Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JdBn » 12 aug 2019, 07:46

RJL86 schreef: 06 aug 2019, 13:11 Ze zijn iets te groot idd. Kleinere monitoren hadden ook wel volstaan op zich, maar het was een goede deal. :tong:
Om te compenseren ligt er die extra demping voor toch? :lol:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door RJL86 » 12 aug 2019, 08:59

JdBn schreef: 12 aug 2019, 07:46
RJL86 schreef: 06 aug 2019, 13:11 Ze zijn iets te groot idd. Kleinere monitoren hadden ook wel volstaan op zich, maar het was een goede deal. :tong:
Om te compenseren ligt er die extra demping voor toch? :lol:
haha precies

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Robin » 08 sep 2019, 05:53

Mag dit hier?



Hoe goed is zo'n dingetje en hoe goed zijn die SONOS speakertjes van €199,00 bij Expert?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2019, 08:14

Kende hem nog niet maar lijkt wel een gaaf di

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 08 sep 2019, 09:19

Hoeveel laadtijd heeft ie? :tooth: :lol:

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 25 sep 2019, 16:39

Bijzonder.
M'n versterker heeft afgelopen tijd bij Gato in Denemarken gelogeerd voor een kleine reparatie.
Sinds deze week weer terug en hoewel de boel ruim een maand stroomloos heeft gestaan (en de componenten zich de komende weken zich weer zullen moeten "zetten"), is de weergave iets (ten goede) veranderd.
Een stukje wijdser en grootser, meer ruimtelijk dan voorheen. De weergave laat ook nóg meer detail horen, een klank die blijkbaar toch uit meerdere laagjes opgebouwd of samengesteld is dan dat ik voorheen waarnam.
Het lijkt er op dat Gato de versterker met de reparatie gelijk (deels) heeft geüpgrade naar hun huidige laatste versie.
Ik is grote blij. :clap:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 26 sep 2019, 01:21

Een kennis van me heeft de fomation Duo van BW. Ongekend hoe die klinken. Ze zijn wireless. 2 x125 watt in de speaker. Bass mid en hoog wat een geluid komt eruit.

Je moet een knappe wired speaker hebben wil je deze overtreffen. Echt high end geluid.

Ze zijn niet goedkoop maar je moet het wel zo zien dat je geen versterker nodig bent.

Heb ze nu al 2 keer geluisterd. 1 keer in een luister studio en vanavond bij iemand thuis.

Ik raad liefhebbers van mooi geluid aan om eens ergens te luisteren.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 26 sep 2019, 09:26

Actieve wireless speakers zijn de toekomst.
Ik heb sinds kort de Kef LS50W met een Rel T9 subwoofer aangeschaft. (LS50 is al tig keer bekroond).
Een klant van mij hoorde ze tijdens een demo toen we samen aan het werk waren en heeft ze toen ook meteen aangeschaft.

Vanwege deze upgrade gooi ik mijn Kef X300A wireless in de verkoop. Deze klonken al echt subliem maar de LS50W zijn echt een andere klasse. Ik moet ze alleen nog plaatsen op internet.

De formation duo's heb ik ook beluisterd en inderdaad die klinken echt top.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 26 sep 2019, 17:50

De echte high end boys zullen nog wel even hun neus ophalen voor alles wat wireless is. Bevalt me ook prima. Maar als hifi je hobby is dan is het wat kaal en is er niks aan te passem qua nieuwe componenten.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 26 sep 2019, 18:14

Maus schreef: 25 sep 2019, 16:39 Bijzonder.
M'n versterker heeft afgelopen tijd bij Gato in Denemarken gelogeerd voor een kleine reparatie.
Sinds deze week weer terug en hoewel de boel ruim een maand stroomloos heeft gestaan (en de componenten zich de komende weken zich weer zullen moeten "zetten"), is de weergave iets (ten goede) veranderd.
Een stukje wijdser en grootser, meer ruimtelijk dan voorheen. De weergave laat ook nóg meer detail horen, een klank die blijkbaar toch uit meerdere laagjes opgebouwd of samengesteld is dan dat ik voorheen waarnam.
Het lijkt er op dat Gato de versterker met de reparatie gelijk (deels) heeft geüpgrade naar hun huidige laatste versie.
Ik is grote blij. :clap:
Dat zijn leuke verrassingen Maus! Kan je de firmware niet zelf updaten?

Overigens laat mijn Hegel H390 laat nog even op zich wachten: de vraag is aanzienlijk groter dan verwacht.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 27 sep 2019, 08:20

Ik heb nog zo’n ouderwets ding zonder USB- of internetaansluiting, zitten trouwens helemaal geen digitale aansluitingen op. :tooth:
Voor zover ik weet is firmware updaten niet zelf te doen.

Mijn versterker is van de 1e serie en bevatte nog een complexe besturing, iets wat Gato in de latere modellen vereenvoudigd heeft.
Van wat ik van de importeur begreep zijn diverse boards nu vervangen door de latere versies.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 03 okt 2019, 22:14

Zo, lekker zitten stoeien met de Marantz en de Audio pro’s.
Bank verplaatst, center verplaatst, hoofdspeakers verplaatst en presto! Weer een heel nieuw geluid, weer een stukje beter en een avond fun zonder kosten. Wat is audio toch leuk :-)

Nu weer rode oogjes van Maaike Ouboter. Iemand die aflevering van de beste singer-songwriter gezien?
Emotie, daar draait het toch om bij de muziek!

Ik ben intussen ook redelijk benieuwd naar de set bij sommige DF-ers thuis!!!!

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 04 okt 2019, 00:22

BW Formation Flex in stereo met Formation Bass.

Spelen top!

