Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 27 sep 2019, 10:26

tomgtr schreef: 27 sep 2019, 10:06
Dat je dan tijdens je werkende leven wat meer vrije tijd wil voor leuke dingen of als de financiele ruimte er is een sabatical neemt, ik snap het wel hoor.
En dat is dan ook de reden dat er minder vrouwen aan de top zitten: andere prioriteiten, velen kiezen op den duur namelijk toch reizen, kinderen en parttime werken. En dat is prima, maar die 'witte mannen' aan de top werken wel (in de regel meer dan) fulltime met hooguit 25 vakantiedagen. Die moeten er ook volledig voor gaan voor ze daar zitten, want maar een klein deel bereikt de top.

De rollen omdraaien is ook prima mogelijk, een man kan ook voor kinderen zorgen waarbij de vrouw een carrière nastreeft. Maar kennelijk kiezen weinig vrouwen daarvoor, het is niet dat iets hen in de weg staat. Ik ben voorstander van diversiteit (in alle lagen van de organisatie), maar dan wel op een natuurlijke manier. Het is bullshit dat de overheid nu dergelijke eisen gaat stellen. Sowieso is dat hele positieve discriminatie een slechte trend in mijn ogen: kies gewoon de beste persoon ongeacht geslacht, afkomst, kleurtje. En zorg voor een klimaat waarin iedereen gelijke kansen heeft zich te ontwikkelen. Als dat niet resulteert in een divers "droomscenario" is het jammer maar helaas.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ///Joost » 27 sep 2019, 10:26

JP schreef: 27 sep 2019, 10:16 Er zijn ook mensen waar de vrouw wel iets moet werken om door de in Nederland steeds duurder wordende leefomstandigheden het hoofd nog enigszins boven water te kunnen houden.
Volledig mee eens JP, dat snap ik. In mijn directe omgeving hoor ik echter vooral redenen als 'op het werk kan ik tot rust komen' of 'ik zou er niet aan moeten denken dat ik de hele dag thuis zou zitten'. Dat snap ik dus niet. Wellicht dat mensen er niet voor uit durven komen dat ze anders niet rond kunnen komen, maar als dat niet de reden is, dan vind ik dat schrijnend. Dat er zo veel opa's en oma's ingezet worden om kinderen te halen/brengen naar school is m.i. een verkeerde 'trend'. Zoals ik het zie en ervaar, willen de vrouwen juist minder thuis zitten, en dat vind ik verkeerd.
Het verschil tussen een 'BSO/grootouders kind' en een 'thuis kind' is vaak erg goed te zien in gedrag. Hiermee wil ik niet zeggen dat het ene of het andere kind beter/liever is, maar ik zou me als ouder wel zorgen maken over de band die je met je kind opbouwt. Ik denk dat dit er later altijd op een of andere manier uit komt.

Tom, +10000

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door e30touring1990 » 27 sep 2019, 10:39

@Tom, helemaal mee eens

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 10:39

Heel goed verhaal Tom.

Sabatical zit er voor mij niet in:)

Wel veel online, maar nog geen vrije dag gehad dit jaar:)
Ook geen vakantie btw.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 10:42

Laatste vakantie 5 jaar geleden, alleen gewerkt, niet erg want werk is mijn ding en ik ben er goed in.

Laat ik zeggen dat ik, door niet te vliegen de laatste 5 jaar, mijn nuttige bijdrage aan verminderen van de CO2 uitstoot weer heb geleverd :lol:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 27 sep 2019, 10:53

Het gekke is ook, ik hoor nooit vrouwen klagen dat ze de top niet kunnen bereiken. Ik hoor wel vaak vrouwen klagen dat ze OF niet genoeg tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen OF dat ze teveel tijd met kinderen doorbrengen en dat ze wat meer tijd voor zichzelf willen.

Ik denk dat in Nederland ondertussen het klimaat wel zo is dat ALS een vrouw door wil stoten naar de top ze daar een betere kans op maken dan een man met gelijkwaardige competenties. Maar veel vrowuen kiezen er zelf voor om wat meer tijd voor kinderen uit te trekken. Ik ben het met Joost eens dat dit vaak beter zou zijn voor de kinderen. Maar de keuze is er. Niet miepen en gaan voortrekken. Dat is pas discriminatie! En als je 2 dagen per week achter de kassa bij de blokker zit zal het inderdaad weinig zin hebben vs kosten kinderopvang. Maar dat is geloof ik niet echt de doelgroep waar men het over heeft als er over glazen plafond wordt gesproken.

