De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De EU

Bericht door TLRS » 25 jun 2018, 23:44

Omdat ik niet echt het idee hebt dat de publieke opinie nog echt noemenswaardige impact heeft. Dat gezegd hebbende, misschien bewijst dat het effect van de manipulatie... hmm. Deze mening is nog onder constructie.

Wat zou je willen weten over zulke incidenten? Denk je dat je leven er beter op wordt met die inzichten?

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 26 jun 2018, 00:48

Mbt de MH17 zijn er nogal wat nabestaanden die vragen hebben, en terecht naar mijn mening. Tevens behoudt ik mij het recht voor zelf te bepalen welke inzichten ik zelf wil verschaffen in welk probleem. Dan kan ik zelf bepalen of mijn leven daar beter op wordt.

Hoe zie jij dat ? Voor een ander bepalen wat deze mag weten over welk incident omdat je denkt te weten dat het leven van die ander er beter op wordt zonder die inzichten ? :wink:

Gr Ron

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: De EU

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2018, 12:03

Oostenrijk neemt zo zijn maatregelen. Deze zomer worden alleen al 80.000 gelukzoekers verwacht die vanuit Griekenland West en Noord Europa willen bereiken.
https://nos.nl/artikel/2238473-oostenri ... venie.html

Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De EU

Bericht door TLRS » 27 jun 2018, 03:58

RS-Ron schreef: 26 jun 2018, 00:48Mbt de MH17 zijn er nogal wat nabestaanden die vragen hebben, en terecht naar mijn mening. Tevens behoudt ik mij het recht voor zelf te bepalen welke inzichten ik zelf wil verschaffen in welk probleem. Dan kan ik zelf bepalen of mijn leven daar beter op wordt.
Om eerlijk te zijn kan ik me bij die zaak geen enkel zinnig of positief antwoord voorstellen. Er komen geen mensen van terug en kan me niet voorstellen dat er een les uit te halen valt. De mensen herdenken en leren van de positieve elementen van hun karakters..dat zou mijn manier zijn.

En waarom zou je jezelf beperken door proberen te leren van iets waar je nooit alle ins en outs van komt te weten? Gebruik je fantasie om verder te komen of kies een ander item waar geen geheimzinnigheid over is. De geschiedenis herhaalt zichzelf, dus nieuws hoeft het niet te zijn.
RS-Ron schreef: 26 jun 2018, 00:48Hoe zie jij dat ? Voor een ander bepalen wat deze mag weten over welk incident omdat je denkt te weten dat het leven van die ander er beter op wordt zonder die inzichten ? :wink:

Gr Ron
Gelukkig ga ik daar niet over. Maar ik kan wel een paar argumenten verzinnen voor moderatie/censuur, ja. Als ik jou een klootzak zou vinden koos ik ook voor zelfcensuur boven eerlijkheid.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: De EU

Bericht door Mrton » 27 jun 2018, 07:25

Mike R32 schreef: 26 jun 2018, 12:03 Oostenrijk neemt zo zijn maatregelen. Deze zomer worden alleen al 80.000 gelukzoekers verwacht die vanuit Griekenland West en Noord Europa willen bereiken.
https://nos.nl/artikel/2238473-oostenri ... venie.html
Ach ja... gelukzoekers. En zo heb je ook gelukhouders. Die zijn toevallig in een ander land geboren. Sneue stakkers beiden. Gelukzoekers moeten heel grote risico’s nemen en vanalles achterlaten om maar dichter bij geluk te komen. Of verder van ongeluk vandaan te raken. Gelukhouders denken dat ze meer recht hebben op geluk, veilig leven, geld dan een ander. Mensen die denken dat ze selfmade zijn. Die alles zelf hebben bereikt. In onze maatschappij. Lachwekkende gedachte. Iedereen teert op en betaalt aan ons systeem dat onze algemene welvaart zo ver heeft gebracht.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 27 jun 2018, 08:14

Afbeelding


Ennuh..toen MH17 neerstortte, paarhonderd NLers naar de kloten, ach ongelukje, kan gebeuren, wie/wat/waar doet niet terzake, je krijgt ze er toch niet terug door!

