Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Booooh » 05 sep 2017, 13:54

Ik ben erg content met m'n Sonos setje, playbar, sub, 2x play1 en 2x play5 (staat er 1 van boven) , nieuwe play5 is een stuk beter dan de 1e serie vind ik, die doet het als los element erg goed.

Uiteraard geen high-end spul, maar dat zijn m'n oren ook niet meer ;) ...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 05 sep 2017, 22:38

flieger schreef: 05 sep 2017, 12:41 @Macboy: Heb jij al iets aangeschaft?
Was dus vorige week bij de Media markt om de Libratone Zipp uit te proberen. Hebben ze die dingen alleen online dus kon het geluid niet horen. Stond wel deze Marshall Stanmore Bluetooth. Die had ik al eens eerder gezien en beviel me erg goed qua vintage looks en ook raw sound. Zeker als gitaar liefhebber.

Vandaag toevallig bij me binnengekomen. Wel de verkeerde bezorgd, namelijk zonder optical aansluiting, dus meteen weer retour gegaan omdat je dan de tv niet kan aansluiten. Iets te voorbarige koop wellicht want wilde per se op advies van Andre de Libratone Zipp horen. Daarvoor was ik ook naar de winkel gegaan.

Achteraf denk je ook dat stereo wellicht handiger is met films. Maar op gegeven moment word je gek van al die keuzes en koop je maar gewoon iets. Verder is geluid enkel via Bluetooth ook niet heel handig. Nu schijnt er eind september een nieuwe versie te komen die wel via WiFi werkt en AirPlay ondersteunt. Tegen die tijd ook de Zipp maar eens ergens zien te horen.

Geluid is overigens wel echt top. Maar lang niet zo vol als een soundbar met aparte woofer natuurlijk. Daar neig ik nu dus weer naar. Geluk bij een ongeluk dus dat de verkeerde binnenkwam. En nu lees ik ook van de update van de Libratone Zipp en de homepod. Die laatste lijkt me overigens wat klein.

Kortom: iets te impulsief geweest en nu weer terug bij af :dood:


Afbeelding

Afbeelding

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 06 sep 2017, 08:29

Die Marshall's staan bij de MediaMarkt inderdaad altijd prominent in beeld. Vind het leuke dingen om te zien maar denk dat het design me snel zou vervelen.

Ik wilde ook de Zipp beluisteren bij een MediaMarkt. Weet iemand waar die dingen in de winkel staan? Liefst waar Sonos ook staat. :-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 09:22

Sonos staat overal en zal echt wel flinke stap beter zijn als je de juiste combo neemt en daarmee dus geheel andere prijsklasse. Baal alleen van het niet alles kunnen streamen.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Robin Hartog » 06 sep 2017, 09:27

Macboy schreef: 06 sep 2017, 09:22 Sonos staat overal en zal echt wel flinke stap beter zijn als je de juiste combo neemt en daarmee dus geheel andere prijsklasse. Baal alleen van het niet alles kunnen streamen.
Wat kun je niet streamen dan, met Sonos?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 09:31

Rechtstreeks muziek vanuit YouTube. Die zigeunermuziek waar ik naar luister staat niet op Spotify.

Je moet er dan zelf iets tussen plaatsen. Geef je dus €1500 aan apparatuur uit en dan moet je zelf iets van €30 kopen om het werkend te krijgen. Heb je prachtige apps bij Sonos die je niet kan gebruiken voor het doel waarvoor jij het wil gebruiken.

Hoewel ik Sonos snap qua kwaliteit beslis ik als consument liever zelf als ik genoegen neem met mindere kwaliteit. In mijn geval helaas geen andere keus. Maar waarom de producent moet bepalen hoe geluisterd wordt snap ik dan niet. Ze kunnen toch zeggen we staan alleen in voor de kwaliteit bij X of Y.

Beetje zelfde als Suit supply die alleen slanke mensen in hun pakken willen zien lopen. Vanuit een zakelijk verdienmodel behoorlijk domme keuze.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 06 sep 2017, 09:45

@Macboy:
Ik lees dat je het systeem toch op je televisie wil aansluiten. Kan je dan niet YouTube streamen/casten op je tv en zo je favoriete muziek over de Sonos afspelen? Dan moet je alleen je televisie er altijd bij aan hebben.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Robin Hartog » 06 sep 2017, 09:48

Macboy schreef: 06 sep 2017, 09:31 Rechtstreeks muziek vanuit YouTube. Die zigeunermuziek waar ik naar luister staat niet op Spotify.

