Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 22 mei 2020, 10:23

Downforce Hans schreef: 22 mei 2020, 10:03 Toch denk ik, en lees ik ook zo her en der dat mensen het thuis zijn zat beginnen te worden. Er zijn toch wel veel momenten dat ze gestoord worden door kids en weet ik veel en mensen missen hoe gek het misschien ook klinkt de interactie live met collega`s. Je komt amper je huis nog uit...... Ik heb zelf heel lang kantoor aan huis gehad maar op den duur werd ik er een beetje gek van. Als je lang je bureau liep dacht je toch vaak "o laat ik dit nog ff afmaken" Maar er zullen ook wel mensen zijn die dat prima vinden.
Ik heb juist echt moeite om thuis me ertoe te zetten om te gaan werken, ik ben ouderwets denk ik, werk is werk en thuis is thuis :tooth:

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 22 mei 2020, 10:27

Dat is de beste manier qua mentaal Luco. Thuis zegt MdV ook wel eens: Stop even met praten over je business.

Aan de andere kant: paar jaar geleden, vakantie 8000km verderop verkocht ik online toch nog een klok aan iemand in Almere. MdV keurde dat goed:)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 22 mei 2020, 10:36

Gaat wat mis hier.

Ik neem een koffie.

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 22 mei 2020, 12:20

Thuis werken deed ik voorheen in de avonden en weekenden als er teveel werk lag, overdag altijd naar kantoor.
Inmiddels wel het idee dat ik vaker een dag this ga werken, is toch wel relaxed en je kunt soms ook echt even meters maken zonder gestoord te worden.

Aan de andere kant mis ik de interactie en het sociale gebeuren met collega’s toch ook behoorlijk, dus volledig thuiswerken zie ik mijzelf niet doen. Ook zijn er de afgelopen weken wel wat zaken fout/omslachtig gegaan wat. Jet was gebeurd als ik samen met twee collega’s even had kunnen samen zitten en direct iets aftikken.

Kortom, combinatie van beide is voor mij de ideale oplossing

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 22 mei 2020, 13:07

Het kan verkeren.

Ik mag dinsdag met al m'n collega's om 8:30 tegelijkertijd aanschuiven. Ook een gezamelijke lunch staat op het programma. Alle werkzaamheden kunnen thuis worden gedaan maar we moeten zelf even ondervinden hoe breed de gangen etc. in het gebouw zijn.

Wijven in de directie werkt gewoon niet. :wink:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 22 mei 2020, 13:15

De overgrote meerderheid in de kamer zijn altijd ambtenaren geweest, krijgen altijd rond de vierentwintigste hun salaris hoeven nergens bang voor te zijn.
Dat soort gasten kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe de vlag er bij hangt bij een hoop ondernemers zoals sportschoolhouders mensen met een restaurant etc etc. Die gasten kunnen heel makkelijk zeggen van "we wachten nog ff een weekje met open gaan" Strandtent houders die niet eens een ligbedje om de twee meter neer mogen zetten om nog wat geld te verdienen. Ik lees dat die 1,5 meter eigenlijk ook maar onzin is en dat er in de buitenlucht eigenlijk geen één besmetting plats vind....... Dus open die stranden, en snel een beetje...
Is toch ook helemaal niet relevant. Grote bedrijven, investeringsmaatschappijen en aandeelhouders moeten blijven floreren en de gewone man zoekt het maar uit. Is weinig nieuws toch?

Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe dat zit met restaurants/bars/lounges weet ik het wat die jarenlang volzaten en nu bijna omvallen. Is de huur dan zo hoog? Dan ligt er daar een probleem en komen we weer bij mijn vorige punt.

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 22 mei 2020, 13:23

Shakes schreef: 22 mei 2020, 13:15
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe dat zit met restaurants/bars/lounges weet ik het wat die jarenlang volzaten en nu bijna omvallen. Is de huur dan zo hoog? Dan ligt er daar een probleem en komen we weer bij mijn vorige punt.
Horecazaken wisselen vrij veel/snel van eigenaar, ik ken weinig mensen die er rijk van zijn geworden. Zijn er een paar die het goed doen, daar staan er heel veel tegenover die na een jaar alweer op de fles gaan.

