Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 20 sep 2009, 15:47

voor dat geld maakt het volgens mij niets uit wat je koopt, gewoon een winkel binnenlopen, zeggen wat je wilt en tegen welk budget en klaar ben je, of ga shoppen op marktplaats, scheelt je vast de helft tov nieuw

wil je echt wat leuks, houd het dan bij stereo en koop:
- een musical fidelity v-dac (200 euro) (een super geluid uit je PC of dvd speler te krijgen)
- fatsoenlijke interlinks en speakerkabels (150 euro)
- een kleine geintegreerde versterker (een NAD van 250 euro op marktplaats)
- een paar vloerstaande speakers (scheelt je kosten voor goede stands)
-- deze zijn oud, niet vloerstaand trouwens, maar wel lachen denk ik: http://link.marktplaats.nl/277140839" onclick="window.open(this.href);return false;
-- en deze zijn helemaal compleet en waarschijnlijk erg goed aangezien ze van JK zijn: http://link.marktplaats.nl/277703489" onclick="window.open(this.href);return false;

oh, bij elkaar dus iets van 1.000 euro :? maar goed, dan heb je echt iets veel leukers dan dat je met 1.000 euro een winkel binnenloopt voor iets nieuws!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2009, 15:56

Wouter81 schreef:Ben geen audiofiel dus moet eigenlijk met een paar honderd euro voor een speakerset plus een paar honderd euro voor een receiver wel ophouden. Laten we zeggen max. 300 euri voor speakerset, ook zoiets (misschien iets meer) voor een receiver. Is daar wat fatsoenlijks voor te halen?
Met een vergelijkbaar budget kwam ik op een Onkyo SR506 en twee keer een Jamo S606 uit. Aangevuld met een centerspeaker van Mordaunt Short en de achterspeakertjes van een JVC Home Cinema setje bevalt dat nog steeds prima. Staat er zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 20 sep 2009, 20:10

:shock:

hoe houd jij je huis zo netjes? of is dit een foto uit een brochure? :mrgreen:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Luuk » 20 sep 2009, 20:23

Leuke nestje Martijn! Ziet 'r goed uit ja. :)

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Wouter81 » 20 sep 2009, 21:19

Thanks Frank en Martijn! Ben alweer wat wijzer. :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2009, 21:44

frankv schreef::shock:

hoe houd jij je huis zo netjes? of is dit een foto uit een brochure? :mrgreen:
En dat voor een stel studenten... :P

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Wouter81 » 20 sep 2009, 22:42

Je hebt me aardig op weg geholpen Martijn. :)

Net alvast een DVD speler besteld via internet, de Pioneer DV-420V. Zie http://www.pioneer.nl/nl/products/45/64 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Onder andere DVD upscaling, HDMI en ook leuk: CD > MP3 rippen via USB poort voorop. Ding kost ook nog eens bijna niks, 101 euro. Tot nu toe vallen de prijzen die ik zie allemaal reuze mee. :shock: Ook wel eens leuk, meestal valt het tegen. :)

Verder zijn die Jamo S606 speakers een serieuze optie. Niet zo heel duur (ongeveer 250 euro) en ze komen bijzonder goed uit de recensies die ik op internet lees. Verder vind ik ze ook mooi. Als versterker lijkt de Onkyo TX-SR507 me een uitstekende optie. Prijs vanaf 269 euro, valt me dus ook reuze mee. Ook deze komt uitstekend uit de tests. Geen 7.1 surroundmogelijkheid maar dat gaat er hier toch niet komen.

Aap je setup dus behoorlijk na. ;)

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 20 sep 2009, 22:43

Martijn Koevoets schreef:
frankv schreef::shock:

hoe houd jij je huis zo netjes? of is dit een foto uit een brochure? :mrgreen:
En dat voor een stel studenten... :P
studenten? ziehier een stuk uit een column van Youp van 't Hek, je hebt een net optrekje, heel wat beter dan mijn vroegere studentenhok, alleen hoort het volgens Youp anders:

"Maar nu naar Volendam. Ik begrijp dat iedereen met vakantie is en dat er nog 1,3 miljoen Nederlanders binnen onze grenzen ronddolen. En die hebben allemaal gekeken naar het interview dat de fijnzinnige journalist Evert Santegoeds de vroeg dementerende moeder van Jan Smit afnam. Van mijn thuisgebleven vrienden begrijp ik dat het vooral qua Hollandse zuinigheid smullen was. En je kreeg een aardig beeld van het interieur van de stenen woonwagen van Jantje en zijn aantrekkelijke ex. Konijnenbontjes, tafellopers en zijden bloemen. Die kinderen moeten nog 25 worden en hadden die Blokkerrotzooi al in huis. Volgens mij moet je op die leeftijd geen huis, maar een kamer hebben. Wat zeg ik? Een hol vol lege flessen, te vaak gekeken dvd’s, een kapot gespeelde spelcomputer en stukgelezen boeken en onzinbladen. En de stand van een stevig partijtje kaarten hou je bij op een van de lege pizzadozen. De studentikoze geur van feest moet tot minimaal je dertigste in je huis hangen. Ik las nu iets over gastendoekjes. Tot mijn veertigste heb ik mijn handen afgedroogd aan mijn broek of overhemd. Toen ik hier in het Franse café over de inrichting van onze volkszanger las vroegen de alcoholisten aan de bar wat er zo hard te lachen viel. Ik kon het niet uitleggen."