Je moet er dan zelf iets tussen plaatsen. Geef je dus €1500 aan apparatuur uit en dan moet je zelf iets van €30 kopen om het werkend te krijgen. Heb je prachtige apps bij Sonos die je niet kan gebruiken voor het doel waarvoor jij het wil gebruiken.

Hoewel ik Sonos snap qua kwaliteit beslis ik als consument liever zelf als ik genoegen neem met mindere kwaliteit. In mijn geval helaas geen andere keus. Maar waarom de producent moet bepalen hoe geluisterd wordt snap ik dan niet. Ze kunnen toch zeggen we staan alleen in voor de kwaliteit bij X of Y.

Beetje zelfde als Suit supply die alleen slanke mensen in hun pakken willen zien lopen. Vanuit een zakelijk verdienmodel behoorlijk domme keuze.
Aah, je doelt op AirPlay. Ja, het is jammer dat fabrikanten moeten betalen om AirPlay te mogen ondersteunen. Wat dat betreft inderdaad de keuze van Sonos.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 06 sep 2017, 10:06

Sonos ondersteund vrijwel alle muziekdiensten... Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer, SoundCloud, Mixcloud, etc.
Op YouTube staat ook genoeg muziek maar het is natuurlijk geen echte muziekdienst. Grootste deel van de content heeft niks met muziek te maken, ze hebben ook maar een matig model om rechthebbenden te betalen i.t.t. echte muziekdiensten die artiesten wel betalen. Daarbij is het verdienmodel van YouTube het tonen van advertenties voor en tijdens video's, en dat gaat niet via een speaker.
Verder moet je gewoon eens kijken wat er zoal op die muziekdiensten te vinden is qua muziek. Even proefabonnementje aanmaken, is vaak eerste maand gratis. Je hebt nu alleen twee screenshots van het bovenste deel van het zoekresultaat gezien. Misschien staat er echt niks van je gading op maar het is een beetje voorbarig om aan de hand daarvan te concluderen dat het er niet is. Maarja, Netflix ontdekte je ook vrij laat dus ik neem het je niet kwalijk dat je je muziek nog van YouTube haalt ;)

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 06 sep 2017, 10:30

Met een paar weken zal Airplay 2 er zijn op Libratone.

Ik ben er net zo ingedoken als jullie. De ene heeft dit niet en de andere dat weer niet aux in etc. De Zipp komt qua specs voor mij het dichtste bij. En het geluid is ook nog Top.

Het grote nadeel van de Homepod is het gemis van de Aux in aansluiting.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2017, 11:02

Gewoon zon Yamaha soundbar onder je tv nemen :tooth:

Klinkt super en je kan er alles op aansluiten en besturen met de app van Yamaha.

Afbeelding

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 06 sep 2017, 11:20

haha ja Martijn die klinkt wel beter dan de libratones:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 12:02

@Robin: gewoon via Bluetooth streamen kan dus ook niet met Sonos. Weet niet of dat AirPlay is ? Die Marshall streamt dat in elk geval meteen via Bluetooth.

Via tv is helemaal bespottelijk omdat ik dan elke keer dat ik muziek wil luisteren de tv aan moet doen. Ook daarvoor geldt dat ik dat enorm omslachtig vind.

@Tom: dat ik laat was met NetFlix was niet omdat ik niet doorhad dat er films en series op te zien waren of zo. Lolbroek. Wat muziek betreft luister ik gewoon veel Balkan muziek en dan veelal ook live gespeelde stukken die dus enkel op YouTube te vinden zijn. Vaak afkomstig van daar uitgezonden tv kanalen. Ook heel veel muziek van bruiloften en mega veel onbekende bands die echt geen geld hebben om nummers uit te brengen.

Wil je toch een poging wagen of denk je ook dat dit toch wel erg lastig gaat worden ? Anders geef ik even een paar voorbeelden want ken die Soundcloud en Mixcloud dingen allemaal niet. Apple wordt hem zeker niet en spotify ook echt niet. Dat is gewoon meer nummer X van Album Y en dat luister ik dus niet.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 06 sep 2017, 12:07

Bij ons in winkelcentrum is elke zaterdag een concert in de parkeergarage :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2017, 12:20

:tooth:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Gijzert » 06 sep 2017, 12:30

flieger schreef: 05 sep 2017, 12:41 Ik ga de Zipps eens beluisteren. Hopelijk ergens rustig, waar ook Sonos 5 staat. Ik wacht sowieso met mijn keuze maken tot de HomePod er is.

