Hiep hiep hoera!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Kadett » 31 jan 2021, 08:23

Congrats!

Bedoeling is dit jaar een keer een DF dag mee te maken :df:

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Sander » 31 jan 2021, 08:36

Tijd vliegt, 15 jaar alweer idd. Op naar nog vele jaren!
:df: :df:

MatthijsL
Berichten: 109
Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
Auto: CT200H, Yaris H
Locatie: Boskoop

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door MatthijsL » 31 jan 2021, 09:15

Gefeliciteerd! 15 jaar, toen had ik mijn rijbewijs nog niet eens. Forum komt op mij over als een stabiel platform met mooie mix van oudgedienden en nieuwe leden, zoals ik zelf.
Zou zelf graag een keer kijken bij een circuitdag. In het verleden ook wel eens meegereden. Vond het altijd een erg mooie ervaring te kunnen genieten van de rijkunsten. Zelf op circuit rijden nog nooit gedaan.
Een tourtocht lijkt me ook erg leuk, kan niet wachten om al het mooie spul dat hier voorbij komt in het echt te bewonderen :love:

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door SanderZ » 31 jan 2021, 09:23

Gefeliciteerd!! In deze tijden een actief forum hebben is best bijzonder.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Downforce Hans » 31 jan 2021, 09:44

Gefeliciteerd Peter......tijd vliegt.....

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Riceaux » 31 jan 2021, 09:45

@Peter: kan de kloof tussen de circuitrijders en de forumgangers niet de andere kant op verkleind worden?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Martijn_bmw » 31 jan 2021, 10:01

Eric Z schreef: 30 jan 2021, 23:27 Mooie prestatie! Gefeliciteerd!

Martijn_bmw schreef: 30 jan 2021, 21:38 Wbt binding circuit vs forum, is het ook mogelijk of mogelijk te maken dat je alleen als bezoeker op zo’n circuit dag komt kijken en sfeer proeven? Lijkt mij namelijk wel heel gaaf :D
Wegens corona nu wel lastig denk ik. Maar voorheen wandelde je zo het paddock in op Zandvoort in ieder geval. Spa was harder zoeken qua ingang maar kan je ook naar binnen wandelen.

Zandvoort als ik met de motor in de buurt was af en toe eens gekeken, daarna even een hapje eten bij een kraampje langs het strand en weer door.
Dan moet ik dat na Corona zeker eens doen :)
Verder zou ik best eens een paar rondjes op cpz willen rijden met mijn eigen auto maar dan meer voor het idee er eens gereden te hebben dan echt op snelheid. Kans op schade en kosten voor slijtage zijn mij te hoog.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door KoenM » 31 jan 2021, 10:04

Gefeliciteerd!

Mooi om te zien hoe alles naast het forum is uitgebouwd in de afgelopen jaren.

De kloof tussen het forum en de rijders kleiner maken lijkt mij wel lastig aangezien veel mensen op het forum waarschijnlijk het geld niet (over) hebben voor trackdays, of het risico niet willen nemen met hun auto.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Martijn_bmw » 31 jan 2021, 10:07

KoenM schreef: 31 jan 2021, 10:04 Gefeliciteerd!

Mooi om te zien hoe alles naast het forum is uitgebouwd in de afgelopen jaren.

De kloof tussen het forum en de rijders kleiner maken lijkt mij wel lastig aangezien veel mensen op het forum waarschijnlijk het geld niet (over) hebben voor trackdays, of het risico niet willen nemen met hun auto.
Wellicht is er bij meer mensen die dat hebben (zoals ook ikzelf) wel de behoefte om eens überhaupt over het asfalt van zpc te hebben gereden met eigen auto.
Idee zou kunnen zijn dat je op een track day in de middagpauze een uurtje treintje rijden organiseert voor mensen die dat willen met eigen auto.
En dat voor en na dat uurtje die mensen beetje blijven hangen en kijken en praten enz. Dan krijg je vanzelf meer interactie tussen beide groepen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Tom » 31 jan 2021, 10:18

Gefeliciteerd Peter!!
Mooie prestatie :)

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Mark 320iS » 31 jan 2021, 10:21

Gefeliciteerd! Knap wat je hebt neergezet en respect voor je lef en doorzettingsvermogen.

