Hiep hiep hoera!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Hiep hiep hoera!

Bericht door Peter Tunissen » 30 jan 2021, 21:11

En een applausje voor jullie zelf, want op 31 januari 2006 om 22:47 werd het admin account voor het DF forum aangemaakt.
We bestaan morgen dus precies 15 jaar!
Op 1 februari 2006 werd het forum opengesteld voor registraties en aan het eind van die eerste dag hadden we 42 geregistreerde leden.
Daarvan zijn er 21 in 2021 nog actief geweest op het forum.

In totaal hebben we in de afgelopen 15 jaar 1.395.530 berichten gepost.
Dit komt neer op 254,76 berichten per dag.
Het best bekeken topic is het horloge topic in de tweede kamer, dat op het moment van schrijven 987.209x bekeken is.
In totaal zijn er 31.359 onderwerpen geopend.
Dit komt neer op 5,72 onderwerpen per dag.
En we hebben 7285 geregistreerde gebruikers.
Dit komt neer op 1,33 geregistreerde gebruiker per dag.
Het grootste aantal gebruikers (zowel geregistreerd als niet geregistreerd) online was 2875 op maandag 22 november 2010 om 22:44.
De database is 2,13GB groot en in totaal hebben jullie 5,2GB aan bijlagen geplaatst.

Buiten het forum hebben we de afgelopen 15 jaar de volgende zaken voor elkaar gekregen:
1) De grootste organisator van trackdays in de Benelux met +/- 85 circuitdagen per jaar. Inmiddels hebben we al dagen georganiseerd in Nederland (Zandvoort, Assen, Lelystad, Slotemakers anti-slipschool), België (Spa-Francorchamps, Zolder, Mettet), Duitsland (de Nürburgring, Bilster Berg, Racepark Meppen, Weeze), de UK (Silverstone, Cadwell Park, Goodwood), de Isle of Man (the Isle of Man mountain course), Ierland (Mondello Park), Frankrijk (Le Mans, Charade, Lurcy-Lévis, Circuit d'Issoire, Mas du Clos), Italië (Imola), Portugal (Portimao) en Spanje (Barcelona en het Ascari Race Resort). 25 circuits in totaal dus, tot nog toe. Misschien vergeet ik er nog wel eentje... :bag:
2) Een eigen vloot van rond de 60 huurauto's voor het circuit, +/- 30 BMW E36's, maar je kunt bij ons alles huren, van Beetle TDI tot Radical SR10 en van BMW E36 325i (de standaard keuze) tot Audi R8 V10 Plus.
3) Het importeurschap van Radical Sportscars in de Benelux. Een relatief nieuwe aanvulling, maar hier gaan we hele leuke dingen mee doen de komende jaren! :df:
4) Twee hotels in Nürburg, letterlijk op een steenworp afstand van de GP Strecke en de Nordschleife.
5) KNAF gecertificeerd, waardoor we licentiecursussen en races onder auspiciën van de KNAF mogen verzorgen.
6) Een eigen stichting (DFCharity), waarmee we jaarlijks een geweldige Droomautodag mogen verzorgen, een dag waarop zieke kinderen in allerlei gave auto's mee mogen rijden over het circuit en leuke activiteiten naast het circuit mogen doen, een dag om even te vergeten dat ze ziek zijn en weer kind kunnen zijn.

En zonder jullie enthousiasme was dit allemaal niet mogelijk geweest!
Er staan uiteraard nog genoeg wensen op het programma. Voor dit jaar staan nog twee grote projecten op de rol, zodra iets definitief wordt, delen we dat uiteraard graag met jullie! :beer:

Wat me wel opvalt is dat de afgelopen jaren de afstand tussen het forum en de evenementen veel groter is geworden.
Vroeger werden er tientallen tot honderden posts over een circuitdag gemaakt, de spanning en opbouw naar de dag toe vooraf, het nakletsen, hoogte- en evt. dieptepunten delen, elkaar complimentjes geven over auto's of rijkunsten enz. enz.
Tegenwoordig is er een enorme splitsing tussen mensen die ik wekelijks op het circuit zie en mensen die op het forum vertoeven. Uiteraard met een paar mensen die allebei doen, maar dat is wel ruimschoots de minderheid.
De komende jaren wil ik die kloof graag weer een beetje gaan dichten.
Liefst met jullie hulp!

