Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10403
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 26 sep 2019, 15:12

Ach lui, andere prioriteiten en andere balans werk/prive. Dat is wat het het is, deze generatie gaat zich echt iet aanpassen omdat wij altijd de belans werk/prive anders hadden. Bovendien hadden (HADDEN!) wij het vooruitzicht om wellicht lekker vroeg met pensioen te gaan, dat zit er voor latere generaties niet echt in dus groot gelijk dat ze het iets anders aanpakken dan wij.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luc B » 26 sep 2019, 15:15

tomgtr schreef: 26 sep 2019, 15:05 Ho stop wacht. Niks mis mee om tussen 2 banen een pauze te hebben vam paar weken en ff bij te komen. Maar als je van school komt heb je toch net een tijdje vakantie gehad en ook al is dat niet zo, als je nieuwe baas vraagt om eerder te komen zou ik er de volgende ochtend gepoetst en opgedofd staan.
Dit...

Sowieso zou ik zelf geen pauze nemen tussen 2 banen, maargoed. Zou juist laten zien dat ik er zin in zou hebben en direct aan de slag gaan.

L5S1
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door L5S1 » 26 sep 2019, 15:25

Takken van dat bedrijf vallen nu al om dus met een beetje mazzel mag je direct door naar de WW. Kun je even op adem komen van je eerste werkdag ;)

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luc B » 26 sep 2019, 15:49

:lol:

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Joël D. » 26 sep 2019, 16:23

Het is absoluut geen kwestie van lui zijn. Ik had nog wat dingen staan die ik nog wilde doen. Daarnaast, 2 weekjes. Big deal.

Werken kan altijd nog.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26689
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 26 sep 2019, 16:25

ErikS schreef: 26 sep 2019, 15:02 Het is geen switch van beroep, het is een eerste baan.... Het zal wel aan mij liggen. :tooth:
ben het met je eens hoor, mijn eerste baan kreeg ik aangeboden na mijn stage terwijl ik nog moest afstuderen toch heb ik het gedaan.

40uur overdag werken en 's avond aan het afstuderen, half jaartje buffelen en HBO-diploma was op zak én ik had alvast een baan en werkervaring.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ErikS » 26 sep 2019, 16:33

Joël D. schreef: 26 sep 2019, 16:23 Het is absoluut geen kwestie van lui zijn. Ik had nog wat dingen staan die ik nog wilde doen. Daarnaast, 2 weekjes. Big deal.

Werken kan altijd nog.
Dus precies dat, het kan allemaal altijd nog.....

Man man. Lekker die dingen gaan doen. :tooth: :thumbup: :bag:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10403
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 26 sep 2019, 16:36

Wij hadden 2 maanden geleden een meid aangenomen. 2 prachtige universitaire studies, fantastische internships, geweldig cv gewoon. Ging na 1 week werk 2 weken op vakantie, eenmaal 1 week terug van vakantie werd ze bijna 2 weken ziek. Is nu op zoek naar baan.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door smiley » 26 sep 2019, 16:45

Hadden ze bij 1 van die universiteiten niet kunnen vertellen dat ze die onzin NA haar proefperiode moet doen.
Of was ze op vakantie bij die les :tooth:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door RJL86 » 26 sep 2019, 16:50

tomgtr schreef: 26 sep 2019, 16:36 Wij hadden 2 maanden geleden een meid aangenomen. 2 prachtige universitaire studies, fantastische internships, geweldig cv gewoon. Ging na 1 week werk 2 weken op vakantie, eenmaal 1 week terug van vakantie werd ze bijna 2 weken ziek. Is nu op zoek naar baan.
Ongelofelijk dat dat soort mensen bestaan. Eerste 6 maanden gewoon nooit ziek zijn en geen vrij nemen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27866
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 26 sep 2019, 17:56

RJL86 schreef: 26 sep 2019, 16:50
tomgtr schreef: 26 sep 2019, 16:36 Wij hadden 2 maanden geleden een meid aangenomen. 2 prachtige universitaire studies, fantastische internships, geweldig cv gewoon. Ging na 1 week werk 2 weken op vakantie, eenmaal 1 week terug van vakantie werd ze bijna 2 weken ziek. Is nu op zoek naar baan.
Ongelofelijk dat dat soort mensen bestaan. Eerste 6 maanden gewoon nooit ziek zijn en geen vrij nemen.
Ik ben in heel mijn werkzame carriere :tooth: :tooth: pas 1 keer ziek geweest (toxoplasmose), verder nooit een dag gemist.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door dvh » 26 sep 2019, 20:05

tomgtr schreef: 26 sep 2019, 16:36 Wij hadden 2 maanden geleden een meid aangenomen. 2 prachtige universitaire studies, fantastische internships, geweldig cv gewoon. Ging na 1 week werk 2 weken op vakantie, eenmaal 1 week terug van vakantie werd ze bijna 2 weken ziek. Is nu op zoek naar baan.
Had ze nog 3 maanden gehouden en ze zijn zwanger of overspannen.
Been there , done that.

