De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18077
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 12 mar 2019, 16:16

Alleen je bankgegevens? Ik wil het liefst ook m'n gezondheidsdossier delen met de hele wereld.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 5553
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03

Re: De EU

Bericht door Mike R32 » 19 mar 2019, 17:55


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24626
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 19 mar 2019, 18:15

^Je bent me net voor :lol:



Gek, knettergek zijn we.

Andre
Berichten: 9757
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De EU

Bericht door Andre » 19 mar 2019, 18:53

Compleet van het pad.

De EU moet echt uitelkaar knallen!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 6729
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De EU

Bericht door Riceaux » 19 mar 2019, 18:58

Ik ga maar even een bedrijfje opzetten en wat Roemeense vrienden een maandje daar voor laten werken denk ik. :tooth: Kunnen zij weer een tijdje lekker luxe leven in Roemenië.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 17036
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: De EU

Bericht door Luco » 19 mar 2019, 19:55

Riceaux schreef:
19 mar 2019, 18:58
Ik ga maar even een bedrijfje opzetten en wat Roemeense vrienden een maandje daar voor laten werken denk ik. :tooth: Kunnen zij weer een tijdje lekker luxe leven in Roemenië.
ja tegen 15% van de uitkering en er dan elke maand 100 laten komen, maandje laten werken en weer 100 laten komen.
loop je lekker binnen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24626
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 26 mar 2019, 20:33

Europa kiest voor ‘verouderd’ systeem om auto's met elkaar te verbinden
Europa verkiest DSRC boven het nieuwere 5G. Want DSRC kan eerder worden toepast.

Bard van de Weijer26 maart 2019, 18:38

Met draadloze communicatie via DSRC moeten auto's met elkaar kunnen communiceren om onder andere files te voorkomen. Beeld ANP
Alsof de auto-industrie nog niet genoeg aan haar hoofd heeft, dreigt ook nog eens een richtingenstrijd over een technologie die voertuigen draadloos met elkaar laat communiceren. De Europese Commissie heeft onlangs haar voorkeur uitgesproken voor DSRC, een oudere standaard voor draadloze data-uitwisseling tussen voertuigen, die lijkt op wifi. Een aantal autofabrikanten en de meeste telecomconcerns willen liever het nieuwere 5G, omdat daar meer toepassingen omheen gebouwd kunnen worden.


Dat Europa nu kiest voor de oudere variant komt doordat DSRC al sinds 2012 wordt getest en gereed is om te worden toegepast. 5G laat volgens experts nog een paar jaar op zich wachten. Dit is een nadeel, want snelle invoering kan de verkeersveiligheid een dienst bewijzen, oordeelde het onderzoeksinstituut voor transport van de Universiteit van Michigan enkele jaren geleden: als er drie jaar wordt gewacht op de concurrerende technologie, zou dit in 2030 in de Verenigde Staten leiden tot 1,5 miljoen extra botsingen.

Het besluit van de Europese Commissie is goed nieuws voor de Nederlandse chipfabrikant NXP, dat veel chips levert voor de auto-industrie en dat zich in DSRC-chips heeft gespecialiseerd, al zegt het bedrijf ook 5G-toepassingen te kunnen leveren. Maar fabrikanten die het 5G-protocol hebben omarmd, spreken van een stap terug. Zoals BMW, dat samen met onder meer Audi en Ford in het 5G-kamp zit. Toyota, Volkswagen en General Motors hebben gezegd DSRC te gaan gebruiken.

Beide technologieën kunnen in principe hetzelfde: zorgen dat voertuigen in elkaars omgeving snel data met elkaar kunnen uitwisselen. Hierdoor kunnen auto’s en vrachtwagens die zijn uitgerust met dit systeem elkaar bijvoorbeeld waarschuwen als er verderop hard wordt geremd. Maar de draadloze communicatie maakt het ook mogelijk in ‘een treintje’ dicht op elkaar te rijden, wat brandstof bespaart en tot minder files moet leiden. Ook kunnen op dergelijke wijze verbonden auto’s elkaar een seintje geven als de weg plotseling glad blijkt, er mist opduikt of als een auto stilstaat op de weg.

