Riceaux schreef: 12 jan 2021, 21:05
Luco schreef: 12 jan 2021, 10:29
Ach, het is maar wat je wilt he, een 10 voor het beste jongetje van de klas zijn en jezelf constant op de borst kloppen hoe goed je wel niet bent, en natuurlijk daarbij iedereen die er anders over denkt kleineren, maar een 0 voor begrip of enige empathie voor iemands situatie die heel anders is.
Of gewoon wat empathie en begrip tonen voor een ander, ook al kan die dan niet voor 100% aan de regels voldoen, ik weet wel met wie ik liever te maken heb.
Ik begrijp Luco wel. Maar het rijmt niet echt met z’n post van de vorige pagina.
Dat was een reactie op meneer betweter die niet eens goed kan lezen, maar vooruit.
Ik roep hier niet constant dat anderen zich niet aan de regels houden, of viruswappies zijn, ik voel met in tegenstelling tot meneer 535D ook niet superieur tov een ander.
maar vanaf dag 1 heb ik al gezegd dat dit in mijn mening de verkeerde weg is, daar hoef je het niet mee eens te zijn hoor, dat mag ieder voor zich bepalen.
Maar om maar in de termen van meneer 535D te blijven, je hoeft geen helder licht te zijn om te begrijpen dat de maatregelen uiteindelijk veel meer pijn zullen doen dan 100.000 doden.
Wat is dan het meest empatisch?