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 10:54

Romo:)

Idd tomgtr.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 10:57

Daarbij;

Werken rendeert beter dan crypto`s, pensioenen, spaargeld :tooth:

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 10:59

romo schreef: 27 sep 2019, 10:57 Daarbij;

Werken rendeert beter dan crypto`s, pensioenen, spaargeld :tooth:
Ja en boven de ingang van die Duitse vakantieparken stond altijd zo'n slogan....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 11:00

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door frankie » 27 sep 2019, 11:08

///Joost schreef: 27 sep 2019, 10:26
JP schreef: 27 sep 2019, 10:16 Er zijn ook mensen waar de vrouw wel iets moet werken om door de in Nederland steeds duurder wordende leefomstandigheden het hoofd nog enigszins boven water te kunnen houden.
Volledig mee eens JP, dat snap ik. In mijn directe omgeving hoor ik echter vooral redenen als 'op het werk kan ik tot rust komen' of 'ik zou er niet aan moeten denken dat ik de hele dag thuis zou zitten'. Dat snap ik dus niet. Wellicht dat mensen er niet voor uit durven komen dat ze anders niet rond kunnen komen, maar als dat niet de reden is, dan vind ik dat schrijnend. Dat er zo veel opa's en oma's ingezet worden om kinderen te halen/brengen naar school is m.i. een verkeerde 'trend'. Zoals ik het zie en ervaar, willen de vrouwen juist minder thuis zitten, en dat vind ik verkeerd.
Het verschil tussen een 'BSO/grootouders kind' en een 'thuis kind' is vaak erg goed te zien in gedrag. Hiermee wil ik niet zeggen dat het ene of het andere kind beter/liever is, maar ik zou me als ouder wel zorgen maken over de band die je met je kind opbouwt. Ik denk dat dit er later altijd op een of andere manier uit komt.

Tom, +10000
Dat je verschil in gedrag ziet tussen "BSO/grootouders kind" en "thuis kind" vind ik echt onzin. Verschil in gedrag komt door opvoeding. Dat een kind door één van de ouders opgehaald wordt van school wil nog niet zeggen dat de opvoeding goed is of dat ze voldoende aandacht krijgen. Dat opa's en oma's kinderen ophalen van school is toch niks mis mee. Ook de BSO is niks mis mee, daar leren ze al vroeg de sociale interactie met andere kinderen in groepjes. Maar het gaat natuurlijk om een combinatie van alles. Het allerbelangrijkste is er zijn wanneer het kind het nodig heeft, aandacht geven en thuis een veilige plek en geborgenheid bieden.

's-ochtends naar de VO, 's-middags naar de BSO met verlenging tot de vroege avond en dan vervolgens thuis nog geen tijd hebben voor de kinderen, ja dat lijkt niet de juiste manier inderdaad. Dan lijkt het of je de kinderen beschouwt als last en had je er beter niet aan kunnen beginnen, maar dit zijn extremen die ik rondom mij heen maar weinig zie.

Om onze situatie te schetsen. Mijn vrouw werkt fulltime en ik werk fulltime (als zelfstandige dus flexibel in mijn tijd). Ze worden elke ochtend door mij of ons beiden naar school gebracht. De oudste (11) gaat 2 middagen per week alleen naar huis, de jongste (7) 2 middagen naar de BSO, 3 middagen haalt oma ze op. Avondeten doen we 5 van de 7x met zijn vieren gezamenlijk, 2x lukt dat niet ivm verschillende trainingstijden bij de voetbal :tooth:. Als school of de BSO mij belt dat er eentje zich niet zo lekker voelt, ben ik 9 van de 10 keer binnen 10 minuten daar om op te halen. Ik denk dat mijn kinderen niks te kort komen en dat we een hele goede band met ze opgebouwd hebben en ik durf er wel een wedje op te zetten dat jij uit hun gedrag niet kunt opmaken dat ze 5x per week níet door hun ouders van school worden gehaald.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 27 sep 2019, 11:10

Dat iedereen lekker doet wat hij zelf het beste lijkt of bij voelt. Kinderen moet je samen opvoeden en niet als man alleen op zondag de salade aansnijden. Een enkele keer naar opa/oma moet kunnen, dat is ook leuk voor de kinderen, want daar mag toch alles.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 11:16

Ik vraag me dan altijd af waarom je aan kinderen begint als je allebei 40 uur (of meer) wilt werken

