Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 06 sep 2017, 20:07

Van de Sonos-site:
Bestand tegen vocht.
We hebben de PLAY:1 vochtbestendig gemaakt. Zo kun je nu overal van je favoriete nummers genieten. Ook op plekken waar je muziek anders niet zo snel komt. Zoals in je badkamer of je tuin. Alles wat je daarvoor nodig hebt is een WiFi-verbinding en een stopcontact. Pas wel op: de PLAY:1 is niet waterdicht of weerbestendig.
In de tuin op een beschutte plek lijkt dus te kunnen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 23:08

????

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Bram » 07 sep 2017, 07:37

Tom schreef: 21 jan 2009, 10:53 Ik heb sindskort een iPod aansluiting in m'n auto en dat is wel ideaal.
Thuis speel ik altijd mp3's af via de pc.

Toch koop ik nog cd's want ik kan moeilijk langs een cd winkel/rek lopen zonder te kopen.
Gelukkig hebben wij in het dorp nog een echte platenzaak waar ze muziek verkopen... iets wat je steeds minder tegenkomt.... tegenwoordig is elke platenzaak omgetoverd tot stomme dvd en gamesstore.
Heb je nog wat leuke cd tips voor mij Tom?

Wel hip hoor, die iPod aansluiting in je auto.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 07 sep 2017, 08:19

Hehehe
Nou, in de Porsche kwamen die cd's prima van pas... daar zat geen aux of iPod aansluiting in.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 07 sep 2017, 11:18

Tom/Ben, handig, bedankt! En Ilja, ga die app eens checken (ofschoon ik weinig zigeunermuziek draai).

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door D. Peters » 07 sep 2017, 13:38

Als je Sonos wilt proberen: bestel ze via sonos.nl en je mag ze binnen 100 dagen terug sturen als ze niet bevallen. Ik zit er aan te denken om dit met een playbar te doen.

http://www.sonos.com/nl-nl/100-day-money-back-guarantee

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Gijzert » 07 sep 2017, 15:23

D. Peters schreef: 07 sep 2017, 13:38 Als je Sonos wilt proberen: bestel ze via sonos.nl en je mag ze binnen 100 dagen terug sturen als ze niet bevallen. Ik zit er aan te denken om dit met een playbar te doen.

http://www.sonos.com/nl-nl/100-day-money-back-guarantee
https://www.besthomecinema.nl/sonos-pla ... UExBWUJBUg
En hier 100 euro goedkoper.

Centenkwestie. ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 07 sep 2017, 21:31

Voor de liefhebber;


Die Westdeutschen Hifi-Tage
am 30.9.2017 & 1.10.2017
im Maritim Hotel in Bonn

http://www.westdeutsche-hifi-tage.de


Bonn, das goed te doen voor de meesten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 08 sep 2017, 10:17

Sonos.com heeft nu ook een actie met 15% korting. Dankzij Tom. Kon ik geen nee tegen zeggen. Heb nu deze set alsnog besteld. Was al langere tijd een droom natuurlijk dus nu de knoop maar doorgehakt !


Afbeelding


Gisteravond meteen Spotify geïnstalleerd en verdomd: qua Balkan muziek is er echt wáááánzinnig veel meer te horen dan ik had verwacht. Moet ik Tom toch echt gelijk in geven. Natuurlijk niet die live zigeunermuziek en bruiloften etc maar buiten dat staat fucking alle muziek die ik luister er bijna op ! Insane ! Zelfs een nummer dat ik al jaren zoek op YouTube of waar dan ook niet te vinden en stond onwerkelijk waar op Spotify !!!

Me happy :headbang:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 08 sep 2017, 10:44

Mooi spul!

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 08 sep 2017, 11:56

Macboy schreef: 08 sep 2017, 10:17 Sonos.com heeft nu ook een actie met 15% korting. Dankzij Tom. Kon ik geen nee tegen zeggen. Heb nu deze set alsnog besteld. Was al langere tijd een droom natuurlijk dus nu de knoop maar doorgehakt
Gefeliciteerd! Heb je ook foto's van hoe het bij jou staat?

Ik heb mijn nieuwe televisie aan de muur hangen met alle kabels in de muur. De televisie hangt helemaal vrij met niets er omheen en geen meubel eronder. Het geluid uit de televisie is ook heel aardig. Tot op heden nog geen apparatuur gemist, behalve dan luidsprekers voor muziek. Een soundbar + subwoofer is voor mij geen optie. Vooralsnog een Play:5. Libratone, nieuwe Sonos en Homepod even afwachten..

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Booooh » 08 sep 2017, 13:07

Goede keus die combi Ilja, veel plezier er mee :thumbup: ...

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door indobesar » 08 sep 2017, 13:25

Gaaf Mac! Mooi dat dromen kunnen uitkomen.

We willen nu wel een filmpje zien waar jij een Balkan vreugde dansje doet op muziek uit de Sonos! :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 08 sep 2017, 15:34

Ik zal wel weer de laatste der Mohikanen zijn.

