Andere hobby's van DF'ers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door ///Joost » 02 apr 2020, 21:00

Robin, ‘t is hier geen Flodder...

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Opa » 03 apr 2020, 00:12

romo schreef: 02 apr 2020, 14:56 Supergaaf!!!


Ijsvogel waanzinnig.
Bram schreef: 02 apr 2020, 15:57Prachtig opa!
Thnx! :D

JP schreef: 02 apr 2020, 15:19 Een echte vogelaar, die Opa !
Nou.....niet echt, een echte vogelaar gaat voor de bijzondere vogeltjes en wil daar wel een foto van hebben, maar dan is het voldoende als de vogel er maar een beetje herkenbaar op staat, zodat ie kan laten zien dat ie dat soort gezien heeft.
Mij boeit dat wat minder en gaat het meer om de foto dan om het soort, hoewel ik wel een voorkeur heb voor roofvogels. :wink:

Robin schreef: 02 apr 2020, 19:14 Mooi! Fuut jonkie op de rug van pa(ma?) zie ze hier ook in een meertje verderop vaak.
Geen flauw idee of het pa of ma is, ik denk ma en dat pa op jacht is. :lol:

Robin schreef: 02 apr 2020, 19:14Strakke pics Ron. Polaroid?:)
Nee Johnny, only Sony. :tooth:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Richardt. » 03 apr 2020, 08:11

Fraai Opa :thumbup:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Opa » 03 apr 2020, 14:05

Thnx.....van de week met m'n vernieuwde fotogear naar een meertje hier vlak in de buurt geweest en ook wat gewone watervogels vastgelegd.

De Jezus-vogel, die loopt ook net zo makkelijk over het water:

Afbeelding


Kuifeendje in aantocht:

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JdBn » 03 apr 2020, 14:12

Roy RS schreef: 26 mar 2020, 21:14 Verder heb ik nog 4 gerestaureerde brommers, waren er ooit elf, maar geen plek meer voor, ook geen tijd trouwens.
De zwarte Camino is opgebouwd uit originele nieuwe Honda delen, elk schroefje en zelfs revetje komt uit een honda zakje, hij is nu helemaal splinternieuw met alleen de framebuis hergebruikt van een donor en herspoten. Dus ook de wielen, blok etc nieuw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ha, een Wallaroo, die heb ik ook nog gehad vroeger. 70cc, sportuitlaatje.. Lang plezier van gehad :)

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 03 apr 2020, 18:49

https://man-man.nl/mooie-nederlandse-vrouwen-boven-40/

Er zit fysiek geen enkele echt onaantrekkelijke tussen imo.

Ik vind die Carice van Houten wel sjiek en Katja wel smakelijk en Chantal gewoon mooi en La Meis mooie body en die Fatima mwoah ik ken ze minder :)

Keuzes.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 07 apr 2020, 08:10

Dus ik vermaak me wat (meer) met simracing en de Early Access van Automobilista 2 is z'n 27 euro zeker meer dan waard. Zitten wel wat bugs in zoals dat gaat bij een EA, maar gedownload en hij vond meteen m'n stuur, weinig gezoek en gedoe in UI en menu, allemaal fris en duidelijk en logisch. Ik kon na 30 sec na 't downloaden al wegrijden. Dat was bij voorloper Automobilista wel even anders:Stuur zoeken/calibreren.

Maar nu het punt dat AMS2 dezelfde Madness engine heeft als Project Cars 2...
Dus die mechanische feel/FFB van AMS is er nu niet, maar na wat getweak van de controls ben ik er tevreden mee, voor nu. Het is een EA en straks kan men custom made wheel FFB settings toevoegen. Nu is er toch nog een beetje dat rubberband gevoel naar de middenstand.

Aardig leuk grafisch natuurlijk, screenshots maken nog in de kinderschoenen van de sim. Maar de 620R icm aardig agressieve AI op bijvoorbeeld Donington is wel kicke.
Afbeelding

Ook de Ultima 720GTR wat een rotzak van een auto is voelde meteen te tam aan. Blijkt na zoeken in menu dat elke auto(al heb je alle nannies OFF) 10% traction control heeft. Dus die moet je op nul zetten. Wat een auto is dat: Seat of the pants enorme zijdelingse grip, maar zoveel kracht en weinig tractie.
In mijn ogen denk ik de nu moeilijkste auto in any sim voor mij, naast Gary Paterson's scratch built Auto Union 1937 Typ C in Assetto Corsa.
Afbeelding

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 10 apr 2020, 07:38

Zandvoort 2020 is sinds 'n dikke week speelbaar in Assetto Corsa. Ziet er goed uit.
https://www.racedepartment.com/threads/ ... st-3148198

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door TurboPatrick » 30 sep 2020, 15:53