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Jussi » 27 sep 2019, 11:17

frankie schreef: 27 sep 2019, 11:08
///Joost schreef: 27 sep 2019, 10:26
JP schreef: 27 sep 2019, 10:16 Er zijn ook mensen waar de vrouw wel iets moet werken om door de in Nederland steeds duurder wordende leefomstandigheden het hoofd nog enigszins boven water te kunnen houden.
Volledig mee eens JP, dat snap ik. In mijn directe omgeving hoor ik echter vooral redenen als 'op het werk kan ik tot rust komen' of 'ik zou er niet aan moeten denken dat ik de hele dag thuis zou zitten'. Dat snap ik dus niet. Wellicht dat mensen er niet voor uit durven komen dat ze anders niet rond kunnen komen, maar als dat niet de reden is, dan vind ik dat schrijnend. Dat er zo veel opa's en oma's ingezet worden om kinderen te halen/brengen naar school is m.i. een verkeerde 'trend'. Zoals ik het zie en ervaar, willen de vrouwen juist minder thuis zitten, en dat vind ik verkeerd.
Het verschil tussen een 'BSO/grootouders kind' en een 'thuis kind' is vaak erg goed te zien in gedrag. Hiermee wil ik niet zeggen dat het ene of het andere kind beter/liever is, maar ik zou me als ouder wel zorgen maken over de band die je met je kind opbouwt. Ik denk dat dit er later altijd op een of andere manier uit komt.

Tom, +10000
Dat je verschil in gedrag ziet tussen "BSO/grootouders kind" en "thuis kind" vind ik echt onzin. Verschil in gedrag komt door opvoeding. Dat een kind door één van de ouders opgehaald wordt van school wil nog niet zeggen dat de opvoeding goed is of dat ze voldoende aandacht krijgen. Dat opa's en oma's kinderen ophalen van school is toch niks mis mee. Ook de BSO is niks mis mee, daar leren ze al vroeg de sociale interactie met andere kinderen in groepjes. Maar het gaat natuurlijk om een combinatie van alles. Het allerbelangrijkste is er zijn wanneer het kind het nodig heeft, aandacht geven en thuis een veilige plek en geborgenheid bieden.

's-ochtends naar de VO, 's-middags naar de BSO met verlenging tot de vroege avond en dan vervolgens thuis nog geen tijd hebben voor de kinderen, ja dat lijkt niet de juiste manier inderdaad. Dan lijkt het of je de kinderen beschouwt als last en had je er beter niet aan kunnen beginnen, maar dit zijn extremen die ik rondom mij heen maar weinig zie.

Om onze situatie te schetsen. Mijn vrouw werkt fulltime en ik werk fulltime (als zelfstandige dus flexibel in mijn tijd). Ze worden elke ochtend door mij of ons beiden naar school gebracht. De oudste (11) gaat 2 middagen per week alleen naar huis, de jongste (7) 2 middagen naar de BSO, 3 middagen haalt oma ze op. Avondeten doen we 5 van de 7x met zijn vieren gezamenlijk, 2x lukt dat niet ivm verschillende trainingstijden bij de voetbal :tooth:. Als school of de BSO mij belt dat er eentje zich niet zo lekker voelt, ben ik 9 van de 10 keer binnen 10 minuten daar om op te halen. Ik denk dat mijn kinderen niks te kort komen en dat we een hele goede band met ze opgebouwd hebben en ik durf er wel een wedje op te zetten dat jij uit hun gedrag niet kunt opmaken dat ze 5x per week níet door hun ouders van school worden gehaald.
Frankie slaat de nagel op de kop. Ook hier allebei fulltime en ons kind amuseert zich kapot in de opvang. Dat je kind om 15.30 van school moet opgehaald worden ipv om 17u in de opvang om een band te creëren... :lol:

Hier geen hulp van grootouders.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door WJ » 27 sep 2019, 11:21

Luco schreef: 27 sep 2019, 11:16 Ik vraag me dan altijd af waarom je aan kinderen begint als je allebei 40 uur (of meer) wilt werken
Mooi he, kinderen zitten 60uur per week ergens anders. Dat is lekker makkelijk en later kan je gewoon de school, leraren en weet ik wie nog meer de schuld geven als je kind een verveeld kutjong is. :mrgreen:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ErikS » 27 sep 2019, 11:29

Robin Hartog schreef: 27 sep 2019, 10:18 Laatst hoorde ik wat een kinderdagopvang kost, toen begreep ik al die vrouwen/mannen wel die parttime gaan werken als ze een kind krijgen..
2 dagen tikken we 900 euro voor af. :tooth: :lol: per maand uiteraard.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 11:37

WJ schreef: 27 sep 2019, 11:21
Luco schreef: 27 sep 2019, 11:16 Ik vraag me dan altijd af waarom je aan kinderen begint als je allebei 40 uur (of meer) wilt werken
Mooi he, kinderen zitten 60uur per week ergens anders. Dat is lekker makkelijk en later kan je gewoon de school, leraren en weet ik wie nog meer de schuld geven als je kind een verveeld kutjong is. :mrgreen:
Ja, het lijkt er dan op dat ze alles willen, maar voor de kinderen niks op willen geven, begin er dan niet aan, denk ik dan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ///Joost » 27 sep 2019, 11:42

Ik begrijp dat er behoorlijk wat weerstand is op mijn gedachte, maar dat had ik ook wel verwacht. Geeft verder ook niets, want het blijft een leuke discussie, waarvan de uitkomst moeilijk meetbaar is. Ik zeg alleen wat mijn gedachte hierover is.