@Macboy:
Heb jij al iets aangeschaft?
Ook het prijsverschil tussen 2x Zipp en 2x Sonos 5 in het plaatje meenemen.
Sonos ongeveer: 1060
Zipp ongeveer: 620 (De zwarte. Als de kleur niet uit maakt 500 https://www.bol.com/nl/p/libratone-zipp ... duct_title)

Dus 4x Zipp voor de prijs van 2x Sonos 5.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 06 sep 2017, 12:42

Dat geldt alleen als je keuze maakt op basis van best bang for your buck?

Als in, een 918 kost keer of 4 zoveel als een GT3 RS maar is niet 4 keer zo goed. Toch zijn er mensen die de voorkeur geven aan 918.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 06 sep 2017, 12:54

Eens met tomgtr. Ik ben met name benieuwd naar de geluidskwaliteit. Misschien heb ik wel twee Zipps nodig om één Play:5 te evenaren.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 06 sep 2017, 13:13

Macboy schreef: 06 sep 2017, 12:02
@Tom: dat ik laat was met NetFlix was niet omdat ik niet doorhad dat er films en series op te zien waren of zo. Lolbroek. Wat muziek betreft luister ik gewoon veel Balkan muziek en dan veelal ook live gespeelde stukken die dus enkel op YouTube te vinden zijn. Vaak afkomstig van daar uitgezonden tv kanalen. Ook heel veel muziek van bruiloften en mega veel onbekende bands die echt geen geld hebben om nummers uit te brengen.

Wil je toch een poging wagen of denk je ook dat dit toch wel erg lastig gaat worden ? Anders geef ik even een paar voorbeelden want ken die Soundcloud en Mixcloud dingen allemaal niet. Apple wordt hem zeker niet en spotify ook echt niet. Dat is gewoon meer nummer X van Album Y en dat luister ik dus niet.
Netflix was ook geintje natuurlijk :)
Maar ik vind dat je het Sonos en YouTube niet kwalijk kunt nemen om genoemde redenen. Het is gewoon geen muziekdienst.

Apple Music, Spotify en Tidal hebben echt het grootste aanbod. Niet normaal hoeveel muziek erop staat, ook echt wel onbekende muziek van kleine bands. Maar denk dat al die muziek wel uitgebracht is via een platenlabel.
Op Soundcloud kan iedereen muziek uploaden, dus daar heb je wel kans. Kwaliteit wisselt wel erg.
Andere diensten heb ik nooit gebruikt.
Meestal kun je in twee minuten een account aanmaken. Op SoundCloud kun je ook zonder account zoeken.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andre » 06 sep 2017, 13:55

Je moet wel minimaal twee zipps nemen. 1 is prima voor even wat muziek te luisteren. Maar 2 is de sweetspot.

Straks nog 2 homepods als rears erbij voor het streamen van films via apple tv

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Gijzert » 06 sep 2017, 16:11

tomgtr schreef: 06 sep 2017, 12:42 Dat geldt alleen als je keuze maakt op basis van best bang for your buck?

Als in, een 918 kost keer of 4 zoveel als een GT3 RS maar is niet 4 keer zo goed. Toch zijn er mensen die de voorkeur geven aan 918.
Snap ik. Maar wel belangrijk om mee te nemen in het vergelijk.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 06 sep 2017, 17:05

Tuurlijk, ik vind prijs / kwaliteit verhouding ook belangrijk. Ik koop nooit het beste van het beste. Van niks want iets wat 10 pct beter is dan iets heel goeds is vaak vele malen duurder en verschil, als al merkbaar is dat niet waard. Dus snap het volledig en wat ik er van lees zijn die Zipps perfect vor het geld. Ik heb voor woonkamer fatsoenlijke speakers maar voor tv sonos en her en der in huis wat 1's en die zijn voor formaat en geld perfect. Alleen irritant dat ze geen waterdichte versie maken.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 06 sep 2017, 17:15

De Play:1 is spatwaterdicht.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 06 sep 2017, 17:18

Is dat zo, dan toch iets voor tuin oner veranda?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Booooh » 06 sep 2017, 17:58

Is meer bedoeld voor in de badkamer dacht ik, maar in de tuin onder een afdakje ook prima lijkt me, ik twijfel overigens wel of je die dan gewoon buiten moet laten staan, ochtenddauw lijkt me gewoon niet erg goed voor electronica. Dus gewoon dat ding naar binnen halen of in een schuurtje zetten ;) ...

(of een plastic zak er omheen)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 149 gasten