BLM

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: BLM

Bericht door PeterB » 24 apr 2021, 15:10

16 weken "opleiding", in week 3 ofzo begint het al met een ME-achtige training.
En een prima rij-opleiding zag ik.

Man, man..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BLM

Bericht door JP » 03 mei 2021, 22:09

AH door het stof vanwege broccoli maar mist de kern over slavernij.
Surinaamse Nederlanders zijn verontwaardigd dat er nauwelijks discussie is geweest over de echte lading van het nummer van de Surinaamse zanger Jeangu Macrooy. De meeste Nederlanders zijn volgens hen door het Surinaamse zinnetje ‘Yu no man broko mi’ in het lied maar blijven steken bij grappen en geintjes over broccoli: het zinnetje werd vaak herhaald als ‘I don't like broccoli'.


Dat Birth Of A New Age naar het tijdperk van de slavernij verwijst, waarin de cultuur, taal en religie van zwarte mensen werden uitgewist, negeren de meeste Nederlanders volgens Mitchell Esajas (oprichter The Black Archives) liever. Juist het weggelachen zinnetje ‘Yu no man broko mi’ en de toevoeging ‘mi na afu sensi’ is voor Surinamers zwaar beladen. Het betekent letterlijk ‘je kan me niet breken, ik ben als een halve cent’ en roept een beeld op van de veerkracht van zwarte mensen na het slavernijtijdperk.


Esajas had gehoopt dat er na de broccoligrapjes een debat los zou barsten over de echte betekenis van het Songfestivallied maar dat is tot zijn grote teleurstelling niet of nauwelijks gebeurd. Tot zijn ergernis haakte zelfs de commercie op de ‘broccoli-hype’ in. Zo lanceerde Albert Heijn een advertentie met een aanbieding voor de groente. Esajas: ,,Net als in het begin van de Zwarte Piet-discussie doen bedrijven alsof er niks aan de hand is. Commerciële belangen zegevieren, de gevoelens van zwarte mensen worden genegeerd.’'
https://www.ed.nl/show/albert-heijn-zeg ... 1QObtlmBtI

Ik doe mee, ik betaal niet meer met zwart geld bij de Appie. Het zal ze leren de vlegels, gelukkig hou ik niet van broccoli.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: BLM

Bericht door Hitz » 04 mei 2021, 12:32

Zed240 schreef: 21 apr 2021, 22:40
allen schreef: 21 apr 2021, 13:39 Of je tikt in een regel of 5 kort wat de opleiding inhoudt en waarom ze op elke melding gewapend af gaan? :thumbup:
Vijf regels tekst is wel wat anders voor beeldvorming dan een docu, maar oké dan.
Bedankt voor de tip! Informatieve serie :)

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: BLM

Bericht door SlowCo » 08 mei 2021, 12:06

'De cel of de dood’, situatie zwarte jongeren in VS leidt tot veel onderling geweld

Door Jan Postma

WASHINGTON - De dood van George Floyd richtte wederom de aandacht op het gevaar voor een zwarte man om gedood te worden door de politie. Black Lives Matter protesteerde en groeide. Maar bijna 90 procent van de zwarte slachtoffers wordt gedood door een rasgenoot, zo blijkt uit FBI-data. Vooral zwarte wijken in de grote steden worden zwaar geraakt. Vergezeld van armoede, drugs en andere problemen maakte corona hier het leven nog moeilijker. Het aansluiten bij een bende is voor een jonge zwarte soms het enige ’carrièrepad’. Dat leidt volgens de Republikeinse Kim Klacik ’tot de cel of de dood’.


De droge knallen deden me opschrikken. Toen ik uit het raam keek, zag ik iemand met een pistool boven een jonge jongen staan. De schutter keek nog even goed naar het slachtoffer op de grond, en rende daarna weg. Langzaam werd het asfalt rond het hoofd donkerrood.

Ruzietje
De vermoorde jongen bleek Randall te heten. Hij was nog maar twintig. Net als de dader, Malik. De twee kenden elkaar van school, en hadden allebei grote ambities. Toen schoot de een de ander dood. Om een ruzietje die door de rechter als „kleinzielig” werd omschreven. Malik kreeg vijftien jaar cel.

