Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door alt » 09 feb 2021, 18:14

Deze middag tijdens het controleren van mijn email, kreeg ik de onderstaande email.
In d email werd gevraagd, omdat er te weinig de bank app was was gebruik.
Maar aangezien ik de bank app nog 2 uren ervoor het gebruikt & de afzender:
snsbank#citcsi.org
Gelijk de bank gebeld.
Daar werd aangegeven dat dit een nieuwe vorm van oplichting is .

P.S
De qr-code is niet mee gekopieerd.






Betreft: Controleer uw mobiel bankieren
Geachte relatie,

Uit onze gegevens blijkt dat uw mobiel bankieren moet worden geverifieerd. We vragen je om in te loggen op Mijn SNS en de stappen te volgen om je Mobiel Bankieren te verifïeren. SNS is genoodzaakt je Mobiel Bankieren te blokkeren als je deze niet hebt geverifieerd voor 9 februari 2021.


Volg de stappen op Mijn SNS.


Door direct zelf uw aanvraag te bevestigen, voorkomt u ongewenste blokkade van uw huidige mobiel bankieren. Verifieer direct uw mobiel bankieren door de QR-code hiernaast te scannen met de camera van uw smartphone.





Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
SNS Bank Bank N.V.

Bert Krouwels
Hoofd Klantcommunicatie

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Martijn_bmw » 09 feb 2021, 18:20

Dit is toch aan de lopende band... kreeg er al meerdere, ook per sms.
Vandaag toevallig nog eentje van de “belastingdienst “
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 09 feb 2021, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Peric » 09 feb 2021, 18:20

De bank stuurt NOOIT zulke e-mails.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Bram » 09 feb 2021, 18:27

Staan ook paar taalkundige missers in dus dat is sowieso een indicatie dat er geen hout van klopt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Luco » 09 feb 2021, 18:37

manman ik krijg bijna dagelijks dit soort mails, zelfs van banken waar ik geen rekening heb.








Betreft: Uw huidige betaalpas verloopt op 07-02-2021

Geachte relatie,

Uit onze klantgegevens blijkt dat u nog geen vernieuwde betaalpas heeft aangevraagd. Omwille van veiligheidsredenen komt uw huidige betaalpas hierdoor op zondag 07 februari 2021 te vervallen voor gebruik. Indien u uw vernieuwde betaalpas direct aanvraagt, ontvangt u deze geheel kosteloos. Start u de aanvraag te laat? Dan incasseren wij eenmalig een bedrag van 13,90 euro aan verwerkingskosten van uw betaalrekening.


Hoe ontvang ik mijn vernieuwde betaalpas?


Door direct zelf uw aanvraag te bevestigen, voorkomt u extra kosten en ongewenste blokkade van uw huidige betaalproduct. Bevestig direct de aanvraag van uw vernieuwde betaalpas door de QR-code hiernaast te scannen met de camera van uw smartphone. Vervolgens ontvangt u binnen 5 werkdagen uw vernieuwde betaalpas kosteloos thuis.
Ook kunt u hier klikken!







Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Rabobank N.V.

Bas Molenhof
Hoofd Klantcommunicatie






Actualisatie formulier



Beste ICS kaarthouder ,
Uit een administratieve controle in ons systeem is gebleken dat de actualisatie formulier gekoppeld aan het emailadres: nog niet geregistreerd staat.

Mijn actualisatie formulier invullen
Na het volledig invullen van het formulier zal u een bevestiging per post ontvangen met betrekking tot het beletten van de blokkade van uw Card(s) & Mijn Card Online.
Mijn beveiligd formulier aanvragen via de volgende link: icscards.nl/actualisatie
Voor nog meer betaalgemak kunt u de ICS App downloaden. U keurt uw online betalingen dan goed via de app en hoeft geen wachtwoord meer te onthouden.

Wij wensen u alvast veel betaalgemak met uw Card!
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de ICS Servicedesk: ons nummer staat achter op uw card

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Let op! Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ICS zullen nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode vragen. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.
Dit bericht is verzonden door International Card Services BV, statutair gevestigd aan de Wisselwerking 32 te (1112 XP) Diemen, ingeschreven in het Handelsregister Amsterdam onder nummer 33.200.596.


