informatie over de plannen voor het rekeningrijden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

mijn grootste zorg mbt rekeningrijden is dat:

het autorijden duurder maakt
29
33%
ik voortaan overal gevolgd kan worden
41
46%
het niet snel genoeg wordt ingevoerd
2
2%
het niet leidt tot minder files
11
12%
ik maak me geen zorgen, alles komt goed
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 89

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 07 dec 2007, 00:48

Ik maak me echt zorgen wat er aan de hand is.
Volken zijn altijd bang geweest voor nieuwe technologien, is geen geheim.

Maar we naderen de tijd dat het echt ietjes té wordt.
Andre schreef:Als ze met kastjes beginnen dan ligt a de autohandel op zijn gat want niemand koopt meer zware motoren. En dealers kunnen absoluut niet bestaan van verkopen van 1.1 en 1.2 auto s. etc.
Het is wat he..! :cry:

Ik heb het al gezegd. De laatste tijd draait alles om de "veiligheid". Die woord hoor je 100x per Wegmisbruiker aflevering.

Honda t/m Ferrari kunnen allemaal NL-bestemde auto's met 1L motors uitrusten en ook op 120 km/u begrenzen.

Ja toch??

Ik bedoel waat voor nut heeft het boetes te gaan betalen als een voertuig toch in staat is harder dan 120km/u te rijden EN het milieu te vervuilen.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 07 dec 2007, 09:18

Uiteraard is de overheid al veel langer zonder dat het echt opvalt bezig met het op poten zetten van een systeem waarbij een aantal zaken geregistreerd kunnen worden.
Kijk bijvoorbeeld hier maar eens goed naar.
De camera's die worden gebruikt in dit project zijn speciaal bedoeld om een kenteken te lezen en worden ingezet om de verkeersstromen beter te kunnen geleiden.
Ze worden niet ingezet om trajectcontroles op snelheid te houden omdat ze niet geijkt zijn door het Nederlands Meetinstituut en dus juridisch geen bewijsmiddel kunnen zijn.
Ik zie deze camera's inmiddels op een diverse N-wegen in Noord Brabant (N260/N279/N282) en ook in Tilburg en Breda binnen de bebouwde kom.
Maar naast het sturen van verkeersstromen kun je er natuurlijk ook contoles mee uitvoeren zoals in de infographic onder punt 2 is vermeld.

[IMG:640:585]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... rd01-1.gif[/img]

Wij zitten gewoon met z'n allen te slapen terwijl we stiekem genaaid worden door de Rijks- en Provinciale overheid.
Wij focussen ons nu voornamelijk op snelheidscontroles en de bijbehorende boetes, en of we via dit soort systemen betrapt kunnen worden, terwijl de overheid allang doorheeft dat er daarnaast véél meer te verdienen valt met het beprijzen van het autorijden.
Die camera's hoeven helemaal niet geijkt te worden om geld op te leveren, ze leveren meer op door te contoleren welke auto waar rijdt en of er wel voor betaald is.
Het maakt daarbij ook geen zak uit wie er in die auto rijdt (behalve als het echt véél te snel gaat) want de kentekenhouder betaald uiteindelijk toch alle kosten.
Kilometerheffing, snelheidsovertreding volgens de Wet Mulder, een (al dan niet opzettelijk) niet werkende transponder waardoor je niet 'getraced' kan worden en je de kilometerheffing ontduikt, het komt allemaal automatisch in je brievenbus terecht mét de bijbehorende acceptgiro.


(Off-topic maar toch niet helemaal)

En als we dan toch aan het doemdenken zijn wil ik het meteen ook maar even hebben over het fenomeen 'Peak Oil'wat de grootste bedreiging voor onze DF binnen de komende 10 jaar zal zijn.
Ik zag onlangs een interview met Matthew Simmons wat voor mij duidelijk maakte dat de grootste dreiging van een verhoging van de kosten van het autorijden in deze hoek te verwachten zal zijn.
Klik hier voor dat filmpje en luister goed wat deze man te vertellen heeft.
Als er minder olie wordt opgepompt omdat er gewoonweg niet zoveel olie meer te winnen is terwijl de vraag steeds maar toeneemt, (denk even aan China en India) zal de prijs daarvan gewoon gaan stijgen.
Dit zie je ook al bij andere grondstoffen gebeuren en dat is nog maar een begin.
Ik ben geen paranoide type dat gelooft in samenzweringen en overal iets achter zoekt, maar dit was één van de redenen dat ik mijn S3 gekocht heb.
Nu kan het nog (lekker spelen en DF hebben) over een aantal jaren is dat, vanwege diverse uiteenlopende redenen, misschien allemaal voorbij en kun je alleen nog maar vaststellen dat je je kansen aan je neus voorbij hebt laten gaan....zover wilde ik het niet zondermeer laten komen in ieder geval! :wink:

