Andere hobby's van DF'ers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 24 mar 2020, 07:30

Skitterende verhalen.

Doom 2016 bevalt weer prima, ben nu bezig me door Level 3 Foundry te worstelen.

Anyway (Netflixd etc) films en series : gisteravond The Infinite Trench (La Trinchera Infinita) gekeken.
Over een Republikein in het Spanje van 1939 tijdens hun Burgeroorlog. Als tegenstander van fascist Franco moest ie zich in z'n eigen huis achter 'n dubbele muur opsluiten om niet door Franco's aanhangers ontdekt te worden.

Voor meer dan 30(!) jaar.

Honderden Republikeinen hebben zo geleefd als topos(mollen) in Spanje in die tijd....

Leert je weer relativeren met onze halve lockdown.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Gijzert » 24 mar 2020, 07:58

Haha. UT... Man wat hebben we dat gespeeld 20 jaar geleden. Met die facemod's. Je eigen hoofd erop vrotten.
Zoom instagib. Megakill!!!!!! Ultrakill!!!!!!

Die woonkamer levels waren fantastisch.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Ferdi » 24 mar 2020, 08:24

Heel veel tijd voor hobby is er niet, druk dat rondom het huis en met werk.
Al zien we ook weer een aantal dingen rond het huis als hobby.

Maar de echte dingen zijn toch wel flink op stap met de hond, dus een wandeling van minimaal een kilometer of 5, liefst nog langer en sleutelen.
Lang geleden een PlayStation gehad en op de laptop die jaren geleden een zware jongen was wel wat zitten gamen, maar dat is vergane glorie.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bram » 24 mar 2020, 08:57

Bert ///M3 schreef: 24 mar 2020, 05:53 Zelfde hier :lol:

CTF-Face was legendarish.

Voor UT had je de mod Strikeforce, dat heb ik ook jaren gespeeld.


Ik deed altijd PC gamen. In de tijd van UT was ik een van de eersten in NL met een GeForce 256 DDR kaart in zijn PC. De rest die nog op hun Pentium 2's en TNT kaarten aan het spelen waren waren natuurlijk geen partij. Dat PC gamen werd me op een gegeven moment te gortig, elke 6-12 maanden de nieuwste hardware in je PC. Deed ook overclocking enz. Een keer een AMD Radeon 8500 gefrituurd met een volt mod. En een Pentium 4 moederbord gesloopt door er waterkoeling op te zetten, maar 1 van de slangen ging lekken LOL.

Ben toen een tijdje gestopt met gamen, jaar of 8. Toen eens gewoon een playstation gekocht. Mijn maatje in Thailand die in een hotel werkte vond dat een goed plan want dan konden we wat GTA multiplayer doen etc. Vond ik wel een goed idee, met een playstation hoefde je enkel de PS4 te kopen en wat games, ging niet zo gek als bij de PC's. Of dat dacht ik. Ik begon namelijk ook Call of Duty te spelen. En had al snel in de gaten dat je inputs vertraagd worden op een TV als het een beetje een oude is. En een headset geeft toch wel veel meer situational awareness. En vooral bij de advanced movement games had je veel voordeel met een controller met extra buttons. Inmiddels heb ik:

PS4 Pro + Samsung 1TB EVO SSD, Acer ED273 curved screen, Steelseries Arctis Pro + gamedac headset
PS4 Pro + Samsing 1TB QVO SSD, Asus VG278QR screen, PS4 platinum headset
PS4 Slim 1TB
2x Scuf Impact controllers
5x Sony DS4 controllers gemodificeerd met paddles en sommige digital triggers, verschillende sticks etc (allemaal zelf gebouwd)

Maw dat kan net zo gek als PC gamen :lol:
Ook jarenlang gedaan. Overclocken, (urenlang Tweakers lezen om niet de boel te bakken) vrij kostbare grafische kaarten kopen, via TeamSpeak elkaar waarschuwen tijdens een clanwar als er een vijand achter een muurtje zat (ik speelde Battlefield 2), echt geniale tijd. Of heel je hebben en houwen meesjouwen naar één of andere wazige keet om daar een weekend lang een LAN party te houden :lol: UT ook gespeeld uiteraard, en Doom.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Knot » 24 mar 2020, 11:00

Ik ben gewoon nog 40u op kantoor + reistijd + 2 kids thuis, dus als ik na een rustig diner met biertje/wijntje de kids op bed heb is het beetje bijkletsen, laatste nieuws, dingetjes in huis en uurtje youtube of netflix, in meest gunstige geval een complete film en dan einde verhaal.

Enkel op kantoor natuurlijk rustig dus dingetjes als Rosetta@home aan het opzetten om een beetje te knutselen en mee te rekenen met covid-19

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Booooh » 24 mar 2020, 20:24

Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...

