informatie over de plannen voor het rekeningrijden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

mijn grootste zorg mbt rekeningrijden is dat:

het autorijden duurder maakt
29
33%
ik voortaan overal gevolgd kan worden
41
46%
het niet snel genoeg wordt ingevoerd
2
2%
het niet leidt tot minder files
11
12%
ik maak me geen zorgen, alles komt goed
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 89

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 dec 2007, 09:16

Ik heb gekozen voor privacyschending, al is dat een beetje krom omdat ik wel gewoon mijn naam over internet gooi en lekker door mijn gsm-tje zit te kakelen.

Ik verwacht echt niet dat de file's zullen gaan afnemen door zo'n systeem, het is idd zoals Damir goed verwoorde...extra inkomsten genereren door de overheid, precies net zoveel als dat de burger kan of wil uitgeven. Die balans die ze zoeken bepaald net zo goed de prijs van tabac en alcohol, maar ook die van verkeersboetes.
Als ik wist dat mijn snelheidsovertreding van 30 km/u gelijk al een rijontzegging en een boete van 2000 euro zou kosten, dan zou ik dat risico niet meer gaan nemen. Gevolg is dus dat Leeuwarden kan sluiten omdat het CJIB heel incidenteel nog maar een boete hoeft uit te schrijven, het geld dat de overheid zo hard nodig heeft.

Ik ben nog steeds voor het systeem om alle kosten in die van de brandstofprijzen te gooien, die pomphouders in de grensstreek moeten ze dan maar gaan compenseren. Maar ook hier....de literprijs schiet naar de 2,5 euro...een volle tank van een middenklasser kost ineens 150 tot 200 euro...en moet je eens zien hoe snel we ineens voor de boodschapjes etc de fiets gaan pakken. maargoed....dat zou dus opnieuw een ramp voor de schatkist betekenen.

Files verdwijnen dus alleen maar bij een enorme kostenstijging, maar ook het ontmoedigen om ver van het werk te wonen en misschien wel het verbieden van parkeerplekken bij kantorenparken en bedrijven in de stad.
Kan dus alleen als het openbaar vervoer net zoals in enkele, met name Aziatische steden zonder geouwehoer iedere 5 minuten voorhanden is, ook nog eens veilig is en enigzins comfort biedt.

We hebben sinds een tijdje Randstad-Rail hier in Den Haag. Dat ding rijdt tergend langzaam door de stad op de route waar voorheen gewoon tram 2 met lekkere snelheid overheen schoot. Echt weer zo'n typisch NL halfslachtige aanpak.
Zorg er gewoon voor dat zo'n ding a la Skytrain ongehinderd door de stad kan zoeven. De Randstad Rail geen last van het verkeer, het verkeer op kruispunten geen last van een stapvoets rijdende Randstad Rail die op ruime afstand van de kruising al het hele verkeer tot stilstand kan laten komen.

Snelwegen hetzelfde gedoe. Er was een jaar of wat terug het meesterlijke plan om zogenoemde skyway's aan te gaan leggen. Zou toch ideaal zijn als je van Den Haag naar Amsterdam er alleen af kan bij Leiden en Schiphol, richting Utrecht alleen maar bij Gouda, richting Antwerpen alleen maar bij Rotterdam, Dordrecht en Breda....en al het overige verkeer van tussen liggende plaatsen op de bestaande wegen die dan nog beneden liggen laten rijden.
Van Bangkok naar Chonburi (richting Pattaya) ligt zo'n prachtige Skyway van ongeveer 70 km lang. Al het lokale verkeer op de snelweg eronder, wil je naar Chonburi, dan heerlijk (wordt overigens veelvuldig gebruikt om topsnelheden van de plaatselijke tuners te testen) bovenop de skyway in no time de stad in of uit. Kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat :wink:

Maargoed, hier lullen we nog lekker even 30 jaar door over het verlengen van de A4 richting Schiedam, die per km net zoveel zou gaan kosten als die complete skyway van 70 km lang in Thailand.....