Echt?

Ik neem een koffie.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 27 jun 2018, 08:20

En dat publiek opinie geen impact zou hebben? Dus demonstraties voor/tegen Zwarte Piet, voor/tegen asielzoekers, voor/tegen aardgas, voor/tegen Dodenherdenking/5mei, heeft dat geen impact?

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 27 jun 2018, 09:44

TLRS schreef: 27 jun 2018, 03:58
RS-Ron schreef: 26 jun 2018, 00:48Mbt de MH17 zijn er nogal wat nabestaanden die vragen hebben, en terecht naar mijn mening. Tevens behoudt ik mij het recht voor zelf te bepalen welke inzichten ik zelf wil verschaffen in welk probleem. Dan kan ik zelf bepalen of mijn leven daar beter op wordt.
Om eerlijk te zijn kan ik me bij die zaak geen enkel zinnig of positief antwoord voorstellen. Er komen geen mensen van terug en kan me niet voorstellen dat er een les uit te halen valt. De mensen herdenken en leren van de positieve elementen van hun karakters..dat zou mijn manier zijn.

En waarom zou je jezelf beperken door proberen te leren van iets waar je nooit alle ins en outs van komt te weten? Gebruik je fantasie om verder te komen of kies een ander item waar geen geheimzinnigheid over is. De geschiedenis herhaalt zichzelf, dus nieuws hoeft het niet te zijn.
RS-Ron schreef: 26 jun 2018, 00:48Hoe zie jij dat ? Voor een ander bepalen wat deze mag weten over welk incident omdat je denkt te weten dat het leven van die ander er beter op wordt zonder die inzichten ? :wink:

Gr Ron
Gelukkig ga ik daar niet over. Maar ik kan wel een paar argumenten verzinnen voor moderatie/censuur, ja. Als ik jou een klootzak zou vinden koos ik ook voor zelfcensuur boven eerlijkheid.
Kijk dit is wat mij betreft een prettige manier om een discussie te voeren :thumbup:

Natuurlijk kent een casus als de MH17 alleen maar verliezers. Iedereen verwerkt dat natuurlijk op zijn/haar eigen manier. Wat ik iedere keer probeer te realiseren is het feit dat niet iedereen het op dezelfde manier verwerkt, ervaart of plaats geeft in zijn/haar bovenkamer als dat ik dat zou doen. Zo kan ik me voorstellen dat nabestaanden bijvoorbeeld graag antwoorden willen hebben op de omstandigheden die hebben geleid tot dit drama waardoor ze een zoon/dochter/vader/moeder zijn kwijtgeraakt. Ik denk dat dit wezenlijk bij kan dragen aan het verwerkingsproces. Het wel/niet bijdragen aan het beantwoorden van deze vraag en of vragen door de daarvoor in het leven geroepen autoriteiten is voor mij een indicatie in hoeverre je het hebt over een beschaving of een bananenrepubliek. Hoe barbaars en niet integer ben je eigenlijk als overheid als politieke spelletjes prefereren boven het bijdragen van de verwerking van nabestaanden in deze tragedie ?

Zelfcensuur is natuurlijk het summum van vrijheid van meningsuiting. Daar is wat mij betreft niets tegen in te brengen. Censuur daarentegen is wat mij betreft dodelijk voor de vrijheid van meningsuiting. Daarmee zet je de deur wagenwijd open voor het monddood maken van personen met een onwenselijke mening. En wie bepaald dat dan ? Wie bepaald er wat wel niet wenselijk is en waarom. Ik zal wel een doorgeslagen Liberaal zijn, maar wat mij betreft mag alles worden gezegd en of opgeschreven, ook al ben ik het er niet mee eens en ervaar ik het wellicht als zeer onprettig. Ik heb namelijk ook nog de mogelijkheid mij er niets van aan te trekken en mijn schouders op te halen.