PS: Trouwens, in België zijn ze nog lang niet aan bovengenoemde controlesystemen toe (ze hebben hier van Poppel naar Turnhout net een paar vaste flitspalen weggezet en zijn daar heel fier op :roll: :lol: ) en de grens is hier maar een paar kilometer vandaan. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 08 dec 2007, 13:32

De echt overdreven angst die sommige mensen hier aan de dag leggen is ook iets overdreven. Gelukkig bestaat er in NL "nog" niet echt iets als DE OVERHEID. Iedereen die die prutsers ooit van dichtbij heeft meegemaakt weet dat de rechterhand niet weet wat de linker aan het doen is. Conspiracy theories ed zijn dus nog ietsjes voorbarig.
Wat we wel met zijn allen aan het doen zijn is de machinerie aanleggen waar een OVERHEID met meer dictatoriele neigingen misbruik van zou kunnen maken. Nederland schiet steeds meer richting dit soort extremen, dus dat zou mijn echte zorg zijn..dat die aan de macht komen. En dan denk ik aan "I love GITMO" Wilders enerzijds en onze fundamentalistische moslimvriendjes anderzijds.

Dat is dus 1. Daarnaast is er nog het probleem van schaal. Het is godsonmogelijk om van iedere auto een database bij te houden met locatie, snelheid etc etc. Dat zou een mega project zijn wat gewoon nog niet rendabel te krijgen is. De kosten voor rekening rijden zouden de pan uit rijzen.
Ik ken toevallig de systemen met camera's etc die momenteel opgesteld staan in de regio Brabant (onderdeel van het verkeersmanagement project Brabantstad dat hier op TNO draait). Die camera's staan er alleen om reistijden te meten en dat is ook het enige wat ze aan informatie filteren. Zodra er 2 nummerborden gematched zijn (hoeft geen 100% match te zijn, zoals je wel nodig hebt bij herkenning) wordt de reistijd opgeslagen, verder niets. Herkenningsratio ligt VER beneden de 100%, herkenningskwaliteit is ook onder de 100% en bij regen of slecht zicht zakken die nummers verder in. Compleet waardeloos als 1984 tool. Die slechte kwaliteit is dus ook waarom je die cameras never nooit kunt en hoeft te ijken..voor reistijdenschatting is het gewoon weggegooid geld als je met matige kwaliteit toekunt.

Nee, voor de echt zieke uitwassen hoef je niet bij de regering te zijn. De businesscases voor G-metingen, snelheidsregistratie, ISA etc worden op dit moment uitgedokterd door de verzekeringsmaatschappijen, PWC's en Deloittes van deze wereld. Ergo de mensen die er direct aan kunnen verdienen. De lobby richting de overheid komt er pas aan het einde van het verhaal bij.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 14 dec 2007, 21:57

ik ben mijn kranten van de afgelopen week aan het bijlezen en vond dit aardige stukje nog in het NRC van vorige week zaterdag:

[IMG:464:676]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... _nrc_1.gif[/img]

leve de ANWB!

frank

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 14 dec 2007, 21:59

verder ook nog dit artikel dat ik in 4-en heb moeten knippen om het leesbaar te houden, ik heb helaas geen fancy grafisch programma waarmee ik een en ander weer aan elkaar kan plakken

ook uit het nrc van afgelopen zaterdag:

[IMG:181:574]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... nrc_2a.gif[/img]

[IMG:346:432]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... nrc_2b.gif[/img]

[IMG:853:577]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... nrc_2c.gif[/img]

[IMG:698:434]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... nrc_2d.gif[/img]

frank

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 16:07

Laatste nieuws (Novum/ANP) | laatste nieuws | 06-02-2008 13:48
Invoering kilometerheffing in 2011 onzeker
(Novum) - De invoering van de kilometerheffing in 2011 staat op losse schroeven. Tijdens een debat in de Tweede Kamer bleek dat grootste regeringspartij CDA niet langer vasthoudt aan die datum.

