De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 11:25

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 16:56

het kan nog ff dus>
Donderdag (AD 8 mei 2014) is een rapport van Scandinavische economen bekend gemaakt, waaruit blijkt dat de EU landen door de euro een verslechtering in de economie van gemiddeld 10% hebben doorgemaakt. Enige uitzondering is Duitsland, dat door de EU juist economisch gegroeid is.
Met name voor de zuidelijke landen is de situatie zorgelijk. Als zij vroeger economisch in zwaar weer zaten, zorgde de devaluatie van hun munt ervoor dat hun producten interessanter werden voor het buitenland. Zo trok de handel weer aan. Dat correctie mechanisme is nu niet meer aan de orde.
er zijn ook positieve kanten (voor andere landen ;-))
Polen steeds positiever over EU

Ook een nieuwsfeit dat geen pleidooi is voor de EU gedachte is een artikel eind april in de Volkskrant waarin de Poolse voorstanders van de EU nu net de argumenten gebruiken die de EU propagandisten niet willen horen. De foto boven het artikel spreekt al boekdelen: een verloederd landschap, met nauwelijks woningen of verkeer, waardoorheen een strakke weg loopt, die met EU geld betaald is. In polen zijn veel van dat soort wegen, en ze kosten miljarden aan europees geld. Ook wordt door de Poolse EU voorstanders gesproken over de prachtige landbouwwerktuigen die de boeren met Europese subsidie kunnen aanschaffen.
Ook de Polen (en sinds kort diverse andere oost-EU-ers) die hier in Nederland voor eenderde van het minimumloon zoals wij dat ken(d)en willen werken, is een twijfelachtige, wellicht op termijn rampzalige ontwikkeling.
De werkgevers zijn daar natuurlijk erg blij mee, dat spreekt. Vandaar dat hun partij, D66, dan ook een fel voorstander van de EU is, met de uitbreiding naar het Oosten daarin meegenomen.
Voor de werknemers in Nederland is het echter minder leuk. Van 350 euro in de maand kan men in Nederland nu eenmaal niet leven. Als de versoepeling van het ontslagrecht, door D66 genoemd als de noodzakelijke hervorming in het arbeidsrecht…., ook nog gestalte gaat krijgen, ziet het er voor de Nederlandse werknemer dan ook slecht uit. Werkgevers kunnen massaal hun werknemers ontslaan en via Poolse Uitzendbureaus voor een schijntje nieuwe werknemers in dienst nemen.
De Nederlandse werknemer zal een verkorte WW uitkering kunnen genieten, met name D66 is ook voorstander van het verkorten van die termijn, vooral omdat het de werkgevers te veel kost natuurlijk. Daarna heeft de Nederlandse werknemer een groot probleem, want werk is er voor hem niet meer, of hij moet voor 350 euro per maand gaan werken. Maar daar kan hij de huur of hypotheek al niet van betalen, laat staan er eten van kopen. Ik vrees dan ook een humanitaire ramp.
lees de complete verhalen>

http://langleveeuropa.nl/2014/05/veel-n ... de-dienst/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 17:02

Dat D66 pro Europa is wil niet zeggen dat ze het MOE landers probleem; hier komen werken middels schimmige uitzendbureau constructies, toejuichen. Er is geen enkele partij te vinden die dat een gezonde ontwikkeling vindt, het is trouwens gewoon een moderne manier van uitbuiten wat die smerige uitzendbureautjes doen.
Minister Asscher was van de week bij Pauw en Witteman om uit te leggen dat hij bezig is met wetgeving hierover. Iedereen die hier komt werken, of dat nou een Pool of Spanjaard is, behoort dan evenveel te verdienen als iedere Nederlander hier. Zou een hoop gezeik oplossen.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: De EU

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2014, 17:17

Niet zonder verplichting om Nederlands te moeten kunnen spreken en met garanties dat ze niet voorgetrokken worden boven Nederlanderse werknemers dankufeestelijk, anders kunnen we het vergeten om de werkloosheidscijfers omlaag te krijgen.

