informatie over de plannen voor het rekeningrijden
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Te treurig voor woorden...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
De BPM en accijnzen zullen er nooit af gaan, dat klimaat beleid moet betaald worden, per saldo gewoon een lasten verzwaring schat ik in.
Daarbij 24/7/365 staatscontrole over gebruik en inzet eigen kar.
Uiteraard een nieuw verdien model gezien >EV die geen accijns betalen, >stroomprijs is maatschappelijk (lees; electoraal) niet verkoopbaar.
Hopenlijk kan er nog een streep door vanwege privacy overwegingen
Daarbij 24/7/365 staatscontrole over gebruik en inzet eigen kar.
Uiteraard een nieuw verdien model gezien >EV die geen accijns betalen, >stroomprijs is maatschappelijk (lees; electoraal) niet verkoopbaar.
Hopenlijk kan er nog een streep door vanwege privacy overwegingen
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Dat de electro nu een voordelig systeem is ten gunste van het invoeringsbeleid. Ook dat moet betaalt worden en de concensus van het elektrisch rijden worden vergroot.
Tja., privacy wat is dat nog waard tegenwoordig. Nederland is er zowat op ingericht om geen privacy meer te hebben nu de technologie verder oprukt in thuis en werk gelegenheden zal het overheids toezicht apparaat ook vrij weinig voor mensen een rol spelen.
Voor mijn althans wel.
Tja., privacy wat is dat nog waard tegenwoordig. Nederland is er zowat op ingericht om geen privacy meer te hebben nu de technologie verder oprukt in thuis en werk gelegenheden zal het overheids toezicht apparaat ook vrij weinig voor mensen een rol spelen.
Voor mijn althans wel.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Ik ben er bang voor dat het met weinig weerstand ingevoerd wordt.
Dat wordt kastjes in de kar voor KM registraties en online versturen naar de fiscus, elke maand aftikken naar gebruik. Overal poortjes zal niet gaan.
Te hard rijden, die rekening sturen we u gelijk er bij
Kortom; met vrij autorijden is het wel klaar dan.
Dat wordt kastjes in de kar voor KM registraties en online versturen naar de fiscus, elke maand aftikken naar gebruik. Overal poortjes zal niet gaan.
Te hard rijden, die rekening sturen we u gelijk er bij
Kortom; met vrij autorijden is het wel klaar dan.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
+1romo schreef: ↑25 jun 2019, 17:18 Ik ben er bang voor dat het met weinig weerstand ingevoerd wordt.
Dat wordt kastjes in de kar voor KM registraties en online versturen naar de fiscus, elke maand aftikken naar gebruik. Overal poortjes zal niet gaan.
Te hard rijden, die rekening sturen we u gelijk er bij
Kortom; met vrij autorijden is het wel klaar dan.
Te hard rijden stellen ze natuurlijk nog even uit, een jaartje ofzo, eerst moeten die kastjes erin want betalen per kilometer is 'eerlijker'.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Hoe willen ze kastjes gaan reguleren aangezien hier ook buitenlandse auto's rijden.
Krijgen we een vignet voor buitenlanders?
Hoe werkt de registratie als je een kastje krijgt, is dat voor heel Europa of alleen de km's in Nederland.
Ben benieuwd hoe ze dit erdoor krijgen gezien het gezeik wat Duitsland heeft gekregen met Europees Hof mbt tol die ze daar van plan waren.
Want als je buitenlanders niet meerekent, discrimineer je ook alleen dan je eigen burgers naaien inplaats van andersom het geval in DL.
Krijgen we een vignet voor buitenlanders?
Hoe werkt de registratie als je een kastje krijgt, is dat voor heel Europa of alleen de km's in Nederland.
Ben benieuwd hoe ze dit erdoor krijgen gezien het gezeik wat Duitsland heeft gekregen met Europees Hof mbt tol die ze daar van plan waren.
Want als je buitenlanders niet meerekent, discrimineer je ook alleen dan je eigen burgers naaien inplaats van andersom het geval in DL.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Niet alleen rekening rijden, maar ook stimulering van de ev wordt imho wat eerlijker, bijtelling gaat omhoog, benzineaccijns gaat niet omhoog.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Waarom rekening rijden? Uiteraard knaken zaken;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1516071 ... t-vermogen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1516071 ... t-vermogen
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Ik ga wel fietsen
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Bestaan er dan nog files in nederland ?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Verkiezingen 2023;
https://www.autoblog.nl/nieuws/cda-verk ... nd-3542777CDA:
Wie op het platteland woont heeft minder alternatieven voor de auto dan
iemand in de stad. We zijn daarom tegenstander van rekeningrijden op het platteland.
https://www.autoblog.nl/nieuws/cda-verk ... nd-3542777VVD:
Accijns omlaag en kilometervergoeding omhoog
https://www.autoblog.nl/nieuws/sp-is-te ... vs-3541492SP:
Tegen rekeningrijden en voor goedkope EV’s
https://d66.nl/rekeningrijden-als-oplossing-voor-files/D66:
Wij willen dat CO2-uitstoot van je auto en de plaats en tijd dat je rijdt, bepalen wat je betaalt. Wanneer je met je schone auto midden in de nacht in de polder rijdt, betaal je weinig.