JdvPolo
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
Auto: BMW M2

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JdvPolo » 24 mar 2020, 21:18

Youtube, autofilmpjes, speel op de ps4 een aantal games en poets de auto hopend op regen..... het is een saaie tijd, werk ligt stil en bijles (wat ik veel geef) is door het niet doorgaan van de centrale eindexamens ook minder druk. Zit in het laatste jaar van mijn master Management Accounting and Control aan de RuG, dus maar de kop bij de scriptie en hopen dat ik die dit jaar nog kan verdedigen.....

Gebruikersavatar
bandenman
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mar 2019, 23:52
Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
Locatie: EDE
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door bandenman » 24 mar 2020, 23:19

Hier een aantal auto gerelateerde hobby's zoals het ombouwen en aanpassen van auto's alsmede het driften met een bmw e36, iets wat helaas vanwege de corona-crisis even op een laag pitje staat.
Maar waardoor er wel eindelijk tijd is voor een motor-swap en wat cosmetische aanpassingen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door allen » 25 mar 2020, 00:03

Booooh schreef: 24 mar 2020, 20:24 Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...
:lol:

Ik weet nog wel dat ik mezelf helemaal lam speelde met de eerste versie van Unreal. Jaren niet gespeeld, had m'n broertje ineens zo'n nieuwe versie gekocht. Helemaal fantastisch dacht ik. Bleef steeds max 10 seconden leven, het gemiddelde zal 4 seconden zijn geweest. Met je cursortoetsen, een spatiebalk en wat andere letters op het toetsenbord telde je uiteraard niet meer mee. :tooth:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Downforce Hans » 25 mar 2020, 08:47

allen schreef: 25 mar 2020, 00:03
Booooh schreef: 24 mar 2020, 20:24 Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...
:lol:

Ik weet nog wel dat ik mezelf helemaal lam speelde met de eerste versie van Unreal. Jaren niet gespeeld, had m'n broertje ineens zo'n nieuwe versie gekocht. Helemaal fantastisch dacht ik. Bleef steeds max 10 seconden leven, het gemiddelde zal 4 seconden zijn geweest. Met je cursortoetsen, een spatiebalk en wat andere letters op het toetsenbord telde je uiteraard niet meer mee. :tooth:
Heb jij wel tijd over na dat gesleutel om nog een spelletje te spelen.......kan me het niet voorstellen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bert ///M3 » 25 mar 2020, 09:03

Booooh schreef: 24 mar 2020, 20:24 Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...
Hehe ja.

In die tijd had je al mazzel als je 30ms ping had.

Multiplayer tijdperk is wel veranderd.

Sowieso met fiber verbindingen kan je door het hele land al bijna 4ms ping hebben. Ik heb in call of duty als ik in Nederland ben zo'n 7ms ping en dat is op die brakke Ziggo kabel.

De meeste games hebben ook active latency balancing. Dat begon eerst met hosts in multiplayer games. Bijvoorbeeld als je call of duty speelde en je was host, de gemiddelde ping in de lobby was 50ms dan gaven ze jou ook een 50ms penalty. Dus eigenlijk wou je geen host zijn, maar je wilde net naast de host wonen. Tegenwoordig met dedicated servers geven ze gewoon iedereen een penalty als er te veel spelers met hoge ping in de lobby zitten.

De meeste games hebben ook geen server browser meer maar een matchmaking algorithm. Dus dan kiest de game voor jou je tegenstanders en ook de server waarop je speelt. Dan kan het dus ook zomaar zijn dat je ineens op een server in London of Parijs speelt. En ze hebben allemaal Skill Based Match Making. (SBMM) Als je het iets te goed doet dan stijgt jou skill waarde achter de schermen en dan krijg je ineens veel betere tegenstanders. Ze proberen het voor iedereen leuk te houden zodat ze zo veel mogelijk zooi kunnen verkopen in hun online store.

Plus invloed van Youtube. In het UT tijdperk moest je alles nog zelf uitvinden. Tegenwoordig als er 1 of ander wapen lekker overpowered is of er is een nieuwe glitch / bug, dan staat het binnen 5 minuten op YouTube en gebruikt iedereen het.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 25 mar 2020, 09:18

Headset/sound aan:-)
Klassieker.


Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door RJL86 » 25 mar 2020, 09:20

Lekker man UT99. Allemaal custom maps downloaden, mods en lekker instagibben. Speel het af en toe nog wel eens, blijft leuk.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Gijzert » 25 mar 2020, 14:24

allen schreef: 25 mar 2020, 00:03
Booooh schreef: 24 mar 2020, 20:24 Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...
:lol:

Ik weet nog wel dat ik mezelf helemaal lam speelde met de eerste versie van Unreal. Jaren niet gespeeld, had m'n broertje ineens zo'n nieuwe versie gekocht. Helemaal fantastisch dacht ik. Bleef steeds max 10 seconden leven, het gemiddelde zal 4 seconden zijn geweest. Met je cursortoetsen, een spatiebalk en wat andere letters op het toetsenbord telde je uiteraard niet meer mee. :tooth:
WASD was de toetsencombinatie.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Gijzert » 25 mar 2020, 14:26

We speelden ook veel call of duty.
Ich brauche pantserfaust unterstutsung!!

Veel LAN weekenden gehad in de oude varkensschuur van vrienden. Goedkope golden power blikjes erbij en gaan.

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Jan Terwolde » 25 mar 2020, 15:14

Counterstrike dan?

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JdBn » 25 mar 2020, 15:27

Of iets nieuwer, Team Fortress 2. Gaat al mee sinds 2007 en had het laatst eens gedownload want is toch gratis. Was nog best druk op die servers :lol:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Booooh » 25 mar 2020, 15:44

Gijzert schreef: 25 mar 2020, 14:24
allen schreef: 25 mar 2020, 00:03
Booooh schreef: 24 mar 2020, 20:24 Volgens mij heb ik nog wel een PC op zolder staan waar 2 servers UT2004 op draaien, denk dat als ik die aanzet dat ze gewoon weer online gaan ;) , had ik overigens wel een klein voordeeltje aan als ik lokaal meespeelde, ping van 4 ofzo, LUDRICOUS KILL en veel UNSTOPPABLE's ...
:lol:

Ik weet nog wel dat ik mezelf helemaal lam speelde met de eerste versie van Unreal. Jaren niet gespeeld, had m'n broertje ineens zo'n nieuwe versie gekocht. Helemaal fantastisch dacht ik. Bleef steeds max 10 seconden leven, het gemiddelde zal 4 seconden zijn geweest. Met je cursortoetsen, een spatiebalk en wat andere letters op het toetsenbord telde je uiteraard niet meer mee. :tooth:
WASD was de toetsencombinatie.
Yep, die letters verdwenen op mijn toetsenborden dan ook constant, ook de spatiebalk (jumpen/wall dodge/...) vertoonde altijd snel slijtage sporen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bert ///M3 » 25 mar 2020, 15:58

Ligt aan de game. Ik had in Quake 2 altijd <> voor strafing, rechter muis voor vooruit. Achteruit lopen deden we niet aan LOL.

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door RJL86 » 26 mar 2020, 09:03

Jan Terwolde schreef: 25 mar 2020, 15:14 Counterstrike dan?
Zeker. Speelde van 1.3 t/m 1.6

In het begin gewoon de standaard maps, daarna eigenlijk alleen maar op 'fun' servers gespeeld, met bunnyhop, ski maps etc.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Martijn M » 26 mar 2020, 10:55

AOEII 2013/Definitive en lekker multiplayer met vrienden die ouwe meuk spelen :mrgreen:
Lekker dorpje bouwen en elkaar af maken.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door TLRS » 26 mar 2020, 12:38

Zijn er nog die crt schermen missen? De weergave van een iiyama crt op 120fps en hz is iets dat ik graag nog eens zou willen ervaren.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Peric » 26 mar 2020, 20:23

Dit topic kan wel verplaatst worden naar de Games-sectie..

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Roy RS » 26 mar 2020, 21:14

Afbeelding


Ik koop veel zeer zeldzame sneakers, lijkt zo gebeurd maar duurt even voordat je een bijzondere collectie bij elkaar hebt. Zitten paren tussen met een waarde van 1000+ euro inmiddels.

Idee was handel...inkoop deel gaat aardig, maar verkoop moet ik nog eens aan beginnen.

Verder heb ik nog 4 gerestaureerde brommers, waren er ooit elf, maar geen plek meer voor, ook geen tijd trouwens.
De zwarte Camino is opgebouwd uit originele nieuwe Honda delen, elk schroefje en zelfs revetje komt uit een honda zakje, hij is nu helemaal splinternieuw met alleen de framebuis hergebruikt van een donor en herspoten. Dus ook de wielen, blok etc nieuw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Niels » 26 mar 2020, 22:39

:clap: :beer: super!

Ik ben van de Jordan’s en Crosstrainers, minder van de Air Max. Camino’s zijn ook erg gaaf! Vond ik toch wel de gavere brommer vroegah. Hier reed een clubje in de rondte met 70cc’s, in pastel kleur met witte sterwielen en natuurlijk een Proma uitlaat :headbang: Ik had zelf een Ciao trouwens en later een Puch Rider macho met waterkoeling :hangloose:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, ErikS, jerico_NL, Kasteel, mark123, RS-Ron, Sabberjoch, vester86 en 143 gasten