„Dit soort jongens zien elke dag geweld.” Tyrone Parker zucht even diep voordat hij verder gaat. „Dan lijkt een zwart leven ineens niet zoveel waard. En dan krijgen ze makkelijk een wapen. Voor 75 dollar heb je er al een. Dan speelt op zo’n moment ook nog ego mee, en dan gebeurt dit.”

Kogel
Parker werkt met zijn organisatie The Alliance of Concerned Men om juist dit soort jongens op het rechte pad te houden. Hij begon ermee in 1991, toen zijn eigen zoon door een kogel werd geraakt. „Hij was op de verkeerde plek. Die pijn voel ik nog steeds.” Parker weet wat de jonge jongens in deze buurten doormaken. Hij was er ooit zelf een. Hij zat na de middelbare school 15 jaar in de gevangenis vanwege een overval.

Er zijn veel oorzaken te noemen voor het geweld, zegt Parker. „Het gaat terug tot slavernij en segregatie, het slechte zelfbeeld dat zwarte Amerikanen daardoor hebben, maar ook de kansen die je mist.” Het draait daarbij inmiddels meer om tegenstellingen in klasse, dan om racisme, zegt Parker. Maar de gevolgen zijn hetzelfde. „In deze buurt staat iedereen in de overlevingsstand. Corona heeft dat erger gemaakt. Het is soms pure stress. Over familie, gezondheid, criminaliteit.”

De oplossing is volgens Parker de persoonlijke aanpak. „We leiden hier jongeren van de straat op om mentor te worden. Zij spreken dan weer jongeren in hun buurt aan.” Zo gaat het balletje rollen. Jongens krijgen psychische hulp en persoonlijke begeleiding. En die wapens? „We bieden een ruil aan: je pistool in ruil voor een paar sessies. Dat werkt.”

Schietpartijen
Als er schietpartijen zijn geweest, dan gaat Terrance Staley, ook van de Alliance, snel naar de plek. „We zijn er vaak nog eerder dan de politie. We praten met ooggetuigen, zoeken naar de hoofdpersonen. We proberen meteen de situatie te de-escaleren voor de toekomst.” Ze praten met de dader, het slachtoffer in het ziekenhuis, of met de nabestaanden. De bedoeling is dat iedereen zijn verhaal kwijt kan, en wraak wordt voorkomen.

Staley was als militair in Irak, en vocht daar aan het front. Hij vindt de situatie hier in de wijk soms vergelijkbaar met daar. „Het is hier als een oorlogsgebied. Deze buurten doen me denken aan Bagdad. Met al het geweld en problemen die we hier hebben, en in probleemwijken in bijvoorbeeld Chicago, is het hier soms slechter dan in Irak.”

Ondanks de toename van geweld in coronatijd is Staley positief. Hij ziet dat de aanpak werkt. „We gaan ook internationaal samenwerken, zelfs in Amsterdam.” Ook Tyrone Parker kijkt positief naar de toekomst. Als corona voorbij is, hoopt hij ook voor zijn buurt op betere tijden. Hij gaat in ieder geval door. Lachend: „Ik ben te moe om door te gaan, maar te toegewijd om te stoppen.”

Moorden in zwarte wijken
Veel moorden werden gepleegd in steden en wijken waar veel zwarte Amerikanen wonen. Dit zijn vaak gebieden die al jaren met problemen kampen, zoals Philadelphia, St. Louis, Chicago, Oakland en ook Baltimore en Washington DC.

De FBI houdt cijfers bij waarmee de slachtoffers per ras worden bijgehouden. De meest recente zijn uit 2018. Daaruit blijkt dat van de 2925 enkelvoudige moorden met een zwart slachtoffer die door één dader gepleegd werden er in 2600 gevallen sprake was van een zwarte dader.

Het gaat heel vaak om familieleden en bekenden en het is dus niet verwonderlijk dat men vooral binnen de eigen ’kleur’ doodt. Ruim 80% van de blanken werd door blanken vermoord en 88,5% van de zwarten werd door zwarten vermoord.

