Verkeersregelaars

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Verkeersregelaars

Bericht door KoenM » 10 nov 2020, 12:31

En dan vervolgens dit artikel:
Advies: hoger startsalaris voor verzorgenden, anders lopen ze weg
https://nos.nl/l/2355985

Op basis van bovenstaande tabel kom je dan netto op zo’n €22k per jaar uit. Dat lijkt me lang niet gek als je als starter 22uur per week gaat werken..

Veel universitair geschoolden starten met 400€ meer per maand, waar ze fulltime voor mogen werken.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Verkeersregelaars

Bericht door MParallel » 10 nov 2020, 14:49

Een soortgelijk staatje als op de vorige pagina is hier intern ook eens rondgegaan. Het is gewoon schofterig.

Je moet dus 20k bruto meer verdien om 6k netto te verdienen. Werken loont, ja vooral als een ander voor jou werkt.

Zeker als je net over die toeslagengrens gaat, ben je het bokje. Het is ook een alles of niets dingetje. Niet minder toeslag naarmate het inkomen omhoog gaat. Nee we zetten er een harde grens op, want er zijn nooit mensen die er net onder of boven zitten. Maar niet heus.

Daarnaast zou ik zelf groot voorstander zijn van een maximaal bedrag wat je aan belasting moet betalen. Dat de breedste schouders meer lasten dragen, daar ga ik in de basis wel in mee, maar het is dan meteen grenzeloos. Ik vind dat een harde werker/ondernemer die door 80uur per week dag en nacht te werken en daardoor een miljoenenbedrijf opbouwt, daarvoor niet gestraft zou moeten worden, Integendeel.

Als iemand, en nu noem in een arbitrair bedrag, zeg €250.000 aan belasting betaald, omdat die miljoenen verdient, dan mag dat ook het maximum zijn. Jij hebt dan als persoon meer dan voldoende jouw steentje in onze solidaire zorgstaat bijgedragen.

Alles wat je door je eigen inzet daarboven verdient, zou 100% voor jezelf moeten zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bob Gervais, Bokkepoot, Fabian, Kasteel, MParallel, Pfhmulder, vigilante en 204 gasten