Anders koop je een MIG?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Anders koop je een MIG?

Bericht door Nero_Serpente » 03 mar 2006, 14:26

02 maart 2006, 20:51

SCHOONLOO (ANP) - De Drentse politie heeft donderdag een Mig-17-gevechtsvliegtuig uit een tuin in het Drentse Schoonloo verwijderd. Aan het Russische toestel waren twee mitrailleurs en een boordkanon bevestigd. Ook was het voorzien van een schietstoel met een explosieve lading.

Eerder deze week was het gevaarte al in beslag genomen door de politie. De eigenaar is toen aangesteld als tijdelijke bewaarder van het vliegtuig, op voorwaarde dat hij het toestel intact zou laten. Bij controle donderdag door experts van de Koninklijke Landmacht bleek de eigenaar twee mitrailleurs te hebben gedemonteerd. Het vliegtuig is daarop weggehaald, aldus een politiewoordvoerder.

Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt wegens invoer en bezit van wapens die vallen onder de wet Wapens en Munitie. Eind januari raakte de man ook al een dergelijk toestel kwijt. Hij had niet de juiste vergunningen en deed het toestel over aan een handelaar in Emmeloord.

Derde Mig

De man plaatste beide gevechtsvliegtuigen in zijn tuin om aan te tonen hoe gemakkelijk particulieren aan oorlogsmateriaal kunnen komen. Er komt geen derde Mig. ,,Ik ga ervan uit dat de ogen van de wereld nu wel geopend zijn. Als ik zo eenvoudig aan een dergelijk vliegtuig kan komen, dan is het voor terroristen helemaal een koud kunstje'', aldus de voormalige eigenaar.

Het gevechtsvliegtuig is afkomstig uit Polen. De man zegt dat hij een verklaring van de Poolse regering heeft waarin staat dat de wapens onklaar gemaakt zijn. Wanneer het gevaarte volledig ontmanteld is, krijgt de man het vliegtuig naar eigen zeggen terug om het te kunnen verkopen.
Ik vind wel humor.... zo had je hier in de buurt een man die oude stoomlocomotieven en ander groot lomp materiaal verzamelde.... elke morgen deed ie ze'n loodsdeuren los en reed hij die locomotief op een klein stukje spoor naar buiten ze'n tuin in. Savonds reed hij hem weer naar binnen... vanwege klagende buren moest hij alles weg halen en verkopen... ik vond het wel humor, zo'n man met 2 grote walsen en een 2tal locomotieven en weet ik veel wat nog meer. :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 mar 2006, 14:30

Ze verzamelen we rare dingen daar hoor... 8)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 03 mar 2006, 14:33

:D Mag ik deze meneer nomineren voor een medaille?

Heerlijk gewoon! Terrosistendreiging, Hofstadgroep?! :roll: Man, in Nijmegen hadden ze de Frank Boeijen Groep, dát was erg! (met dank aan Robin)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 14:40

Tja laat die man lekker genieten van zijn MIG's

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 03 mar 2006, 17:42

MIG's kun je gewoon op Ebay kopen, echt geen enkel probleem.
€15.000 + transport heb je een kaal toestel, vijf keer zoveel en het is compleet vlieg- en gevechtsklaar, meer voor duurdere uitvoeringen.

Als ik een groot bedrijf met hal o.i.d. ergens zou hebben zou ik er meteen een kopen.
Superstunt en mega publiekstrekker volgens mij. :)

Staat er natuurlijk net weer geen op op het moment, maar zie hier bijv.
http://www.digg.com/deals/MIG_21_for_sa ... bay._Sweet_

Jeremy Clarkson heeft er ook een of twee in zijn voortuin, maar die woont dan ook in een vrij land blijkbaar. :?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 05 mar 2006, 11:18

Je mag ze wel zonder mitrailleurs hebben...

Wel een goed statement. Beetje vergelijkbaar met de film Lord of War.
http://www.lordofwarthemovie.com/ die ook vol zit met goeie statements (grotendeels op de werkelijkheid gebaseerd. Grappig en mooi gemaakt ook nog, dus een aanrader.


Bij mijn oude Porsche dealer kwam ook altijd een vent die een MIG onder zijn huis heeft hangen (ja groot huis idd). En nog meerdere tanks. De Porsches vond ie minder spannend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Eric Z, Luco, Paul76, tomgtr en 255 gasten