Ik ben weer aan t djen geslagen in de slaapkamer. Heb 2 weken terug een Pioneer DDJ SB3 gekocht die heeft veel meer mogelijkheden dan mijn oude Numark Partymixer. Dus ja na werk besteed ik best wel veel tijd aan met mixen.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2233
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door jos_br » 18 okt 2020, 16:31

Mijn "andere" hobby opgeruimd naar de winterberging, de meesten varen nog even door, ik dus niet. Volgend jaar maar weer!.
Katamaran.jpg
Katamaran.jpg (205.72 KiB) 5770 keer bekeken
Jos.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 01 dec 2020, 08:57

Nou...gisteren iRacing weer opgepakt. Veel veranderd vooral de UI(User Interface)
Je kunt die black boxes in beeld( tyre info/ snelheid /gears etc etc etc , die icoontjes) ook overal heen en weer schuiven door 't beeld. Prima.

Paar vragen :D

Vergroten en verkleinen kan ook van die icoontjes hierboven(black boxes noemt iRacing ze), maar met het indrukken van Control Page Up vergroot een icoontje bij mij niet.
Hoe moet dat en in car of in game UI?

Dan nog mijn rear view mirror in de auto in het interieur de ECHTE dus: gewoon zwart/ geen image.

In Graphics/Advanced staat alles wat met mirrors (virtual en 'echt') aangevinkt. Ook F9 maar nog steeds zwart beeld in echte binnenspiegel. ?

Iemand info?

Fiesta RX is wel toppie. Rest ben ik qua grip/slip /Tyremodel nog niet helemaal van overtuigd.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door duifjes.com. » 01 dec 2020, 12:19

Eten
Gamen
Kickboxen
Nog meer eten
Schijten hou ik ook wel van trouwens

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door ADV » 01 dec 2020, 13:04

Robin schreef: 01 dec 2020, 08:57 Nou...gisteren iRacing weer opgepakt. Veel veranderd vooral de UI(User Interface)
Je kunt die black boxes in beeld( tyre info/ snelheid /gears etc etc etc , die icoontjes) ook overal heen en weer schuiven door 't beeld. Prima.

Paar vragen :D

Vergroten en verkleinen kan ook van die icoontjes hierboven(black boxes noemt iRacing ze), maar met het indrukken van Control Page Up vergroot een icoontje bij mij niet.
Hoe moet dat en in car of in game UI?

Dan nog mijn rear view mirror in de auto in het interieur de ECHTE dus: gewoon zwart/ geen image.

In Graphics/Advanced staat alles wat met mirrors (virtual en 'echt') aangevinkt. Ook F9 maar nog steeds zwart beeld in echte binnenspiegel. ?

Iemand info?

Fiesta RX is wel toppie. Rest ben ik qua grip/slip /Tyremodel nog niet helemaal van overtuigd.
Je kan UI scaling in opties aanzetten op 125% geloof ik. zie je wat meer.
Je moet je mirrors idd aan zetten en dan moet je aantal op 3 zetten, 2 zet je alleen de buitenspiegels mee aan. Vreet wel veel vermogen van je computer, daarom rijdt vrijwel iedereen met virtuele mirrors, tenzij je VR rijdt.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bram » 01 dec 2020, 13:30

duifjes.com. schreef: 01 dec 2020, 12:19 Eten
Gamen
Kickboxen
Nog meer eten
Schijten hou ik ook wel van trouwens
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Henk Jan » 01 dec 2020, 13:46

Na jaren van blessures door met name boksen en fitness en daardoor een shitty lifestyle, sinds een aantal jaar samen met het vrouwtje en inmiddels 2 van mijn 3 zoons, mijn oude en eigenlijk grootste passie weer opgepakt ; fitness (bodybuilding klinkt meteen weer zo fout).

Ben nu wat jaartjes ouder en verstandiger geworden en train veel meer met verstand, want het is een 'gevaarlijke' sport (en als natty misschien zelfs nog net ietsje meer) waar tal van blessures op de loer liggen. Ben me daarom veel meer gaan verdiepen in voeding, schema’s, periodiseren, herstel, supplementen, etc en help hier ook wat mensen in mijn omgeving mee.

Train een keer of 5/6 per week bij of de gym ‘om de hoek’, of de wat meer ‘hardcore’ gym met professionele atleten. Probeer mezelf toch nog altijd continue te verbeteren door middel van bijkletsen met experts en het lezen van literatuur en zodoende mezelf en het vrouwtje + kids te coachen en zelf ieder seizoen toch wat droge massa erbij te liften.

Vooral de combinatie van het samen met vrouw+kids trainen vind ik waardevol, omdat je toch een passie en lifestyle deelt en zeker ook omdat het op deze manier qua voeding e.d. makkelijker vol te houden is vanwege wederzijds begrip.