Lees het artikel

Het kabinet wil de kilometerheffing, waarbij automobilisten gaan betalen per afgelegde kilometer, voor vrachtwagens invoeren in 2011. De personenauto's komen vanaf 2012 aan de beurt. Het bedrag dat automobilisten dan gaan betalen, hangt af van het tijdstip waarop wordt gereden, de plek en het type auto. Wie in een zware, vervuilende auto in de Randstad rijdt, betaalt meer dan iemand die in een kleine auto door de provincie toert.

Tijdens het debat zei CDA'er Ger Koopmans dat minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) niet koste wat kost aan de startdatum van 2011 moet vasthouden. "Ik zeg het uitdrukkelijk. Houd je aan het tijdstraject, maar houd je ook aan de voorwaarde dat het goed kan worden ingevoerd." Hij kreeg hierbij de steun van coalitiepartner PvdA. "Als we het niet goed kunnen invoeren, moeten we niet beginnen met klungelen", zei Lia Roefs (PvdA).

Zorgvuldigheid gaat voor tijdigheid, antwoordde Eurlings de parlementariërs. "Wij maken geen kamikazeplanning, maar een realistische." De bewindsman verwees naar eerdere grote projecten zoals de Betuweroute en Hogesnelheidslijn die kampten met vertraging.

De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie steunen de wijze waarop de minister de kilometerheffing wil invoeren. De oppositiepartijen SP, VVD en PVV zijn tegen. De steun van GroenLinks hangt af van de mate waarop de bewindsman zijn plannen een 'groene uitvoering' geeft. Wijnand Duijvendak (GroenLinks) wil dat er een forse belasting op vervuiling komt.

De invoering van de heffing gaat de automobilist niets kosten, stelt het kabinet. Daartoe wordt de aanschafbelasting BPM afgebouwd. Binnen de coalitie bestaat verdeeldheid over de mate waarin. Het CDA wil dat de BPM volledig wordt afgeschaft, de PvdA liet zich nog niet zo stellig uit. "Een volledige afbouw brengt risico's met zich mee. Er zijn dan geen gegarandeerde inkomsten meer voor de schatkist", zei Lia Roefs. Zij eiste van de minister een 'discussiestuk' over alle voor- en nadelen.

Eurlings stelde dat de afbouw van de BPM kan leiden tot 'grote schokeffecten' voor het wagenpark en de rijksbegroting. "Iemands auto is dan plots veel minder waard op de tweedehandsmarkt." Staatssecretaris van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) schept dit voorjaar meer duidelijkheid over deze punten, aldus de bewindsman.

Alle partijen waren bij het debat over de kilometerheffing aanwezig, op Rita Verdonk na. "Waar is Rita?", zo vroeg Koopmans zich aan het einde van de eerste termijn af. De nieuwe politieke beweging Trots op Nederland (ToN) heeft mobiliteit bestempeld als belangrijk speerpunt. "Ik heb haar nog nooit gezien tijdens een debat met de vaste Kamercommisse van Verkeer", zei voorzitter Roland Kortenhorst (CDA).

In de tweede helft van het debat, later woensdagmiddag, spreekt de Kamer over privacykwesties die met de invoering van de kilometerheffing te maken hebben. Woensdag lieten de bedrijven Siemens en LogicaCMG weten een soort anonieme prepaidkaart met 'rijtegoed' te hebben ontwikkeld met het oog op de kilometerheffing. Daarmee hoeft de invoering van de kilometerheffing er niet toe te leiden dat precies kan worden gevolgd waar een wanneer een automobilist precies gereden heeft.

Zonder prepaidkaart worden de gegevens waar en wanneer er gereden is, vanuit het kastje via satelliet doorgestuurd naar een centrale plaats waar alles, inclusief het nummerbord, geregistreerd wordt. Nadat het prijskaartje daar is berekend, wordt de rekening naar de betreffende chauffeur gestuurd.

Volgens een woordvoerder van LogicaCMG werkt de kaart eigenlijk net als een prepaidkaart voor mobiele telefoons. "Het kastje in de auto 'leest' hoeveel geld erop staat. De kosten van het rijden worden meteen van de kaart afgeschreven. Van de chauffeur zelf hoeven geen gegevens te worden geregistreerd." De kaarten met een bepaald tegoed zouden bijvoorbeeld bij benzinestations kunnen worden gekocht. Over situaties waarin het tegoed opraakt tijdens het rijden, moet nog worden nagedacht.