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Xave30 » 20 sep 2009, 23:16

Afbeelding

Mooie crib en audio set up zo. Had een vergelijkbaar donkere kleur op mijn vorig adress :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 21 sep 2009, 10:04

Als je geen auto hebt kan dat als student. :lol:
Wouter81 schreef:Aap je setup dus behoorlijk na. ;)
Hehe, ik heb me destijds ook helemaal suf gelezen aan reviews. Versterker heb ik bij Digital-Street.nl besteld, boxen bij Komplett geloof ik (iig uit Tilburg). Centerspeaker heb ik bij een lokale audio-toko voor €100 opgehaald als occasion, achterspeakertjes had ik nog, worden ooit wel vervangen door wat beters.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 21 sep 2009, 11:00

Ik ben een tijdje geleden in Münster geweest ( Auditorium), och wat mooi spul daar...............offerte reeds thuis voor een T+A set, wachten is nog op de Blu Ray Player..............en dan hak ik de knoop door...................






ps; misschien voor studenten iets te hoog gegrepen :mrgreen:

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Kgroot.nl » 21 sep 2009, 11:05

Blu Ray Speler..
Koop dan gewoon een PS3 :lol:
Ik heb op dit moment een Sony Home Cinema setje
Ben toch amper thuis dus zo super hoeft het niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 21 sep 2009, 14:16

Daar heb ik dus niets mee...........................

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Dick » 21 sep 2009, 18:00

Ik heb Magnepan speakers (panelen is eigenlijk een betere omschrijving), Midnight eindversterker, Denon voorversterker met Denon CD speler. Ik moet zeggen ik hou wel van dat aparte spul. :mrgreen:

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Richardt. » 31 okt 2009, 16:26

Ik heb nu een fijne tv en een Playstation 3 voor de spelletjes en de Blu-Ray's, enige wat nog achter blijft is het geluid. Hoewel ik het geluid voor een TV best aardig vind van m'n Panasonic 42" Plasma, maar het houd lang niet over natuurlijk.

Daarom opzoek naar een redelijk goed setje voor niet al te veel (student hè :D ), kwam bij toeval bij een shop hier in Emmen de JBL CS 680 tegen.

http://www.kieskeurig.nl/satellietsyste ... ws/264796/

Heel veel verstand heb ik er ook niet van, wil gewoon wat beter geluid (surround en meer/betere bass) en dit leek me wel aardig veel waar voor m'n geld.

Iemand opmerkingen/meningen? :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 05 nov 2009, 17:04

Leuk, mijn nieuwste aanwinst: een cd-speler, een Philips CD350... Naar wat ik begreep uit mijn Google-tocht nog wel een redelijk model van Philips. :)

Afbeelding

Ja, hij is echt oud:

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 05 nov 2009, 20:57

Martijn Koevoets schreef:Leuk, mijn nieuwste aanwinst: een cd-speler, een Philips CD350... Naar wat ik begreep uit mijn Google-tocht nog wel een redelijk model van Philips. :)
grappig, ja echt oud, is het nog een 14 bitter? ik denk het wel

ik zie dat je a night at the opera hebt, als ik het me goed herinner hoor je in het koor van bohemian rhapsody dat het allemaal wat opbreekt, alsof je speakers defect zijn, maar dat is de opname die te vaak is overgedubt, als je dat hoort op deze philips, is hij nog bruikbaar...

bij nader inzien, het is een speler uit de plastic periode van philips, de voorgangers zoals de cd104 waren nog echt goed gebouwd, hier is het toch vooral cost-cutting, en inderdaad nog de 14 bits da convertor: http://www.marantzphilips.nl/philips_cd350_cdplayer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 05 nov 2009, 22:06

Jup, 14 bits plastic...