Vraagje, hier nog lieden met extreme woon/werk kilometers op een dag?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 dec 2007, 09:19

Femme schreef:Mijn grootste vrees is dat de inbreuk op de privacy en de mogelijkheid dat snelheidsovertredingen met een pakkans van bijna 100 procent beboet zullen worden. Dit zou het einde betekenen van driving fun in Nederland.
En hoe hard Koos von Spee ook roept van niet, geloof ik dat dit echt wel zal gebeuren. Er zijn in het verleden al proeven gedaan met electronisch snelheidberperkingen die afhankelijk van waar je rijd 30kmh 50kmh e.d. de snelheid als max hanteerd.

Ik denk dat autopret dan echt definitief over en uit is. En de overheid graait lekker verder.

Michel

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 06 dec 2007, 09:23

Ze zijn wel slim in Den Haag. Ze knijpen ons steeds ietsjes meer uit, net genoeg dat niemand gaat protesteren en net genoeg dat niemand de auto ervoor laat staan. Maximale inkomsten voor hen. En dat noemen ze vrijheid. De propaganda van Goebbels was er niets bij.

Ik heb m'n bedrijf in Bolsward en heb net al even gekeken wat de afstand is als ik vlak over de Duitse grens zou gaan wonen. 138 KM enkele reis om op m'n werk te komen. Als het zo doorgaat wordt het nog een optie ook.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 dec 2007, 09:24

Michel Pol schreef:
Femme schreef:Mijn grootste vrees is dat de inbreuk op de privacy en de mogelijkheid dat snelheidsovertredingen met een pakkans van bijna 100 procent beboet zullen worden. Dit zou het einde betekenen van driving fun in Nederland.
En hoe hard Koos von Spee ook roept van niet, geloof ik dat dit echt wel zal gebeuren. Er zijn in het verleden al proeven gedaan met electronisch snelheidberperkingen die afhankelijk van waar je rijd 30kmh 50kmh e.d. de snelheid als max hanteerd.

Ik denk dat autopret dan echt definitief over en uit is. En de overheid graait lekker verder.

Michel
Ik denk dat de autopret zoals wij die nu ervaren over en uit zal zijn.....er komen echt wel weer andere manieren om plezier uit het autorijden te halen. Uit het oogpunt van het milieu is het gewoon niet al te lang meer mogelijk om maar lekker "volle polle" door te blijven jakkeren in auto's met dikke motoren. Ik vind het idee alleen al ook zeer onaangenaam...maarja....denken dat we lekker zo door kunnen gaan is gewoon je kop in het zand steken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 09:30

Marc RS4 schreef:
Rico v Velzen schreef:Als het kastje komt hebben ze me gebroken. Dan wil ik geen geld meer uitgeven aan een auto. Hoogstnoodzakelijk als vervoer middel. Binnen een week zou ik worden opgesloten als gevaarlijke verkeerscrimineel.
Dat verwoord mijn gevoel ook Rico....Gebroken....DAT is het.
eigenlijk ben ik nu al gebroken door dit gebeuren.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 dec 2007, 09:40

Jij hebt niet veel nodig Rico....burnout in aantocht?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 10:40

Marcel, buiten dit om nergens last van :lol: Maar face it (in mijn geval) Ik heb een 343pk M3 op de stoep staan, die ik straks alleen nog maar gemuilkorfd kan rijden, of een opvolger ervan.. idem dito..

En dan nog wat wie wil straks nog überhaupt zo'n auto kopen ? Als huidige eigenaar ben je dus dubbel gepaald, te eerste kun je er niks meer mee en ten 2e raak je hem aan de straatstenen niet meer kwijt omdat een ander er ook niks meer mee kan.

Ome Koos ziet het allemaal heel helder, nee niet voor die kleine snelheidsovertredingen een acceptgirootje sturen.. maar die idioten die altijd veel te hard rijden..

Met auto's als M3's en deriviaten zit je gewoon achterloos op snelheden die je rijbewijs in de schredder laat opvreten.