Website Statistica houdt cijfers bij van het aantal mensen dat door de politie wordt doodgeschoten. Tussen april 2015 en april 2021 blijkt dat per miljoen inwoners er 36 zwarten per miljoen inwoners fataal geraakt worden door politiekogels. Voor blanken ligt dat cijfers op 15 per miljoen.

Volgens de laatste volkstelling zijn er in de VS 235 miljoen blanken en 41 miljoen zwarten.

De FBI komt dit najaar pas met de officiële moordcijfers over 2020, maar experts verwachten een forse toename in vergelijking met 2019. Toen werden er 16.425 moorden gepleegd.

’Keihard aanpakken’
De Republikeinse Kim Klacik werd met een campagnevideo in een klap een ster. Ze kreeg de steun van Trump, en werd een graag geziene gast op Fox News. In de video loopt ze door de verwaarloosde straten in Baltimore en vertelt ze onomwonden hoe moorden en geweld de dagelijkse realiteit is voor de zwarte inwoners van de stad.

„De politie moet hier harder optreden. Maar begrijp me goed: de politie zelf is niet het probleem. Het gaat om beleid dat wordt gevoerd van bovenaf.” En daar is volgens Klacik iets anders aan de hand. „Het grootste probleem hier is corrupte politici. Deze stad wordt al meer dan dertig jaar door Democraten gerund, en zij lossen geen van de problemen op. Ze houden alles bij hetzelfde.”

Klacik verzet zich sterk tegen de leus die in Black Lives Matter kringen populair is: defund the police, oftewel geen geld meer naar politie. „We hebben juist meer geld nodig, meer politie, en harder optreden van die politie. Nu kan de politie soms niet eens komen als je 911 belt.”

De politie moet er ook eerder bij zijn. „Jongeren worden nu al vroeg gerekruteerd door bendes. De politie doet niets, dus ze komen letterlijk weg met moord.”

Daarnaast moet het onderwijs verbeterd worden, en iets aan de leegstand en verkrotting worden gedaan. Klacik wil programma’s starten waardoor ondernemerschap wordt aangewakkerd. Zoals financiële hulp bij het opknappen van huizen. „De stad knapt ervan op, het levert ook banen op, en het geeft perspectief. Nu is het: of je gaat naar de gevangenis, of je gaat dood.”

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 08 mei 2021, 14:03

In Flint Town kom je er achter dat er juíst meer centen naar politie toe moeten, maar er bovenin de hierarchie(DC) geen besef lijkt te zijn van wat er in de US straten gebeurt. Weinig interactie bovenin--->politiekorps helaas.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BLM

Bericht door Peric » 08 mei 2021, 14:04

Ze weten het donders goed, maar dan moeten ze toegeven dat ze het fout gedaan hebben..

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BLM

Bericht door Gijzert » 10 mei 2021, 09:20

Robin schreef: 08 mei 2021, 14:03 In Flint Town kom je er achter dat er juíst meer centen naar politie toe moeten, maar er bovenin de hierarchie(DC) geen besef lijkt te zijn van wat er in de US straten gebeurt. Weinig interactie bovenin--->politiekorps helaas.
Maar moet dat vanuit DC komen? Volgens mij heeft DC er juist verrekte weinig over te zeggen en ligt dit volledig bij de steden of staten zelf.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 10 mei 2021, 10:05

Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:20
Robin schreef: 08 mei 2021, 14:03 In Flint Town kom je er achter dat er juíst meer centen naar politie toe moeten, maar er bovenin de hierarchie(DC) geen besef lijkt te zijn van wat er in de US straten gebeurt. Weinig interactie bovenin--->politiekorps helaas.
Maar moet dat vanuit DC komen? Volgens mij heeft DC er juist verrekte weinig over te zeggen en ligt dit volledig bij de steden of staten zelf.

Als het volledig bij de steden ligt of gemeentes en staten ligt( ik weet t ook niet exact) dan zou dat betekenen dat er nog meer tweedeling is dan ik al dacht daar...