Ik heb tegenwoordig veel meer balans erin gevonden en geniet ook zeker nog van hapjes+drankjes.
Mijn doel is dan ook niet om op een podium te staan of een massamonster te zijn, maar wel om in shape te blijven op een net gewicht en relatief laag vetpercentage.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 01 dec 2020, 14:15

Edit goed bezig Henk Jan.

MdV en kids zijn enorme sporters. Ik niet echt....maar ivm lang leve de lol lifestyle ga ik zo nu en dan nog...

Ik vind er eigenlijk niks aan. Hardlopen. Maarja.
ArjandeV schreef: 01 dec 2020, 13:04
Robin schreef: 01 dec 2020, 08:57 Nou...gisteren iRacing weer opgepakt. Veel veranderd vooral de UI(User Interface)
Je kunt die black boxes in beeld( tyre info/ snelheid /gears etc etc etc , die icoontjes) ook overal heen en weer schuiven door 't beeld. Prima.

Paar vragen :D

Vergroten en verkleinen kan ook van die icoontjes hierboven(black boxes noemt iRacing ze), maar met het indrukken van Control Page Up vergroot een icoontje bij mij niet.
Hoe moet dat en in car of in game UI?

Dan nog mijn rear view mirror in de auto in het interieur de ECHTE dus: gewoon zwart/ geen image.

In Graphics/Advanced staat alles wat met mirrors (virtual en 'echt') aangevinkt. Ook F9 maar nog steeds zwart beeld in echte binnenspiegel. ?

Iemand info?

Fiesta RX is wel toppie. Rest ben ik qua grip/slip /Tyremodel nog niet helemaal van overtuigd.
Je kan UI scaling in opties aanzetten op 125% geloof ik. zie je wat meer.
Je moet je mirrors idd aan zetten en dan moet je aantal op 3 zetten, 2 zet je alleen de buitenspiegels mee aan. Vreet wel veel vermogen van je computer, daarom rijdt vrijwel iedereen met virtuele mirrors, tenzij je VR rijdt.
Dank Arjan, ja dat mirrorverhaal kwam ik vanochtend nog achter.... :bag:

UI scaling zal ik kijken.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Henk Jan » 01 dec 2020, 14:35

Ieder zn hobby, dat maakt het wel zo leuk en divers.
Zo heb ik weer weinig met gaming, op de slaapkamer een nog nieuw en ongebruikte PS4 staan :tooth:
Vroeger wel redelijk gedaan en dan met name Fifa en Colin Mcrae rally.
Als ik nu met 1 van mijn boys een game speel druip ik na 5 minuten vloekend en gefrustreerd af. :lol:

Gelukkig heeft niet iedereen fitness als hobby, want erger me nu al vaak kapot aan de drukte.
Merk wel dat het vele malen populairder is dan vroeger. Uiteraard ingegeven door al die zgn Instafilter fitboys en gymsletjes.
Robin schreef: 01 dec 2020, 14:15 Edit goed bezig Henk Jan.

MdV en kids zijn enorme sporters. Ik niet echt....maar ivm lang leve de lol lifestyle ga ik zo nu en dan nog...

Ik vind er eigenlijk niks aan. Hardlopen. Maarja.
Hardlopen (of cardio in het algemeen) heb ik dan totaal weer niks mee en zie ik als (soms) noodzakelijk kwaad. :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Peric » 01 dec 2020, 14:57

Check dit dan even Henk-Jan. Veel info te vinden. En waarom zijn natty's vatbaarder voor blessures? Eerder juist de jongens die gebruiken. Spieren groeien namelijk sneller dan pezen. En als je dan sterker wordt ontstaat er onbalans.

https://forum.bodybuilding.nl/

Hier heb ik veel aan gehad..
https://forum.bodybuilding.nl/fora/wetenschap.93/

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Henk Jan » 01 dec 2020, 15:16

Thx, maar ken het forum aardig Peric.

Vatbaarder voor blessures is misschien ook niet helemaal juist verwoord, maar meer door het wat hogere volume wat ik als natty wekelijks draai (dus minder rustdagen voordat een bepaalde spiergroep weer aangesproken wordt) merk ik dat soms het herstel wat in de weg zit. Gevolg toch vaak pijntjes in de slijmbeurzen en gewrichten.

Gebruikers herstellen over het algemeen toch wat sneller heb ik het idee.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door MarkS » 01 dec 2020, 15:35

Gaat misschien wat ver voor een hobby inventarisatie topic maar wat voor split/schema gebruiken jullie en hoe vaak trainen jullie een spiergroep? Overigens merk ik dat behalve het “natuurlijk” sporten ook de leeftijd wel een rol speelt en het gevaar van overbelasting (ook zenuwstelsel) opspeelt bij weken achtereen trainen. Daarom probeer ik nu ook wat beter te structuren en periodiseren met af en toe een rust/deload week.