De SP diende woensdag een heel ander plan in voor de registratie van de kilometerheffing: niet met een kastje in de auto maar via een eenvoudige registratie van het aantal gereden kilometers via een formulier of internet, net zoals bij gas. "Wij vinden dat alle wegen hetzelfde prijskaartje moeten krijgen", zegt SP-Kamerlid Emile Roemer. "In dat geval zou een maandelijkse of jaarlijkse opgave van het aantal gereden kilometers voldoende zijn."

Het bedrag dat per kilometer betaald moet worden, zou volgens Roemer wel kunnen worden aangepast naar het type auto waarmee gereden is. Dan zouden de kilometers van auto's die het milieu zwaarder belasten, duurder worden gemaakt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 feb 2008, 16:16

net op het nieuws grrrr :twisted:
Hadden we vanochtend nog iets leuks te melden over vriend Camiel, vanmiddag daalt zijn koers weer aanzienlijk in ons boekje. Naast slurptaksen, kilometerheffing en accijnzen wil meneer namelijk ook de BPM een beetje behouden. ‘Aaaah toe? Een klein beetje maar?’

Dit terwijl zijn eigen CDA deze duivelse belasting compleet wil laten verdwijnen, zo bleek vanmiddag toen fractiewoordvoerder Ger Koopmans in de Tweede Kamer het debat met Camiel aanging. Koopmans ging zelfs zo ver om te zeggen dat ze de kabinetsplannen voor de kilometerheffing anders niet langer zouden steunen.

Maar Camiel is bang voor de schatkist - die wordt dit jaar namelijk met 3,6 miljard euro gespekt. Dat is, ondanks een lichte verlaging in het BPM-percentage, 200 miljoen euro meer dan vorig jaar. En dat smaakt toch wel naar meer.

“De afschaffing van de BPM moet worden afgewogen tegen de effecten op de overheidsfinanciën en het milieu.”

Natuurlijk ook het milieu, ja! Waarom ook niet. Zoals onze eigen Sacha met zijn vooruitziende blik in zijn column al eens schreef:

Er gingen ooit stemmen op dat rekeningrijden een eind zou gaan maken aan de BPM en aan de motorrijtuigenbelasting, zodat de automobilist per saldo niet verder als melkkoe gebruikt zou worden. Ik zie dat somber in. De BPM wordt op slinkse wijze van luxe-belasting omgebogen naar milieu-belasting en de motorrijtuigenbelasting zie ik ook nog niet zo snel verdwijnen. Volgens mij moet de dag dat de belastingdruk in dit land omlaag gaat nog aanbreken en ik denk niet dat de automobilist die eer als eerste ten deel gaat vallen.

Verder wist Camiel tijdens het debat, dat eigenlijk toch over kilometerheffing ging, te melden dat er één wet komt voor de invoering van de heffing en voor de aanbesteding van het systeem. Gelukkig maar. De heffing zal vanaf 2011 voor het vrachtverkeer ingevoerd worden - het personenvervoer volgt in 2012. Dit met het oog op files, ook al snapt de vervoersbranche niet wat daar de logica van is.

Met het verdwijnen van de motorrijtuigenbelasting (dat dan weer wel) lopen de provincies afzonderlijk hun opcenten mis, maar Eurlings denkt er niet aan om dat te compenseren.

“Er komt geen dubbele belasting.”

Sorry Camiel, misschien bedoel je: er komt geen vijfdubbele belasting

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 feb 2008, 18:52

Wordt nog leuker **:

http://www.nu.nl/news/1424218/30/Bpm_ve ... emaal.html

** Edit: Verwijderd, staat ook al in een ander topic over BPM.


Trouwens, heeft hier iemand enig idee hoe het zit met de invoering van kilometerheffing voor provinciale wegen, welke boetes er worden opgelegd bij niet functionerende apparatuur, waar de bewijslast dan ligt, hoe "uitgelezen" wordt waar/wanneer men gereden heeft, hoe motorfietsen belast gaan worden, of het openbare vervoer ook belast wordt (verkomen immers files ??) ??

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 feb 2008, 22:26

Wie schiet dit onzalige idee nu definitief naar de eeuwige jachtvelden................................. :oops: of zou je daar ook al km heffing voor moeten betalen............................


Dit is toch onuitvoerbaar, niet controleerbaar, te duur voor wat het op moet brengen, te veel maatschappelijke onrust. In elk geval zou elk weldenkend mens hier op tegen moeten zijn, er zijn toch veel makkelijker alternatieven, die minder kosten en minder privacy belastend zijn.

