BLM

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7123
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 16 sep 2020, 23:12

Goed verhaal Ron :thumbup:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: BLM

Bericht door Shakes » 17 sep 2020, 06:24

Het hele voorval is vanuit de basis al niet ok. Prima op een andere manier op te lossen.
Gaat ook op voor veel van de stops door de politie onderweg. Het is vernederend en gewoon niet nodig. Volgens de wet zal het wel mogen maar dan ligt daar een probleem.
one of the three officers on the scene, Detective Brett Hankison, who has since been fired, shot 10 rounds blindly into the apartment."
lekker bezig amateur.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 09:48

Liever een nog levende 'amateur' dan een dooie 'pro' cop . Daar zijn er veel te veel van, maarja daar lees je weinig tot niets over.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 17 sep 2020, 11:58

Shakes schreef: 17 sep 2020, 06:24 Het hele voorval is vanuit de basis al niet ok. Prima op een andere manier op te lossen.
Gaat ook op voor veel van de stops door de politie onderweg. Het is vernederend en gewoon niet nodig. Volgens de wet zal het wel mogen maar dan ligt daar een probleem.
one of the three officers on the scene, Detective Brett Hankison, who has since been fired, shot 10 rounds blindly into the apartment."
lekker bezig amateur.
Hoe dan? Kringgesprek zeker? In de VS heerst een heel andere cultuur en de zwarte wijken met drugs- en bendegeweld is iets wat we hier niet kennen. Daar heb je rigoreuzere maatregelen voor nodig. Daar redt je het niet met 2 wijkagenten en een cameraploeg van SBS6.

En wat Ron zegt...niets racistisch aan. Dat je onderweg gestopt wordt, komt door het grotere aandeel van criminaliteit onder de zwarte bevolking. Dan kun je heel politiek correct staandehoudingen verrichten om een juiste kleurbalans te verkrijgen, of je kunt naar de criminaliteitsstatistieken kijken en daar naar handelen.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 12:01

Inderdaad Joost. Ik zei 't daarvoor al , niks racistisch aan.

Dat gold ook voor George Floyd achteraf, Jacob Blake en nu dit.
Floyd was crimineel, Blake is een crimineel en de vriend van Breonna is een crimineel.

Three Strikes Out.

MSM kotsmisselijk word ik ervan.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4465
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: BLM

Bericht door Eeuwe » 17 sep 2020, 12:02

^ wbt MSM +1

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 12:08

Afbeelding

Legend!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4465
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: BLM

Bericht door Eeuwe » 17 sep 2020, 12:11

Lol

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BLM

Bericht door Bram » 17 sep 2020, 12:31

Robin schreef: 17 sep 2020, 12:01 Inderdaad Joost. Ik zei 't daarvoor al , niks racistisch aan.

Dat gold ook voor George Floyd achteraf, Jacob Blake en nu dit.
Floyd was crimineel, Blake is een crimineel en de vriend van Breonna is een crimineel.

Three Strikes Out.

MSM kotsmisselijk word ik ervan.
Dat een Floyd blijkbaar crimineel was staat los van zijn aanhouding en hoe die op straat even doodgedrukt wordt. Want als dat dan maar een typisch gevalletje van jammer dan is vind ik het toch heel raar dat dit nooit één of ander stuk white trash overkomt. Ik hoor daar in ieder geval niets over.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BLM

Bericht door Peric » 17 sep 2020, 12:34

Floyd is overleden aan een hartaanval als gevolg van een overdosis Fentanyl.
Heb je het filmpje gezien van zijn arrestatie? De bodycam van 1 van de agenten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39528
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BLM

Bericht door Arthur » 17 sep 2020, 12:36

En dat je niks over ‘white trash’ hoort komt omdat die dat verder niet zo opblazen, ‘business as usual’ ;)

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 13:02

+1 Eric
+1 Arthur
Bram schreef: 17 sep 2020, 12:31
Robin schreef: 17 sep 2020, 12:01 Inderdaad Joost. Ik zei 't daarvoor al , niks racistisch aan.

Dat gold ook voor George Floyd achteraf, Jacob Blake en nu dit.
Floyd was crimineel, Blake is een crimineel en de vriend van Breonna is een crimineel.