Spotify en alle andere steamings diensten, wat moet ik er mee? Te veel keus, te weinig tijd om te luisteren. Kosten die in eerste instantie laag lijken, maar over de jaren behoorlijk cumuleren, net als alle andere, vaak overbodige, abonnementen, ik heb daar niet s mee persoonlijk.

Doe mij een goede, degelijke, "ouderwetse" stereo, eigen collectie kunnen beluisteren, dan ben ik wel klaar.

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door D. Peters » 08 sep 2017, 18:51

Macboy, hoe heb je die 15% korting gekregen? Ik zie het niet op sonos.com.

Gefeliciteerd met de aankoop, eindelijk knoop doorgehakt en nu genieten!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 08 sep 2017, 19:03

D. Peters schreef: 08 sep 2017, 18:51 Macboy, hoe heb je die 15% korting gekregen? Ik zie het niet op sonos.com.

Gefeliciteerd met de aankoop, eindelijk knoop doorgehakt en nu genieten!
https://sonosanniversary.com/

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door D. Peters » 08 sep 2017, 19:49

Niet beschikbaar in Noorwegen 😐 Jammer...

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 08 sep 2017, 21:08

romo schreef: 08 sep 2017, 15:34 Spotify en alle andere steamings diensten, wat moet ik er mee?

...

Doe mij een goede, degelijke, "ouderwetse" stereo, eigen collectie kunnen beluisteren, dan ben ik wel klaar.
Hier ook hoor, zei het dat de cd-speler gelijk een geïntegreerde DAC heeft / is.
Niet dat ik de DAC-functie veel gebruik, maar
waar Gato het qua type digitale ingang wél begrepen heeft en zorgt voor een coax aansluiting, laat Samsung een steekje vallen door de tv (alleen) uit te rusten met een toslink. (En er dus nog een switch tussen geknoopt mocht worden.)

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Wouter81 » 08 sep 2017, 21:17

romo schreef: 08 sep 2017, 15:34 Ik zal wel weer de laatste der Mohikanen zijn.

Spotify en alle andere steamings diensten, wat moet ik er mee? Te veel keus, te weinig tijd om te luisteren. Kosten die in eerste instantie laag lijken, maar over de jaren behoorlijk cumuleren, net als alle andere, vaak overbodige, abonnementen, ik heb daar niet s mee persoonlijk.

Doe mij een goede, degelijke, "ouderwetse" stereo, eigen collectie kunnen beluisteren, dan ben ik wel klaar.
Ouwe vent :tooth:

Mooiste van Spotify vind ik de slimme algoritmes die ze hebben gemaakt. Op basis van je luistergeschiedenis krijg je diverse periodieke (dagelijks, wekelijks) playlists van muziek in jouw genre. Zo heb ik al heel veel nieuwe artiesten ontdekt, in plaats van dat je altijd maar weer dezelfde standaard playlists afspeelt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 08 sep 2017, 22:23

^ oud-check :tooth:

Dat kan ik snappen, maar goed, dat werkt ook met YT zo, dan leer ik ook nieuw spul kennen, of mijn generatie muziek waarvan ik ook niet alles van kende, in die zin gaat er een wereld voor je open, maar dan zonder Spotify en aanverwante diensten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 08 sep 2017, 23:03

Maar goed YouTube is eigenlijk voor filmpjes niet voor muziek. Zo bezien is Spotify dus precies wat je zoekt. Vrijwel alle nummers die zijn uitgebracht staan erop. Ook de geluidskwaliteit is niet te vergelijken. Dat zou jou toch moeten aanspreken.

Reden dat ik het niet eerder had is omdat ik thuis geen speakers had om te luisteren. Daarnaast heb ik een speciale categorie muziek die alleen op YT te vinden is. Maar ik neem aan dat jij daar geen last van hebt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 08 sep 2017, 23:32

YT is voor mij een prima medium om muziek te snuffelen, te ontdekken, alternatieven in de zelfde stijl c.q. aanverwante stijlen worden prima in het rechter zijvenster weergeven.

Daar kan ik het prima mee doen. Voor de rest heb ik meer dan genoeg eigen muziek, Spotify heeft mij nooit iets gedaan, andere streaming diensten ook niet, ik heb niks met wat voor abonnementen dan ook, mijn stijl is om zo abonnement-loos mogelijk door het leven te gaan.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 09 sep 2017, 07:57

Spotify is echt geweldig. Kan niet meer zonder.
Youtube is natuurlijk wel het walhalla voor (vooral oudere) live sets.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door indobesar » 09 sep 2017, 08:02

En spotify kan je ook luisteren in gratis versie. Geen reden om niet over te stappen Rømø.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 09 sep 2017, 09:08

^ Maakt niks uit, ik heb eigen muziek zat, in goede kwaliteit die ik dan wel thuis of in de auto luister, mij echt meer dan genoeg. Daar voegt Spotify gratis dan wel betaald niks aan toe.

Ik heb er totaal geen behoefte aan. Net als Netflix of HBO precies het zelfde verhaal, het doet me echt niets. Net of het leven stop als je niet alles volgt over GoT, The Walking Dead, tja, het is een wonder dat ik die titels ken, maar ik heb er nog nooit iets van gezien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, MarcF, Martijn M, Sabberjoch en 158 gasten