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BLM

Bericht door Gijzert » 10 mei 2021, 10:18

Robin schreef: 10 mei 2021, 10:05
Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:20
Robin schreef: 08 mei 2021, 14:03 In Flint Town kom je er achter dat er juíst meer centen naar politie toe moeten, maar er bovenin de hierarchie(DC) geen besef lijkt te zijn van wat er in de US straten gebeurt. Weinig interactie bovenin--->politiekorps helaas.
Maar moet dat vanuit DC komen? Volgens mij heeft DC er juist verrekte weinig over te zeggen en ligt dit volledig bij de steden of staten zelf.

Als het volledig bij de steden ligt of gemeentes en staten ligt( ik weet t ook niet exact) dan zou dat betekenen dat er nog meer tweedeling is dan ik al dacht daar...
Dit vond ik online. Maar lastig en geen idee of het juist is.

Steden in de Verenigde Staten betalen hun lokale politiekorps zelf. In Minneapolis gaat dit jaar ongeveer 167 miljoen euro naar het politiekorps, een aanzienlijk deel van de totale begroting.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 11 mei 2021, 10:46

Ja wat een geld.

Flint Town(circa 100.000 inwoners) had/heeft 99 agenten. Een der gevaarlijkste steden. Totaal scheef dus.

Anyway. Meneer Cruise doet ook een duit in het zakje.....
https://www.nu.nl/film/6132624/tom-crui ... lk_wrapper

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BLM

Bericht door Hielke » 11 mei 2021, 12:23

Robin schreef: 11 mei 2021, 10:46 Ja wat een geld.

Flint Town(circa 100.000 inwoners) had/heeft 99 agenten. Een der gevaarlijkste steden. Totaal scheef dus.

Anyway. Meneer Cruise doet ook een duit in het zakje.....
https://www.nu.nl/film/6132624/tom-crui ... lk_wrapper
Goed acteur. En een griezel.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BLM

Bericht door tomgtr » 11 mei 2021, 13:03

Mwoh, heb nog geen goede film gezien met hem zonder een echt goede acteur naast hem (Rainmen/ The Firm / fA few good men / The color of money). En inderdaad eng mannetje maar knap wat hij gepresteerd heeft.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BLM

Bericht door allen » 11 mei 2021, 13:09

Vermoeiend gedoe aan het worden deze poppenkast over diversiteit. Zeg ik als niet blanke...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BLM

Bericht door JP » 11 mei 2021, 13:14

Uit protest wil ik best mijn zwemdiploma’s terug geven. Wat een aandachtshoeren die acteurs

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 11 mei 2021, 14:31

tomgtr schreef: 11 mei 2021, 13:03 Mwoh, heb nog geen goede film gezien met hem zonder een echt goede acteur naast hem (Rainmen/ The Firm / fA few good men / The color of money). En inderdaad eng mannetje maar knap wat hij gepresteerd heeft.
Born on the Fourth of July vond ik wel indrukwekkend.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 11 mei 2021, 18:05

Robin schreef: 11 mei 2021, 14:31
tomgtr schreef: 11 mei 2021, 13:03 Mwoh, heb nog geen goede film gezien met hem zonder een echt goede acteur naast hem (Rainmen/ The Firm / fA few good men / The color of money). En inderdaad eng mannetje maar knap wat hij gepresteerd heeft.
Born on the Fourth of July vond ik wel indrukwekkend.
Collateral Damage en Jerry McGuire.

Wat mij opvalt is dat na de val van Trump er weinig nieuws overwaait wat betreft BLM of ik let er niet meer op, dat kan het ook zijn.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BLM

Bericht door Tom » 11 mei 2021, 19:00

Enrico schreef: 11 mei 2021, 18:05
Wat mij opvalt is dat na de val van Trump er weinig nieuws overwaait wat betreft BLM of ik let er niet meer op, dat kan het ook zijn.
Inderdaad.
Heel het democratische kant was altijd woedend op Trump. Nu er weer een democratische president zit lijkt de kritiek afgezwakt. Terwijl er volgens mij is aan de situatie rondom racisme/geweld naar zwarten nooit veel is veranderd. Ik geloof ook niet dat het ooit (zoveel) beter was toen Obama er zat, en dat was nog wel de lieveling die nooit iets fout kon doen. Weet niet of iemand er cijfers van kan vinden?
Niet dat het probleem daarmee minder erg zou zijn, maar het lijkt wel een stukje selectieve verontwaardiging.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BLM