Ik ben er helemaal klaar mee.. als het niet meer mag/kan/lukt dan hoeft het ook niet meer van mij.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 dec 2007, 10:46

Het wordt gewoon altijd duurder.
Dat krijgen ze altijd weer voor elkaar :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 10:47

Arthur, dat het duurder word, ach daar kan ik wel mee leven, dat het duurder word en je kunt niks meer, kan ik niet accepteren.. M3 kopen ? :lol:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 dec 2007, 10:51

Die M3 blijft echt wel z'n waarde behouden hoor. Ik zou het helemaal geen straf vinden om met jouw CS dagelijks netjes volgens de regels te moeten rijden en flink in de buidel te tasten voor een beetje peut..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 dec 2007, 10:59

Rico v Velzen schreef:Arthur, dat het duurder word, ach daar kan ik wel mee leven, dat het duurder word en je kunt niks meer, kan ik niet accepteren.. M3 kopen ? :lol:
Jawel. 35k?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2007, 11:28

"krijgt" iedereen zo`n kastje? Kan me voorstellen dat ze ook nummerplaten registreren................dit ivm met buitenlandse voertuigen.................

Alleen betalen op snelwegen in de spits in de Randstad? Of ook op andere wegen?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 06 dec 2007, 12:50

romo schreef:"krijgt" iedereen zo`n kastje? Kan me voorstellen dat ze ook nummerplaten registreren................dit ivm met buitenlandse voertuigen.................

Alleen betalen op snelwegen in de spits in de Randstad? Of ook op andere wegen?
Dat is idd de vraag.
Het zou belachelijk zijn dat je moet betalen buiten de spits en op wegen waar geen sprake is van filevorming.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 12:54

Nou reken maar dat als je altijd lekkere binnendoor weggetjes pakt naar werk, waar je 2 schapen en een trekker tegenkomt OOK de lul bent. gelijke monniken gelijke kappen zal het motto wel worden.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 06 dec 2007, 12:56

Met andere woorden, mensen in het Noorden worden weer dubbel genaaid :?

Gelukkig wordt er 4miljard van de opbrengst gebruikt voor het verbeteren van het spoor :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 13:01

Ja Mike, dat vind ik ook het wrange van alles.. ikzelf draag niet bij aan files, ik rij altijd buiten de spits.. en rij eigenlijk alleen leuke routes naar mijn werk. En daar zit voor mij de "kneep" want die leuke routes wil ik nog wel eens wat "te" hard rijden.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 dec 2007, 13:15

Rico v Velzen schreef:Nou reken maar dat als je altijd lekkere binnendoor weggetjes pakt naar werk, waar je 2 schapen en een trekker tegenkomt OOK de lul bent. gelijke monniken gelijke kappen zal het motto wel worden.
Zeker als het een GPS variant zal worden, want dan is idd iedereen 24/7 zwaar de lul.

Michel

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 06 dec 2007, 13:17

Rico v Velzen schreef:Ja Mike, dat vind ik ook het wrange van alles.. ikzelf draag niet bij aan files, ik rij altijd buiten de spits.. en rij eigenlijk alleen leuke routes naar mijn werk. En daar zit voor mij de "kneep" want die leuke routes wil ik nog wel eens wat "te" hard rijden.
En je woont bijna in het noordelijkste puntje van NL :wink:
Nee ff zonder gein, ik woon nu sinds 5 maanden in Breda, en ben ZOO blij dat ik die hektiek niet meer van Rotterdam en omstreken heb.

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 06 dec 2007, 13:18

Ik denk dat Herr Spee, met dit in het vooruitzicht, momenteel elke nacht wakker wordt met een natte plek in zijn lederhosen.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 06 dec 2007, 13:19

Rico v Velzen schreef:Nou reken maar dat als je altijd lekkere binnendoor weggetjes pakt naar werk, waar je 2 schapen en een trekker tegenkomt OOK de lul bent. gelijke monniken gelijke kappen zal het motto wel worden.
Nu bestempel ik het huidige volk , incluis, mezelf als mietjes. Maar als er van dit soort '1984' praktijken komen in NL verwacht ik toch wel een opstand waar de honden geen brood van lusten. Alleen ben ik bang dat ze het stapgewijs gaan introduceren zodat we niet ineens de volle portie krijgen.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 dec 2007, 13:26

Rico v Velzen schreef:Ja Mike, dat vind ik ook het wrange van alles.. ikzelf draag niet bij aan files, ik rij altijd buiten de spits.. en rij eigenlijk alleen leuke routes naar mijn werk. En daar zit voor mij de "kneep" want die leuke routes wil ik nog wel eens wat "te" hard rijden.