Nederland heeft geen voorkeur: verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen schreef afgelopen oktober in een Kamerbrief dat het aan de marktpartijen is een keuze te maken voor een van beide systeem. Het is overigens opmerkelijk dat Brussel nu een voorkeur heeft voor het oude systeem; eind vorig jaar liet de commissie nog doorschemeren dat 5G de beste kaarten had. Waarom de commissie kennelijk van gedachten is veranderd, is niet duidelijk. Europese lidstaten en het Europees Parlement kunnen het besluit binnen twee maanden nog terugdraaien, maar het is niet waarschijnlijk dat dit gebeurt.
Bron; VK.nl

Wederom niet te snappen, hoe en waarom nu zo wordt gekozen. Vervolgens van de EU burger verlangen dat ze Brussel maar moeten vertrouwen.

Elise
Berichten: 1453
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 27 mar 2019, 08:18

Nieuwsuur heeft hier ook aandacht aan besteed en het is wel iets anders dan in het genoemde artikel in de telegraaf is. Dat meenemen van een WW uitkering kan al langer. De termijn was 3 maanden en nu wil men die termijn verlengen naar 6 maanden.

De stemming daarover is vandaag en het overgrote deel van de landen is het er mee eens, met name landen uit het oosten en het zuiden die het wel prima vinden om binnenlandse economie een boost te geven met Nederlandse export WW.

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/16-03 ... ON_1297046
start 8m15s

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/26-03 ... ON_1297055
Item gelijk begin uitzending

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24626
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 06 mei 2019, 21:02

Das nog eens even de boel opschudden en wakker maken;


INTERVIEW OUD-PRESIDENT VAN TSJECHIË: VÁCLAV KLAUS

‘Jullie hebben geen ervaring met onderdrukking, dat maakt jullie naïef in het beoordelen van de EU’


Václav Klaus was van 2003 tot 2013 president van Tsjechië. Beeld Linelle Deunk
Václav Klaus (77), die tussen 1993 en 1997 premier was van Tsjechië en tussen 2003 en 2013 president, sprak vandaag op uitnodiging van Forum voor Democratie in Amsterdam. De Volkskrant interviewde hem voorafgaand aan zijn toespraak, waarin hij zich – zoals vaker – uitgesproken kritisch uitliet over de Europese Unie.

Martin Sommer en Max Pam6 mei 2019, 20:15
U begon uw toespraak met de vergelijking tussen Brussel en de psychiatrische inrichting uit de beroemde film One Flew over the Cuckoo’s Nest. U maakt de verwachting als politieke ijzervreter wel meteen waar.
Lacht. ‘Dat was natuurlijk een overstatement. De meeste mensen stoppen in Brussel, ik vlieg er liever overheen. Het was een film van de Tsjechische regisseur Milos Forman, dus dat was aardig bedacht vond ik. Serieus: men doet zo hysterisch over de Europese integratie dat ik dit er wel tegenover kon stellen.’


Dan bent u bij Forum aan het goede adres. Wat vindt u ervan dat Thierry Baudet een Nexit wil?
‘Ik ben kritisch over de EU. Maar wat te doen? Ik ben nu niet voor een Tsjexit. We volgen de Brexit nauwgezet. Een sterke staat die aan de rand van de EU ligt, lukt het niet om eruit te stappen. Wij zijn een klein land, in het hart van Europa bovendien. Dan ligt een Tsjexit niet voor de hand.’


ADVERTISING

inRead invented by Teads
Bent u dus tegen een Nexit?
‘Begrijp me goed. Ik ben niet tegen een Brexit, een Grexit of een Nexit. De voorwaarde is een onverdeeld land. In een totaal verdeeld land zoals Groot-Brittannië gaat het niet lukken. Ik weet niet hoe Baudet denkt over de verdeeldheid van Nederland momenteel.’