Bericht door tomgtr » 11 mei 2021, 20:52

Ik denk dat 2 grote oorzaken van de sociale ongelijkheid in Amerika waar de zwarte bevolking procentueel meer last van heeft zijn dat

1) Veel zwarte mensen in ghetto’s opgroeien en mede daardoor qua omgangsvormen en taalgebruik niet echt een streepje voor hebben als het gaat over een goede opleiding krijgen of baan vinden.

2) Zeker als je in een wat kansarmere omgeving zit je een sterke familie nodig hebt om je op het rechte pad te houden. Een vaderfiguur in je leven is misschien niet essentieel hiervoor maar het helpt zeker wel. En dat is niet alleen vanwege de voorbeeldfunctie maar ook omdat een gezin waarbij zowel de vader als moeder hun steentje bijdragen ook financieel wat sterker is waardoor scholing makkelijker regelbaar is maar ook er minder behoefte is om de criminaliteit in te gaan om nog iets te hebben.

Nou is het een open deur in trappen dat de afwezige vaderfiguren voor een groot, waarschijnlijk zelfs het merendeel van zwarte mensen een beetje bij de aard van het beestje hoort. Dat is wereldwijd zo, of het nu om VS gaat of onder surinaamse of anitiaanse mensen.

Maar wat het in VS nog erger maakt is een wet geïntroduceerd onder de Reagan administration (Republikein) maar pas werd uitgevoerd vanaf de Clinton administration. In de verkiezingen ging het hard tegen hard wie de grootste crime fighter zou worden en Clinton beloofde 3 strikes out uit te voeren. Simpelweg, 3 keer met een joint gepakt en ze gooien de sleutel weg. Dat heeft echt belachelijk veel jonge zwarte mannen levenslang achter de tralies gekregen. Niemand durft het terug te draaien en dit was olie op het vuur. Een soort van verkapte apartheid wordt hier alleen maar door aangewakkerd. Groot deel zit in ghetto en een behoorlijk deel zit in de gevangenis.

Het mag dan anno 2021 als politiek incorrect gezien worden maar als nou eens een behoorlijk deel van de zwarte mannen hem niet onbeschermd in elk gat hangen wat ze tegenkomen en mentaal en financieel verantwoordelijkheid nemen voor de kinderen die ze verwekken en daarmee zich uit de ghetto werken maak je een kans om heel langzaam zwarte mensen meer bij onze samenleving te trekken. En dat zal dan nog een process van een paar generaties zijn.

Als we dan ook nog even stoppen met positieve discriminatie dan kunnen de jongeren van deze generatie stoppen met zich achtergesteld voelen en de kansen op een presenteerblaadje aangeleverd te krijgen. Zelfs als je bijna alles tegen hebt maar gezond bent en een enigszins werkend stel hersenen kan je jezelf uit de ellende werken. En niet alleen via criminaliteit.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 08:28

Tja goede uiteenzetting TomGTR.

Terugkomend op BLM. Een zwarte crimineel wordt nu op een voetstuk geplaatst, bijna een heilige, door een cocktail van tunnelvisie focussen op die doodslag door msm/social media/selectieve verontwaardiging/dominoeffect en kuddegedrag.
Plunderen, brandstichting en alles jatten wat er te jatten valt werkt bij mij averechts.
Dan nog de twee donkere lesbische oprichtsters( in het algemeen heeft een Afro bevolking het niet zo op LHBGT namelijk) die met marxistische uitingen al snel duizenden zoniet tienduizenden meelopers kregen mede door mijnheer Floyd.
Lekker hypocriet miljoenen opstrijken met je totalitaire communistische gedachtengang en in 'n dikke villa gaan wonen tussen 'rijke witten'.
Applaus!