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... terheffingPVDD:
De Partij voor de Dieren is voor het ‘de vervuiler betaalt’-principe en vindt daarom dat automobilisten die veel autokilometers maken meer belasting zouden moeten betalen dan mensen die weinig kilometers of buiten de spits rijden. Een uitzondering voor deze kilometerbeprijzing zou mogen gelden voor mensen die in dunbevolkte gebieden wonen. Daar moet fors geïnvesteerd worden in beter openbaar vervoer zodat mensen minder afhankelijk worden van de auto.
De kilometerheffing en kentekenregistratie moeten gepaard gaan met strikte garanties op het gebied van privacy.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Ja !
En Sinterklaas bestaat ook !
En Sinterklaas bestaat ook !
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 06 sep 2022, 14:46
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Ik heb 3 auto’s en 4 motoren.Dat wordt lachen dan.Aangezien ik maar in/op eentje tegelijk kan rijden mag ik er dus vanuit gaan dat ik fors minder ga betalen.Het totaal aantal kilometers dat ik rijdt is, denk ik, zo’n 20-25000km p.j. en ik mijdt snelwegen.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Geloven ze het zelf ook?JP schreef: ↑04 sep 2023, 16:53 Verkiezingen 2023;
https://www.autoblog.nl/nieuws/cda-verk ... nd-3542777CDA:
Wie op het platteland woont heeft minder alternatieven voor de auto dan
iemand in de stad. We zijn daarom tegenstander van rekeningrijden op het platteland.
https://www.autoblog.nl/nieuws/cda-verk ... nd-3542777VVD:
Accijns omlaag en kilometervergoeding omhoog
https://www.autoblog.nl/nieuws/sp-is-te ... vs-3541492SP:
Tegen rekeningrijden en voor goedkope EV’s
https://d66.nl/rekeningrijden-als-oplossing-voor-files/D66:
Wij willen dat CO2-uitstoot van je auto en de plaats en tijd dat je rijdt, bepalen wat je betaalt. Wanneer je met je schone auto midden in de nacht in de polder rijdt, betaal je weinig.
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... terheffingPVDD:
De Partij voor de Dieren is voor het ‘de vervuiler betaalt’-principe en vindt daarom dat automobilisten die veel autokilometers maken meer belasting zouden moeten betalen dan mensen die weinig kilometers of buiten de spits rijden. Een uitzondering voor deze kilometerbeprijzing zou mogen gelden voor mensen die in dunbevolkte gebieden wonen. Daar moet fors geïnvesteerd worden in beter openbaar vervoer zodat mensen minder afhankelijk worden van de auto.
De kilometerheffing en kentekenregistratie moeten gepaard gaan met strikte garanties op het gebied van privacy.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Als het allemaal doorgaat moeten de kosten om het geheel te operationeel te krijgen en te houden ook betaald worden, dus onder aan de streep zal het voor de meeste mensen duurder zijn.
Ik zit momenteel in Frankrijk en als de prijs per kilometer rekeningrijden vergelijkbaar wordt met de tarieven op de péage, zijn we allemaal flink aan de beurt.
https://www.sanef.com/fr/tarifs-peage
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Dat heeft toch niets met elkaar te maken?Elise schreef: ↑05 sep 2023, 09:04Als het allemaal doorgaat moeten de kosten om het geheel te operationeel te krijgen en te houden ook betaald worden, dus onder aan de streep zal het voor de meeste mensen duurder zijn.
Ik zit momenteel in Frankrijk en als de prijs per kilometer rekeningrijden vergelijkbaar wordt met de tarieven op de péage, zijn we allemaal flink aan de beurt.
https://www.sanef.com/fr/tarifs-peage
Een prive onderneming vergelijken met de overheid?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
In Frankrijk is het onderliggende wegennet wel stukken beter dan in dit kikkerland. Moet ook wel, want in een Peage heb je de volgende afrit pas over 10-20km. Ze hebben te weinig onvriendelijke inwoners om elke 3km een afrit met tolhokje te bemannen
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Heb ik iets gemist, want ik mis het standpunt van PvdA/GroenLinks over rekeningrijden.
Doe maar een voorzetje: D66 plan, maar dan co2 uitstoot bepalen ongeacht waar en wanneer je rijdt. Alleen de EV wordt iets gespaard.