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 22 mei 2020, 13:33

Wouter81 schreef: 22 mei 2020, 09:59
Ik weet het niet, of dat wel de oplossing is. Zoals je weet heb ik zelf ook een IT bedrijf en is thuiswerken in onze business al jaren mogelijk en gemeengoed. Maar persoonlijk wordt ik niet blij van continue thuiswerken. Ik hou toch wel heel erg van de afwisseling. Mensen zijn sociale wezens en sommige zaken gaan gewoon beter face-to-face, hoe goed de moderne techniek ook is. Als ik even snel wil brainstormen, dan doe ik dat liever met één of enkele collega's in een fysieke dan in een virtuele omgeving. Ik heb een paar medewerkers die vrijgezel zijn en na 8 weken thuiswerken gillend gek werden en blij waren dat ze weer naar kantoor konden.
Klopt, het sociale contact mis ik ook. En brainstormen gaat IRL veel makkelijker dan online.
Maar zo'n hybride variant levert ook problemen op. Ik heb het zelf meegemaakt, zat in een team dat op een andere locatie bij elkaar zat en ik was de enige die fysiek op een andere locatie zat. Dat werkt niet. Juist dat brainstormen (vaak spontaan, je vraagt iets aan je collega en uiteindelijk krijg je daar een discussie over) is het probleem, want die besluitvorming krijg je niet mee. Tijdens zo'n spontane brainstorm is er geen moment dat je de remote werker erbij betrekt, je weet vooraf niet of je na één minuut al eruit bent (dan ga je niet iemand inbellen) of dat het een half uur gaat duren. Nu we allemaal remote werken is dat niet langer het geval en moet alles online.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bert ///M3 » 22 mei 2020, 15:15

Downforce Hans schreef: 22 mei 2020, 10:03 Toch denk ik, en lees ik ook zo her en der dat mensen het thuis zijn zat beginnen te worden. Er zijn toch wel veel momenten dat ze gestoord worden door kids en weet ik veel en mensen missen hoe gek het misschien ook klinkt de interactie live met collega`s. Je komt amper je huis nog uit...... Ik heb zelf heel lang kantoor aan huis gehad maar op den duur werd ik er een beetje gek van. Als je lang je bureau liep dacht je toch vaak "o laat ik dit nog ff afmaken" Maar er zullen ook wel mensen zijn die dat prima vinden.
En andersom. Mijn vriendin werkt in een hotel en die zijn dus nu gesloten, en daardoor is ze al een maand vrij. Mag van mij wel weer eens naar haar werk. Ze verveeld zich thuis en dat moet ik dan meestal ontgelden. Ik zelf heb door mijn werk offshore juist een unieke eigenschap ontwikkeld, ik kan heeeeeel erg lang thuis blijven en niks doen :lol:

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Zed240 » 22 mei 2020, 15:44

Shakes schreef: 22 mei 2020, 13:15
De overgrote meerderheid in de kamer zijn altijd ambtenaren geweest, krijgen altijd rond de vierentwintigste hun salaris hoeven nergens bang voor te zijn.
Dat soort gasten kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe de vlag er bij hangt bij een hoop ondernemers zoals sportschoolhouders mensen met een restaurant etc etc. Die gasten kunnen heel makkelijk zeggen van "we wachten nog ff een weekje met open gaan" Strandtent houders die niet eens een ligbedje om de twee meter neer mogen zetten om nog wat geld te verdienen. Ik lees dat die 1,5 meter eigenlijk ook maar onzin is en dat er in de buitenlucht eigenlijk geen één besmetting plats vind....... Dus open die stranden, en snel een beetje...
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe dat zit met restaurants/bars/lounges weet ik het wat die jarenlang volzaten en nu bijna omvallen. Is de huur dan zo hoog? Dan ligt er daar een probleem en komen we weer bij mijn vorige punt.
Ik weet niet hoe het voor horeca in het algemeen is, maar weet wel wat de huurprijzen waren voor panden op een A-locatie in één van de steden in het oosten. Panden zijn in het bezit van een bekende bierbrouwer. Laten we het erop houden dat ik me verbaasde dat daar überhaupt nog geld overbleef voor de uitbater. Personeelskosten zijn ineens eens schijntje.

Zitten ook vrijwel elk seizoen nieuwe uitbaters op. Lijkt op voorhand leuk, maar volgens mij is er geen droog brood mee te verdienen, en je bent er wel 12+ uur per dag zoet mee.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 22 mei 2020, 15:46

Eens met de meeste, thuiswerken is soms efficiënt maar verder mis ik het sociale en ook de korte interacties / brainstorm hoe dingen op te pakken en op te lossen.

Probleem bij hybride (straks) is dat er dan altijd een paar weer net niet zijn die je nodig hebt omdat ze die dag thuiswerken. Dagje wachten kosten weer extra doorlooptijd.

Kortom ik weet ook nog niet wat handig is straks maar volledig vanuit huis je kantoorbaan uitoefenen is volgens mij niet te doen voor langere periode

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 22 mei 2020, 15:54

Gisteren stond er in de Telegraaf (op de voorpagina) een stuk over de drukte op diverse plekken.
Daar was deze foto bij gezet:
Afbeelding

Mij was het niet opgevallen, maar iemand op Facebook wél. Die foto is geshopt, kijk maar..
Afbeelding

Willen ze ons nu lekker voorbereiden op een 2e lockdown? Ik blijf het blaten, wat is de agenda hier achter?