gr Ron

Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De EU

Bericht door TLRS » 28 jun 2018, 01:56

RS-Ron schreef: 27 jun 2018, 09:44 Kijk dit is wat mij betreft een prettige manier om een discussie te voeren :thumbup:
:beer:
RS-Ron schreef: 27 jun 2018, 09:44 Natuurlijk kent een casus als de MH17 alleen maar verliezers. Iedereen verwerkt dat natuurlijk op zijn/haar eigen manier. Wat ik iedere keer probeer te realiseren is het feit dat niet iedereen het op dezelfde manier verwerkt, ervaart of plaats geeft in zijn/haar bovenkamer als dat ik dat zou doen. Zo kan ik me voorstellen dat nabestaanden bijvoorbeeld graag antwoorden willen hebben op de omstandigheden die hebben geleid tot dit drama waardoor ze een zoon/dochter/vader/moeder zijn kwijtgeraakt. Ik denk dat dit wezenlijk bij kan dragen aan het verwerkingsproces. Het wel/niet bijdragen aan het beantwoorden van deze vraag en of vragen door de daarvoor in het leven geroepen autoriteiten is voor mij een indicatie in hoeverre je het hebt over een beschaving of een bananenrepubliek. Hoe barbaars en niet integer ben je eigenlijk als overheid als politieke spelletjes prefereren boven het bijdragen van de verwerking van nabestaanden in deze tragedie?
Je hebt gelijk, elk mens gaat er anders mee om. Misschien zegt de strijdlust iets over de afleiding die mensen nodig hebben om er mee om te kunnen gaan.

Geen idee van de kwestie verder, ik heb het niet gevolgd. Maar het lijkt me dat er een donkere zijde aan is waar niet iedereen tegen bestand is.
RS-Ron schreef: 27 jun 2018, 09:44Zelfcensuur is natuurlijk het summum van vrijheid van meningsuiting. Daar is wat mij betreft niets tegen in te brengen. Censuur daarentegen is wat mij betreft dodelijk voor de vrijheid van meningsuiting. Daarmee zet je de deur wagenwijd open voor het monddood maken van personen met een onwenselijke mening. En wie bepaald dat dan ? Wie bepaald er wat wel niet wenselijk is en waarom. Ik zal wel een doorgeslagen Liberaal zijn, maar wat mij betreft mag alles worden gezegd en of opgeschreven, ook al ben ik het er niet mee eens en ervaar ik het wellicht als zeer onprettig. Ik heb namelijk ook nog de mogelijkheid mij er niets van aan te trekken en mijn schouders op te halen.

gr Ron
Om een of andere reden verwachten we van iedereen zijn negatieve fysieke energie te richten op dingen. Maar verbale negatieve energie mag je gerust botvieren op een ander. Lijkt me dat daar nog wel wat te overdenken valt. Verder heb ik zo mijn twijfels bij de gevolgen voor de samenleving als we in zekere zin geleerd worden immuun te worden voor wat een ander zegt en denkt.

Verder geloof ik niet dat we leven in een maatschappij zonder enige censuur. Er spelen ontzettend veel factoren tussen informatie de wereld in brengen en het ontvangen en interpreteren van die informatie.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 28 jun 2018, 09:01

Vroeger was het toch: Schelden doet niet zeer.

En ja met dat nepnieuws tegenwoordig is er inderdaad sprake van indirecte censuur.

De NOS en consorten laten ons echt niet alles zien. Daarvoor moet je dieper graven.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: De EU

Bericht door Mrton » 28 jun 2018, 17:48

Robin schreef: 28 jun 2018, 09:01 Vroeger was het toch: Schelden doet niet zeer.

En ja met dat nepnieuws tegenwoordig is er inderdaad sprake van indirecte censuur.