Eh in feite juicht D66 het WEL DEGELIJK toe omdat ze hier nou juist via die schimmige uitzendbureau's komen werken, weer een mooi staaltje van gebrek aan realiteitsbesef.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: De EU

Bericht door Marius » 11 mei 2014, 17:49

Bram schreef:Minister Asscher was van de week bij Pauw en Witteman om uit te leggen dat hij bezig is met wetgeving hierover. Iedereen die hier komt werken, of dat nou een Pool of Spanjaard is, behoort dan evenveel te verdienen als iedere Nederlander hier. Zou een hoop gezeik oplossen.
Moest ik nog een voorbeeld geven? Het laten bepalen van lonen door overheden is communistisch gedachtegoed.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 18:13

Als dat voorbeelden zijn zoals bovenstaande kan je ze beter achterwege laten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 18:30

Bram schreef:Als dat voorbeelden zijn zoals bovenstaande kan je ze beter achterwege laten.
Hij heeft wel een punt Bram, waar stopt het, gaan ze misschien wel bepalen wat jij voor een tentverhuur mag vragen omdat ze vinden dat je teveel verdient.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 18:40

Asscher wil wetgeving waardoor oneerlijke concurrentie (Pool die honderden €'s goedkoper is en daardoor Nederlanders verdringt) en uitbuiting (diezelfde Pool die voor hetzelfde werk minder betaald krijgt dan een Nederlander) tegen gegaan wordt.

Dat is heel wat anders dan dat hij gaat bepalen wat er precies betaald moet worden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De EU

Bericht door alt » 11 mei 2014, 19:09

Even over Polen via een uitzendbureau inhuren kost net zoveel als een Nederlander.
Deze Polen leven in Nederland, betalen belasting in Nederland, kopen hun eten in Nederland, kopen hun kleding in Nederland, huren in Nederland, tanken in Nederland.
Dan worden vele Polen uitgebuit met de huur, wifi en boetes door hun uitzendbureau.
Dus veel overhouden zullen zij niet.
Denk nu maar niet dat het de uitzendbureaux lukt om hun werkgeverslasten niet te betalen.
De uitzendbureaux moeten minimaal het minimumloon uitbetalen.
Ik huur vaak Polen over een uitzendbureau in en betaal net zoveel voor Polen als voor Nederlanders.
Er is wel een verschil tussen Polen en Nederlanders.
De communicatie met de Nederlanders gaat makkelijker.
Maar Polen hoeven niet om 17.00 uur naar huis.
Ik ben blij met de Polen, Nederlanders die echt werken willen gaan allemaal met pensioen.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: De EU

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2014, 19:11

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/342 ... endbureaus_" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 19:15

Bram schreef:Asscher wil wetgeving waardoor oneerlijke concurrentie (Pool die honderden €'s goedkoper is en daardoor Nederlanders verdringt) en uitbuiting (diezelfde Pool die voor hetzelfde werk minder betaald krijgt dan een Nederlander) tegen gegaan wordt.

Dat is heel wat anders dan dat hij gaat bepalen wat er precies betaald moet worden.

ja dat is wat ze je voorhouden, en zoals alt zegt zijn er hier al minimumlonen.
En wat is de volgende stap? Het wordt steeds gekker.

Je hebt een minimumloon en klaar, verder moet de politiek zich daar niet mee bemoeien.

Ze hebben ook de Balkenellende norm al ingevoerd, dat is ook al schandalig.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 19:57

Ook bizar trouwens, dat artikel is al 6 jaar oud, volgens mij zijn de problemen nog steeds niet opgelost :nah:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 19:59

Luco schreef:
Bram schreef:Asscher wil wetgeving waardoor oneerlijke concurrentie (Pool die honderden €'s goedkoper is en daardoor Nederlanders verdringt) en uitbuiting (diezelfde Pool die voor hetzelfde werk minder betaald krijgt dan een Nederlander) tegen gegaan wordt.

Dat is heel wat anders dan dat hij gaat bepalen wat er precies betaald moet worden.

ja dat is wat ze je voorhouden, en zoals alt zegt zijn er hier al minimumlonen.
En wat is de volgende stap? Het wordt steeds gekker.

Je hebt een minimumloon en klaar, verder moet de politiek zich daar niet mee bemoeien.