Meer accijnzen ( onzalig ik weet het, sorry), staat toch ook gelijk aan km heffing, simpel toch............................

Hier moet gewoon een rechterlijke uitspraak over komen......................


Hup Macboy, werk aan de winkel, ik doe mee..............................we dagen de Nederlandse staat................................

Eeuwige roem in het vooruitzicht bij winst :lol:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 feb 2008, 22:48

romo schreef:Wie schiet dit onzalige idee nu definitief naar de eeuwige jachtvelden................................. :oops: of zou je daar ook al km heffing voor moeten betalen............................


Dit is toch onuitvoerbaar, niet controleerbaar, te duur voor wat het op moet brengen, te veel maatschappelijke onrust. In elk geval zou elk weldenkend mens hier op tegen moeten zijn, er zijn toch veel makkelijker alternatieven, die minder kosten en minder privacy belastend zijn.

Meer accijnzen ( onzalig ik weet het, sorry), staat toch ook gelijk aan km heffing, simpel toch............................

Hier moet gewoon een rechterlijke uitspraak over komen......................


Hup Macboy, werk aan de winkel, ik doe mee..............................we dagen de Nederlandse staat................................

Eeuwige roem in het vooruitzicht bij winst :lol:
+1

Legio voordelen:
- De vervuiler betaald
- De gebruiker betaald
- De "infrastructuur" is aanwezig, geen miljardeninvesteringen die eerst terug verdient moeten worden
- Geen mogelijke fraude met kastjes
- Buitenlanders betalen net zo hard mee
- Omdat gebruik zo duur wordt, gaat iedereen vanzelf zuiniger rijden.
- "Constructies" met buitenlandse kentekens werken niet

Kan er nog veel meer opnoemen.


Wie doet er mee ??
(Misschien een poll opzetten tegen verspilling belastingcenten/gemeenschapsgeld)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 feb 2008, 23:10

yep zo is het, ik zeg dit al 15 jaar...heb zelfs destijds een brief geschreven naar de minister van destijds...kreeg een brief terug, ja maar dan gaat iedereen over de grens tanken...maarja gewoon europees invoeren, en dan nog, als je in utrecht woont ofzo ga je heus niet over de grens taken...ze zijn gewoon scheiterig en bang dat zoiets simpels en geld opleverd en fraude uit de weg neemt, zo simpel maarja das te simpel, waarom makkelijk doen als het moeilijk niet gaat :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 23:15

Ergens heb ik het donkerbruine vermoeden dat dit rekening rijden verhaal door het volgende kabinet, met de regerende partijen TON en de PVV (terecht) de nek om zal worden gedraaid..

Een OV chipkaart krijgen ze al niet onder controle..

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 07 feb 2008, 22:17

Rico v Velzen schreef:Ergens heb ik het donkerbruine vermoeden dat dit rekening rijden verhaal door het volgende kabinet, met de regerende partijen TON en de PVV (terecht) de nek om zal worden gedraaid..
mmm, dat zou betekenen dat de campagnes van voor de verkiezingen eens niet als wc-papier worden gebruikt direct na de verkiezingen??

(Geldt voor alle partijen, want ik zie er geen een zo groot worden dat die een meerderheidscabinet kan vormen in ons verdeelde landje.)
Rico v Velzen schreef:Een OV chipkaart krijgen ze al niet onder controle..
Welk project wel ?? :roll:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 07 feb 2008, 22:44

Toch eens ff rekenen met wat stellingen. Ik probeer het niet secuur te doen, maar puur voor een indicatie. Dus ronde getallen ;)

Stel dat er gemiddeld een middenklasser gekocht wordt à € 38.000,=
Stel gemiddeld 8 jaar levensduur en 20.000 km / jaar.
Zit ongeveer € 16.000,= BPM op --> € 2000,= / jaar
Ongeveer € 150 / kwartaal houderschapsbelasting --> € 600,= / jaar
Gemiddeld 1:10 --> 2000 liter / jaar.

Brandstof zou dan ongeveer € 1,30 / liter duurder moeten te worden aan accijnsen om de BPM en houderschapsbelasting te compenseren. Eerlijk gezegd had ik een ander bedrag in mn hoofd (hoger) voordat ik ging rekenen.

