Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JP » 31 mei 2014, 21:00

Thanx voor de info ! :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10419
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 10 jun 2014, 13:24

Hele goede ervaring met sonos. Zowel via hun speakertjes door hele huis als via "normale"geluidsinstalatie in woonkamer. Het wifi signaal kan je tegenwoordig makelijk versterken met een repeater. Wij hebben op boven verdieping en in kelder Belkin F9K1122de WiFi repeater 600 Mbit/s.

Voordeel daarvan is dat het allemaal zelde netwerk blijft en dus sonos ook overal draait.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JP » 07 jan 2015, 17:53

Al tijden aan het kijken of ergens Sonos in de aanbieding is. Nou, nu dus bij wehkamp.

Playbar van €699 naar €689,-.
Play 3 van €299 naar €298,-.
Play 5 van €399 naar €398,-.

wehkamp

:tooth:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door ErikS » 07 jan 2015, 18:14

Pfuuu heftig. :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Wouter81 » 07 jan 2015, 20:06

Ik heb gister m'n 5e Sonos neergezet. Nu de belangrijkste ruimtes in het huis (woonkamer, keuken, badkamer, studeerkamer, slaapkamer) voorzien. :)

1 Ervan (die op onze slaapkamer) heb ik in een oude Philips radio uit 1962 gebouwd. Oud van buiten, modern van binnen.

Vind het fantastisch spul.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 07 jan 2015, 21:17

Zal aan mij liggen, maar Sonos doet mij niets................

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Paskal » 07 jan 2015, 21:29

+1, en het geluid is ook nog eens 3x niks. Er komt geluid uit en dat is het dan ook. Het systeem op zich is dan wel weer aardig.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 07 jan 2015, 22:15

Ik heb een half jaar terug een Teufel soundbar gekocht voor onder de tv. Mijn 5.1 eruit gegooid en zo'n bar onder de tv en een wireless woofer ergens neergepropt.
Ik mis mijn 5.1 helemaal niet. En wat een geluid komt er uit zo'n balkje. :mrgreen: Voldoende iig voor mijn appartement.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Jurjen » 07 jan 2015, 23:16

Paskal schreef:+1, en het geluid is ook nog eens 3x niks. Er komt geluid uit en dat is het dan ook. Het systeem op zich is dan wel weer aardig.
Dat is wel weer heel sterk.

Ik ben bijzonder blij met mijn 3x niks setje!

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door hanske » 08 jan 2015, 00:59

Bij Sonos hebben ze het marketing technisch goed begrepen maar er zijn meer spelers op de markt die vergelijkbare kwaliteit aanbieden voor een goede prijs.

Maar nu even iets anders.
In onze huiskamer heb ik een REL T5 subwoofer ( http://www.iear.nl/specificaties/Subwoo ... glans.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) gekoppeld aan een Marantz installatie, een prima middenklasse subwoofer die in de winkel rond de 600 euro kost en samen met de Bowers&Wilkins M1 speakers een geweldig geheel vormt. Voor de lounge ruimte bij ons wellness gebeuren( http://evenwellness.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ) heb ik een vergelijkbare Marantz installatie, ook met Bowers&Wilkins M1 speakers maar tot voor afgelopen week zonder subwoofer. Dit leek mij in eerste instantie iets overbodig voor een relax ruimte en had geen zin om nogmaals 600 euro af te tikken bij de plaatselijke audio boer, totdat ik op Netflix een paar afleveringen Top Gear lag te kijken. Ik miste toch de aanvulling/beleving van een subwoofer. Dan toch maar naar de plaatselijke audiofiel om een sub aan te schaffen. Aldaar mijn verhaal gedaan en wat proefopstellingen met subwoofers beluisterd. Uiteindelijk thuis gekomen met een Final S-95 ( https://www.outlawaudio.com/products/finals95.html" onclick="window.open(this.href);return false; )van net geen 100 euro in de aanbieding!!!
Ding doet absoluut niet onder voor de REL T5 en je houd 500 euro in je zak. Had ik dit maar eerder geweten!!! :wtf:

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 08 jan 2015, 08:28

Paskal schreef:+1, en het geluid is ook nog eens 3x niks. Er komt geluid uit en dat is het dan ook. Het systeem op zich is dan wel weer aardig.
Dan koop je een Sonos Connect en sluit je die aan op je versterker met speakers. Heb ik ook in twee ruimtes. In de woonkamer gewoon over B&W zuilen.

