De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Luco » 04 dec 2017, 22:26

SlowCo schreef: 04 dec 2017, 21:26 RS-Ron +1

Wat ik me dan weer afvraag over degene die zeuren dat er teveel gezeurd wordt: dus jullie hebben niet het idee dat het in Nederland op vele terreinen de verkeerde kant op gaat? Jullie zijn wel tevreden met de situatie en de vooruitzichten of passen je graag gedwee aan? Maar misschien zijn jullie wel volop bezig om er een betere wereld en/of Nederland van te maken?
Let op dit is een serieuze, genuanceerde vraag :peace:
Even ongenuanceerd
Ik ben druk bezig om het voor mijn vrouw en mezelf beter en leuker te maken, en als het erop aan komt denkt iedereen uiteindelijk eerst aan zichzelf en dan aan de rest.
Dus zolang ik van bepaalde dingen geen last heb zal het mij mijn reet roesten al verdwijnen er 20.000 bmw stuurtjes door roemenen, polen, marrokanen, kale tokkies of oranje chinezen.
Zolang het mijn stuur maar niet is.
Egoistisch, ja
Realistisch, ja, want 99% denkt er zo over, alleen spreken ze het niet uit.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mrton » 04 dec 2017, 22:39

Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ergens anders zou willen wonen op dit moment. Ik tel mijn/onze zegeningen en hou mijn hart vast voor de toekomst. We leven in een mooi gedeelte van de wereld dat dankzij de 2e wereldoorlog een periode heeft gekend waarin de neuzen min of meer dezelfde kant op stonden en die lekker overzichtelijk was. We kennen geen armoede en leven in een maatschappij waarin je met een combinatie van doorzettingsvermogen, talent en/of geluk van alles kan worden en kan doen. Bij ons wordt dit niet (of veel beperkter) bepaald door afkomst. We kunnen discussiëren over van alles: beste merk auto, beste partij van Nederland, slechtste baas van Nederland zonder dat we opgepakt worden of vervolgd.

Dit alles is volgens mij onze cultuur... Daar ben ik trots op, wij lopen voor op de rest van de wereld. Wij profiteren allemaal van deze voorsprong. Maar we zijn niet de eerste die voorop lopen op de rest van de wereld en zeker niet de laatsten. En ik denk, dat hoe harder we vasthouden aan vroeger, hoe eerder het afgelopen is. Overleven doe je door aan te passen (evolutie toch?).

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mike R32 » 04 dec 2017, 22:53

Constant aanpassen is het verloochenen van je afkomst en dat ga ik never nooit niet doen. Voordat je het weet wonen ze in je huis en schijten ze in je tuin.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door RS-Ron » 04 dec 2017, 23:08

mrton, kan je een paar voorbeelden geven van aanpassingen ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mrton » 04 dec 2017, 23:17

We hebben ooit: Spanje gezegd dat we liever Protestant waren als Katholiek, vrouwen stemrecht gegeven, onze koloniën opgegeven, homohuwelijk toegestaan, slagbomen bij de grenzen van met onze buren weggehaald, internationale zenders toegankelijk gemaakt, kerk en staat gescheiden.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mike R32 » 04 dec 2017, 23:20

En wat betreft islamisering van Europa? Is toch wat actueler. Volgens mij krijgen we te maken met botsende culturen.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 05 dec 2017, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 04 dec 2017, 23:32

Wordt tijd voor een derde wereldoorlog hier.
Leren mensen tenminste weer wat echt belangrijk is in het leven.

Wat een godvergeten non-discussies worden hier gevoerd zeg.
We leven in één van de rijkste landen ter wereld, door de welvaart klotst het geld tegen de plinten op maar hier weten mensen altijd wel weer iets te vinden om over te janken.

Leer eens te relativeren en na te denken over echte problemen in plaats van dit wij-zij gezeik.

Nogmaals, oorlogje zou menigeen hier goed doen.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 05 dec 2017, 00:05

Mike R32 schreef: 04 dec 2017, 23:20 En wat betreft de islamatisering van Europa? Is toch wat actueler.
Vraag 1 : Hoeveel moslims wonen er in Europa ?
Vraag 2 : Hoeveel procent daarvan hangen actief de Islam aan
Vraag 3 : hoeveel procent is dat t.o.v. de totale Europese bevolking.

Vraag 4 : Durf je, nadat je bovenstaande drie vragen goed hebt uitgezocht en beantwoord, nog steeds het standpunt te handhaven dat we moeten vrezen voor “Islamisering” ?