Heerlijk dat geen werkgever meer zijn :coffee: :TV kijken:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door dvh » 26 sep 2019, 20:09

*dubbel*
Laatst gewijzigd door dvh op 27 sep 2019, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door WJ » 26 sep 2019, 22:16

Ik vind het zulk dom gelul dat ik niet eens een stomme opmerking erover kan verzinnen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Riceaux » 26 sep 2019, 22:18

Sorry hoor, maar 2 weken tussen het beëindigen van je scriptie en het starten van je eerste baan... Ik weet niet hoe dat bij jullie ging. Maar het schrijven van m’n scriptie/afstudeer onderzoek was een van de meest stressvolle periodes van m’n leven. Kunnen jullie wel jammeren over de generatie van tegenwoordig, maar denk dat ik wel wat meer shit dan gemiddeld heb meegemaakt. En ik begrijp Joel volledig dat ie er ff een paar weken tussen wil hebben.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Eric Z » 26 sep 2019, 22:34

Werken kan de rest van je leven nog.

Na het afronden van mbo-4 2 maanden later maar eens wat gaan solliciteren. Vrij vlot wat gevonden, 2weken aanwezig geweest en toen jawel 2 weken vakantie. Dat stond namelijk al in de planning.

Nooit iemand over horen klagen. En 5+ jaar later zit ik er nog steeds.

Zal wel flink verschil zitten in de branche ook, bij ons zijn ze al blij als ze goed personeel kunnen vinden. Die gaan je dus echt niet meteen de deur wijzen omdat je lang thuis zit na het afronden van je studie.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door dvh » 26 sep 2019, 22:36

Riceaux schreef: 26 sep 2019, 22:18 Sorry hoor, maar 2 weken tussen het beëindigen van je scriptie en het starten van je eerste baan... Ik weet niet hoe dat bij jullie ging. Maar het schrijven van m’n scriptie/afstudeer onderzoek was een van de meest stressvolle periodes van m’n leven. Kunnen jullie wel jammeren over de generatie van tegenwoordig, maar denk dat ik wel wat meer shit dan gemiddeld heb meegemaakt. En ik begrijp Joel volledig dat ie er ff een paar weken tussen wil hebben.
Niet zo zeuren joh :kikker: :beer:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 26 sep 2019, 22:59

Wat een gezeik. Studenten hebben toch altijd vakantie dus als je klaar bent mag je ook meteen gaan werken. Wel nooit ziek zijn want dan ben je tenminste een bikkel. Tenzij het heel aanstekelijk is en je de hele afdeling daarmee aan de spuitpoep helpt. Wees als werkgever blij dat hij niet hoeft uit te werken, want dan duurt het soms tot 8weken voor die parel voor je gaat beginnen.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door e30touring1990 » 27 sep 2019, 08:32

JP schreef: 26 sep 2019, 22:59 Wat een gezeik. Studenten hebben toch altijd vakantie dus als je klaar bent mag je ook meteen gaan werken. Wel nooit ziek zijn want dan ben je tenminste een bikkel. Tenzij het heel aanstekelijk is en je de hele afdeling daarmee aan de spuitpoep helpt. Wees als werkgever blij dat hij niet hoeft uit te werken, want dan duurt het soms tot 8weken voor die parel voor je gaat beginnen.
mooiste opmerking van deze pagina: die parel :tooth:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door e30touring1990 » 27 sep 2019, 08:43

Verder lekker doen waar je zelf zin in hebt. Wil jij heel ambitieus overkomen en proberen zsm op te klimmen etc, dan gelijk beginnen, schouders eronder en knallen is het devies. maar als je een leuke baan hebt gevonden in een misschien wat meer relaxtere omgeving waar je van plan bent lang te zitten en/of niet per se direct zsm wil groeien dan maakt het imho weinig uit of je direct zou beginnen of niet. wat net ook al werd aangegeven zit er ook zeker wel wat verschil van branche tot branche. sommige bedrijven lopen talloze jonge hyena's rond die elkaar het leven zuur maken om een hoger plekje en in andere bedrijven valt dat allemaal wel mee.