Er is ook een groot grijs gebied natuurlijk. Een paar uurtjes naar de opvang zul je weinig van merken, en daar worden ze echt niet slechter van. Maar ik zie genoeg gevallen in mijn omgeving waar grootouders meerdere dagen per week (of zelfs dagelijks!) kinderen halen én brengen. Of dat de thuisblijvende ouder kinderen naar de BSO brengen omdat ze een dagdeel voor zichzelf willen hebben. :bag:

Ik blijf erbij dat niemand je kinderen beter kan opvoeden dan papa en mama samen. Voor kinderen kiezen betekent meestal financieel inleveren, alleen willen de meesten dat niet, dus blijven ze werken. Tuurlijk vinden kinderen het fantastisch op BSO, want daar mogen ze op de computer, met vriendjes spelen, etc. Het is voor kinderen al lastig genoeg om regels te volgen. Op een gegeven moment hebben ze regels thuis, regels op school, regels op de BSO, regels bij grootouders...kortom, ze weten nooit waar ze aan toe zijn.
Sociale interactie doe je m.i. door speelafspraken na school te plannen met vriendjes waar zij mee willen spelen, niet met wie ze gedwongen worden om te spelen.

Uiteindelijk moet iedereen doen wat ie zelf denkt dat het beste is, zo doen wij het, en zo doet de buurman het. Ik ben alleen van mening dat zaken als van school halen/brengen, ontbijten, avondeten, stimuleren voor sport, etc. cruciale contactmomenten in de opvoeding zijn die je niet, of zo min mogelijk, moet 'uitbesteden'.

Wel een mooi discussiepunt, no offense verder... ;)

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Hitz » 27 sep 2019, 11:52

Mooi hoe een topic over wat voor werk DF'ers doen, in korte tijd van geklaag over de jeugd, naar vrouwenemancipatie, en vervolgens opvoeding van kinderen kan gaan.

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Wout309t » 27 sep 2019, 11:56

///Joost schreef: 27 sep 2019, 11:42
Ik blijf erbij dat niemand je kinderen beter kan opvoeden dan papa en mama samen.

Wel een mooi discussiepunt, no offense verder... ;)
Het is wachten op de eerste papa en papa die zich wel offended voelen...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ///Joost » 27 sep 2019, 11:58

Wout309t schreef: 27 sep 2019, 11:56 Het is wachten op de eerste papa en papa die zich wel offended voelen...
:lol:
Hitz schreef: 27 sep 2019, 11:52 Mooi hoe een topic over wat voor werk DF'ers doen, in korte tijd van geklaag over de jeugd, naar vrouwenemancipatie, en vervolgens opvoeding van kinderen kan gaan.
Ach ja, zo gaat dat...on topic maar weer inderdaad!

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 11:59

*Marc Dutroux has left the conversation*

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door dvh » 27 sep 2019, 14:21

Robin schreef: 27 sep 2019, 10:39 Heel goed verhaal Tom.

Sabatical zit er voor mij niet in:)

Wel veel online, maar nog geen vrije dag gehad dit jaar:)
Ook geen vakantie btw.
Dan zien ze je rijden in je M2 en denken ze 'dat wil ik ook'
Maar altijd werken en #nolife , dat willen ze niet.

Het komt allemaal niet vanzelf.

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 14:42

dvh schreef: 27 sep 2019, 14:21
Robin schreef: 27 sep 2019, 10:39 Heel goed verhaal Tom.

Sabatical zit er voor mij niet in:)

Wel veel online, maar nog geen vrije dag gehad dit jaar:)
Ook geen vakantie btw.
Dan zien ze je rijden in je M2 en denken ze 'dat wil ik ook'
Maar altijd werken en #nolife , dat willen ze niet.

Het komt allemaal niet vanzelf.
Het is geen klaagzang/treurnis, integendeel. Handel en wandel, klokjes, goud. MOOI!

Maar vrije tijd 'los van de toko' heb ik niet zoveel/niet:)
En paracetamol en rennies vreet ik ook nog wel eens....

Maar wel herkenbaar David he?

(En afgunst is 't mooiste compliment, nietwaar?)

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 15:05

https://www.ad.nl/binnenland/leraren-le ... ~a262a99b/

Dus als ze meer krijgen, gaan ze beter hun best doen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Baidu [Spider], CRZ, Jeroen89, Ti-Tourist (Erik), tomgtr en 263 gasten