Three Strikes Out.

MSM kotsmisselijk word ik ervan.
Dat een Floyd blijkbaar crimineel was staat los van zijn aanhouding en hoe die op straat even doodgedrukt wordt. Want als dat dan maar een typisch gevalletje van jammer dan is vind ik het toch heel raar dat dit nooit één of ander stuk white trash overkomt. Ik hoor daar in ieder geval niets over.
Omdat je alleen MSM leest?:)



Google Tony Timpa...

Afbeelding

Timpa heb ik maaaanden terug hier in dit draadje al naar voren gehaald..
Werd niet op gereageerd, hier ook niet.

Als ik 'n half uur google kan ik deze draad overspoelen met witte doden door 'police brutality'.

Maarja.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BLM

Bericht door Bram » 17 sep 2020, 13:05

Ben even weggeweest hier, dus heb Tony gemist ;)

Elise
Berichten: 7123
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 13:48

Ik begrijp al die ophef over dat 'politiegeweld' niet zo.
Je hebt gewoon te luisteren naar oom agent en zijn 'bevelen' op te volgen. Niet luisteren of je verzetten dienen ze in de kiem te smoren en mogen ze oplossen naar eigen goeddunken wat mij betreft. Vermanend toespreken, lange lat, peperspray, taser of pistool, het is mij om het even.
Nu wordt dat niet luisteren en zich verzetten door alcohol of drugs extra versterkt, maar dat is toch echt je eigen probleem. Als je niet tegen de alcohol en/of drugs kan moet je je niet in het openbaar vertonen, dat voorkomt een hoop problemen.

Wat mij betreft gewoon terug naar de bromsnor waar weer respect voor is, waarbij deze wel voorzien is van een bodycam, zodat (eventuele) misdragingen van zowel verdachten als politie vastgelegd zijn.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9079
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: BLM

Bericht door smiley » 17 sep 2020, 14:14

Ik snap ook niet dat in zo'n controversieel beroep als agent in de USA de agenten zelf niet schreeuwen om bodycams.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: BLM

Bericht door Shakes » 17 sep 2020, 17:08

Dit begint leuk te worden :mrgreen:

In nl zijn het achter bomen schuilende bijna NSB ers die laf achteraf een acceptgiro je kant op sturen en in de VS zijn het de helden van de dag? Misschien moeten we Ellie Lust sturen. Die lost alles ff op.

Dat er veel geweld heerst in bepaalde buurten is duidelijk. Genoeg white trash ook die knetterhigh niet meer aanspreekbaar zijn. De vraag is echter waarom zou je als agent elke auto, met gekleurde bestuurder aan moeten houden als hij/zij een keer geen richting aangeeft, 2 mijl te hard gaat of de bestuurder/ster er verdacht uitziet? Na de tiende keer ben je het goed zat en heb je een strafblad als je je verzet. Gek he dat mensen dan A een strafblad hebben, en crimineel zijn en B de politie schijtzat zijn. 2x 0.5 gram wiet, een plant, op zak maakt je een dealer als het in een zakje zit. Ga ajb weg.

Ter illustratie. Zie ook haar reactie bij 1:48.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVy9rzWKUBY

Wat mij betreft gewoon terug naar de bromsnor waar weer respect voor is, waarbij deze wel voorzien is van een bodycam, zodat (eventuele) misdragingen van zowel verdachten als politie vastgelegd zijn.
En je ziet aan de heer Floyd dat dat toch niet werkt. Mensen zien wat ze willen zien op de beelden.

Wat imo echt werkt is het grotendeels bannen van wapens, het geven van scholing en moderne wetgeving.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 17:20

Jaar of 10 terug kocht ik nietsvermoeden van een 17 jarige mooie jonge blonde dame een Quartz Le Must Cartier(ik betaalde €300 voor dat rotding, maar MdV vond 'm wel leuk) totaal bekrast van toen al 15j oud en 'n gouden collier gramsprijs. Naam genoteerd. Klaar.

