Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Tom » 09 sep 2017, 09:53

Ik kocht vroeger altijd veel muziek, vaste prik dat ik elke week even langs de platenzaak ging. Gaf toen meer (een veelvoud van) geld uit aan muziek dan nu die 10 euro per maand aan Spotify. En op Spotify ontdek je nog zoveel meer muziek. Ik kan er uren mee zoet zijn... in hoge kwaliteit naar m'n hifi set, lekker op de bank met een iPad, muziek luisteren/ontdekken. Voor mij is het dus goedkoper. Het kan haast niet uit in mijn geval.. om 8 uur 's ochtends op de zaak gaat ie aan tot einde werkdag en 's avonds als ik thuis ben. Elke dag weer :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 09 sep 2017, 21:28

Romo ik ging er dan wel vanuit dat je met een goede stereo set beter naar Spotify kunt luisteren dan YT.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 10 sep 2017, 21:34

Voorheen wilde ik ook zelf mijn muziek beheren. Ik vond alles wat ik zocht en had dat in hoge kwaliteit beschikbaar. Via iTunes op mijn telefoon en zo ook bijna overal tot m'n beschikking. Toen toch maar Spotify geprobeerd. Eerst de gratis versie, maar de reclame was ik snel zat. Toen maar een 3 maanden gratis proefabonnement. Sindsdien ben ik om. 99% van wat ik zoek staat erop en meer. Meer in dit geval muziek en artiesten die ik niet ken maar ik door 'misschien is dit ook wat voor jou' ontdek. Nu een family abonnement met wat vrienden (even op hetzelfde adres registeren) en zo al m'n muziek voor minder dan 5 euro in de maand.

Nu nog Sonos, Libratone, HomePod oid voor thuis. :-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 11 sep 2017, 01:25

Spannend morgen :hungry:

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door duifjes.com. » 11 sep 2017, 11:28

E I N D E L I J K

Heb hier nu bijna een jaartje Sonos en geweldig systeem. Muziekkwaliteit is redelijk goed vindt het niet wauw, maar de makkelijkheid om alles af te spelen is gewoon heerlijk....



Macboy schreef: 08 sep 2017, 10:17 Sonos.com heeft nu ook een actie met 15% korting. Dankzij Tom. Kon ik geen nee tegen zeggen. Heb nu deze set alsnog besteld. Was al langere tijd een droom natuurlijk dus nu de knoop maar doorgehakt !


Afbeelding


Gisteravond meteen Spotify geïnstalleerd en verdomd: qua Balkan muziek is er echt wáááánzinnig veel meer te horen dan ik had verwacht. Moet ik Tom toch echt gelijk in geven. Natuurlijk niet die live zigeunermuziek en bruiloften etc maar buiten dat staat fucking alle muziek die ik luister er bijna op ! Insane ! Zelfs een nummer dat ik al jaren zoek op YouTube of waar dan ook niet te vinden en stond onwerkelijk waar op Spotify !!!

Me happy :headbang:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 15 sep 2017, 10:41

Was even paar dagen druk om iets te posten.

In het kort: het installeren van het systeem was indrukwekkend. Nog nooit zoiets gaafs meegemaakt bij het installeren van een product. Hoe alles vlekkeloos verloopt en de mogelijkheden en de meldingen die hij doorgeeft en het door de kamer lopen. In een woord geweldig doordacht allemaal !

Geluid is briljant en gebruiksgemak met Sonos app en spotify en radio is subliem. Binnenkort even film kijken en de boel verder testen. Weinig tijd nog gehad om alles af te stellen en te proberen.

Maar echt onwijs tevreden tot zover. En gewoon eindelijk muziek in huis !

Wakker worden, radio aan, heerlijk ...

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eric H » 15 sep 2017, 12:19

En toch kan ik niet enthousiast worden van Sonos.
Mijn vriendin heeft zo'n ding staan, maar ik vind de interface op mn iPhone echt waardeloos.

Waarom kan ik niet gewoon mn AppleMusic app opstarten om vervolgens vandaaruit te streamen om de Sonos.
Waarom moet alles via die Sonos app ?

Heb thuis een Pioneer set staan en werkt voor mij veel gebruiksvriendelijker en makkelijker.
Ik start AppleMusic op, zoek mn afspeellijsten/artiesten whatever, druk op play, selecteer mn Pioneer en gaan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 15 sep 2017, 12:30

Ik heb niks met Sonos en wat dies meer zij.

Gebruik de Mac als NAS, stream middels Airport, die met 2 kabels naar de aux ingang versterker loopt, muziek,........werkt TADELLOS.

Dan de REMOTE app van Apple gebruiken en met je iPhone op de luie bank bedien je het dan, makkelijker, leuker, goedkoper, kwalitatief beter kunnen we het niet maken :D

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Bram » 15 sep 2017, 13:09


Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 15 sep 2017, 15:23

Bose is een beetje als Sonos (en Apple) het werkt qua bediening heel mooi, ziet er gelikt uit maar ook wel overpriced door de juiste marketing.

Ga je puur voor audio / geluid kwalteit zijn er voor hetzelfde geld betere alternativen. Maar zoek je gewoon een leuk klinkende set die er goed uit ziet en makkelijk in gebruik / bediening dan is zowel sonos als Bose prima!

