Thnx voor de wensen allemaal, hartstikke leuk!
ErikS schreef: 02 feb 2021, 07:33Hé Peter.
Ik heb wel een idee om wat DF'ers weer naar het circuit te trekken?
Organiseer een time attack met 325i's.
5 rondes PP, vaste prijs & wie het snelst was (in een tijdsbestek van een avond, 2 uur ofzo?) gaat met eeuwige roem naar huis.
Goedkope instap prijs, paar huur auto's inzetten.... Count me in!
5 banzai rondes, waarbij iedereen de snelste tijd wil rijden en langere auto's die hinderlijk in de weg rijden met misschien wel veel te veel risico ingehaald gaan worden, lijkt me niet zo'n heel super idee.

Maar wat Han aangeeft, zowel tijdens Dutch Superlap als tijdens de Rental Races (vanwege de corona maatregelen en beperkingen weten we hier op dit moment nog geen data van) kun je deelnemen aan een Time Attack achtig kampioenschap of aan echte races inclusief een huur BMW E36 325i voor slechts €699 incl. BTW all in. Dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik las ook heel veel mensen die wel graag eens op het circuit willen rijden, maar dan meer in de vorm van een training i.p.v. meteen een hele circuitdag tussen de racers. En dat gaan we dan uiteraard ook meteen oppakken.
We hebben twee data geselecteerd op allebei de grote circuits in Nederland, dus als je wil, kun je ook meteen op zowel Zandvoort als Assen een cursus komen volgen.
Op Zandvoort kan dit op maandag 17 mei.
Op Assen kan het op donderdag 26 augustus.
Het programma ziet er ruwweg als volgt uit:
09:30 - 10:30 | Ontvangst en inschrijven, vrijwaring tekenen etc.
10:30 - 11:30 | Briefing door een ervaren instructeur, zitpositie, stuurtechniek, hoe remmen & gasgeven op het circuit, vlagsignalen enz. enz., alles komt aan bod.
11:30 - 12:30 | 2 sessies van 25 minuten rijden over het circuit in een treintje van maximaal 6 auto's achter een pacecar, waarbij het tempo voorzichtig begint, maar steeds verder opgevoerd wordt.
Dit kunnen we zowel op Zandvoort als op Assen aanbieden voor de jubileumprijs van €199 incl. 9% BTW.
De echte fanatiekelingen kunnen desgewenst hierna nog een klokuur voluit scheuren onder 1 op 1 begeleiding van een instructeur in één van onze BMW E36 325i's. Dit kost normaal €379 incl. 9% BTW, maar voor de deelnemers aan deze training op deze dag slechts €300 incl. 9% BTW.
Lijkt dit je wat?
Copy paste dan deze lijst en zet je naam erbij, het circuit van voorkeur (of beide, dat mag uiteraard ook!) en of je wel of niet gebruik wil maken van het extra uur in een huurauto rijden (hier maken we altijd complete planningen van, dus dit moeten we wel vooraf weten).
Tevens wil ik Loek van der Wouw graag aan jullie voorstellen. Loek loopt sinds gisteren stage bij DF en gaat de organisatie van deze evenementen helemaal oppakken. Twee jaar geleden werd hij nog derde in de snelste klasse van de Dutch Superlap met zijn getunede Caterham R400, vorig jaar al tweede, dus de ambitie voor dit jaar is duidelijk...
DF Circuittraining
1. Peter Tunissen - Zandvoort & Assen - extra uur huurauto: ja
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.