In de slaapkamer een Play:3 en daar komt prima geluid uit, maar ik verwacht van één zo'n klein ding van 300 euro geen top hifi geluid. Geloof niet dat spul in diezelfde prijsklasse nou zoveel beter of slechter zal zijn.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Wouter81 » 08 jan 2015, 08:38

Gelukkig (!) ben ik geen audiofiel die platina belegde met diamant afgewerkte gouden speakerkabels nodig heeft voor goed geluid. ;) Ik hoor het verschil niet dus ben al snel tevreden. Vind er top geluid uit komen, die Sonos speakers. Vooral uit mijn Play 5.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10419
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 08 jan 2015, 09:13

Tom schreef:
Paskal schreef:+1, en het geluid is ook nog eens 3x niks. Er komt geluid uit en dat is het dan ook. Het systeem op zich is dan wel weer aardig.
Dan koop je een Sonos Connect en sluit je die aan op je versterker met speakers. Heb ik ook in twee ruimtes. In de woonkamer gewoon over B&W zuilen.

In de slaapkamer een Play:3 en daar komt prima geluid uit, maar ik verwacht van één zo'n klein ding van 300 euro geen top hifi geluid. Geloof niet dat spul in diezelfde prijsklasse nou zoveel beter of slechter zal zijn.
Precies, heb ik ook. Sonos connect in huiskamer op geode versterker en speakers. Voor andere kamers zoals badkamer etc is zijn Sonos speakertjes prima.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 10 jan 2015, 16:57

Wouter81 schreef:Gelukkig (!) ben ik geen audiofiel die platina belegde met diamant afgewerkte gouden speakerkabels nodig heeft voor goed geluid. ;) Ik hoor het verschil niet dus ben al snel tevreden. Vind er top geluid uit komen, die Sonos speakers. Vooral uit mijn Play 5.
Waar kan je die kabels kopen dan? Loop nu nog zo te tobben met m'n zilveren kabels, dus wil die gouden wel eens proberen. :kikker:
Alle waar naar z'n geld, maar er zit wel zeker verschil in de muziek. Dus je hebt of niet goed kunnen luisteren, of (nog) geen goede set gehoord. ;)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door matthyssie » 10 jan 2015, 17:55

Ik heb de gewone speakerkabels van koper, maar de 'bridges' achterop de speakers (aangezien ik niet Bi-Amp) heb ik zilverkabel. Ik meen verschil te horen, maar dat kan heel goed aan mij liggen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 10 jan 2015, 17:59

Je zou deze er nog op kunnen plakken, misschien ook wel op een Sonos... :tooth: http://www.hifi.nl/recensies/2646/Acous ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 19 jan 2015, 21:29

Sonos heeft nog wel paar irritante beperkingen helaas. Ik dacht alles met elkaar geïntegreerd qua geluid dus tv en muziek en stream YouTube etc maar dat is dus ook niet zo.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eric H » 20 jan 2016, 08:37

Gisteren mijn "my first 5.1" Philips set een enkele reis richting de container gegeven, dit vanwege toenemende brandlucht en sinds gisteren gepaard met bijpassende rooksignalen :mrgreen:

Enigszins wel verklaarbaar aangezien ik enige tijd geleden de fan gedemonteerd had aangezien deze het geluid van de speakers begon te over-rulen :shock:

Vervolgens als eerste een Pioneer VSX-922-K overgenomen en als het een beetje meezit binnenkort een set Canton speakers. Het gaat dan om de Canton Movie 25XL (5.1 set)

Het enige wat ik me dan afvraag, wat is nou een beetje een nette prijs voor die set ??
Ik weet wat de huidige eigenaar er voor betaald heeft, maar niet wanneer.
Buiten dat weet ik niet hoe erg verouderd die set is en wat er nieuw op de markt is.