Ze hebben ook de Balkenellende norm al ingevoerd, dat is ook al schandalig.
Dan moet dat minimumloon ook gewoon betaald worden, zonder dat er allerlei wazige toelages in de zakken van het uitzendbureau of een onderaannemer verdwijnen. En als dat niet gebeurt, is het niet meer dan normaal dat de politiek ingrijpt.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 20:09

Ze krijgen gewoon ook een minimumloon, alleen regelt vaak het uitzendburea huisvesting en dergelijke, en ja daar moeten ze huur voor betalen, gek he, dat moeten wij ook.

Ik ken toevallig een paar polen die via een uitzendbureau werken en waar dus huisvesting, auto ed voor geregeld was/is. Ja daar moeten ze voor betalen
Maar nu hun contract voor de derde keer verlengd is mogen ze niet meer via het uitzendbureau werken en dus moeten ze zelf alles verzorgen, goh, wat bleek, nu houden ze veel minder over.

De politiek moet daar buiten blijven, klaar, die polen hoeven niks aan te nemen wat het uitzendbureau aanbiedt, ze mogen het ook zelf regelen, is gewoon een afspraak tussen twee partijen en heeft niks, maar dan ook helemaal niks met politiek te maken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 20:13

Bram schreef:
Ook bizar trouwens, dat artikel is al 6 jaar oud, volgens mij zijn de problemen nog steeds niet opgelost :nah:

die malafide onderaannemers/uitzendbureaus zijn er al 30 jaar en ook een hoop nederlanders zijn daar de dupe van geworden, maar dan zie ik de FNV (en de politiek niet) niet, nu zijn het toevallig Polen die uitgebuit werden en de geitenwollen sokken idioten staan weer te schreeuwen.
Laatst gewijzigd door Luco op 11 mei 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 20:14

Ja, dat wordt voor ze geregeld tegen bedragen die niet in verhouding staan tot wat ze ervoor terugkrijgen. Uitbuiting dus. En als dat het geval is heeft politiek er dus wel degelijk wat mee te maken.

Recentelijk nog in het nieuws.

http://www.nu.nl/economie/3657958/uitbu ... t-aan.html

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 20:16

Je leest niet Bram

Toen het uitzendbureau het regelde hielden ze meer over van hun salaris dan nu.
Dus niks geen uitbuiting.

Malafide bedrijven heb je overal, moet dan de politiek zich er dan maar mee gaan bemoeien, kom op zeg.
Doen ze bij ons ook niet.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 11 mei 2014, 20:17

Ik lees wel degelijk. Ik heb het over de excessen, niet over uitzendbureaus die het blijkbaar wel netjes regelen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 mei 2014, 20:20

Bram schreef:Ik lees wel degelijk. Ik heb het over de excessen, niet over uitzendbureaus die het blijkbaar wel netjes regelen.

Die excessen zijn er al meer dan 30 jaar en daar verander je niks aan.

Maar nogmaals, omdat het Buitenlanders zijn staat de FNV weer voorop, terwijl als dit bij Hollandse werknemers gebeurd ze helemaal niks doen, en dan nog is het geen politieke kwestie, als werknemers hebben ze rechten en plichten, die zijn gewoon geregeld.

Dus dient de politiek zich daarbuiten te houden.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: De EU

Bericht door InjectTheVenom » 12 mei 2014, 09:46

'Betaalgedrag blijft problematisch in Europa'

http://blink.htcsense.com/web/articlewe ... d=22905577" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 12 mei 2014, 10:40

De algehele economische opleving werkt niet door in het betalingsgedrag van het Europese bedrijfsleven. Betalingsachterstanden, bij de bedrijven zelf en bij hun klanten, bezorgen ondernemingen nog steeds grote problemen. Dat concludeert incassobureau Intrum Justitia in een maandag gepubliceerd onderzoek onder ruim 10.000 bedrijven in Europa.
Volgens de onderzoekers moesten Europese ondernemingen vorig jaar voor in totaal 360 miljard euro aan oninbare vorderingen afschrijven, ofwel 3,1 procent van de omzet. In 2012 was dat 3 procent. In Nederland moest het afgelopen jaar 2,7 procent worden afgeschreven op de post dubieuze debiteuren.
Een ruime meerderheid (55 procent) van de Europese ondernemingen zegt ernstige nadelen te ondervinden van het te laat en niet betalen van hun facturen.
Dat ondervind het bedrijf waar ik mee samenwerk ook, zij hebben nog meer als 10 duizend euro's tegoed maar de klanten hebben 'tijd' genoeg om te betalen. Vaak geen onwil maar dat ze het geld gewoonweg niet hebben. Bij mij gaat het dit jaar om een paar honderd euro maar lastig en irritant is het wel.