Zelf ben ik in 2014 afgestudeerd aan de HTS autotechniek Arnhem. daarna 2-3mnd tijd genomen om voor mij een droomproject te doen, namelijk z3 coupe omgebouwd zoals hier in een mijn auto topic staat. eenmaal afgerond met veel energie aan de slag gegaan bij een van de welbekende LM's in het land, direct begonnen na aangenomen te zijn. hier een jaar hard gewerkt, veel geleerd etc. uiteindelijk loop je binnen zo'n grote organisatie snel tegen een hoop dingen aan als je "veel" wilt.

gestopt na dit jaar werken. Naar Zweden verkast om daar een master te doen (uni van Lund/Malmö), in de avonduren/weekenden naast de studie niet mijn kop eraf gezopen maar hard gewerkt om een bedrijfje op te zetten samen met beste vriend (en nu dus collega/partner). na afronden studie bedrijfje fulltime opgepakt in NL en sindsdien niet meer anders geweest (nu 3,5 jaar bezig). Erg blij het zo aangepakt te hebben, opleidingen doe ik niet bewust wat mee maar zal onbewust toch wat meespelen in het achterhoofd bij het maken van beslissingen etc. verder geeft het wel rust in ieder geval wat papieren te hebben dat mocht ik ooit een switch willen maken om weer voor een werkgever te werken ik ook daadwerkelijk de papieren heb.

Elise
Berichten: 7268
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 27 sep 2019, 10:00

De arbeidsethos is de laatste jaren flink veranderd.

Nou vind ik Catherine Keyl om te kosten, maar toch schreef die wel een aardige colum een paar dagen geleden.

Vrouwen die parttime werken zijn verwende prinsesjes
Dat komt omdat het helemaal geen geëmancipeerde vrouwen zijn! Het zijn gewoon verwende prinsesjes. In Nederland werkt slechts 29% van alle vrouwen onder de 35 fulltime, het laagste aantal van alle Europese landen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10403
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 27 sep 2019, 10:06

Ach dat vind ik ook nogal overdreven. Nederland is ook een land waar kinderen vergeleken met omringende landen gelukkiger zijn. Zou dat komen doordat moeders wat meer tijd voor kroost hebben? En zoals ik al zei, zoals het er nu uit ziet werkt de huideige jonge generatie tot hun 70e of wellicht langer. Dat je dan tijdens je werkende leven wat meer vrije tijd wil voor leuke dingen of als de financiele ruimte er is een sabatical neemt, ik snap het wel hoor. Nogmaals, wij zullen ons moeten aanpassen, zij gaan het niet doen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ///Joost » 27 sep 2019, 10:09

Mwah, ik vind die column behoorlijk kort door de bocht. Je kunt het ook anders zien. Waarom zo veel geld en moeite investeren, als ze later toch parttime gaan werken, als er kinderen komen? Minder werken? Dan minder kans op doorgroeimogelijkheden...prima. Die vrouwen ambieren dat waarschijnlijk ook niet. Ik heb liever dat mijn zoon elke dag wordt weggebracht en opgehaald door mama, dan dat hij om de zoveel dagen bij de BSO zit en mama een carriere nastreeft. Maar goed, die mening heb ik al vaker verkondigd hier. Ik ben daar wat conservatiever in.

Overigens vind ik dat gedram van vrouwen aan de top de grootste onzin ooit.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 27 sep 2019, 10:16

Nu zijn DF’ers bovengemiddelde enkelverdieners, die als ze parttime zouden werken (en de vrouw niet) nog genoeg verdienen voor een riante vrijstaande villa met paardenstal en 3 autos in de garage.

Er zijn ook mensen waar de vrouw wel iets moet werken om door de in Nederland steeds duurder wordende leefomstandigheden het hoofd nog enigszins boven water te kunnen houden.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin Hartog » 27 sep 2019, 10:18

Laatst hoorde ik wat een kinderdagopvang kost, toen begreep ik al die vrouwen/mannen wel die parttime gaan werken als ze een kind krijgen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, BMWDennis, Darudevampire, erwin20vt, Fabian, frankie, HJ2, Kasteel, MarcF, MParallel, sitechris, SlowCo, smiley en 99 gasten