Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 15 jan 2019, 21:00

De Denon AVC A1XVA is inderdaad een high-end topper!
Mijn Denon AVC-X8500H is zo'n beetje de opvolger en tevens vlaggenschip in de reeks.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2019, 08:33

mocht iemand toevallig interesse hebben.
Ik ga mijn Teufel Ultima 40 MKII verkopen:

https://link.marktplaats.nl/m1366942223

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 22 jan 2019, 10:08

Wat komt er voor terug?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2019, 11:38

ik heb nog een setje Klipsch RB-81's staan, die komen er eerst weer te staan.
En dan rustig verder kijken/

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 22 jan 2019, 13:29

Er staat genoeg te koop! :gek:
:coffee:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2019, 15:17

absoluut :tooth:
daarom eerst verkopen, kopen is zo gedaan :lol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 22 jan 2019, 16:52

Mooie prijs, is goed spul die Teufel's.
Klipsch heb ik ook, monitor speakers bij de computer. Wat een sound hebben die dingen! Daar ga ik ooit nog eens de woonkamer mee behangen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2019, 21:26

Ja die klipsch blijft echt waanzinnig klinken.
Teufels ook idd maar voor mij toch wat te groot voor de huiskamer vandaar weer in de verkoop

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2019, 10:50

frankv schreef: 27 jan 2016, 14:01 Ik heb een high end set die ook als er geen muziek speelt continu 600W aan warmte de kamer in stookt. Daarom wil ik hem niet de hele dag aan hebben. Dus ik heb een paar maanden geleden een Naim Muso gekocht voor in de woonkamer. Het is een fantastisch apparaat: airplay, upnp, tidal, spotify connect, internet radio, spdif, analoog minijack, usb iphone / ipad / ipod, multiroom. Alles zit er op. Kost 1250 euro en vult je kamer met muziek ipv warmte. Hij haalt het in ultieme kwaliteit natuurlijk niet bij mijn grote set, maar hij is wel heel erg toegankelijk, ook voor de kinderen. En de geluidskwaliteit is boven alle verwachting, hij klinkt open, transparant en blaast je kamer vol muziek. Dit ding is ontworpen door de engineers die Naim apparatuur voor in Bentleys ontwerpen. Het is het beste apparaat dat ik in jaren gekocht heb, hij gaat ook mee op vakantie :-)

https://www.naimaudio.com/mu-so" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Nog altijd net zo enthausiast over de Naim? Nu de zuilen verkocht zijn denk ik er ook sterk over om de marantz+klipsch tevens de deur te wijzen en lekker voor een alles-in-een streaming apparaat te kiezen maar dan wel eentje met een beetje kwaliteit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 29 jan 2019, 14:58

^Probleem is dan dat je wel kwaliteit apparatuur kan kopen, maar de stemmingsdiensten (algemeen gesproken) signalen van "lagere" kwaliteit aanbieden. Stream je zelf van NAS/PC met ALAC/FLAC dan heb je een betere kwaliteit dan de gemiddelde streamingsdienst.

Onder audiofielen is er een discussie over PCM vs DSD kwaliteit; als ik me goed heb ingelezen is er nauwelijks origineel audiocontent op DSD beschikbaar, PCM eigenlijk altijd, deze verdient dan de voorkeur IMHO. Ik laat me graag adviseren, ik zit niet geheel in deze materie.

Das voor mij mede een reden dat ik geen Spoyfy, Deezer, Qobuz, Tidal wil hebben, voor dat geld cumulatief kan je beter af en toe een CD kopen, vervolgens op je eigen kwalitatief goede systeem afspelen.

Muziek is voor mij een belevenis, daar wil ik voor gaan zitten met mooie apparatuur, altijd en overal muziek is prima en dan kan het ook met minder. Ieder wat ie wil.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 29 jan 2019, 15:05

Nou niet helemaal eens hoor. Qubuz (als klassiek je ding is) spotify, deezer en tindal, je hebt ze natuurlijk niet alle 4 nodig. Laten we zeggen 3. 5 tientjes per maand. Is 1 cd. Dan heb je alle muziek van de wereld onder een knop. Altijd en overal.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Forza » 29 jan 2019, 15:08

Tegenwoordig hebben Tidal en Qobuz ook gewoon lossless streaming, zelfs een flinke hoeveelheid muziek met hogere bitrates dan CD. Kwaliteit daarvan is minstens net zo goed of dus beter, digitaal is digitaal. Het verschil zit hem in de streamer icm DAC die je pakt, de streamer moet op de juiste manier omgaan met verloren datapakketjes en de DAC moet ook fatsoenlijk zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 29 jan 2019, 15:10

^uiteraard mee eens dat 1 dienst voldoende is, maar de aangeboden kwaliteit is in de BASIS bij alle 4 te laag. Voor meer kosten is bij een aantal diensten dan een hogere resolutie (bitrate) beschikbaar. Dan koop ik liever mijn eigen muziek, die meerkosten zijn het mij niet waard.