Politie komt later bij mij. Ja die innocent young lady was de spil in 'n xtc bende en deze twee dingen had ze van d'r ma gejat.
Ik werk mee en geef die twee artikelen aan de politie mee. Want 'modelburger':)
Week later werd ik door politiebureau alhier gebeld en of ik even daar kon komen. Ik denk prima ktrijg ik m'n twee artikelen weer terug.
Zit daar 'n rechercheur die ik beetje persoonlijk ken.

Die zegt: Robin jij hebt 300 betaald. We hebben(met een foto van dat klokje) 3 verschillende niet nader te nioemen collega's benaderd die een 'taxatie' van die foto moesten doen. €400-€450 zeiden ze(van een foto!)

Dus: Kreeg ik een stel documenten met In Naam der Koningin en werd ik opeens verdacht als heler want 300 is geen 400-450.

Ik door 't lint daar op 't bureau. Rechercheur snapte mij wel. Ik getekend om afstand te doen van die artikelen=geen strafblad heling. Maar gedaan.
Ik zeg René(rechecheur) hoe krijg ik m'n 350 terug?
Ja zegt ie, we bellen de moeder van dat meisje(de eigenaresse)
In 'n 3way gesprek scheldt zij mij eerst verrot hoe ik 't kon maken 'gestolen goederen' in te kopen van zo'n 17 jarig meisje.
Rechercheur suste de boel.
Ik zeg, ok en nu mijn centen.
Die moeder: Ja ho es even , mijn dochter is oud en wijs genoeg laat die het maar terugbetalen

WTH!

Een week later twee agenten (waaronder de rechercheur in de winkel) met een excuus naar mij en jameer dat 't zo gelopen is, ze zullen 't in 't vervolg anders doen.

En ik was 350 armer.

Ben héél goed met politie hier en nog steeds en half jaar terug sprak ik nog met rechercheur en toen lachten we erom.

Maar white privilege bestaat niet. Ik werd genaaid door 'Justitie' en door (de ma van) die jongedame.

Kortom. Daar word je niet blij van.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1954
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: BLM

Bericht door 350 Z » 17 sep 2020, 17:34

Zelfde dus als Wilders word genaaid en Akwasi dus niet = rechtsongelijkheid.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 17:46

350 Z schreef: 17 sep 2020, 17:34 Zelfde dus als Wilders word genaaid en Akwasi dus niet = rechtsongelijkheid.
Het was inderdaad een beetje een analogie. :tooth:

Als die Memphis 10x per jaar in z'n Maybach convertible wordt aangehouden, dan wat lispelt als 'afgunstige diender' naar Oom Agent.

Of rij je liever op 'n Batavus dat je niet aan wordt gehouden?

Think about it.

Ik werd ergens 17 jaar terug Cancun-Schiphol ook uit de rij instappers in 't vliegveld daar gehaald, schoenen uit, fouilleren , beschamend tussen die mensen. Maarja wat doe je?

Gatwick paar jaar terug ook 'conversatie douane', want ik kreeg koffer niet gauw genoeg open. Zij pissed, dat ik in 't vervolg een betere koffer moest kopen. ging ik er nog op in ook. Mijn vrouw suste mij gelukkig. Dat douna wijf keek me boos aan. En ik stond te trillen om dat mens aan te vliegen:))))

Ik ben blank.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3542
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: BLM

Bericht door RS-Ron » 17 sep 2020, 18:57

Ach, ik kan uit ervaring vertellen dat ik het niet naar mijn zin heb gehad in Londen toen een explosieven snuffelaar op tilt sloeg toen er in mijn tas werd gekeken voor ik de Eurostar in wilde stappen.......... heb heel even erg goed op mijn houding en bewegingen gelet met erg grimmig kijkende mannen met machinepistolen om mij heen. Geen idee waarom ze mij eruit pikten, ik heb een erg vriendelijke uitstraling.....