Waarom zijn de landen in Midden-Europa zo negatief over de Europese Unie, zij hebben er toch veel aan te danken?
‘Dat is niet mijn gevoel. De laatste peiling in Tsjechië liet zien dat maar 46 procent in de Europese Unie wil blijven. Het laagste percentage in alle lidstaten. Wij hebben geen euro, maar de kroon. Dat is ons grote voordeel. Weet u hoeveel mensen de euro willen? 6 procent!’

Jullie hebben toch enorm profijt gehad van de open markt en van Brusselse subsidies?
‘Als econoom zeg ik: dat kun je niet staven met statistieken. Wat zijn bijvoorbeeld de effecten van de privatisering en liberalisering, die Tsjechië na het einde van het communisme heeft uitgevoerd? En wat zijn de effecten van het EU-lidmaatschap? Als je dat niet hard kunt maken, wordt het een gevoelskwestie. De aanhangers van de EU wijzen altijd op de inkomensoverdrachten van de EU. Maar die zijn irrelevant. De hoogte is te gering en de voorwaarden te stringent, in de sfeer van geld voor skiliften waar geen bergen waren of geen sneeuw.’

U bent een radicaal voorstander van de vrije markt. Daar horen toch open grenzen bij en individuele mensenrechten?
‘Daar is helemaal geen verband. Wij hebben zelf gezorgd voor de mensenrechten na het communisme. Daar hadden we Brussel niet voor nodig. Ik was de grote voorvechter van het beëindigen van subsidies. Onder het communisme dreef de economie op subsidies. Nu zijn ze vanuit Brussel weer terug, maar subsidies maken de markt kapot en zijn de grondslag van corruptie.’


Klaus was in Amsterdam op uitnodiging van Forum voor Democratie. Beeld Linelle Deunk
Omdat in Polen en Hongarije de rechtsstaat wordt beknot, is Brussel procedures tegen die landen begonnen. Wat vindt u daarvan?
‘Totally stupid. Ik hoef Polen niet te verdedigen, maar het besluit om de hoogste rechters daar te ontslaan was een procedureel verhaal. Daar zit de Brusselse nomenklatoera verkeerd, zoals nomenklatoera’s altijd verkeerd zitten.’

De vrije pers in Hongarije wordt tegengewerkt…
‘Ik ga niet over Hongarije, maar de situatie in mijn eigen land is in elk geval beter dan die in Duitsland. Daar blokkeert de dictatuur van de politieke correctheid de vrijheid. De enige waarheid is de Brusselse waarheid. Dat doet inderdaad denken aan het communisme.’

Voelen de landen in Midden-Europa zich gekleineerd door Brussel?
‘Wij hebben ervaring met onderdrukking. Daarom zijn we heel gevoelig, overgevoelig misschien voor masterminding van boven. Wij hebben driehonderd jaar onder de Oostenrijkers geleefd. Toen waren we twintig jaar zelfstandig. Daarna kwam Hitler en daarna veertig jaar Moskou. Wij willen niet worden gemastermind uit Brussel. Jullie hebben die ervaring niet, jullie zijn in dit opzicht naïef in het beoordelen van de Europese Unie.

‘U doelt met de vraag naar Midden-Europa vermoedelijk op de Visegrad-landen (Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, red.). Oorspronkelijk leken die vier heel weinig op elkaar. Na de val van het communisme vielen onze markten in het oosten totaal weg. Rusland stortte in. Maar West-Europa wilde niets doen. Wij kregen met het ergste protectionisme te maken. Toen zijn we samen maar wat begonnen. We zijn min of meer in elkaars armen gedreven. De tweede factor is mevrouw Merkel en haar uitnodiging aan migranten om hier te komen. Herzlich willkommen is de EU-positie. Ook dat heeft de Visegrad-landen bij elkaar gebracht.’