Ben er wel heilig van overtuigd dat in vergelijk met mijn oude set-up elke verandering een verbetering is.

Oh, en mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in een Logitech Squeezebox Touch.....
Die van mij is sinds gisteren te koop :wink: (zal er nog wel even een apart verkoop topic voor aanmaken)

peu 207
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door peu 207 » 21 jan 2016, 20:12

het boeit me niet veel heb een setje van pioneer staan doet het prima voor z,n geld en redelijk zuiver ook nog. . maat van me heeft een complete audioinstal en een acoustische ruimte met een systeem van lyngdorf. zoiets zuivers heb ik nog nooit gehoord! hij bouwt zijn speakerbehuizing ook zelf voor het beste en zuiverste resultaat. had nog nooit van het merk gehoord tot ik google de voor de prijs :duh:

http://www.lyngdorf.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pica
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
Auto: Ford Focus CC Titanium
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Pica » 21 jan 2016, 21:24

Ik geniet nog steeds van 30 jaar geleden zelfbouw Vifa Basis luidsprekers in Peugeot hoogglans zwart.

Wegen 80 kilo per stuk en staan op spikes en klinken nog steeds formidabel gekoppeld aan NAD versterker.

:swinging: :swinging:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eric H » 23 jan 2016, 14:44

Kleine update over mijn nieuwe set.......

In 1 woord : WOW......
In 2 woorden : Sorry buurman :mrgreen:

Alsof ik eerst in de lokale kroeg naar muziek heb staan luisteren en nu in de Royal Albert Hall sta !!!

De Pioneer is nog echt een complete zoektocht naar de juiste instellingen en waar te vinden, maar dit is als het goed is een eenmalige exercitie.
Als alles goed staat ingesteld is het alleen nog maar een kwestie van de juiste pre-set kiezen bij de gekozen activiteit.

De Canton speakerset klinkt als een klok, over het volledige bereik van laag tot hoog een spat zuiver geluid.
(voor mij dan) Ben er zeer zeer blij mee, iets wat ik eigenlijk al jaren geleden had moeten doen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Niels » 26 jan 2016, 19:55

Top! Wat kun je er van genieten :D Ik luister niet eens echt vaak maar als ik muziek luister dan waardeer ik een goede set echt elke seconde!

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 27 jan 2016, 14:01

Ik heb een high end set die ook als er geen muziek speelt continu 600W aan warmte de kamer in stookt. Daarom wil ik hem niet de hele dag aan hebben. Dus ik heb een paar maanden geleden een Naim Muso gekocht voor in de woonkamer. Het is een fantastisch apparaat: airplay, upnp, tidal, spotify connect, internet radio, spdif, analoog minijack, usb iphone / ipad / ipod, multiroom. Alles zit er op. Kost 1250 euro en vult je kamer met muziek ipv warmte. Hij haalt het in ultieme kwaliteit natuurlijk niet bij mijn grote set, maar hij is wel heel erg toegankelijk, ook voor de kinderen. En de geluidskwaliteit is boven alle verwachting, hij klinkt open, transparant en blaast je kamer vol muziek. Dit ding is ontworpen door de engineers die Naim apparatuur voor in Bentleys ontwerpen. Het is het beste apparaat dat ik in jaren gekocht heb, hij gaat ook mee op vakantie :-)

https://www.naimaudio.com/mu-so" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 27 jan 2016, 14:50

Vertel eens over die high end set als je wil.......

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JP » 24 apr 2016, 14:19

Iemand hier ervaring met Heos by Denon ?

Afbeelding

Slecht aftreksel van Sonos ? Prijzen liggen net iets lager.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], HarryC, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, Paul76, Semrush [Bot], vester86 en 467 gasten