Wat ik gevonden had:
CD 350 (1985/86)

Met de komst van de CD 350 was het helaas over met de zware spelers. Er werd gekozen voor lichter materiaal (lees plastik !) om de kosten te drukken. Op zich natuurlijk nog wel een prima speler maar minder robuust. Latere modellen (vanaf 1986) waren veelal van kunststof, afgewerkt met hier en daar een reepje metaal.
De Philips CD350 bevat dezelfde DAC chip (TDA1540) als de legendarische professionele Philips LHH-2000 broadcast quality CDspeler.
Ach, voor €10 leek het me geen verkeerde aanschaf, heb al sinds jaren geen stand-alone cd-speler meer gehad. 8)

Andere opties die ik zag:
- CD380
- CD230
- CD502

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 06 nov 2009, 11:47

voor een lhh2000 van 25 jaar oud betaal je tegenwoordig nog wel een paar duizend euro, die is erg populair in Japan

http://www.hifido.jp/KWlhh2000/G1/E/0-5 ... -29751-00/" onclick="window.open(this.href);return false;

omgerekend nog 5920 euro..., maar goed, dat is voor de liefhebbers en gebouwd voor de eeuwigheid, maar of de geluidskwaliteit nog meekan met de 14 bits convertor is de vraag

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2009, 16:28

Ik hou iig mijn ogen open voor obscura bij de kringloopwinkel... ;) Vanmorgen nog even de betreffende passage van Bohemian Rhapsody geluisterd, en dat overdubben kan ik nu idd horen. 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Niels » 07 nov 2009, 02:06

Denon heeft ook nog een oude serie DCD's die de moeite zijn met een koperen loopwerk er in 8)

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Jeroen05 » 07 nov 2009, 10:27

Ik ben gék op muziek! Maar heb geen een radio in huis, ja een draagbaar radiootje van 10 x5 cm... toevallig gister weer eens op MP gekeken naar setjes compleet tot 100 euro maar niets iets kunnen vinden behalve 2 oude B&O setjes die me erg aanstonden! ( Beomaster beocord 2000)

heel andere optie is de homecinemaset van LG bij media voor 88 euro

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Jeroen05 » 07 nov 2009, 12:53

http://link.marktplaats.nl/293079236" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit wat? Ze vragen 120 euro wat best veel geld is...

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door frankv » 07 nov 2009, 13:06

Jeroen van den Berg schreef:http://link.marktplaats.nl/293079236

is dit wat? Ze vragen 120 euro wat best veel geld is...
geen idee of het veel geld is, als je een stijlvol uiterlijk wilt is het niet veel geld, als je er een cd op wilt draaien wel aangezien er geen cd speler in zit...

hier kun je er info over vinden: http://www.beocentral.com/categories/aud" onclick="window.open(this.href);return false;

ik denk dat je twee dingen moet nagaan als je dit zou willen kopen:
- kun je er via een aux ingang een externe cd speler op aansluiten
- zijn de randen van de speakerdrivers niet van schuim, en indien wel, zijn ze nog heel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Dennis Cavallino » 09 nov 2009, 12:51

@Jeroen: B&O is cool inderdaad en de echt oude spullen van ze zijn goed betaalbaar.

Op dit moment zit ik ook te kijken naar een goedkoop setje, om in de garage te plaatsen.
In de woonkamer hebben we een oude Sansui versterker met B&W speakers. Die set is bijna zo oud als ik ben, eerst van mijn ouders en toen ik puber werd kreeg ik die set. Het is daarom ook mijn all-time benchmark. Ik heb nog een bijpassende Sansui tuner over en een Technics CD-speler die ooit als aanvulling was gekocht door mijn vader. De bijbehorende Sansui platenspeler heb ik helaas ooit weg gedaan, want ik had nooit verwacht dat ik nu zoveel LP's zou bezitten/luisteren.

De Technics en Sansui versterkers op marktplaats e.d. houd ik in de gaten, al gaat mijn voorkeur uit naar het laatste merk. Voor 30-50 euro heb je een hele knappe Technics (helaas was een top exemplaar net voor mijn neus verkocht), voor 50-100 heb je best goede Sansui versterkers uit de jaren '70. Meer wil ik er ook weer niet aan uitgeven, want ik hoor 't verschil toch amper tussen goede kwaliteit en topkwaliteit, zeker niet in de garage.

In ieder geval heb je tussen de paar tientjes en 100 euro een goede 'vintage' set, 5 jaar geleden noemde men dat nog oude rommel. Helaas merk ik wel dat je voor de keuze van goede oude speakers concessies moet doen. Of hele oude (B&W) speakers kopen die een paar tientjes kosten, die wel een warm geluid geven, maar niet zo zuiver zijn als de B&W's die ik nu in de woonkamer heb. Of anders bijvoorbeeld minder populaire merken kiezen, in mijn geval heb ik wat Technics 2-weg speakers uit begin jaren '80 gezien, maar ik wil liever B&W (2-weg) uit die tijd.

Bij de kringloop winkels zie ik tot nu toe vooral veel oude/vintage Philips versterkers. De rest is imho rommel, maar die kringloopwinkels hebben een onbeperkte aanvoer van dit soort spul.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kocheler, KoenM, MarcF, Martijn_bmw, Sabberjoch en 461 gasten