Onderstuur op video vastgelegd
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Onderstuur op video vastgelegd
Wil je iemand overtuigen van het feit dat een WRX een onderstuurd hok is, dan kun je daarvoor dit filmpje gebruiken:
http://videos.streetfire.net/Player.asp ... 25F718B4AF
Grote kans dat diegene korte tijd later met een video van Mark Verhoeven op de Ring aan komt zetten:-)
http://videos.streetfire.net/Player.asp ... 25F718B4AF
Grote kans dat diegene korte tijd later met een video van Mark Verhoeven op de Ring aan komt zetten:-)
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Om te laten zien wat overstuur is, kun je gebruik maken van het volgende fragment:
http://videos.streetfire.net/video/351B ... E6760C.htm
Wordt het allebei afgedaan als onnodig, dan kun je ook nog een compromis laten zien:
http://videos.streetfire.net/video/2816 ... 483158.htm
http://videos.streetfire.net/video/351B ... E6760C.htm
Wordt het allebei afgedaan als onnodig, dan kun je ook nog een compromis laten zien:
http://videos.streetfire.net/video/2816 ... 483158.htm
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tsja, mag duidelijk zijn dat ik geen wrx/evo awd/4wd fan ben. Als je dit zo ziet zeg ik, neem een hot hatch fwd... Enige voordeel is dat je bij een stoplicht snel weg bent met een gtt/wrx maar daarna verlies je nog ook door het gewicht en de aandrijflijn.Davy MR2DRIFT schreef:Wel super trouwens dat je als eigenaar van een Seat Leon ongestraft andere (veel leukere) auto's onderstuurd hok mag noemen:-)
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Toch kan een Impreza erg leuk sturen, maar dan moet je er veel geld in stoppen. Ik rijd regelmatig in een 96-er GTT met 280 pk, maar dat is echt onderstuur en dan een raar soort. De achterwielen duwen de voorwielen echt uit de gripcirkel. Een paar jaar geleden reed ik wekelijks in een GTT van 99 en dat was wel erg leuk sturen. Daar zat wel een ander Intrax onderstel onder en dat heft het onderstuur grotendeels op, maar het probleem zit echt in het differentieel. In de Evo van Autovisie bijvoorbeeld voelde je echt geen onderstuur. In de praktijk zal een FWD soms sneller zijn dan een 4wd/awd, maar ik vind dat te makkelijk. Mijn Corolla AE82 was daar een goed voorbeeld van. De AE86 met RWD en sper die ik daarna had was veel leuker, maar niet sneller. De MR2 AW11 was veruit het snelst, maar ook meteen het moeilijkst en minst voorspelbaar.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
Davy MR2DRIFT schreef:Toch kan een Impreza erg leuk sturen, maar dan moet je er veel geld in stoppen. Ik rijd regelmatig in een 96-er GTT met 280 pk, maar dat is echt onderstuur en dan een raar soort. De achterwielen duwen de voorwielen echt uit de gripcirkel. Een paar jaar geleden reed ik wekelijks in een GTT van 99 en dat was wel erg leuk sturen. Daar zat wel een ander Intrax onderstel onder en dat heft het onderstuur grotendeels op, maar het probleem zit echt in het differentieel. In de Evo van Autovisie bijvoorbeeld voelde je echt geen onderstuur. In de praktijk zal een FWD soms sneller zijn dan een 4wd/awd, maar ik vind dat te makkelijk. Mijn Corolla AE82 was daar een goed voorbeeld van. De AE86 met RWD en sper die ik daarna had was veel leuker, maar niet sneller. De MR2 AW11 was veruit het snelst, maar ook meteen het moeilijkst en minst voorspelbaar.
vreemd...van alle Impreza s die ik op het circuit heb gereden beviel me het standardonderstel het beste, hier zit namelijk standaard een overstuur karakter in. ( vanuit de achteras) Met een ander onderstel zeker Intrax werd het een saai voorspelbaar weggedrag met erg veel onderstuur. Met mij waren de meeste locals op de ring het met me eens. Standaard onderstel is voor de Nordschleife het beste.
Maar zoals gezegd het beste kun je voor circuitgebruik een geprepareerde FWD of RWD hebben en dat hoeft zeker niet het nieuwst en duurste te zijn. Golf II met Bilsteinkit levert dramatisch veel plezier netzoals een E30 of E34 BMW.
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Standaard onderstel is prima inderdaad.
Marnix rijdt bijv. ook met standaard dempers (en niet te sloom dacht ik).
En ik kon met standaard onderstel (alleen beetje verlaagd en netjes uitgelijnd) een andere Impreza met Intrax RS schroefset ook redelijk makkelijk volgen (in de bochten is dat, rechte stuk werd moeilijker met 100pk minder ).
Enige nadeel van standaard vind ik snap oversteer op hoge snelheid. Slecht voor je hartslag als je het net even niet verwacht.
Verder geen klachten, op nat is het zelfs super, denk echt dat je met een beetje kamikaze instelling het dan iedere RWD moeilijk kunt maken, zelfs die met 2x zoveel vermogen, ding gaat dan nog bijna net zo hard de hoek om als op droog.
Cav mag vliegen af gaan vangen, maar onderstuur met een AWD is volgens mij 9 van de 10 keer het gevolg van te veel (in)sturen. Met wat minder input en meer de auto zelf zijn weg laten gaan kom je een heel eind.