Bevestig Vervanging Rabo Wereldpas

Beste Rabo Rekeninghouder,
Door onderzoek hebben wij kunnen constateren dat de contactgegevns gekoppeld aan uw emailadres tot op heden nog geen gebruikt maakt van de nieuwe tevens beter beveiligde betaalpas die de Rabobank momenteel verstrekt aan haar klanten.
Wij willen u als klant erop attenderen te allen tijde up to date te zijn betreft de nodige actuele bankzaken. Wij verzoeken u om zo spoedig mogelijk over te stappen naar het betaalgemak van onze nieuwe betaalpas.
Melding! Houdt uw Rabo scanner gereed, volg de gegeven instructies op uw scanner.
Ga naar rabobank.nl/vervangwereldpas, voor het vervangen van uw oude betaalpas.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Rabobank
Michelle oosterhout
Directievoorzitter Particulieren en Bedrijven


enz
enz
enz

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door 328Ti » 09 feb 2021, 18:51

Dat soort gasten mega lang achter de tralies

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door JP » 09 feb 2021, 18:52

Moet je maar eens Kees vd Spek kijken wat dat voor gastjes zijn. Ergens vanuit de slechtste wijken van Nairobi....

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door smiley » 09 feb 2021, 19:06

Als het goed is krijg je al jaren fishing mails Alt.
Wat is je trigger voor posten; dat ze de juiste bank hebben gegokt, of dat er een qr code inzit?

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Opa » 09 feb 2021, 19:23

Luco schreef: 09 feb 2021, 18:37 manman ik krijg bijna dagelijks dit soort mails, zelfs van banken waar ik geen rekening heb.
Inderdaad, die stomme mailtjes krijg ik ook al een heel poosje, gelijk weg mieteren die zooi. :devil:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door JP » 09 feb 2021, 19:25

Mailtjes, maar ook sms-berichten. Die van ICS is een hardnekkige. Kun je zo'n afzender geen mailbom sturen of zo ?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door allen » 10 feb 2021, 07:47

Alt, sinds drie dagen internet?

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door markm » 10 feb 2021, 08:01

Als je daar anno 2021 nog intrap....
Een bank stuurt alleen maar dingen per post.
Ik krijg zo vaak sms van de rabo, ik heb helemaal geen rekening bij de rabo, zodra je het nr terug bel neemt dr niemand op. :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door allen » 10 feb 2021, 08:42

En dat is dan weer niet waar. Zakelijk genoeg dingen die bij mij per mail verzocht / gestuurd worden. Het is gewoon goed opletten waar je berichten vandaan komen en bij twijfel even bellen.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door PeterB » 10 feb 2021, 09:21

Misschien wil iemand deze ook even betalen..
Vattenfall Klantenservice
noreply@e-mail.vattenfall.nl

Klantnummer: 22740492
Betaal uw openstaande factuur


Beste meneer/mevrouw #surname#,


Wij hebben uw betaling van het openstaande bedrag van �328,14 incl. verhoging tot op heden helaas nog niet mogen ontvangen. Bij het bovenstaande bedrag is uw jaarrekening verrekend met uw openstaande factuur. Ga naar vattenfall.nl/energienota-betalen om het openstaande bedrag direct veilig en snel via IDeal te voldoen.


Het overkomt ons allemaal wel eens dat een betaling niet lukt. Dit kan meerdere redenen hebben zoals een incorrect doorgegeven rekeningnummer of een tijdelijk tekort aan saldo op het opgegeven rekeningnummer.
Het lijkt ons verstandig dat u controleert of wij het juiste rekeningnummer hebben.
We adviseren u om alsnog uiterlijk op10 februari 2021 te betalen. Hiermee voorkomt u afsluiting en extra kosten van het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder.


Heeft u nog vragen?
Op vattenfall.nl/energierapport leggen we de verschillende onderdelen van het energierapport verder uit. En heeft u toch nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.


Vriendelijke groet,

Cindy Kroon
Directeur Klanten

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door PeterB » 10 feb 2021, 09:24

Screenshot_2021-02-10-09-22-05-921_com.microsoft.office.outlook.jpg
Screenshot_2021-02-10-09-22-05-921_com.microsoft.office.outlook.jpg (366.46 KiB) 981 keer bekeken
Dit is ook een leuke..

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Fedmas » 10 feb 2021, 09:27

Ik krijg zo nu en dan gewoon SMS'jes die in hetzelfde lijstje staan als de originele wel correcte ABN SMS'jes. Scherp blijven indd.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door PeterB » 10 feb 2021, 09:27

:lol: Een beetje spamfilter in je mailbox houdt de meeste rotzooi overigens goed tegen.
Maar er zijn mensen die willen niks missen hè..