Edit: er werd ook geschreven dat het in de kustplaatsen zo druk was. Ik was gister op de motor in Schevening, en het viel me alles mee hoe druk het daar was. Het was best druk op het strand, maar wel overal ruimte tussen de groepjes mensen.

Online
ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ErikS » 22 mei 2020, 16:31

Shakes schreef: 22 mei 2020, 13:07 Het kan verkeren.

Ik mag dinsdag met al m'n collega's om 8:30 tegelijkertijd aanschuiven. Ook een gezamelijke lunch staat op het programma. Alle werkzaamheden kunnen thuis worden gedaan maar we moeten zelf even ondervinden hoe breed de gangen etc. in het gebouw zijn.

Wijven in de directie werkt gewoon niet. :wink:
Als ik het zo lees pas je er prima tussen. :tong:

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 22 mei 2020, 17:08

Peric schreef: 22 mei 2020, 15:54 Gisteren stond er in de Telegraaf (op de voorpagina) een stuk over de drukte op diverse plekken.
Daar was deze foto bij gezet:
Afbeelding

Mij was het niet opgevallen, maar iemand op Facebook wél. Die foto is geshopt, kijk maar..
Afbeelding

Willen ze ons nu lekker voorbereiden op een 2e lockdown? Ik blijf het blaten, wat is de agenda hier achter?

Edit: er werd ook geschreven dat het in de kustplaatsen zo druk was. Ik was gister op de motor in Schevening, en het viel me alles mee hoe druk het daar was. Het was best druk op het strand, maar wel overal ruimte tussen de groepjes mensen.
Wat moet ik zien? Dit lijkt een crop van de voorpagina, wat zie ik over het hoofd in die cirkel.

Ik was gisteren op de motor en heb volle campings, strandjes en wegen gezien. De wegen waren vol vanwege alle fietsers waardoor het voor auto’s onmogelijk werd om in te halen en er dus een file op de dijken ontstond. In bosachtige stukken was het opvallend veel rustiger.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 22 mei 2020, 17:33

Waar is het lichaam van die gozer in de cirkel?

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Ferdi » 22 mei 2020, 18:06

Volgens mij zie je knie rechts in de cirkel

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 22 mei 2020, 18:31

https://www.anpfoto.nl/downloadpicture ... =410783253

Die ook geshopt zeker? Die gast van de cirkel staat er niet op, z’n buurman met petje wel.
Laatst gewijzigd door Eric Z op 22 mei 2020, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 22 mei 2020, 18:41

De belangrijke vraag is echter...Wie is Alwien Tulner?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Stefan R » 22 mei 2020, 22:28

Beetje hetzelfde fakenieuws als dit

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... eveningen/

Beeld van de webcam gistermiddag.
Bijlagen
Webcambeeld gistermiddag
Webcambeeld gistermiddag
Schev.1.jpg (132.18 KiB) 995 keer bekeken

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joop » 22 mei 2020, 22:31

Als je maar laag bij de grond blijft met je camera lijkt het al snel waanzinnig druk...
...handige :ongeveer als: sensatiezoekerij van de media.

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 22 mei 2020, 23:03

Maar wel goed voor dit soort koppen..
Afbeelding

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 23 mei 2020, 08:04

///Joost schreef: 22 mei 2020, 18:41 De belangrijke vraag is echter...Wie is Alwien Tulner?
Belangrijkste is dat ze sterker is geworden na de scheiding. :)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 mei 2020, 08:31

Telegraaf kop^^^^^^
'Worden we liever ziek dan dat we binnen zitten?'^

Euh. We worden juist eerder ziek van het binnen zitten. Binnen, geen ventilatie. Recept om corona sneller te verspreiden dan buiten blijkbaar.

https://www.facebook.com/10000828642190 ... zNTIyNDk5/

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 23 mei 2020, 08:50

Ja, dat weet jij Robin. Maar de schapen worden liever bang gemaakt..

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 mei 2020, 09:09

Ik zeg niet dat ik het weet, het woordje blijkbaar. Vond het een plausibel filmpje.



Maar inderdaad, wat ik wel weet is dat overheden/media heel makkelijk ons in de angsthoek hebben geduwd.
Tuurlijk is er een probleem, maar overheden en media gaan moeilijk toegeven dat ze het toch anders hadden kunnen doen, dus gaan ze nog even door met bangmaken zodat 't lijkt dat 'we' in de goede richting zaten. Dat idee heb ik een beetje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], CRZ, ErikS, Gisae, Jaws, Joost H., k33z, Majestic-12 [Bot], MarcF, Martijn M, Miesjel, MParallel, Paul76, Philipoo, Richardt., Sidney, sitechris, Tom V en 69 gasten