Vorig jaar had ik € 4500.- excl. btw als oninbare vordering van een klant .... bedrijf is failliet gegaan. Dat hakt er voor mij behoorlijk in.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 12 mei 2014, 10:43

smiley schreef:Het financiële voordeel van die de open grenzen wordt door Jan Doorsnee niet gevoeld.
Dat ie gezakkenrold wordt door een moe lander daarentegen.

Wat is een MOE lander? :tooth:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 12 mei 2014, 11:24

328Ti schreef:Wat is een MOE lander? :tooth:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moe" onclick="window.open(this.href);return false;

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: De EU

Bericht door HSR » 12 mei 2014, 12:53

Bram schreef:Oorlog heb ik sowieso niet zoveel trek in :bag:

Poetin draait die kraan niet zomaar dicht. Nu de economie in Rusland bezig is met een vrije val richting recessie, heeft hij die miljarden keihard nodig. Als ik de media mag geloven is 70% van de begroting in Rusland gebaseerd op de export van met name dat gas. Dan zet je jezelf aardig buitenspel als je stopt met leveren.

Aan de andere kant is het volgens mij een redelijk onberekenbare idioot met een gekrenkt ego. Kunnen nog wel eens hele rare dingen van komen.

Wat denk je nou zelf, dat Rusland alleen overleeft van Europese gelden? Kijk eens wat verder naar het Oosten. China is inmiddels al bezig om Russisch oil/gas af te rekenen in haar eigen valuta. China is eveneens snoeihard bezig om ijzersterke handelsbanden op te tuigen met o.a. Thailand. Lees eens de meer internationale handelsbladen en nog beter, zoek naar artikelen op scopus/scholar dan zal je zien dat Europa met rasse schrede macht verliest, verklaart ook de ronduit pathetische handelingen van de EU momenteel om de kluit bij elkaar te houden, zowel financieel als ook sociaal. Macht verliezen geldt even zo goed voor de USA.

Ik ben het overigens niet eens met Putin zijn handelswijze maar kan ergens wel waarderen dat hij verregaande arrogantie van de EU niet pikt en ze gewoon de spreekwoordelijke vinger geeft. Ik zou maar vast wat hout in gaan kopen bij de boer ;)

Robin
Berichten: 51350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De EU

Bericht door Robin » 12 mei 2014, 14:21

Volgens mij willen we allemaal als weldenkend mens geen gedoe/oorlogsdreiging etc.

En/maar wat HSR zegt hierboven snijdt imo wel hout. Ik heb liever ook niet dat Putin in deze slechtere economische tijden dit flikt, maar hij laat wel zien dat Rusland een mogendheid is/was/altijd al geweest om rekeing mee te houden. Desalniettemin vind ik het buiten de mooie vrouwen en zoiets als St Petersburg Hermitage/Rode Plein Moskou uit culturele/geschiedkundige interesse, nou geen land waar ik zin in heb.
Hun laatste dik honderd jaar laat nogal wat wrijving zien(understatement) met verregaande gevolgen voor hun inwoners. Nog steeds is er een enorm hoog percentage alcoholisme.(wat imo indirect te wijten valt aan de maatschappelijke prblematiek van nog tijdens 't communisme en de Wende) In het verkeer ben je je leven niet zeker, het is 'n zootje zegmaar. Corruptie en vrierndjespolitiek, discriminatie tov minderheden....Met 'n enorm verschil tussen arm(90%) en rijk kortgezegd. Dan kunnen ze wel showen met hun nieuwste militaire aanwinsten en technologieën (wat ik ook interessant vind, daar niet van), maar eerst het land maar ietsie meer op orde. Als je de militaire technologie van hun(en ze zijn erg ver) nou eens vergelijkt met hun automobielfabricage en praktijken. Dag en nacht verschil, terwijl ze met dat laatste imo veel meer de maatschappij kunnen beheersen(?)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Fabian, KoenM, Majestic-12 [Bot], Martijn M, Martijn_bmw, Rolf205, smiley en 252 gasten