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door SlowCo » 05 dec 2017, 01:18

Eric H schreef: 05 dec 2017, 00:05
Mike R32 schreef: 04 dec 2017, 23:20 En wat betreft de islamatisering van Europa? Is toch wat actueler.
Vraag 1 : Hoeveel moslims wonen er in Europa ?
Vraag 2 : Hoeveel procent daarvan hangen actief de Islam aan
Vraag 3 : hoeveel procent is dat t.o.v. de totale Europese bevolking.

Vraag 4 : Durf je, nadat je bovenstaande drie vragen goed hebt uitgezocht en beantwoord, nog steeds het standpunt te handhaven dat we moeten vrezen voor “Islamisering” ?
Nou Eric ik zou zeggen lees jij jezelf eerst maar eens in:
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... 51-549345/

https://www.bol.com/nl/p/brussel-eurabi ... 052959240/

Maar gewoon met een nuchtere blik terugdenken aan je jeugd en de veranderende wereld tot nog toe zou ook al voldoende signalen moeten opleveren om de conclusie te kunnen trekken dat de Islam een steeds prominentere plek in Nederland, Europa en de wereld aan het innemen is. En als ik die lijntjes doortrek, ben ik er niet altijd gerust op dat het ooit weer beter wordt. Sterker nog, ik denk weleens dat die door jou zo gewenste derde wereld oorlog er inderdaad onvermijdelijk aan zit te komen... :bag:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Fernando » 05 dec 2017, 01:25

Loop je dan met een dikke bunker voor je kop als je durft te beweren dat "we" niet hoeven te vrezen voor "Islamisering", echt serieus... :roflol:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 05 dec 2017, 06:38

Moeilijk hè...gewoon simpel antwoord geven op 4 vragen ??

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 07:23

Mad Bro?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 05 dec 2017, 07:34

Haha....nee hoor.

Maar ik vraag mensen om met feiten te komen.
In plaats daarvan krijg ik twee linkjes naar artikelen/boeken met een eenzijdige berichtgeving.

Laten we deze discussie eens op cijfers baseren en niet op het napraten van lieden die onze eigen mening welgevallig zijn.

Dus ik probeer het nog een keer, en dan hoef je wat mij betreft geen antwoord te geven op de vierde vraag.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 07:36

@Eric H, ik zal je even duidelijk maken hoe het zit bij velen. Wat Luco terecht zegt is dat we allemaal eerst om ons eigen hachje denken/egoistisch zijn en dan aan anderen denken(de theorie lijkt anders, maar in de praktijk is dit wat het eigenlijk is)
Dat jij nu verontwaardigd alle pluspunten van NL gaat opnoemen is jouw goed recht, maar jij kijkt en vergelijkt dat met jouw eigen ik/jezelf/ 'hoe jij erin staat'. Je wordt boos omdat er gezeik en kritiek is. Wat is dat dan? Wie bepaalt hier wat?Ik/jij/een ander?


Ik zal je 'n voorbeeld geven:
Ik sta jaren terug op 'n mooie zomeravond bij de kroeg te praten met twee leuke dames (eind 30) die ik redelijk ken.
M'n vrouw staat aan 'n andere tafel meters verderop met wat vriendinnen.

Blabla. Zegt de een dat ik het mooi voor elkaar heb met zo'n mooie vrouw 'geimporteerd' uit 't buitenland( ze was hier al en hebben elkaar hier in NL ontmoet). Ik zeg ok, maar het zit anders blabla.
Zegt ze dat het maar mooi is dat ze hier 'n betere toekomst heeft dan in die bananenrepubliek. Ik zeg dat valt wel mee. Ze is gescheiden en had >30 man als accountant die haar 'baas' noemden. Ze had twee werksters in huis 24/7. Maar wilde weg bij d'r zakenman ex.

Zegt zij: Oh, ja nou ik heb ook wat meegemaakt. Mijn exvriend mishandelde me etc blablabla( Beide NL ers) ben blij dat ik nu een jaar van 'm af ben.
Ik zeg(een beetje prikkend ivm haar opmerkingen hierboven) dat ze blij mag zijn dat ze hier in NL woont(blijf-van-mn-lijf-huis, voorzieningen, aanpak mishandelingen, emancipatie in NL)

Ze wordt me toch woest toen ik dat zei!
Wat denk jij dat hier in NL alles zo maar gaat en easy is? IK zat met die idioot die me dagelijks xxxx en xxxxxx en kon niks op een gegeven moment, m'n beste vrienden, familie geloofden het eerst niet etc etc. Dus lul niet over beter hier in NL. Ik was er kapot van etc, loop bij psych etc etc etc.