Er is echter één groot nadeel (ja toch, helaas). Mensen met dure auto's die weinig rijden (ferrari / lamborghini / etc.) zullen het ontbrekende bpm bedrag nooit compenseren, en dus veel goedkoper uit zijn (over alles gerekend). Mensen met goedkope auto's betalen dus meer.

Ik heb echter nergens gezien / gelezen hoe ze dat met het huidige plan (rekeningrijden) willen compenseren.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 08 feb 2008, 11:46

romo schreef:Hier moet gewoon een rechterlijke uitspraak over komen......................

Hup Macboy, werk aan de winkel, ik doe mee..............................we dagen de Nederlandse staat................................

Eeuwige roem in het vooruitzicht bij winst :lol:
Lijkt me goed plan, ben niet thuis in dit terrein, maar ken wel de juiste mensen hiervoor :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2008, 12:23

Serieus werk van maken, mn obv het privacy argument,...........................juridisch gesproken moeten ze daar gehakt van maken........................................

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 08 feb 2008, 22:22

uit het NRC van afgelopen week:

[IMG:605:696]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... 002013.gif[/img]

frank

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2008, 22:25

Ik vind het maar niets.......................................het hele idee staat me verschrikkelijk tegen................................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 23:06

Als het anoniem gaat worden, dan kun je ook anoniem zonder kastje rijden :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 feb 2008, 09:35

Rico v Velzen schreef:Als het anoniem gaat worden, dan kun je ook anoniem zonder kastje rijden :lol:

:lol: , zo is het maar net, daar krijg je ze mee op de kast..................

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 09 feb 2008, 10:09

romo schreef:Serieus werk van maken, mn obv het privacy argument,...........................juridisch gesproken moeten ze daar gehakt van maken........................................
Las dat het in Duitsland al een zaak aan het worden is (wordt voorbereid), dat de overheid daar automatisch alle kentekens scant in sommige deelstaten. Zou bedoel zijn om gestolen auto's op te sporen. Ze hebben een succesratio van wel 0,03promille, waarvan het merendeel ook nog onverzekerd betreft ipv. gestolen.

Grondslag is dat het tegen het recht op vrijheid van verplaatsing (komt het op neer) in gaat, omdat de overheid dan weet waar je (auto) geweest is.

Maar... Als je niet precies weet hoe iets werkt, hoe kun je daar dan een zaak van maken ?? (Stel dat je niet weet dat je kenteken gescand wordt?)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 18 feb 2008, 10:02


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2008, 10:06

Wat een gedoe, en dat in 1 Europa................................kan dat nou niet anders.....................................!!!!!!


Ziek word ik er van, sch..t ziek :twisted:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden

Bericht door romo » 27 dec 2008, 09:52

111 Teletekst za 27 dec
***************************************
Voorgangers waarschuwen Eurlings

***************************************
` Het plan voor kilometerheffing van
minister Eurlings is volgens zijn vijf
voorgangers op Verkeer tot mislukken
gedoemd.De oud-ministers Kroes,Maij-
Weggen,Netelenbos,Jorritsma en Peijs
noemen het plan van Eurlings te complex
en ze voorspellen dat het zal stuklopen
op een gebrek aan politieke steun en
tegenwerking door de autolobby.

De oud-ministers kampten met dezelfde
problemen toen zij plannen maakten voor
een vorm van rekeningrijden.

Eurlings wil eerst de vrachtwagens in
2011 onderwerpen aan kilometerheffing.
Het jaar daarna volgt een geleidelijke
invoering voor automobilisten.
***************************************

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden

Bericht door romo » 25 jun 2019, 17:02

schop;
Kabinet wil rekeningrijden in 2026


 Het kabinet wil rekeningrijden vanaf
2026 invoeren.Dat bevestigen bronnen
na een bericht van RTL Nieuws.Daarmee
moet straks per gereden kilometer
worden betaald.De VVD verzette zich tot
nu toe altijd tegen rekeningrijden.Het
plan is deel van het Klimaatakkoord.

Een commissie gaat alle opties voor een
nieuw kabinet bekijken.Er zou over drie
varianten worden gesproken.

In de eerste variant betalen alleen de
elektrische voertuigen per gereden
kilometer.In de tweede moeten alle
auto's betalen,maar wordt rijden in de
spits niet extra belast.In de laatste
variant komt er ook een spitsheffing.

Nou, 3 keer raden wat het gaat worden :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Dimitri, Eeuwe, Kocheler, Majestic-12 [Bot], Opa, Sabberjoch, tomgtr, Wimo en 159 gasten