En of het nou demonstrerende wappies zijn, voetbalsupporters/hooligans of BLM 'strijders' in de VS. Één pot nat(en twéé in die villa tussen de witten) . Alleen heb ik nooit zoveel vernielzucht en hebberigheid gezien bij wappies en voetbalhooligans.


:coffee:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BLM

Bericht door tomgtr » 12 mei 2021, 13:26

Iets kort door de bocht want bij nagenoeg elke demonstratie zit een percentage idioten die alleen uit zijn op rellen. Net als bij andere demonstraties lopen er echt wel mensen rond die er met de beste bedoelingen bij zijn. Alleen was het niet de bedoeling tijdens de corona pandemie om met zoveel mensen samen te komen. Dat gold voor de BLM demonstraties, voor de ajax huldiging en ook voor dingen als koningsdag. Dat FH haar politieke kleur volgde met het toestaan is een feit. Dat gold niet voor de Ajax tafrelen. Maar sommige dingen zijn erg lastig te stoppen en het alternatief en erop slaan zal zeker niet voor (van coronapunt gezien) voor veiligere situaties zorgen.

Hebben donkere mensen iets te klagen over achterstand? Ja. Is dat alleen hun eigen schuld, nee. Mogen ze daar iets van zeggen, zeker. Alleen was zowel het moment als de toedracht totaal belachelijk.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 13:38

tomgtr schreef: 12 mei 2021, 13:26 Iets kort door de bocht want bij nagenoeg elke demonstratie zit een percentage idioten die alleen uit zijn op rellen. Net als bij andere demonstraties lopen er echt wel mensen rond die er met de beste bedoelingen bij zijn. Alleen was het niet de bedoeling tijdens de corona pandemie om met zoveel mensen samen te komen. Dat gold voor de BLM demonstraties, voor de ajax huldiging en ook voor dingen als koningsdag. Dat FH haar politieke kleur volgde met het toestaan is een feit. Dat gold niet voor de Ajax tafrelen. Maar sommige dingen zijn erg lastig te stoppen en het alternatief en erop slaan zal zeker niet voor (van coronapunt gezien) voor veiligere situaties zorgen.

Hebben donkere mensen iets te klagen over achterstand? Ja. Is dat alleen hun eigen schuld, nee. Mogen ze daar iets van zeggen, zeker. Alleen was zowel het moment als de toedracht totaal belachelijk.
Ik vind het helemaal niet kort door de bocht, voor de rest wel met je eens.

Dikgedrukt: Coronawappies krijgen van de ME de volle laag en Ajaxsupporters en BLM 'strijders' worden met rust gelaten.

Dan mag men met nog zovéél argumenten komen. Daar geloof ik niet meer in. Of laten gáán, of alles neerknuppelen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BLM

Bericht door tomgtr » 12 mei 2021, 13:44

Wat is je voorkeur, optie 1 of 2?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 13:50

1

maar ze knuppelen coronawappies.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BLM

Bericht door Philipoo » 12 mei 2021, 13:53

Robin schreef: 12 mei 2021, 13:50 1

maar ze knuppelen coronawappies.
Zou dat ook zijn om te voorkomen dat de boodschap van coronawappies te veel gehoord wordt en daarmee te voorkomen dat er nog meer coronawappies komen?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 13:56

Philipoo schreef: 12 mei 2021, 13:53
Robin schreef: 12 mei 2021, 13:50 1

maar ze knuppelen coronawappies.
Zou dat ook zijn om te voorkomen dat de boodschap van coronawappies te veel gehoord wordt en daarmee te voorkomen dat er nog meer coronawappies komen?
Zou kunnen, maar corona maakt geen onderscheid tussen een BLM 'strijder' en een Wappie en 'n Ajax supporter. Dus.

Er zijn namelijk nogal er veel 'wappies' die zich stil houden. En jij moet je afvragen of dat niet een vorm van censuur is(jouw eerste zin)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Jaws, krentenbol, mark123, Rolf205, s2k, Semrush [Bot], SlowCo en 155 gasten