Ik wissel periodes PPL split (3 dagen trainen 1 dag rust, 5-6 dagen trainen per week) af met periode full body (1 dag trainen 1 dag rust, 3-4 trainingsdagen per week). En dan meestal na 6-8 weken een week deload.

Veder weinig aanvullende hobby’s naast het petrolhead/automotive wereldje ... verzamel (en drink met mate) wijn. ;-)

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Henk Jan » 01 dec 2020, 16:01

In de jonge jaren een ouderwetse split (borst/tri, rug/bi, legs/schouders, etc), maar ik heb het idee dat dit redelijk achterhaald is en misschien meer voor gebruikers is weg gelegd (spieren finaal slopen en dan wat langer de tijd om te herstellen).

Ik trainde de afgelopen jaren overwegend PPL/PPL (dus 6 dgn / 1 dag rust), of PPL UB/LB aLs ik 6dgn niet redde, maar merkte dat de progressie stagneerde en de intensiteit me iets teveel werd.

Na de zomer de bulk in en nu train ik UB/LB/UB- rust, LB/UB/LB-rust. Op deze manier spreek ik iedere spiergroep bijna 3x per week aan, maar kan het dagelijkse volume iets naar beneden en daardoor hoop ik wat sneller te herstellen. Overigens wel met wat meer volume op de grotere spiergroepen (rug, benen).

Ook qua tijd op deze manier iets sneller klaar en dat is ook wel handig met die tijdsblokken momenteel.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door MarkS » 01 dec 2020, 16:07

Top. Ik merk ook wel dat de verleiding soms wat groot is om te veel (volume, spiergroep, oefeningen) te willen doen. Ik pak nu iets meer rust dan 1 dag per week en dat bevalt goed, maak ook nog goed progressie. mits ik de trainingen wat structureer en bijhoudt. Het idee is vaak dat je met training de meeste invloed hebt en effect/resultaat behaalt terwijl rust (en slaap) en eten/dieet minstens net zo belangrijk zijn of belangrijker zijn. Ik wil ook echt in max 1-1,5uur klaar zijn met een workout.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Henk Jan » 01 dec 2020, 16:18

Ik denk dat je ook een beetje moet aanvoelen wat voor jou het beste werkt.
Een perfect of ideaal bestaat imo ook niet en ieder schema zal pieken en dalen bevatten.
En true ; ieder schema is gedoemd te mislukken als de rest (voeding, rust, slaap) niet op orde zijn.

Je kent alle cliché's toch ; 'trust the proces', 'het is een marathon geen sprint', blabla. :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Peric » 01 dec 2020, 16:26

Is ook zat Mark. Je moet inderdaad oppassen voor overbelasting.
Ik zat eerst ook altijd op 3-dagen-split. En dan meerdere oefeningen voor een spiergroep, en dan 2 groepen per keer.
Ben sinds kort met full-body begonnen en moet zeggen dat het me prima bevalt. Nu moet ik ook zeggen dat de tijd me ook wel parten speelt. Dan is full-body toch wel beter. Want dan heb je in ieder geval een hogere frequentie met je groepen.

Wat een erg goed kanaal is voor natty's. Ook veel aan gehad. Jeff Nippard, heeft ook veel science-based info.
https://www.youtube.com/user/icecream4PRs

Gebruiken jullie supplementen? Ik heb veel aan L-Citrulline.
https://www.powersupplements.nl/l-citrulline-180-caps

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door MarkS » 01 dec 2020, 16:30

Er zijn idd een aantal goede informatieve YouTube kanalen die ik volg. Jeff is er een van. Ik vind het ook gewoon een leuk vakgebied om kennis en ervaring in op te doen. En aangezien uren trainen per dag toch geen zin heeft dan maar wat tijd besteden aan video’s kijken en wat dingen online opzoeken en lezen.

Ik gebruik nog maar twee supplementen, whey isolate (ieder dag een shake met wat banaan/glucose / na de training) en creatine monohydraat in bepaalde periodes dus niet continu. Pre workout trekt mn maag/darmen slecht, ook vanwege bepaalde ingrediënten waaronder beta alanine. Ik heb sowieso wat gevoelige maag/darmen van jongs af aan dus ben ook wat extra voorzichtig.

Volg ook een paar van die profs online en over een aantal weken is de olympia. Wel leuk om die jongens te volgen qua voorbereiding. Hele andere categorie hoor, totaal geen vergelijk. Maar toch wel respect hoe die met hun sport omgaan ondanks of met de risico’s. Wesley Vissers doet mee in de classic physique waar Chris Bumstead vorig jaar de titel won.
Laatst gewijzigd door MarkS op 01 dec 2020, 16:45, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, Gert-jan, Gijzert, Google [Bot], HarryC, KoenM, Martijn M, SlowCo, Will F. en 204 gasten