig wegmissbruikers zie dan lijken ze meer op punten in het landschap te fixeren. Die veiligheid is dus weg. Vervelend voor jou nu.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 29 feb 2008, 08:54

mij hetzelfde gebeurd,

meestal bij de eerste invordering heb je em na een maand wel terug.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Bericht door René130i » 29 feb 2008, 09:17

Offtopic, Hard rijden is prima. Dat biertje teveel niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 feb 2008, 09:18

Rene / Hazze schreef:Offtopic, Hard rijden is prima. Dat biertje teveel niet.
+1

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 29 feb 2008, 09:33

Tot 69/79 te hard staat de eerste keer gewoon een schikkingsvoorstel in euri's voor, daarna (of niet eerste keer, of harder) volgen er andere sancties.
A348 zou ik voorlopig maar rustig aandoen, laatste 2 weken daar ook al bijna veel ellende gehad. Ze stonden ze er op woensdagavond half 10 op die 4 baans weg (n348) te laseren....

edt: lees net dat je meer 'geregistreerde' bekeuringe hebt (meer dan 30 cq 40 te hard), dan kan dit nog eens lullig uitpakken...

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 29 feb 2008, 09:55

Hier is veel info te vinden :wink: : http://www.flitsservice.nl/

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 feb 2008, 10:40

ja leuk berichtje althans tot nu toe...maar dan denk je wat nu? zouden ze mij dan ok de ellende terug moeten betalen en de 1200 euro? zal wel niet, toch hoop ik dat ze laserguns ongeldig verklaren...kutdingen :lol: of lasergun met video das bewijs anders niet.
29/02/2008 Het gerechtshof in Leeuwarden doet vrijdag uitspraak over de rechtsgeldigheid van snelheidsmetingen door laserguns.

Op het schermpje van de lasergun staat de gereden snelheid. De agent die het apparaat hanteert, schrijft daarna de gemeten snelheid op. Volgens advocaat Tjalling van der Goot ontbreekt op die manier keihard juridisch bewijs om hardrijders te veroordelen. De gemeten snelheid is namelijk achteraf nooit te controleren.

De raadsman stelt dat het digitaal opslaan van de gemeten gegevens door de lasergun een einde aan de discussie kan maken. Dan is namelijk achteraf wel objectief te controleren hoe hard de 'geschoten' automobilist reed.

Van der Goot staat een 49-jarige man uit het Drentse Borger bij. De man heeft volgens een agent die een lasergun hanteerde 156 kilometer per uur gereden. Op de weg waar hij reed tussen Coevorden en Emmen is 100 kilometer per uur toegestaan.

De verdachte uit Drenthe werd eerder door de rechtbank in Assen vrijgesproken. Het Openbaar Ministerie ging in beroep en eiste twee weken geleden bij het hof een boete van 480 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van vier maanden.

Bron: Telegraaf

Melder: gz

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertmans, Semrush [Bot] en 430 gasten