Onderstuur op video vastgelegd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Onderstuur op video vastgelegd

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 feb 2006, 22:51

Wil je iemand overtuigen van het feit dat een WRX een onderstuurd hok is, dan kun je daarvoor dit filmpje gebruiken:

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... 25F718B4AF

Grote kans dat diegene korte tijd later met een video van Mark Verhoeven op de Ring aan komt zetten:-)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 feb 2006, 22:58

Om te laten zien wat overstuur is, kun je gebruik maken van het volgende fragment:

http://videos.streetfire.net/video/351B ... E6760C.htm

Wordt het allebei afgedaan als onnodig, dan kun je ook nog een compromis laten zien:

http://videos.streetfire.net/video/2816 ... 483158.htm

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 feb 2006, 23:01

Wel super trouwens dat je als eigenaar van een Seat Leon ongestraft andere (veel leukere) auto's onderstuurd hok mag noemen:-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 feb 2006, 23:20

Davy MR2DRIFT schreef:Wel super trouwens dat je als eigenaar van een Seat Leon ongestraft andere (veel leukere) auto's onderstuurd hok mag noemen:-)
Tsja, mag duidelijk zijn dat ik geen wrx/evo awd/4wd fan ben. Als je dit zo ziet zeg ik, neem een hot hatch fwd... Enige voordeel is dat je bij een stoplicht snel weg bent met een gtt/wrx maar daarna verlies je nog ook door het gewicht en de aandrijflijn.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 feb 2006, 23:34

Toch kan een Impreza erg leuk sturen, maar dan moet je er veel geld in stoppen. Ik rijd regelmatig in een 96-er GTT met 280 pk, maar dat is echt onderstuur en dan een raar soort. De achterwielen duwen de voorwielen echt uit de gripcirkel. Een paar jaar geleden reed ik wekelijks in een GTT van 99 en dat was wel erg leuk sturen. Daar zat wel een ander Intrax onderstel onder en dat heft het onderstuur grotendeels op, maar het probleem zit echt in het differentieel. In de Evo van Autovisie bijvoorbeeld voelde je echt geen onderstuur. In de praktijk zal een FWD soms sneller zijn dan een 4wd/awd, maar ik vind dat te makkelijk. Mijn Corolla AE82 was daar een goed voorbeeld van. De AE86 met RWD en sper die ik daarna had was veel leuker, maar niet sneller. De MR2 AW11 was veruit het snelst, maar ook meteen het moeilijkst en minst voorspelbaar.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 feb 2006, 23:42

Ik weet t niet.. doe mij maar een fwd voor circuitwerk, een rwd voor driften en een awd voor de stoplichtsprintjes, dat idee het ik erbij.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 23 feb 2006, 10:37

Davy MR2DRIFT schreef:Toch kan een Impreza erg leuk sturen, maar dan moet je er veel geld in stoppen. Ik rijd regelmatig in een 96-er GTT met 280 pk, maar dat is echt onderstuur en dan een raar soort. De achterwielen duwen de voorwielen echt uit de gripcirkel. Een paar jaar geleden reed ik wekelijks in een GTT van 99 en dat was wel erg leuk sturen. Daar zat wel een ander Intrax onderstel onder en dat heft het onderstuur grotendeels op, maar het probleem zit echt in het differentieel. In de Evo van Autovisie bijvoorbeeld voelde je echt geen onderstuur. In de praktijk zal een FWD soms sneller zijn dan een 4wd/awd, maar ik vind dat te makkelijk. Mijn Corolla AE82 was daar een goed voorbeeld van. De AE86 met RWD en sper die ik daarna had was veel leuker, maar niet sneller. De MR2 AW11 was veruit het snelst, maar ook meteen het moeilijkst en minst voorspelbaar.

vreemd...van alle Impreza s die ik op het circuit heb gereden beviel me het standardonderstel het beste, hier zit namelijk standaard een overstuur karakter in. ( vanuit de achteras) Met een ander onderstel zeker Intrax werd het een saai voorspelbaar weggedrag met erg veel onderstuur. Met mij waren de meeste locals op de ring het met me eens. Standaard onderstel is voor de Nordschleife het beste.

Maar zoals gezegd het beste kun je voor circuitgebruik een geprepareerde FWD of RWD hebben en dat hoeft zeker niet het nieuwst en duurste te zijn. Golf II met Bilsteinkit levert dramatisch veel plezier netzoals een E30 of E34 BMW.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 23 feb 2006, 12:05

zo dat filmpje met die lotussen! wat mooi! de camera auto is ook niet een klein beetje sneller als de rest zeg :shock: .

en ja subaru's zijn onderstuurd. kun je makkelijk wat aan doen met bandenkeuze lijkt me. want in dit filmpje is het wel heel erg.


verder moet je ook zo'n sub hebben voor in de sneeuw :D

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 23 feb 2006, 16:24

Met de juiste bandenkeuze en een goede uitlijning ben je al een héél eind op weg om je onderstuur te elimineren.