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 25 sep 2017, 01:57

@Macboy: hoe bevalt je set?

Ik kwam zojuist dit artikel tegen:
https://www.theverge.com/circuitbreaker ... n-ifa-2017

Snap de acties bij MediaMarkt nu beter 😄

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 29 sep 2017, 20:57

Vind het echt waanzinnig gaaf. Heel erg onder de indruk en heb meteen de Sonos 1 erbij besteld voor de slaapkamer. Heerlijk afzonderlijk in te stellen maar ook als groep. Mijn vriendin kan de besturing overnemen als ik weg ben en synchroniseert allemaal briljant met elkaar en spotify.

Gewoon een droom die uitkomt dus :thumbup:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door RS-Ron » 30 sep 2017, 17:06

Ik ben inmiddels dik tevreden met de nieuwe Dali’s. Merk nu dat ik de laatste 5 jaar wel veel heb gemist, dit klinkt zoveel beter.

Gr Ron

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 04 okt 2017, 20:24

@Macboy:
Sonos is een goede keus geweest! https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-ai ... e-speaker/
Doordat AirPlay 2 toegevoegd wordt aan Sonos, kun je de speaker op veel meer manieren gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan het afspelen van een YouTube-filmpje op je iPad, terwijl het geluid afgespeeld wordt op de Sonos-speaker.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 07 okt 2017, 00:14

Dank voor de link inderdaad zeg :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 23 okt 2017, 10:18

Heb een nog onopgelost “probleem” met de Sub.

Speelt bij muziek via Sonos/Spotify app wel af. Maar bij tv kijken staat hij alleen op de soundbar. Heb wat ingelezen en zou met de audio output van de Philips tv te maken moeten hebben. Daar zie ik echter voor zover ik kan zien geen stereo output maar surround output. Heb daar alles geprobeerd. Is helaas niet simpel vast te stellen omdat de tv output ook diverse instellingen heeft.

Voorlopige conclusie: de tv lijkt de Sub niet te activeren. Zet ik hem op Netflix en check de audio in Netflix zelf dan staat Netflix duidelijk op Dolby output. Maar ook daar doet hij het niet. Bovendien check ik de instellingen op de Sonos app en zie daar bij woonkamer (soundbar arena dus) nog steeds “stereo” staan. Weet eigenlijk niet zo goed wat er normaal moet staan.

Wellicht iemand die dit kan checken ?


EDIT: bedacht me opeens Netflix te checken via Apple TV. Zelfde stapjes gedaan en nu zie ik inderdaad bij output wel staan Dolby Digital ! Probleem gevonden dus. Netflix keek ik altijd via de Ziggo media box. Zal dus de instellingen daar ergens moeten checken.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Macboy » 23 okt 2017, 11:15

En verdomd probleem gevonden. De mediabox zelf stond nog op analoog en niet op Dolby :tooth:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 23 okt 2017, 19:43

het kan soms een ware hel zijn om die ene setting in al die userinterfaces te vinden...

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 24 okt 2017, 09:48

Gisteren de Sonos One binnengekregen. Er komt nog best een goed geluid uit zo'n klein ding. Het design is fraai en de bouwkwaliteit zeer degelijk. Het is ook een zwaar ding. Instellen was een fluitje van een cent. Nu wachten op de (Nederlandse) ondersteuning voor Alexa/Siri enz.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 24 okt 2017, 15:57

ff wat tegengas in al dit netwerkspeaker geweld: Ik heb onlangs deze gebruikt aangeschaft, gewoon een paar mooie speakers zonder toeters of bellen :blink:
Lekker een luisterkamertje op zolder ingericht en genieten maar :hungry:
Afbeelding
Audio Pro Avantek Five.
(de nine's heb ik ook en die staan in de woonkamer als HT speaker maar deze zijn juist ook voor stereo niet te versmaden!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 24 okt 2017, 19:45

Sonos kan niet tippen aan mooie zuilspeakers !

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 24 okt 2017, 21:05

^^ Prachtige zuilen idd !!

Ik heb er een zwak voor, goede, degelijke, zware, grote zuilen.........heerlijk (nee mijne heren, het gaat over speakers :tooth: :lol: )


T+A Criterion T160E;


Afbeelding


1,40m hoog

Lage WAF (Wife Acceptance Factor) :lol:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Booooh » 24 okt 2017, 22:38

Ach heb ook van die zware dingen staan op de vliering ;) ...

Geen behoefte meer aan die zooi in de woonkamer om eerlijk te zijn ...

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 25 okt 2017, 04:37

Ik ook niet. In de woonkamer heb ik dus grotere (bij gebrek aan een vliering, Haha!

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JdBn » 25 okt 2017, 16:18

romo schreef: 24 okt 2017, 21:05 ^^ Prachtige zuilen idd !!

Ik heb er een zwak voor, goede, degelijke, zware, grote zuilen.........heerlijk (nee mijne heren, het gaat over speakers :tooth: :lol: )


T+A Criterion T160E;


Afbeelding


1,40m hoog

Lage WAF (Wife Acceptance Factor) :lol:
Praat me niet over een lage WAF, mijn Focal 816W's staan in de opslag op zolder :'(

Toegegeven, onze huidige woonkamer is wel van zo'n formaat dat ze er ook echt niet passen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot en 108 gasten