Dus geef maar aan: wat zou je graag willen zien dat wij doen (of laten) om als vaste forumbezoeker (weer?) naar de evenementen van DF te komen. Waar zou je warm voor lopen en waar niet voor?
Dan zorgen wij dat als de wereld weer open gaat, dat we helemaal klaar zijn voor de volgende 15 jaar driving fun! :beer: :mrgreen:

Maar nu eerst... Taart!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Riceaux » 30 jan 2021, 21:15

Gefeliciteerd Peter en team met deze prachtige prestaties! :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27866
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Luco » 30 jan 2021, 21:16

Gefeliciteerd allemaal.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Peric » 30 jan 2021, 21:16

Van harte met alles wat je bereikt hebt Peter! :thumbup:
En natuurlijk fijn dat het forum nog mag bestaan alhoewel er niet veel van hier naar trackdays komen.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Bokkepoot » 30 jan 2021, 21:18

Gefeliciteerd Peter!


En wat ik nog steeds erg prettig aan deze site vind het is complete gebrek aan reclame, dit word hier erg gewaardeerd!!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27866
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Luco » 30 jan 2021, 21:21

Ik heb nu geen circuitwaardige auto, anders zou ik ook wel een paar dagen per jaar doen.

Wat ik mis is een toertocht of gewoon eens bij elkaar komen om slap te lullen, de kaartavondjes en dat soort dingen, maar dat moet toch meer van de mensen zelf af komen dan van de DF organisatie, volgens mij doe je genoeg.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Joop » 30 jan 2021, 21:23

Mooi resultaat qua activiteiten en wat je in die 15jr hebt bereikt Peter. Gefeliciteerd...
...voor mij duurt het nog een jaartje voordat ik ook kan zeggen dat ik 15jr bij de Club zit.. :tooth:

Die realief laagdrempelige roadtrips waren ook alfijd wel tof: de Tunnelruns met Pistonheads, de Elfstedentochtjes, ritje naar en door de Eifel rondom de Ring en daar nog even lekker ouwehoeren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door JP » 30 jan 2021, 21:23

Applaus voor jezelf, Peter !

Goede vraag waarom de DF’er s minder aan trackdays oid doen. Zat leuke speeltjes nog altijd hier maar is het dan de angst of hebben ze minder tijd dan “vroeger”.:hmmm:

5.2gb aan bijlage valt me tegen :tooth:

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door WJ » 30 jan 2021, 21:30

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2021, 21:38

Gefeliciteerd peter, waanzinnige prestatie wat je zo hebt uitgebouwd!

Wbt binding circuit vs forum, is het ook mogelijk of mogelijk te maken dat je alleen als bezoeker op zo’n circuit dag komt kijken en sfeer proeven? Lijkt mij namelijk wel heel gaaf :D

Online
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door jos_br » 30 jan 2021, 21:44

Werkelijk bijzonder hoe zoiets als dit ontstaan is, al moeten mensen wel doorpakken zoals hier dus gebeurt is! Ik vindt het knap Peter, gefeliciteerd!!

Jos.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Rnd » 30 jan 2021, 21:45

Gefeliciteerd! In het verleden ging ik regelmatig naar DF trackdays en het viel mij inderdaad op dat de forumposters weinig actief zijn op de trackdays. Ik hoop over een tijdje weer een trackday auto te bezitten en weer trackdays te gaan doen. Op de openbare weg is er nog maar weinig aan om iets leuks te rijden.

Hoe staat het eigenlijk met de DF BMW verkoop-site? Of is dat verleden tijd?

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door 328Ti » 30 jan 2021, 21:49

Gefeliciteerd Peter! 15 jaar id een mooie tijd!

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door PeterB » 30 jan 2021, 21:57

Time flies ;)

( Goh, één van de 21 ...)

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door DFJEF » 30 jan 2021, 22:05

Ik kijk nog niet zo lang mee hier, maar als ik lees wat er allemaal georganiseerd wordt, buiten het forum beheren, kan ik alleen maar zeggen:
Afbeelding

En gefeliciteerd met deze mijlpaal natuurlijk. :hangloose: :clap: :thumbup:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1058
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Alexsti » 30 jan 2021, 22:20

15 jaar, Gefeliciteerd Peter ! :beer:
Weet de eerste trackday's nog die je organiseerde, was soms primitief en niet rendabel maar toch doorgezet tot wat het nu geworden is ! :thumbup:
Hopelijk kunnen we nog vele jaren van onze hobby en alles wat er mee te maken heeft genieten in welke vorm dan ook hier op het forum of op het circuit. :df:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Peter Tunissen » 30 jan 2021, 22:20

Rnd schreef: 30 jan 2021, 21:45Hoe staat het eigenlijk met de DF BMW verkoop-site? Of is dat verleden tijd?
Dat is één van de twee grote projecten... 😉