De NOS en consorten laten ons echt niet alles zien. Daarvoor moet je dieper graven.
Tsja. Nepnieuws. Maar wie bepaalt er wat nepnieuws is. Ik lees op GeenStijl dingen die de NOS niet halen. Maar persoonlijk heb ik het idee dat de alternatieve bronnen heel makkelijk voor een karretje gespannen kunnen worden.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: De EU

Bericht door Mrton » 28 jun 2018, 17:50

Mrton schreef: 28 jun 2018, 17:48
Robin schreef: 28 jun 2018, 09:01 Vroeger was het toch: Schelden doet niet zeer.

En ja met dat nepnieuws tegenwoordig is er inderdaad sprake van indirecte censuur.

De NOS en consorten laten ons echt niet alles zien. Daarvoor moet je dieper graven.
Tsja. Nepnieuws. Maar wie bepaalt er wat nepnieuws is. Ik lees op GeenStijl dingen die de NOS niet halen. Maar persoonlijk heb ik het idee dat de alternatieve bronnen heel makkelijk voor een karretje gespannen kunnen worden.

Waar haal je je informatie tegenwoordig vandaan? Volgens mij kan iedereen gewoon bronnen zoeken die hem het best uitkomen en deze aanvoeren als “bewijs”.
Zucht... quote mezelf i.p.v. eerdere post aanpassen. Mijn excuses.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 28 jun 2018, 18:47

Bij nepnieuws zit ik in de richting van politieke correctheid/tere zieltjes te denken, Social Justice Warriors doen er alles aan om de grote boze wereld door toedoen van anderen in 'n kwaad daglicht te zetten. Ook het manipuleren is hun niet vreemd zoals hier in deze link die Wouter in Nederland naar de Haaien postte:
DENK was ook lekker bezig:
https://nos.nl/artikel/2237443-denk-wer ... e-pvv.html

Zolang 'we' dit nog in 'n vrije EU en vrij Nederland kunnen posten op 'n forum zoals dit en daarover kunnen discussieren is er 'niks aan de hand', maar voor hoe lang nog?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 28 jun 2018, 19:19

Het is fout gegaan toen vrouwen neptieten konden kopen, vanaf daar is er steeds meer nep de wereld in gekomen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 28 jun 2018, 20:54

Luco schreef: 28 jun 2018, 19:19 Het is fout gegaan toen vrouwen neptieten konden kopen, vanaf daar is er steeds meer nep de wereld in gekomen.
16/20 goed!

Nu jullie:)
https://tits-guru.com/silicone

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 28 jun 2018, 22:03

13/20

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De EU

Bericht door Arthur » 29 jun 2018, 14:20

16/20

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: De EU

Bericht door frankie » 29 jun 2018, 15:58

15/20

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De EU

Bericht door WJ » 29 jun 2018, 18:34

You have reached the highest level of craftsmanship. Your strength of silicone determination is enormous and wisdom has no limits

18 goed

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: De EU

Bericht door Sander-E46 » 29 jun 2018, 19:04

You are a ninja....
17/20

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 29 jun 2018, 21:38

10/20 ik zie overal heerlijke puur natuur tieten in :lol:

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: De EU

Bericht door Zed240 » 09 jul 2018, 16:41

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2278363 ... afgetreden

De UK is er klaar mee. Theresa May heeft haar Brexit-plan erdoor gedrukt (min of meer de nadelen van de Brexit + de nadelen van de EU gecombineerd). Rest van de partij is het er niet mee eens. Davis is een paar dagen geleden al opgestapt. Nu ook Boris Johnson.

Eens kijken waar dit gaat eindigen.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 09 jul 2018, 21:28

Tusk:

Politicians come and go but the problems they have created for people remain. I can only regret that the idea of #Brexit has not left with Davis and Johnson. But...who knows?

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 09 jul 2018, 21:30

Die Brexit gaat niet komen of een politiek/economisch failliet UK volgt. Dat laatste lijkt me toch echt niet de bedoeling

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 10 jul 2018, 09:22

May krijgt van hogerhand door om de Brexit te saboteren denk ik want waarom geeft ze anders niet op terwijl de meerderheid niet met haar eens is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Erik dB, kennethr, Majestic-12 [Bot], MParallel, RS-Ron, tomgtr, Wimo, Wout309t en 170 gasten