Ik wil zo abonnement-loos mogelijk door het leven :D

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 29 jan 2019, 15:14

Jezus, is het al 2019??? Tijd vliegt. Komop Rob, de tijden zijn verandert he. Dingen als Netflix en Spotify zeg je op met drukken op 2 knoppen. Je will abbonementloos door leven maar leest verschillende kranten.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Forza » 29 jan 2019, 15:18

Instap abbo is inderdaad ruk :wink: . Je kan met een VPN via Turkije een abbo afsluiten voor ongeveer 3 euro per maand die hier 20 euro kost. Daarmee heb je dan die high bitrates. Heb zelf een proefabonnement van 2 euro voor 3 maanden bij Tidal en ik moet zeggen dat het echt meer dan uitstekend bevalt via een Bluesound Node 2. Nu nog met de interne DAC, maar ben bezig met een losse DAC om er nog wat meer uit te persen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 29 jan 2019, 15:18

Ik doe niet aan Netflix, Spotify etc, kranten middels internet (daar heb ik dan wel een abo voor :tooth: ) Voor de rest zo min mogelijk verplichtingen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2019, 15:20

Ach zo'n hifi budget heb ik ook niet.
Ik luister nu ook gewoon spotify en vind dat goed genoeg.

Wat ik zoek is een lekker helder en vol geluid zowel op laag als hoog volume.
Dat werkt nu prima op mijn marantz versterker icm klipsch RB-81's maar wil eventueel naar meer bedieninggemak / 1 apparaat zonder verdere snoeren etc als ik daarbij niet hoef in te leveren op geluid.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 29 jan 2019, 15:24

romo schreef: 29 jan 2019, 15:18 Ik doe niet aan Netflix, Spotify etc, kranten middels internet (daar heb ik dan wel een abo voor :tooth: ) Voor de rest zo min mogelijk verplichtingen.
Snap ik Romo, mijn vader ook niet :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 29 jan 2019, 15:36

^Jouw vader is een wijs man !


Tel eens uit wat mensen cumulatief uitgeven aan allerlei stilzwijgende maandelijks abo`s. Jaar in jaar uit, daar de ik graag andere dingen voor.

Uiteraard, met respect, ieder wat ie wil.


Ik weet dat jij dat kan Tom, ik kan het ook, maar ik wil het gewoon niet.,

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 29 jan 2019, 16:46

romo schreef: 29 jan 2019, 14:58
Muziek is voor mij een belevenis, daar wil ik voor gaan zitten met mooie apparatuur, altijd en overal muziek is prima en dan kan het ook met minder. Ieder wat ie wil.
Mee eens. Naast alleen het luisteren, maken ook randzaken voor mij deel uit van het beleven. De boekjes die bij een CD zitten met achtergrond info wbt de gebruikte instrumenten of artwork dat erbij zit. Iets tastbaar vast hebben ipv. een digitaal 'iets' te draaien. Ik heb kortstondig gebruik gemaakt van een streamingsdienst, maar beviel me niet. Ook heb ik van een artiest een box waarin het album op LP's en CD's staat en digitaal is te downloaden en vervolgens te streamen. Laatste doe ik nooit, niet omdat het klankmatig niet bevalt, maar omdat ik het gewoon niet leuk vind. Een LP draaien vind ik leuker en klinkt echt goed op mijn set (Project Carbon + Ortofon 2m Bronze, Project Tube Box DS en de onboard DAC van de Hegel H360)

Ultiem is voor mij een 4D setup vanaf 19:55 als in onderstaand

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 29 jan 2019, 18:15

^Geheel mee eens

JMJ ook mijn soort muziek, heerlijk !!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 03 feb 2019, 15:06

Net even die devialet draadloze spekers gehoord. Is even slikken maar doe mij die maar. Kost wat maar mooi, klein, maakt weinig uit hoe je ze opstelt en wat een geluid. Absurd. Dacht dat de duurste groot zouden zijn maar niet dus. Echt prachtig. Dat icm een lossless streaming account en klaar is klara.

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door ErikS » 03 feb 2019, 18:31

tomgtr schreef: 03 feb 2019, 15:06 Net even die devialet draadloze spekers gehoord. Is even slikken maar doe mij die maar. Kost wat maar mooi, klein, maakt weinig uit hoe je ze opstelt en wat een geluid. Absurd. Dacht dat de duurste groot zouden zijn maar niet dus. Echt prachtig. Dat icm een lossless streaming account en klaar is klara.
:hungry: draadloos, ben ik toch stiekem gevoeliger voor dan ik dacht......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 03 feb 2019, 19:16

Ik heb een zware voorkeur voor old skool dikke vette stereo apparatuur en dito luidsprekers (met veel volume, dus een lage WAF* :tooth: ) met evenzeer dikke aansluitkabels.

Wel met een combi van moderne mogelijkheden, zoals internet radio, streaming, CD en NAS/SSD USB aansluiting.


*Wife Acceptance Factor

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 03 feb 2019, 23:16

Had ik ook Romo. Echter had ik op vorige set een goede Cyrus versterker en cd speler met een dac erop om op m’n versterker te kunnen streamen. Netto resultaat, de cd’s en cd speler kregen dezelfde functie als voeger mijn lp’s en lthorens draaitafel. Stof vangen. Dus ik ga maar gewoon pragmatisch zijn en van de geschiedenis leren. Leven is vol compromissen en als dit ergste compromis is dan mag ik niet klagen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, Kasteel, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, vester86, Wout309t en 151 gasten