En een standaard onderstel voldoet inderdaad prima, En al zou je een ander onderstel willen is een STi onderstel al een hele aardige upgrade.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 23 feb 2006, 16:43

klopt... en je kunt een GTT ook op een bepaalde manier " zetten"...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 23 feb 2006, 17:35

Standaard onderstel is prima inderdaad.
Marnix rijdt bijv. ook met standaard dempers (en niet te sloom dacht ik).
En ik kon met standaard onderstel (alleen beetje verlaagd en netjes uitgelijnd) een andere Impreza met Intrax RS schroefset ook redelijk makkelijk volgen (in de bochten is dat, rechte stuk werd moeilijker met 100pk minder :wink:).

Enige nadeel van standaard vind ik snap oversteer op hoge snelheid. Slecht voor je hartslag als je het net even niet verwacht.
Verder geen klachten, op nat is het zelfs super, denk echt dat je met een beetje kamikaze instelling het dan iedere RWD moeilijk kunt maken, zelfs die met 2x zoveel vermogen, ding gaat dan nog bijna net zo hard de hoek om als op droog.

Cav mag vliegen af gaan vangen, maar onderstuur met een AWD is volgens mij 9 van de 10 keer het gevolg van te veel (in)sturen. Met wat minder input en meer de auto zelf zijn weg laten gaan kom je een heel eind.

Elise-filmpje is trouwens ultra-stoer!!!
Weet wel zeker dat ik never nooit niet een cup-Elise ga kopen, dan nog liever een 147 beuk-Challenge auto. :wink:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 23 feb 2006, 17:59

Ik heb ook de standaard onderstellen op beide Impreza's meegemaakt, maar dan is de 98-er toch echt een verbetering. Volgens mij had die ook een veel direkter stuurhuis.

Vaak hoor je mensen over onderstuur in een bepaalde auto, maar dat roep je voor zeg 60% zelf op. Als ik in mijn Leon rijdt, dan kan ik op zo'n manier rijden dat ik vrijwel geen onderstuur heb.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 23 feb 2006, 18:05

juist!! en de modellen voor 98 ken ik niet, iig is een 98eren later echt geweldig en vermakelijk en is een impreza gevoelig hoe je hem zet zeg maar, gewoon bot insturen en gas geven ok krijg je onderstuur , maar als je het door hebt kun je er echtleuk mee spelen en de achterkant omzetten.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 23 feb 2006, 18:17

Ik heb op mijn Legacy ook een Impreza onderstel met verlagingsveren van Eibach samengesteld door Marnix.

Dat is voor mij dus echt 100% bang for the buck. Omdat het originele spullen zijn kosten ze niet de wereld zijn is het nog betrouwbaar ook. Standaard hoeft niet slecht te zijn imo. Het gaat er meer om hoe je ermee rijdt.
Zo heb ik mensen horen klagen over hun auto terwijl ze bijna een hartverzakking kregen toen een "local" ermee reed. Is vooral een kwestie van gevoel en ervaring volgens mij.

ExStream
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2006, 18:41
Locatie: Prov.Grunn

Bericht door ExStream » 24 feb 2006, 21:28

Hoop hier binnenkort te kunnen vermelden hoe een Impreza stuurt met DCCD op 35/65.

Met een mooie uitlijning schijnt het overstuur zeer gemakkelijk op gas op te roepen te zijn, en tevens goed controleerbaar.

Overall zit er dan nog maar een klein beetje onderstuur in, wat uiteraard wel zo veilig is in het grensgebied.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 24 feb 2006, 22:45

DCCD op een 2006 STI is fantastisch.

Impreza (MY99) zonder DCCD kun je ook makkelijk overstuurt krijgen.
1) Bocht in lift-off/remmen en het gaat
2) Voor goede Bridgestones S02's, achter wanli ofzo. Gaat als een trein.

Met voor goede banden en achter meuk heb ik op een nat Niederhein lopen spelen als met een evo.


Mark.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 24 feb 2006, 22:52

http://video.google.com/videoplay?docid ... 3670&q=sti
Kan me eigenlijk toch best wel vinden in de wegligging van de Sub, maar keer rondje mee geweest met eem my06 STI en dat was toch idd wel echt een wereld van verschil 8) .

ExStream
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2006, 18:41
Locatie: Prov.Grunn

Bericht door ExStream » 28 feb 2006, 13:32

Leuk filmpje, maar ik heb alleen onderstuur en neutraal gezien.


Zéker geen overstuur.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 feb 2006, 14:47

Een 2007 impreza hatch met 300pk dccd en 1230kg daar wordt ik vrolijk van.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 28 feb 2006, 20:00

Misschien moet je Subaru eens opbellen, dat ze er een beetje mee op schieten ;).


@ Arend, was ook niet een bewijs van dat een Impreza overstuurd is ;).

slibbe
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:07
Locatie: Mokum

Bericht door slibbe » 03 mar 2006, 12:39

Davy MR2DRIFT schreef:Om te laten zien wat overstuur is, kun je gebruik maken van het volgende fragment:

http://videos.streetfire.net/video/351B ... E6760C.htm
Goh. Dus dat is overstuur?

Filmpje met de Loti, snelheidsverschillen zijn wel groot.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sidney, zuidnl en 422 gasten