De meeste Midden-Europese landen lopen leeg. Is de angst voor migratie niet dat de eigen bevolking wordt vervangen door een andere?
‘In Tsjechië is dat niet het probleem. Wij hebben de laagste werkloosheid van Europa en zijn het enige land in Midden-Europa waar de bevolking groeit. In Polen is de bevolking afgenomen sinds 1989, in Bulgarije en Letland is dat dramatisch. De angst is niet dat er een andere bevolking komt, maar dat Brussel de natiestaat wil vernietigen. De nomenklatoera heeft geen Tsjechen en geen Nederlanders nodig. Ze hebben hier liever mensen zonder eigenschappen die Europeanen worden. Op dat vlak zijn de migranten een wapen.’

Is dat aanwijsbare Europese politiek?
‘Er is geen politiek besluit en ze zullen het nooit toegeven, maar impliciet doen ze het op die manier.’

Wat denkt u van de verkiezing voor de uitgesproken pro-Europese Zuzana Caputová als nieuwe president van Slowakije?
‘Als voormalig president van Tsjechië moet ik voorzichtig zijn. Maar we waren verrast en gechoqueerd. Ze kwam uit het niets! Mijn vrouw was de laatste vijf jaar ambassadeur in Slowakije. Haar baan was de politieke situatie in Slowakije nauwgezet te volgen. Ze zei dat ze nog nooit had gehoord van die vrouw. Dat betekent dat de traditionele politiek eraan gaat. De traditionele partijen delven overal het onderspit. Nee, niet door het zogenoemde populisme, maar doordat onze landen dag na dag door Brussel worden ondermijnd.’

Het uur is om. Bij vertrek uit l’Europe, het Amsterdamse hotel waar het gesprek heeft plaatsgevonden, klampt Klaus de interviewers nog eens aan. ‘Ik heb gehoord dat in uw land wordt geageerd tegen de islam. Maar dat is de verkeerde tegenstander. Het is de Europese Unie die verantwoordelijk is voor de massa-immigratie. Daar moet de kritiek zich op richten.’
Bron; VK.nl

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 5553
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03

Re: De EU

Bericht door Mike R32 » 02 jul 2019, 16:20


Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1204
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 02 jul 2019, 17:08

Blij toe dat Timmerfrans het niet word anders worden de grenzen wagenwijd opengezet door die mafkees.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 6031
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 02 jul 2019, 17:17

Dan wordt het wel een andere pvda'er.
Daar hebben ze er genoeg van in de EU.

Elise
Berichten: 1453
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 02 jul 2019, 17:18

Die Ursula von der Leyen, waar nu over gesproken wordt, is niet veel anders hoor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24626
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 02 jul 2019, 17:26

^ Is ook niet wat

IMF president Lagarde wordt als opvolger van Draghi genoemd, das dan van de wal in de sloot :tooth:

Wel opgelucht dat de met zichzelf te veel ingenomen Timmermans het niet wordt

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 17036
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: De EU

Bericht door Luco » 02 jul 2019, 17:27

Elise schreef:
02 jul 2019, 17:18
Die Ursula von der Leyen, waar nu over gesproken wordt, is niet veel anders hoor.
is het een beetje nsfw materiaal :lol:

Elise
Berichten: 1453
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 02 jul 2019, 17:29

Luco schreef:
02 jul 2019, 17:27
Elise schreef:
02 jul 2019, 17:18
Die Ursula von der Leyen, waar nu over gesproken wordt, is niet veel anders hoor.
is het een beetje nsfw materiaal :lol:
Oordeel zelf


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 17036
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: De EU

Bericht door Luco » 02 jul 2019, 17:49

haha was een retorische vraag :-)

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 5553
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03

Re: De EU

Bericht door Mike R32 » 03 jul 2019, 17:28


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Djessey, Exabot [Bot], Gus en 30 gasten