Online
SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door SlowCo » 30 jan 2021, 22:48

Mooi Man!
Fijn dat, ondanks de huidige social media, zoiets als dit forum nog steeds bestaat. Dat komt, denk ik, ook omdat hier meer dan enkel autodraadjes mogen bestaan. In al die jaren heb ik een paar trackdays bezocht en slechts twee daadwerkelijk zelf gereden met eigen auto's. Waarbij ik bij de eerste afgesleept moest worden en op de tweede weggestuurd werd vanwege teveel geluid... (tijd voor een Tesla M3 Performance?)
Maar toch mooie herinneringen! En wie weet zal ik in de nabije toekomst wel weer eens een poging wagen.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door markk » 30 jan 2021, 23:05

Nice, gefeliciteerd. 15jr alweer, we are getting old ...

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Richardt. » 30 jan 2021, 23:12

Het is aardig uit de hand gelopen Peter, knap gedaan!

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Joost H. » 30 jan 2021, 23:21

Proficiat Peter en de rest van het DF team. Knappe prestaties!

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Eric Z » 30 jan 2021, 23:27

Mooie prestatie! Gefeliciteerd!

Martijn_bmw schreef: 30 jan 2021, 21:38 Wbt binding circuit vs forum, is het ook mogelijk of mogelijk te maken dat je alleen als bezoeker op zo’n circuit dag komt kijken en sfeer proeven? Lijkt mij namelijk wel heel gaaf :D
Wegens corona nu wel lastig denk ik. Maar voorheen wandelde je zo het paddock in op Zandvoort in ieder geval. Spa was harder zoeken qua ingang maar kan je ook naar binnen wandelen.

Zandvoort als ik met de motor in de buurt was af en toe eens gekeken, daarna even een hapje eten bij een kraampje langs het strand en weer door.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Barend » 31 jan 2021, 00:17

Gefeliciteerd Peter!
Mede dankzij het forum veel interessante mensen leren kennen, een paar vrienden voor het leven gemaakt, ik heb nog steeds fantastische herinneringen aan Downforce Racing, en stiekem ook wel wat fun kilometers gemaakt door forum evenementen.

Ik mis de ‘domme’ toertochten weleens die werden georganiseerd, maar zit niet perse te wachten op een commerciële variant daarvan.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6210
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Opa » 31 jan 2021, 00:28

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! :clap: :bloemetje: :clap:

In het verleden kwam ik ook nog regelmatig op circuitdagen, al dan niet van DF en ik herinner me ook het Time Attack gebeuren waar ook meest wel een aantal mensen van hier aan meededen....ik deed ook regelmatig mee en Elmar aka Staartmans was volgens mij ook meest wel van de partij, mooie tijden waren dat.
Het circuit rijden werd op een gegeven moment gewoon wat te duur voor mij en dat kwam niet alleen door het inschrijfgeld, maar ook de hoge slijtage aan banden, remmen en andere onderdelen, de benzine en dan ging er door de hoge belasting van de auto ook nog weleens iets kapot, zoals een motorblok, versnellingsbak, of wat schade na een uitstapje.
Het was ook gewoon m'n daily driver waar ik het circuit mee op ging, dus misschien moest ik een paar weken later wel m'n vrouw en dochters ermee naar Zuid-Frankrijk vervoeren i.v.m. een vakantie of zo.
Het was een mooie tijd en ik ben blij dat ik het mee heb mogen maken, nu zou ik het het vanwege de gezondheid ook niet meer kunnen.
Wat ik wel weer een keer zou willen, als de Corona voorbij is en we ook weer gewoon als toeschouwer naar de circuitdagen kunnen komen, is weer een dag wat foto's maken tijdens een circuitdag en dan zou ik ook misschien wel een rondje mee willen met iemand op het vernieuwde CPZ, om die kombochten in het echt mee te maken. :df: :D

Maar we hebben natuurlijk meerdere leuke meetings gehad, vergeet bijvoorbeeld ook niet de Canonbal Runs in Duitsland, dat was ook dikke pret en een hoge opkomst van leden en sommige toertochten zal ik ook niet snel meer vergeten. :hosanna:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Robin » 31 jan 2021, 07:11

Gefeliciteerd Peter & Forumleden.

De tijd vliegt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge, Jaws, jos_br, MarcH, nickdoesburg, R728i, sitechris, SlowCo, ThomasGTT, tomgtr, Wout309t, zegmaarboris en 86 gasten