Elise-filmpje is trouwens ultra-stoer!!!
Weet wel zeker dat ik never nooit niet een cup-Elise ga kopen, dan nog liever een 147 beuk-Challenge auto.
Marnix rijdt bijv. ook met standaard dempers (en niet te sloom dacht ik).
En ik kon met standaard onderstel (alleen beetje verlaagd en netjes uitgelijnd) een andere Impreza met Intrax RS schroefset ook redelijk makkelijk volgen (in de bochten is dat, rechte stuk werd moeilijker met 100pk minder ).
Enige nadeel van standaard vind ik snap oversteer op hoge snelheid. Slecht voor je hartslag als je het net even niet verwacht.
Verder geen klachten, op nat is het zelfs super, denk echt dat je met een beetje kamikaze instelling het dan iedere RWD moeilijk kunt maken, zelfs die met 2x zoveel vermogen, ding gaat dan nog bijna net zo hard de hoek om als op droog.
Cav mag vliegen af gaan vangen, maar onderstuur met een AWD is volgens mij 9 van de 10 keer het gevolg van te veel (in)sturen. Met wat minder input en meer de auto zelf zijn weg laten gaan kom je een heel eind.
Elise-filmpje is trouwens ultra-stoer!!!
Weet wel zeker dat ik never nooit niet een cup-Elise ga kopen, dan nog liever een 147 beuk-Challenge auto.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Ik heb ook de standaard onderstellen op beide Impreza's meegemaakt, maar dan is de 98-er toch echt een verbetering. Volgens mij had die ook een veel direkter stuurhuis.
Vaak hoor je mensen over onderstuur in een bepaalde auto, maar dat roep je voor zeg 60% zelf op. Als ik in mijn Leon rijdt, dan kan ik op zo'n manier rijden dat ik vrijwel geen onderstuur heb.
Vaak hoor je mensen over onderstuur in een bepaalde auto, maar dat roep je voor zeg 60% zelf op. Als ik in mijn Leon rijdt, dan kan ik op zo'n manier rijden dat ik vrijwel geen onderstuur heb.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ik heb op mijn Legacy ook een Impreza onderstel met verlagingsveren van Eibach samengesteld door Marnix.
Dat is voor mij dus echt 100% bang for the buck. Omdat het originele spullen zijn kosten ze niet de wereld zijn is het nog betrouwbaar ook. Standaard hoeft niet slecht te zijn imo. Het gaat er meer om hoe je ermee rijdt.
Zo heb ik mensen horen klagen over hun auto terwijl ze bijna een hartverzakking kregen toen een "local" ermee reed. Is vooral een kwestie van gevoel en ervaring volgens mij.
Dat is voor mij dus echt 100% bang for the buck. Omdat het originele spullen zijn kosten ze niet de wereld zijn is het nog betrouwbaar ook. Standaard hoeft niet slecht te zijn imo. Het gaat er meer om hoe je ermee rijdt.
Zo heb ik mensen horen klagen over hun auto terwijl ze bijna een hartverzakking kregen toen een "local" ermee reed. Is vooral een kwestie van gevoel en ervaring volgens mij.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 18:41
- Locatie: Prov.Grunn
Hoop hier binnenkort te kunnen vermelden hoe een Impreza stuurt met DCCD op 35/65.
Met een mooie uitlijning schijnt het overstuur zeer gemakkelijk op gas op te roepen te zijn, en tevens goed controleerbaar.
Overall zit er dan nog maar een klein beetje onderstuur in, wat uiteraard wel zo veilig is in het grensgebied.
Met een mooie uitlijning schijnt het overstuur zeer gemakkelijk op gas op te roepen te zijn, en tevens goed controleerbaar.
Overall zit er dan nog maar een klein beetje onderstuur in, wat uiteraard wel zo veilig is in het grensgebied.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
DCCD op een 2006 STI is fantastisch.
Impreza (MY99) zonder DCCD kun je ook makkelijk overstuurt krijgen.
1) Bocht in lift-off/remmen en het gaat
2) Voor goede Bridgestones S02's, achter wanli ofzo. Gaat als een trein.
Met voor goede banden en achter meuk heb ik op een nat Niederhein lopen spelen als met een evo.
Mark.
Impreza (MY99) zonder DCCD kun je ook makkelijk overstuurt krijgen.
1) Bocht in lift-off/remmen en het gaat
2) Voor goede Bridgestones S02's, achter wanli ofzo. Gaat als een trein.
Met voor goede banden en achter meuk heb ik op een nat Niederhein lopen spelen als met een evo.
Mark.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3670&q=sti
Kan me eigenlijk toch best wel vinden in de wegligging van de Sub, maar keer rondje mee geweest met eem my06 STI en dat was toch idd wel echt een wereld van verschil 8) .
Kan me eigenlijk toch best wel vinden in de wegligging van de Sub, maar keer rondje mee geweest met eem my06 STI en dat was toch idd wel echt een wereld van verschil 8) .
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:07
- Locatie: Mokum
Goh. Dus dat is overstuur?Davy MR2DRIFT schreef:Om te laten zien wat overstuur is, kun je gebruik maken van het volgende fragment:
http://videos.streetfire.net/video/351B ... E6760C.htm
Filmpje met de Loti, snelheidsverschillen zijn wel groot.