Later toen ze wat kalmer werd heb ik mijn excuus aangeboden en lieten we 't gaan. Klaar.

Ben wel even geschrokken.

Kortom: Vooroordelen, we doen het allemaal. We zien 't grote plaatje, maar niks individueel.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 07:41

En kort, nee islamisering is geen NL probleem en voor de wereld zie ik dat ook niet eigenlijk.

Katholicisme en Christendom zijn het probleem.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 07:44

White Guilt is het mooiste wat er is, als je daar op een gegeven moment mee in aanraking komt en je krijgt het ook, dan zie je hoe fout wij zijn en hun niet.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 05 dec 2017, 08:17

Robin ik snap wat je zegt en idd. alles gaat om perspectief en nuance.

Maar juist dat laatste mis ik hier nogal eens.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door dvh » 05 dec 2017, 08:23

Kim Jong-un heeft het antwoord:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dvh op 05 dec 2017, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 08:23

Eric H schreef: 05 dec 2017, 08:17 Robin ik snap wat je zegt en idd. alles gaat om perspectief en nuance.

Maar juist dat laatste mis ik hier nogal eens.
Oh ok vandaar dat het jou wel een goed idee leek voor een Derde Wereldoorlog?

Laten we wel wezen, in Nederland is plek zat, we hebben hier top(sociale) voorzieningen, dus laat de rest van de wereld hier maar komen hoor. Gezellig toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Arthur » 05 dec 2017, 09:02

Eric H schreef: 05 dec 2017, 00:05
Mike R32 schreef: 04 dec 2017, 23:20 En wat betreft de islamatisering van Europa? Is toch wat actueler.
Vraag 1 : Hoeveel moslims wonen er in Europa ?
Vraag 2 : Hoeveel procent daarvan hangen actief de Islam aan
Vraag 3 : hoeveel procent is dat t.o.v. de totale Europese bevolking.

Vraag 4 : Durf je, nadat je bovenstaande drie vragen goed hebt uitgezocht en beantwoord, nog steeds het standpunt te handhaven dat we moeten vrezen voor “Islamisering” ?
Met het alleen neerplempen van linkjes met leesvoer heb ik nooit zoveel maar het is nu niet anders, deze specifieke kennis heb ik niet paraat. Dus de antwoorden op je vragen heb ik maar gegoogled ;)

1. 53.7 miljoen.
https://comments.wordpress.com/2007/05/ ... ft-europa/
2. Geen idee, zal tegen de 100% aanhangen want een moslim hangt de Islam aan, op wat voor manier dan ook.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moslim
3. 7,9%.
https://comments.wordpress.com/2007/05/ ... ft-europa/
4. Ja, zie deze discussie rond, alleen nog maar, zwarte Piet. En het aantal zal blijven groeien.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/mo ... ~a4542338/

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1969
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door 350 Z » 05 dec 2017, 09:28


Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 05 dec 2017, 09:33

2. Geen idee, zal tegen de 100% aanhangen want een moslim hangt de Islam aan, op wat voor manier dan ook.

Sorry Arthur, dat is echt komplete onzin. Ik werk in een heel internationall bedrijf met enerzijds zat moslims hier op kantoor en anderzijds kantoren in midden oosten. Kan je verzekeren, het is niet zo.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31204
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door JP » 05 dec 2017, 09:39

Eerst 20 paginas over een vermiste hoes en nu al 8 paginas over een gestolen stuur. Jullie hadden politicus moeten worden, die lullen ook meer dan dat er gepoets wordt ! :tooth:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Robin » 05 dec 2017, 11:10

Ik heb tientallen Duitse klanten gehad door de jaren heen, misschien wel honderden, ik ken er ook een paar handen vol en online op autofora etc nog meer.
100% geen enkele daarvan met een (link naar ) Naziverleden!

Daarentegen alle christenen en katholieken die ik ken zijn allemaal vreselijke mensen. Stuk voor stuk!

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door SlowCo » 05 dec 2017, 11:27

tomgtr schreef: 05 dec 2017, 09:33 2. Geen idee, zal tegen de 100% aanhangen want een moslim hangt de Islam aan, op wat voor manier dan ook.

Sorry Arthur, dat is echt komplete onzin. Ik werk in een heel internationall bedrijf met enerzijds zat moslims hier op kantoor en anderzijds kantoren in midden oosten. Kan je verzekeren, het is niet zo.
Bedoel je nou dat al die moslims niet islamitisch zijn..? :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Fabian, Jaws, KoenM, Majestic-12 [Bot], Robbert92 en 266 gasten