Wil het liefst naar een 5.1 setup van bw met 5 losse speakers en sub van de formation series daar is het wachten nog even op. Ik wil geen soundbar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 04 okt 2019, 07:20

^Liever een snackbar dan idd :lol:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 04 okt 2019, 10:35

Haha:)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 04 okt 2019, 10:51

Nu een paar maanden de devialets staan. Voor de mensen die met hifi willen speken is het niks, is echt plug and play. Maar wat een geweldig geluid. Helaas nu wel 3 streaming apps draaien dus dat is wel een tientje of 6 per maand, maar goed, dat is 1,5 CD dus niet einde van wereld voor alle muziek die ik wil. Moet wel zeggen dat met deze speakers Spotify echt door ijs zakt zeg. Ok, ik heb nog wel spotify, voor in auto en ook is de keuze gewoon groter. Maar Tidal is lichtjaren beter. En als je klassiek wil heb je weer een andere app nodig pfffff

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 12:26

Ik heb laatst ook gekozen voor gemak maar wel met mooie kwaliteit.
Marantz versterker eruit Sonos AMP2 erin.

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html
Klasse D digitale versterker 125 W/kanaal bij 8 ohm

Afbeelding

Ook met hdmi-arc aan mijn tv gekoppeld dus nu altijd zonder extra handeling tv geluid over de speakers.

En als speakers heb ik Dynaudio M20's staan:
https://www.whathifi.com/dynaudio/emit-m20/review
https://www.dynaudio.com/home-audio/emit/m20

Afbeelding

Mooie combinatie van enigzins betaalbaar (699 amp + 700 speakers) gemak en een mooi geluid wat geen hoogstaande audio kwaliteit is maar ook zeker stukken beter klinkt dan een standaard huis tuin en keuken setje of Sonos play box / soundbar.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 04 okt 2019, 19:03

^ ^ de boekenplank series van Dynaudio zijn absoluut prima. Ik heb ze ook (op zolder staan), alleen dan de actieve Air 6 https://www.soundonsound.com/reviews/dy ... air-series . Jaja, ik heb ook actieve speakers in huis :wink:
HJ2 schreef: 03 okt 2019, 22:14 Zo, lekker zitten stoeien met de Marantz en de Audio pro’s.
Bank verplaatst, center verplaatst, hoofdspeakers verplaatst en presto! Weer een heel nieuw geluid, weer een stukje beter en een avond fun zonder kosten. Wat is audio toch leuk :-)

Nu weer rode oogjes van Maaike Ouboter. Iemand die aflevering van de beste singer-songwriter gezien?
Emotie, daar draait het toch om bij de muziek!

Ik ben intussen ook redelijk benieuwd naar de set bij sommige DF-ers thuis!!!!
Herkenbaar, dat maakt de hobby zo leuk!

Mijn setup:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 19:57

Wauw wat een dikke setup Andry, dat zal waanzinnig klinken.
Ik wil nog wel een keertje een subje toevoegen aan mijn dynaudio speakers.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 10 okt 2019, 19:03

Klinkt als een mooie setup Andry.
Enkele merken ken ik (van naam), andere weer totaal niet. Met een legio aan merken ook weer niet zo verwonderlijk.
Die grote verscheidenheid maakt het dan ook wel interessant en juist leuk om de minder bekende namen voorbij te horen komen, dan alleen maar de gevestigde orde.

Als ik het goed lees hanteert Ocos het zelfde principe als dat Audioquest doet met hun dbs-systeem?

Zoals wellicht bekend staat er bij mij het één en ander van Gato Audio; AMP150, samen met een CDD1 en een setje PM6.
Stroomvoorziening bestaat uit een audiograde wandcontactdoosje van Furutech, Nordost QRT netfilter, Kemp HP+ & ref. netsnoeren en Powerstrip+.
Interlinks en luidsprekerkabel Nordost Tyr.
Tv staat wel aan de CDD1 geknoopt maar gebruik die mogelijkheid nagenoeg nooit. Weergave (van muziek) laat duidelijk te wensen over in vergelijk met cd.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 10 okt 2019, 22:20

Maus schreef: 10 okt 2019, 19:03
Als ik het goed lees hanteert Ocos het zelfde principe als dat Audioquest doet met hun dbs-systeem?
Klopt Maus, alleen wordt Ocos allang niet meer gemaakt geloof ik. Ik heb 4 merken kabels geprobeerd die van €5 tot bijna €50 per meter moesten kosten en de Ocos a €39/m klonk op mijn set het beste voor de muziek die ik voornamelijk luister.

Wat je al zegt zijn er zoveel merken dat je ze nooit allemaal kan kennen. Zo begon ik met een set bestaand uit merken waar ik nog nooit van had gehoord :wink: De onbekende, en vaak ook ook onbeminde, merken maken vaak wel hele mooie producten voor bescheiden geld > Sugden, Moon, Hegel, PMC etc.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 14 okt 2019, 14:14

Ik kende Hegel niet, maar ik lees in de reviews: "Luisteren is hemels" Dus dat zal wel goed zitten :headbang:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 15 okt 2019, 09:16

Hegel is in de audio wereld een hele bekende.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 15 okt 2019, 09:34

Oh, dank je wel :bag:

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JdBn » 15 okt 2019, 11:13

Zo'n SONOS AMP2, zou dat wat zijn op goede zuilen? Ik heb Focal 816W's die ik over een jaartje (als we kunnen verhuizen) weer kan plaatsen, maar zo'n kleine amp met alle draadloze mogelijkheden zou wel een stuk handiger zijn tov de 15kg NAD HT versterker. Huidige versterker is nogal lomp en groot, maar klinkt wel geweldig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Kocheler, Majestic-12 [Bot], MarcF, Sabberjoch, tomgtr, Wimo en 150 gasten