Gr Ron

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: BLM

Bericht door Shakes » 17 sep 2020, 20:41

Gatwick paar jaar terug ook 'conversatie douane', want ik kreeg koffer niet gauw genoeg open. Zij pissed, dat ik in 't vervolg een betere koffer moest kopen. ging ik er nog op in ook. Mijn vrouw suste mij gelukkig. Dat douna wijf keek me boos aan. En ik stond te trillen om dat mens aan te vliegen:))))
Snap je nu dat mensen het zat zijn nadat ze voor de vijftiende keer in een jaar tijd aan de kant zijn gezet omdat ze een kleurtje hebben?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 17 sep 2020, 20:42

RS-Ron schreef: 17 sep 2020, 18:57 Ach, ik kan uit ervaring vertellen dat ik het niet naar mijn zin heb gehad in Londen toen een explosieven snuffelaar op tilt sloeg toen er in mijn tas werd gekeken voor ik de Eurostar in wilde stappen.......... heb heel even erg goed op mijn houding en bewegingen gelet met erg grimmig kijkende mannen met machinepistolen om mij heen. Geen idee waarom ze mij eruit pikten, ik heb een erg vriendelijke uitstraling.....

Gr Ron
Zo kan ik je het verhaal van een Amerikaanse collega vertellen die in de VS eruit gepikt werd, omdat het explosievenalarm af ging (als ze met die doekjes over je koffer halen). Blijkt dat ie de schuifhendel met WD40 had ingespoten, en dat gaf blijkbaar een melding. De beste man zou nog geen vlieg dood slaan. :lol:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 17 sep 2020, 20:54

Shakes schreef: 17 sep 2020, 20:41
Gatwick paar jaar terug ook 'conversatie douane', want ik kreeg koffer niet gauw genoeg open. Zij pissed, dat ik in 't vervolg een betere koffer moest kopen. ging ik er nog op in ook. Mijn vrouw suste mij gelukkig. Dat douna wijf keek me boos aan. En ik stond te trillen om dat mens aan te vliegen:))))
Snap je nu dat mensen het zat zijn nadat ze voor de vijftiende keer in een jaar tijd aan de kant zijn gezet omdat ze een kleurtje hebben?
Mijn ervaring is dat je ALTIJD aan de kant wordt gezet als je iets fout doet, of dat nu jaywalking, geen richting aangeven, verkeerde straat inrijden, twijfelen bij van baan verwisselen, etc. is. Ook als je blank bent, en ik ken genoeg voorbeelden uit mijn omgeving. In de VS moet je gewoon oppassen wat je doet. Wat mij irriteert is dat de BLM voorbeeldfiguren die aangehaald worden STUK VOOR STUK gelinkt zijn aan crimineel gedrag, bij de een wat zwaarder dan de ander. Maar er is er geen EEN die 100% zuiver op de graat uit het niets wordt mishandeld of (onbedoeld) omgelegd.

BLM ziet wat ze willen zien. Dat is het echte probleem. Ja, het probleem is wapengeweld. Ja, het probleem is drugsgeweld. Ja, het probleem is armoede onder zwarte bevolking. Dat je als gevolg vaker preventief wordt aangehouden als je een kleurtje hebt is dan niet racisme, maar het is een gevolg van die eerdere problemen die ik opnoemde. Ik zei het al eerder, de politie volgt lauter de statistieken, en aangezien er gewoon onevenredig veel misdaad onder de zwarte bevolking heerst, worden er ook relatief meer donkere mensen staande gehouden.

@Robin, dat snap ik dan weer niet. Die mensen doen ook gewoon hun werk. Maar ja, autoriteit zijn we niet gewend in NL.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BLM

Bericht door JP » 17 sep 2020, 21:06

///Joost schreef: 17 sep 2020, 20:42 (...)Blijkt dat ie de schuifhendel met WD40 had ingespoten
Dat zal Romo niet gauw gebeuren

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: BLM

Bericht door Camiel » 17 sep 2020, 21:57

Robin schreef: 17 sep 2020, 17:20 Maar white privilege bestaat niet. Ik werd genaaid door 'Justitie' en door (de ma van) die jongedame.

Kortom. Daar word je niet blij van.
De white privilige in dit scenario is dat jij er vanaf kwam zonder arrestatie toen je werd beschuldigd van het hebben van gestolen goederen. De white privilige is ook dat zij er als 17-jarige tussenuit kwam zonder als volwassene gevangen gezet of aangeklaagd te worden. Of dat haar moeder geen gevolgen kende voor deze actie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten