De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 05 dec 2017, 11:30

SlowCo schreef: 05 dec 2017, 11:27
tomgtr schreef: 05 dec 2017, 09:33 2. Geen idee, zal tegen de 100% aanhangen want een moslim hangt de Islam aan, op wat voor manier dan ook.

Sorry Arthur, dat is echt komplete onzin. Ik werk in een heel internationall bedrijf met enerzijds zat moslims hier op kantoor en anderzijds kantoren in midden oosten. Kan je verzekeren, het is niet zo.
Bedoel je nou dat al die moslims niet islamitisch zijn..? :hmmm:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 05 dec 2017, 11:30

SlowCo schreef: 05 dec 2017, 11:27
tomgtr schreef: 05 dec 2017, 09:33 2. Geen idee, zal tegen de 100% aanhangen want een moslim hangt de Islam aan, op wat voor manier dan ook.

Sorry Arthur, dat is echt komplete onzin. Ik werk in een heel internationall bedrijf met enerzijds zat moslims hier op kantoor en anderzijds kantoren in midden oosten. Kan je verzekeren, het is niet zo.
Bedoel je nou dat al die moslims niet islamitisch zijn..? :hmmm:
Volgens mij is dat hetzelde. Ze zijn net zo moslim als de meeste christenen christen zijn (die ik ken)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Arthur » 05 dec 2017, 11:48

Dus is tegen de 100% een legitieme aanname ;)
En precies zoals ik het bedoelde met die link naar Wikipedia.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door SlowCo » 05 dec 2017, 11:50

tomgtr schreef: 05 dec 2017, 11:30 Volgens mij is dat hetzelde. Ze zijn net zo moslim als de meeste christenen christen zijn (die ik ken)
Dus je kunt met die moslims net zulke grappen maken over de Islam en Mohammed als je met die gemiddelde Christen kunt over Jezus en het Christendom? Dat is dan wel geruststellend inderdaad...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 05 dec 2017, 11:51

Yep.

Zeker

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door dvh » 05 dec 2017, 11:58

Ik had vroeger een Marokkaanse vriend op school. Die was altijd blij als het ramadan was. Hoefden we niet te rennen naar de aula voor een kipburger die anders altijd op waren :-)
Heeft ons hachje overigens meerdere malen gered in de getto @ hambaken Den Bosch.....

Ik woon nu in een christelijk dorp. Waar veel mensen wat serieuzer met hun geloof bezig zijn. Elke zondag naar de kerk enzo.
Nu is niet iedere christelijke Nederlander hier zo fanatiek. Maar je weet dat sommige wel zo zijn. En dan hou je daar een beetje rekening mee.

Ik ben geen religieus persoon. Maar het continue treiteren en kleineren van andermans geloof valt ook bij matig gelovige op een gegeven moment in het verkeerde keelgat. Snap dat ook wel. Wanneer je de reactie uitlokt mensen gaan reageren. En dan achteraf zeggen: 'zie je.. ze zijn allemaal extremist'

Misschien moet iedereen gewoon z'n bek houden en lekker wat anders gaan doen.
Heb ook zo'n maat die altijd aan het strijden is. Ziet ie weer iets op tv , gelijk facebook discussies aangaan. Want hij vindt er iets van.. Boeiend. Die domme praatprogramma's op tv ook. Je voed mensen enkel met negativiteit. Want iets leuks vertellen is niet goed voor de kijkcijfers. Enkel negativiteit. Hetzelfde met het nieuws.

Ik kijk het simpelweg niet. Gewoon niks van al die onzin. Het voegt niks toe in je leven. Je wordt er niet vrolijker van. En je wordt er ook niet wijzer van.

Anyway.
Deze grapjes vind ik dan ook wel weer leuk :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door SlowCo » 05 dec 2017, 12:10

tomgtr schreef: 05 dec 2017, 11:51 Yep.

Zeker
Mooi.

Ter verduidelijking (niet dat het nodig zou moeten zijn maar toch): ik heb nog nooit op de PVV gestemd en ben dat ook niet van plan maar heb wel een negatieve, pessimistische kijk op het leven. Helaas is dat een vervelende eigenschap waardoor ik soms moeite heb een rooskleurige toekomst voor te stellen. Daarnaast heb ik ook de neiging juist vooral de negatieve berichtgeving tot me te nemen waardoor er teveel een eenzijdig beeld ontstaat bij mij over de samenleving. Ik moet toegeven dat als ik in mijn directe omgeving kijk het allemaal best meevalt en we het zeer goed hebben. Misschien moet ik me toch maar eens minder zorgen gaan maken (en minder negatieve berichten lezen).
:peace:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Eric H » 05 dec 2017, 13:24

Voor wat nuance de andere kant op.....

Op YouTube staat een serie van vier lezingen van Maarten van Rossem over populisme.
Hierin wordt ook de Islamisering besproken.

Ik weet dat Maarten van Rossem niet onomstreden is en vaak een links profiel wordt toebedeeld, maar de werkelijkheid is, wederom, genuanceerder.

Kijk ze voor de gein eens een keertje, ik vond ze vermakelijk.

https://youtu.be/lLvvCBpV87A

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mike R32 » 05 dec 2017, 13:52

2010.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Fernando » 05 dec 2017, 13:55

Toen leek het Maarten ook nog verstandig om Turkije te laten toetreden tot europa. Het kan snel verkeren...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mike R32 » 05 dec 2017, 13:57

In zeven jaar kan er veel veranderen. Maarten slaat wel vaker de plank mis. Bovendien moet Maarten ook een goede boterham verdienen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Tom » 05 dec 2017, 14:10

Het is nooit helemaal zwart of wit, maar volgens mij kun je de volgende dingen wel zeggen:
- De kloof tussen de Islam en onze normen/waarden binnen de hedendaagse maatschappij is groter dan bij andere geloven.
- Gemiddeld gezien zijn moslims fanatieker met hun geloof bezig.
- Gemiddeld gezien zijn moslims minder tolerant richting andersgelovigen.
- Bij elk geloof heb je een klein deel extremistische gelovigen, de extremistische moslims zijn tot meer in staat (vandaag de dag, wij waren eeuwen terug hetzelfde).

Dus niet elke moslim is een probleem maar de combinatie van die punten maakt het wel een gevaar als we onze huidige maatschappij willen behouden. Terecht dat mensen zich zorgen maken. Streep die enge extremisten weg en laat ze toleranter zijn richting andersgelovigen (cartoons geen probleem en je geloof enkel achter de voordeur uitvoeren, geen hoofddoekjes bij politie etc.) en er is volgens mij geen probleem. Alleen het eerste punt blijft dan over en dat is hoe ze o.a. tegen vrouwen aankijken, maar gelukkig hebben die hier gewoon dezelfde rechten. Beetje hetzelfde als christenen die homo's verafschuwen, ook niet ideaal maar ze kunnen hier gewoon trouwen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Erik » 05 dec 2017, 14:12

Misschien moeten die klagers over Europa hier eens wat minder op fora rondhangen en godverdomme de tering naar de nering zetten en volgas aan het werk?????? :mrgreen: Ik heb op al mijn projecten Nieuwe Europeanen (wit Rus) zeldzaam harde werkers, slim. Kan der NL manschafft nog een puntje aan zuigen. Jawohl. :bag: Oh ja Theo Proficiat met je 700pk. Jammer dat je hem weg doet.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 05 dec 2017, 14:16

Erik, no offence maar als je alleen op DF komt om oehs en aahs te krijgen over je nieuwe aanwinsten en verder om Theo af te branden kan ik me voorstellen dat ik niet de enige ben die dat een beetje kinderachtig vindt.....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Lang leve de open grenzen: draadje weer open ?

Bericht door alt » 06 dec 2017, 08:14

Ik ben benieuwd hoeveel df-ers er vroeger uren aan de grens hebben staan wachten als zij met vakantie gingen?
Tien?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lang leve de open grenzen: draadje weer open ?

Bericht door Robin » 06 dec 2017, 08:17

alt schreef: 06 dec 2017, 08:14 Ik ben benieuwd hoeveel df-ers er vroeger uren aan de grens hebben staan wachten als zij met vakantie gingen?
Tien?
1981 bij Helmstedt grensovergang WDR-DDR. Dat was wel 2 uur, auto binnenstebuiten, pa bleef cool, ma lichtelijk nerveus.
Ik was 11.
Indrukwekkend!

EDIT met bustour W-Berlijn naar O-Berlijn, ging ook niet al te vlot. Ook geweldig weet ik nog.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grensover ... Marienborn

Checkpoint Alpha: Helmstedt dus
Checkpoint Beta: Dreilinden(Potsdam/W Berlijn)
Checkpoint Charlie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Lang leve de open grenzen: draadje weer open ?