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Mark 320iS » 10 feb 2021, 09:41

Maar... begrijp ik het dan goed dat het niet normaal is om elke maand EUR 95,- te betalen voor de protectie van je bankrekening? Ik betaal dat elke maand aan Cybersecuritybankaccountprotection.com, leek mij wel een goed idee als zij een hack kunnen voorkomen.

Ben best tevreden over de service, vorige maand was er bijv. EUR 1.000 van mijn rekening verdwenen, toen heb ik ze EUR 250 betaald en zijn ze erachteraan gegaan, een paar dagen later waren de EUR 1.000 weer terug!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Joy » 10 feb 2021, 09:46

Mijn vader is laatst opgelicht via Whatsapp voor een flink bedrag. Ondanks alles wat daarover in het nieuws is heeft ie het toch overgemaakt.
Oplichter deed zich voor als mijn zusje met nieuw telefoonnummer die in nood zat en snel een betaling moest maken aan iemand anders.
Pa vertrouwde het niet maar uiteindelijk door smooth talking toch erin getrapt. Zucht...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door alt » 10 feb 2021, 10:03

Ik heb verschillende emailadressen, whatsapp & telegram, onlangs de eerste maal op whatsapp voor het eerst zo'n berichtje gehad.
Maar deze op mijn zakelijke emailadres vond ik knap gemaakt, alleen de afzender maakte mij wakker.
Ook dat ik 2 uren er voor nog mijn zakelijke bankrekening had bekeken.

Mijn vrouw is jaren geleden telefonisch door een oud df-lid opgelicht.
Zij kreeg een telefoontje van zijn bedrijf of zij de advertenties in de politiegids wilde verlengen.
Wij hebben nooit advertenties in de politiegids laten plaatsen & wij willen ook geen advertentie plaatsen in de nieuwe politiegids, zei zij.
Geen probleem, mevrouw, ik stuur u een fax dat u geen advertenties meer in de nieuwe uitgave gaat plaatsen.
U moet de fax enkel ondertekenen & terug faxen, zei hij.
Mijn vrouw tekende, faxte het terug, wat bleek, zij had het niet gelezen, wij zaten voor 4 jaren vast een contract van 4K.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Kasteel » 10 feb 2021, 10:07

allen schreef: 10 feb 2021, 08:42 En dat is dan weer niet waar. Zakelijk genoeg dingen die bij mij per mail verzocht / gestuurd worden. Het is gewoon goed opletten waar je berichten vandaan komen en bij twijfel even bellen.
Zeker de zakelijke klanten krijgen echt wel standaard mails van banken idd, waarin even ingelogd/id/aangeleverd etc moet worden (en ja soms ook met domme spelfouten) :D

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Elise » 10 feb 2021, 10:14

alt schreef: 10 feb 2021, 10:03 Mijn vrouw is jaren geleden telefonisch door een oud df-lid opgelicht.
:shocking:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door Robin » 10 feb 2021, 10:16

Dat was ook mijn trigger....wtf

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door daNpy » 10 feb 2021, 11:03

Joy schreef: 10 feb 2021, 09:46 Mijn vader is laatst opgelicht via Whatsapp voor een flink bedrag. Ondanks alles wat daarover in het nieuws is heeft ie het toch overgemaakt.
Oplichter deed zich voor als mijn zusje met nieuw telefoonnummer die in nood zat en snel een betaling moest maken aan iemand anders.
Pa vertrouwde het niet maar uiteindelijk door smooth talking toch erin getrapt. Zucht...
Als er iemand snel geld nodig heeft dan BEL je toch altijd even?
Ik weet dat ze de verhalen zo inpakken dat het aardig geloofwaardig is, ze hebben de juiste gegevens vaak, en ze lullen je goed om. Maar je eigen kinderen die om geld vragen via Whatsapp, met *plotseling* een nieuw nummer etc?
Ik hoop dat mijn ouders hier niet intrappen (en ik zelf niet in andere oplichting uiteraard).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Poging tot oplichting van mijn bankrekening

Bericht door JP » 10 feb 2021, 11:04

Niks mis met een ouwe sok !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot], Geertmans, Zed240 en 174 gasten