Doe maar een voorzetje: D66 plan, maar dan co2 uitstoot bepalen ongeacht waar en wanneer je rijdt. Alleen de EV wordt iets gespaard.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Dat e.e.a. is geprivatiseerd maakt voor de vergelijking toch niets uit?Gijzert schreef: ↑05 sep 2023, 14:15Dat heeft toch niets met elkaar te maken?Elise schreef: ↑05 sep 2023, 09:04Als het allemaal doorgaat moeten de kosten om het geheel te operationeel te krijgen en te houden ook betaald worden, dus onder aan de streep zal het voor de meeste mensen duurder zijn.
Ik zit momenteel in Frankrijk en als de prijs per kilometer rekeningrijden vergelijkbaar wordt met de tarieven op de péage, zijn we allemaal flink aan de beurt.
https://www.sanef.com/fr/tarifs-peage
Een prive onderneming vergelijken met de overheid?
Alles is hier geprivatiseerd, dus mocht rekeningrijden hier in Nederland komen, zou het mij verbazen als ze dat niet privatiseren.
Ik haalde het voorbeeld aan voor een vergelijking van de kosten. Zo betaal je voor de 200km Rouen - Le Mans €35,20 en dat is 17,5ct per kilometer.
Als je dan zoals CWATR 25.000km per jaar rijdt aan dat tarief, ben je €4.375 per jaar kwijt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Met dat verschil dat je in FR alleen op de autoroute tol betaald en verder nergens dus je maakt maar een deel van je totaal kilometers over tolwegen waar je vaak ook nog de keuze hebt om de RN route te pakken.Elise schreef: ↑06 sep 2023, 09:42Dat e.e.a. is geprivatiseerd maakt voor de vergelijking toch niets uit?Gijzert schreef: ↑05 sep 2023, 14:15Dat heeft toch niets met elkaar te maken?Elise schreef: ↑05 sep 2023, 09:04
Als het allemaal doorgaat moeten de kosten om het geheel te operationeel te krijgen en te houden ook betaald worden, dus onder aan de streep zal het voor de meeste mensen duurder zijn.
Ik zit momenteel in Frankrijk en als de prijs per kilometer rekeningrijden vergelijkbaar wordt met de tarieven op de péage, zijn we allemaal flink aan de beurt.
https://www.sanef.com/fr/tarifs-peage
Een prive onderneming vergelijken met de overheid?
Alles is hier geprivatiseerd, dus mocht rekeningrijden hier in Nederland komen, zou het mij verbazen als ze dat niet privatiseren.
Ik haalde het voorbeeld aan voor een vergelijking van de kosten. Zo betaal je voor de 200km Rouen - Le Mans €35,20 en dat is 17,5ct per kilometer.
Als je dan zoals CWATR 25.000km per jaar rijdt aan dat tarief, ben je €4.375 per jaar kwijt.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Daar ben ik het zeker niet mee eens, voor je het weet rij je weer ergens door de bebouwde kom, Rouen is daar weer een mooi voorbeeld van. Vorige maand een kleine 4000km door de UK gereden ook daar hetzelfde probleem. Dan is het hier een Nederland toch een stuk beter geregeld met alle ringwegen zodat doorgaand verkeer niet in door een stadscentrum hoeft (is hier door het vlakke land ook veel makkelijker te realiseren).
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Niet geprivatiseerd. De aanleg is al privaat gebeurd. Daarom zo duur.Elise schreef: ↑06 sep 2023, 09:42Dat e.e.a. is geprivatiseerd maakt voor de vergelijking toch niets uit?Gijzert schreef: ↑05 sep 2023, 14:15Dat heeft toch niets met elkaar te maken?Elise schreef: ↑05 sep 2023, 09:04
Als het allemaal doorgaat moeten de kosten om het geheel te operationeel te krijgen en te houden ook betaald worden, dus onder aan de streep zal het voor de meeste mensen duurder zijn.
Ik zit momenteel in Frankrijk en als de prijs per kilometer rekeningrijden vergelijkbaar wordt met de tarieven op de péage, zijn we allemaal flink aan de beurt.
https://www.sanef.com/fr/tarifs-peage
Een prive onderneming vergelijken met de overheid?
Alles is hier geprivatiseerd, dus mocht rekeningrijden hier in Nederland komen, zou het mij verbazen als ze dat niet privatiseren.
Ik haalde het voorbeeld aan voor een vergelijking van de kosten. Zo betaal je voor de 200km Rouen - Le Mans €35,20 en dat is 17,5ct per kilometer.
Als je dan zoals CWATR 25.000km per jaar rijdt aan dat tarief, ben je €4.375 per jaar kwijt.
In Nederland gaat het om onderhoud. Dat is dan toch niet te vergelijken?
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: informatie over de plannen voor het rekeningrijden
Motorrijtuigenbelasting of rekeningrijden is gewoon een inkomstenbron om de staatskas te vullen, de tarieven staan los van de kosten van onderhoud.