Wees maar niet bang Rico, op dat soort weggetjes komen geen big brother praktijken voor......alleen maar dikke pollers op het sluipverkeer te weren :wink:

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 06 dec 2007, 20:56

Marcel van Meerbeek schreef:Ik ben nog steeds voor het systeem om alle kosten in die van de brandstofprijzen te gooien, die pomphouders in de grensstreek moeten ze dan maar gaan compenseren. Maar ook hier....de literprijs schiet naar de 2,5 euro...een volle tank van een middenklasser kost ineens 150 tot 200 euro...en moet je eens zien hoe snel we ineens voor de boodschapjes etc de fiets gaan pakken. maargoed....dat zou dus opnieuw een ramp voor de schatkist betekenen.

Snelwegen hetzelfde gedoe. Er was een jaar of wat terug het meesterlijke plan om zogenoemde skyway's aan te gaan leggen. Zou toch ideaal zijn als je van Den Haag naar Amsterdam er alleen af kan bij Leiden en Schiphol, richting Utrecht alleen maar bij Gouda, richting Antwerpen alleen maar bij Rotterdam, Dordrecht en Breda....en al het overige verkeer van tussen liggende plaatsen op de bestaande wegen die dan nog beneden liggen laten rijden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Inderdaad gewoon alles in de benzineprijzen en die dan naar 2,50 trekken. Dan kijken mensen die elke 500m naar de supermarkt en de school met hun auto afleggen wel beter uit. Ik zou er geen probleem mee hebben.

En die Skyways zijn inderdaad een erg goed idee. Ik heb wel eens geteld hoeveel op- en afritten er zijn tussen bijvoorbeeld Vianen en Amsterdam Amstel. Volgens mij zijn het er 14 op ongeveer 45km. Je zou gewoon bij Utrecht de Skyway op moeten kunnen als je er voordien niet af hoeft. In de Randstad bestaan snelwegen in feite al niet meer.

Frank

ps voor de liefhebbers:
1 vianen
2 nieuwegein zuid
3 nieuwegein / ijsselstein
4 utrecht centrum
5 A12
6 lage weide
7 maarssen
8 breukelen
9 vinkeveen
10 abcoude
11 A9 richting schiphol
12 A9 richting A1
13 Amsterdam Arena
14 Amsterdam een of ander businesspark
en dan ben je bij het einde [of begin van de A2]

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 06 dec 2007, 21:40

Alleen ben ik bang dat ze het stapgewijs gaan introduceren zodat we niet ineens de volle portie krijgen.
Dat is inderdaad de bedoeling;gestage invoering van 2011/12 tot 2016 het hele wagenpark en te beginnen met vrachtwagens,waardoor iedereen(dus ook degenen zonder auto) plotseling stijgende prijzen in de supermarkten/winkels enz. gaan zien,omdat de vervoerders de prijzen uiteraard gaan doorberekenen;tenminste zoiets verwacht ik.
En de houderschapsbelasting verdwijnen/verlagen? Eerst zien,dan geloven.
Hebben we het dus nog niet over privacy.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 dec 2007, 22:10

In duitsland hebben ze dat ook eerst vrachtwagens...weet niet of ze daar verder mee gaan :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9347
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 dec 2007, 23:04

Vraag me af hoe lang het duurt voor de meesten een DF schakelaar tussen zo'n kastje hebben zitten hehe.

Aan in de file naar de randstad en uit voor even volle polle binnendoor rammen :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, L5S1, Opa, Richardt., Semrush [Bot], SlowCo en 84 gasten