Bericht door 350 Z » 06 dec 2017, 09:53

alt schreef: 06 dec 2017, 08:14 Ik ben benieuwd hoeveel df-ers er vroeger uren aan de grens hebben staan wachten als zij met vakantie gingen?
Tien?
Wij bij het ijzeren gordijn destijds van Hongarije en soms ook bij de Italiaanse grens.
Maar toch geef mij de maatschappij maar van 35-40 jaar geleden.
Ben inmiddels 50 en als ik zie hoe alles is veranderd lees slechter.
Vroeger was er geld genoeg voor blauw op straat en een politiekantoor in iedere woonplaats.
Zorg voor ouderen was vele malen beter (mijn vrouw is al 32 jaar werkzaam in een verpleeghuis).
Waren een paar honderd duizend ambtenaren minder die alleen maar geld kosten en niks opbrengen.
Criminaliteit was totaal geen issue en je kon gewoon 's avonds op straat lopen als vrouw in een mini rok.
Moet je nu eens doen in een grote stad in een vogelaarwijk.
Mensen waren socialer, relaxter en het was stukken minder drukbevolkt.
Regering bestaat de laatste jaren uit veel louter beroepsleugenaars en demoniserende gutmenschen uitzonderingen daargelaten.
Met weinig geld kon je echt veel doen.
Tja en wat er voor volk nu binnenkomt zal ik maar niet hebben, dochter van hele goede vrienden van mijn zus en enkele klasgenoten van haar is door zo'n hoogopgeleide meute aangerand in Eindhoven. School is vlakbij een AZC.
Wij zelf hebben naast asielzoekers gewoond en daar kan ik een boek over schrijven.
Islamisering heb ik een leuk filmpje wat ons ook te wachten staat als het zo doorgaat op een paar uur rijden van hier.
https://www.youtube.com/watch?v=VPpAL49-Gys&t=27s
Ik vind dit niet normaal maar wie ben ik, een zeer bezorgde burger.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Lang leve de open grenzen: draadje weer open ?

Bericht door Robin » 06 dec 2017, 10:02

Ik snap je volledig 350Z.

Wat ik wel bijzonder vond dat in dat gesloten draadje je de verontwaardiging over het teveel klagen op dit oh-zo-mooie Nederland aan de ene kant hebt, maar diezelfde kant vindt het (vaak) ook prima/niet meer dan normaal en logisch dat bijv 'minderheden' (antiZP) demonstreren/klagen over NL/opkomen voor zichzelf(?)

Kortom de autochtonen moeten stoppen met klagen of anders verhuis je maar naar ....
Maar de allochtonen mogen(met bijbehorende kostenplaatje) klagen/demonstreren wat ze willen.

Klagen op fora/social media, is niet altijd even handig en fijn en doeltreffend, maar 't kost minder dan demonstraties van kanspareltjes.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: De EU

Bericht door Mrton » 06 dec 2017, 10:29

Robin schreef: 06 dec 2017, 10:02Kortom de autochtonen moeten stoppen met klagen of anders verhuis je maar naar ....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10... Wie heeft er gezegd dat je moet verhuizen?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 06 dec 2017, 10:37

Mrton schreef: 06 dec 2017, 10:29
Robin schreef: 06 dec 2017, 10:02Kortom de autochtonen moeten stoppen met klagen of anders verhuis je maar naar ....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10... Wie heeft er gezegd dat je moet verhuizen?
Oh ja het was een zogenaamde vraag inderdaad.

Heb je nog meer argumenten?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 06 dec 2017, 10:41

ik heb ook een andere vraag:
Als de immigrant/allochtoon/instromer het hier niet zint en demonsteert en klaagt, waarom verhuizen ze dan niet naar een ander continent, of terug naar waar ze vandaan komen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 06 dec 2017, 10:58

WDR-DDR :D

BRD moet dat zijn schat ik in (Bundes Republik Deutschland)

WDR is een Duitse zender Robin (West Duitse Republiek is wel aardig gevonden daar niet van :lol:

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: De EU

Bericht door frankie » 06 dec 2017, 11:16

Robin schreef: 06 dec 2017, 10:41 ik heb ook een andere vraag:
Als de immigrant/allochtoon/instromer het hier niet zint en demonsteert en klaagt, waarom verhuizen ze dan niet naar een ander continent, of terug naar waar ze vandaan komen?
Maar wanneer ben je dan immigrant/allochtoon/instromer? Is dat ook de Surinamer of Antilliaan die hier geboren is en waarvan de familie al generaties lang in Nederland woont? Of de Molukker of Indonesiër waarvoor hetzelfde geldt? Ik bedoel, tot wanneer hou je dat stempel en wanneer wordt je gezien als "gewone" Nederlander?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De EU

Bericht door Eric H » 06 dec 2017, 11:25

Nog even ter informatie : een allochtoon ben je al als 1 van je ouders in het buitenland is geboren.
Dus onze kroonprinsesjes zijn feitelijk ook allochtoon, net als hun vader en hun oma

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De EU

Bericht door Wouter81 » 06 dec 2017, 11:36

Eric H schreef: 06 dec 2017, 11:25 Nog even ter informatie : een allochtoon ben je al als 1 van je ouders in het buitenland is geboren.
Dus onze kroonprinsesjes zijn feitelijk ook allochtoon, net als hun vader en hun oma
Goede opmerking.

Maar net als de rest krijgen ze ook een uitkering. Dus dat klopt dan wel weer. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Hitz, Jaws, krentenbol, mark123, Rolf205, s2k, SlowCo en 156 gasten