De kloof tussen het forum en de evenementen verkleinen lijkt me moeilijk. Zo maar wat ideeën waarvan ik geen idee heb of het werkt en of het praktisch uitvoerbaar is:
- De drempel voor trackdays verkleinen door bijvoorbeeld een uurtje/dagdeel/hele dag aan te bieden waar alleen auto's met kenteken mogen deelnemen en/of waarbij alleen op een aangewezen recht stuk mag worden ingehaald. Zo durven misschien meer mensen met hun mooie straatauto mee te doen? Ik kan me voorstellen dat de drempel voor sommigen nu te hoog is als je met je mooie wagen tussen de geprepareerde raceauto's rijdt met navenant tempo.
- Aparte evenementen organiseren zoals tourritten of iets zoals cars and coffee. Punt is denk ik alleen dat het aantal echt actieve deelnemers op het forum te klein is om een aardige groep mensen bij elkaar te brengen. Voor mezelf sprekend, ik woon in Zuid-Limburg, en dan heb ik geen zin om pakweg twee uur te rijden naar een meeting locatie, zoiets zal voor veel mensen in het noorden of zuid-westen van het land ook gelden denk ik.
- Wat je wel kunt doen is een meet of iets dergelijks organiseren samen met een trackday een paar keer per jaar. In de huidige opzet loop je als niet-deelnemer een beetje verdwaald door de paddock. Als je er nu een meeting aan koppelt kunnen de niet rijders wat in de paddock en pitstraat kijken, evt een ritje met iemand meebietsen, maar hebben ze ook een soort van centrale plek om met anderen bij te kletsen. Wellicht dat beide groepen zich dan ook een beetje mengen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Arthur » 31 jan 2021, 10:31

Gefeilicteerd Peter! Erg knap van je, en veel respect voor, wat je allemaal gerealiseerd hebt, en ook nog tussendoor doet, in al die jaren :clap:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door EvdP » 31 jan 2021, 10:32

15 jaar, mooie prestatie!

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Tom » 31 jan 2021, 10:35

JP schreef: 30 jan 2021, 21:23 5.2gb aan bijlage valt me tegen :tooth:
Dat zijn de bijlagen die via het forum worden geupload naar de DF server.
De meerderheid staat al ergens op internet en wordt gelinkt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Arthur » 31 jan 2021, 10:37

Dat laatste doe ik niet meer, off iig zo min mogelijk... Probeer altijd een bijlage.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Martijn_bmw » 31 jan 2021, 10:44

Mark 320iS schreef: 31 jan 2021, 10:21 Gefeliciteerd! Knap wat je hebt neergezet en respect voor je lef en doorzettingsvermogen.

De kloof tussen het forum en de evenementen verkleinen lijkt me moeilijk. Zo maar wat ideeën waarvan ik geen idee heb of het werkt en of het praktisch uitvoerbaar is:
- De drempel voor trackdays verkleinen door bijvoorbeeld een uurtje/dagdeel/hele dag aan te bieden waar alleen auto's met kenteken mogen deelnemen en/of waarbij alleen op een aangewezen recht stuk mag worden ingehaald. Zo durven misschien meer mensen met hun mooie straatauto mee te doen? Ik kan me voorstellen dat de drempel voor sommigen nu te hoog is als je met je mooie wagen tussen de geprepareerde raceauto's rijdt met navenant tempo.
- Aparte evenementen organiseren zoals tourritten of iets zoals cars and coffee. Punt is denk ik alleen dat het aantal echt actieve deelnemers op het forum te klein is om een aardige groep mensen bij elkaar te brengen. Voor mezelf sprekend, ik woon in Zuid-Limburg, en dan heb ik geen zin om pakweg twee uur te rijden naar een meeting locatie, zoiets zal voor veel mensen in het noorden of zuid-westen van het land ook gelden denk ik.
- Wat je wel kunt doen is een meet of iets dergelijks organiseren samen met een trackday een paar keer per jaar. In de huidige opzet loop je als niet-deelnemer een beetje verdwaald door de paddock. Als je er nu een meeting aan koppelt kunnen de niet rijders wat in de paddock en pitstraat kijken, evt een ritje met iemand meebietsen, maar hebben ze ook een soort van centrale plek om met anderen bij te kletsen. Wellicht dat beide groepen zich dan ook een beetje mengen.
Als je jou derde punt combineert met je eerste punt kom je een beetje op het idee dat ik ook had.
Als dat te organiseren valt zal ik zeker van de partij zijn! En wellicht wel een stuk meer mensen :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Eeuwe » 31 jan 2021, 11:15

Gefeliciteerd allen!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door StefanW » 31 jan 2021, 11:31

Gefeliciteerd Peter! Je hebt behoorlijk wat moois neergezet!

Ik kan mij de allereerste meeting nog wel herrinderen. Volgens mij was het voorjaar 2008 en had je samen met de Duitse politie de snelweg "afgehuurd". Op zondagochtend mochten we over de duitse autobahn knallen. Volgens mij waren er wel 50 auto's ofzo. Denk dat dit vandaag de dag nooit meer gaat gebeuren... :D

Ik ben "vroegah" wel veel actief geweest bij autoclubs. Je ziet dat social media het forum ingehaald heeft. Bij vele autoclubs zijn de fora's nu dood. Daarom vind ik het knap dat dit forum nog ontzettend actief is!

Ik doe 2x per jaar een trackday met DF, maar ik denk als je geen circuitauto hebt, dat je minder snel naar zo'n circuitdag gaat. Een toertochtje lijkt me wel weer een keertje leuk. Ik vraag me alleen af of dat te "organiseren" is. Het is forum is behoorlijk gegroeid. Als je met 100 auto's een tochtje gaat rijden, dan zal er vast wel wat "wetgeving" bij komen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Luco » 31 jan 2021, 11:34

Kwestie van max aantal deelnemers.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Rnd » 31 jan 2021, 11:35

Tijdens een trackday 1 a 2 uurtjes reserveren voor auto's met kenteken en zonder rolkooi, tegen gereduceerd tarief (met limiet van ca 45 auto's per sessie). Dat zou voor mij en velen hier een uitkomst zijn. Rijden op een circuit is zo'n unieke ervaring, maar een aparte trackday auto blijft een kostbare zaak. 600 Euro aftikken voor een dagje exclusief benzine is ook aardig wat geld. Ik grapte altijd met een vriend dat ik weer een Ipad in het water geflikkerd had op zo'n dag.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Robin » 31 jan 2021, 11:48

Rnd schreef: 31 jan 2021, 11:35 600 Euro aftikken voor een dagje exclusief benzine is ook aardig wat geld. Ik grapte altijd met een vriend dat ik weer een Ipad in het water geflikkerd had op zo'n dag.
Dan ben je 1200 verder. Zou ik niet doen! :kikker:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Wouter81 » 31 jan 2021, 11:50

Alweer 15 jaar. Zie in mijn profiel dat ik hier zelf ook al sinds 2006 rond hang. Van de begintijd blijft me vooral de cannonball-rit in Duitsland bij, met Jelmer (RIP) in zijn BMW 8 serie.

Verder waanzinnig knap Peter wat jij hebt opgebouwd!

Om die kloof te verkleinen: misschien het idee van hierboven om speciale uurtjes/dagdelen in te voeren alleen voor straatauto's inderdaad. Heb zelf ook een aardig vlotte straatauto maar het trekt me niet om onverzekerd tussen circuitauto's te rijden. Aan de andere kant is mijn auto al te snel voor de openbare weg dus dat geeft ook regelmatig een onvoldaan gevoel, dat je er amper uit kunt halen wat erin zit. Dan zou zoiets misschien een uitkomst zijn.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Riceaux » 31 jan 2021, 12:15

StefanW schreef: 31 jan 2021, 11:31 Gefeliciteerd Peter! Je hebt behoorlijk wat moois neergezet!

Ik kan mij de allereerste meeting nog wel herrinderen. Volgens mij was het voorjaar 2008 en had je samen met de Duitse politie de snelweg "afgehuurd". Op zondagochtend mochten we over de duitse autobahn knallen. Volgens mij waren er wel 50 auto's ofzo. Denk dat dit vandaag de dag nooit meer gaat gebeuren... :D

Ik ben "vroegah" wel veel actief geweest bij autoclubs. Je ziet dat social media het forum ingehaald heeft. Bij vele autoclubs zijn de fora's nu dood. Daarom vind ik het knap dat dit forum nog ontzettend actief is!

Ik doe 2x per jaar een trackday met DF, maar ik denk als je geen circuitauto hebt, dat je minder snel naar zo'n circuitdag gaat. Een toertochtje lijkt me wel weer een keertje leuk. Ik vraag me alleen af of dat te "organiseren" is. Het is forum is behoorlijk gegroeid. Als je met 100 auto's een tochtje gaat rijden, dan zal er vast wel wat "wetgeving" bij komen.
Toertochtjes worden genoeg georganiseerd. Alleen inderdaad vaak via de diverse app groepen, omdat de groepen anders inderdaad snel te groot worden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Luco » 31 jan 2021, 12:31

Riceaux schreef: 31 jan 2021, 12:15
StefanW schreef: 31 jan 2021, 11:31 Gefeliciteerd Peter! Je hebt behoorlijk wat moois neergezet!

Ik kan mij de allereerste meeting nog wel herrinderen. Volgens mij was het voorjaar 2008 en had je samen met de Duitse politie de snelweg "afgehuurd". Op zondagochtend mochten we over de duitse autobahn knallen. Volgens mij waren er wel 50 auto's ofzo. Denk dat dit vandaag de dag nooit meer gaat gebeuren... :D

Ik ben "vroegah" wel veel actief geweest bij autoclubs. Je ziet dat social media het forum ingehaald heeft. Bij vele autoclubs zijn de fora's nu dood. Daarom vind ik het knap dat dit forum nog ontzettend actief is!

Ik doe 2x per jaar een trackday met DF, maar ik denk als je geen circuitauto hebt, dat je minder snel naar zo'n circuitdag gaat. Een toertochtje lijkt me wel weer een keertje leuk. Ik vraag me alleen af of dat te "organiseren" is. Het is forum is behoorlijk gegroeid. Als je met 100 auto's een tochtje gaat rijden, dan zal er vast wel wat "wetgeving" bij komen.
Toertochtjes worden genoeg georganiseerd. Alleen inderdaad vaak via de diverse app groepen, omdat de groepen anders inderdaad snel te groot worden.
Dan sluit je wel hele groepen uit

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Hiep hiep hoera!

Bericht door Bram » 31 jan 2021, 12:36

Dat is toch helemaal niet erg? Stel je voor dat er een Renault aan zou willen sluiten, sta je om de haverklap stil :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], Dimitri, frankie, Google [Bot], Hitz, HJ2, mark123, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 160 gasten