Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 19 feb 2021, 12:38

Kan iemand mij uitleggen wat de beweegredenen zijn van Willem Engel en Jeroen Pols?

Het vele procederen kost een hoop tijd, geld en energie. Wat is het doel dat ze nastreven?
Is het een verdienmodel?

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 19 feb 2021, 12:49

daNpy schreef: 19 feb 2021, 12:37
535d schreef: 19 feb 2021, 12:24 Niet alles loopt soepel, dat is wel zo - aantal zaken had beter aangepakt moeten worden.
Dat is ondertussen tamelijk een understatement.
Grappig dat je alleen dit deel aanhaalt.

Een redelijk groot deel van de mensen leeft de maatregelen (totaal) niet na, of heeft een gebrekkige hygiene, waardoor de besmettingscijfers niet genoeg dalen. :whistle:

Maar die groep is niet tastbaar, en dus gaat men constant aan de poten van de overheid zagen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Niels » 19 feb 2021, 13:05

Je hebt gelijk hoor maar dan moet je als overheid de zaken anders gaan aanpakken en daarvoor is men gewoon niet creatief genoeg. Blijven vasthouden aan een ingeslagen weg en de teugels strakker aantrekken terwijl dit niet werkt gaat averechts werken.

Ze beginnen met het vaccineren van leeftijdsgroepen die bij wijze van morgen net zo goed kunnen omvallen. Beter laat je de teugels vieren, vaccineer je zorg personeel en corpulente 50ers, adviseer je ouderen en risico groepen zoveel mogelijk thuis te blijven en beperkt bezoek te ontvangen en hanteer je de regels zoals ze er waren betreffende het bezoeken van winkels e.d. Met beperkt aantal bezoekers per tijdseenheid, mondkapjes, desinfect en loop routes.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 19 feb 2021, 13:05

Elise schreef: 19 feb 2021, 12:38 Kan iemand mij uitleggen wat de beweegredenen zijn van Willem Engel en Jeroen Pols?

Het vele procederen kost een hoop tijd, geld en energie. Wat is het doel dat ze nastreven?
Is het een verdienmodel?
Fluwelen revolutie. Afschaffen tweede kamer. Het volk over alles laten beslissen dmv referenda. En ik dacht dat Engel een partij had opgericht.
Laatst gewijzigd door MarkS op 19 feb 2021, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 13:06

535d schreef: 19 feb 2021, 12:49 Grappig dat je alleen dit deel aanhaalt.

Een redelijk groot deel van de mensen leeft de maatregelen (totaal) niet na, of heeft een gebrekkige hygiene,
Daar ben ik het ook mee eens, maar
waardoor de besmettingscijfers niet genoeg dalen. :whistle:
Die conclusie kan ik niet trekken.
Wat ik wel zie is dat de overheid de cijfers - voor zover die betrouwbaar zijn - interpreteren zodat het bij het beleid past.

Toen vorig jaar de testcapaciteit flink werd verhoogd zijn er ook meer besmettingen gevonden. Goh, dat had niemand aan zien komen.
En deze week gebeurt het weer, precies hetzelfde. Maar het zegt helemaal niks.
Maar die groep is niet tastbaar,
Die groep is anders best wel zichtbaar. En het is niet die groep die het voor het zeggen heeft in NL (gelukkig).
en dus gaat men constant aan de poten van de overheid zagen.
Omdat de overheid verantwoording aan de bevolking zou moeten afdragen. De regels die ze opleggen moet in het belang van de bevolking zijn en het geld waar ze mee strooien is ook niet van hun. Dus ja, ik houd de overheid verantwoordelijk voor hun beleid én het handhaven daarvan, niet de vakkenvullers en kassameisjes. Want daar proberen ze het ook nog op af te schuiven.


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 19 feb 2021, 13:19

Het is gewoon oorlog.

Als het oorlog is, en er zijn niet genoeg tanks, vliegtuigen etc, dan ga je die produceren, zo veel mogelijk zo snel mogelijk, tevens ga je personeel opleiden voor gebruik.

Nu is het wederom oorlog, een virus; in het begin volstrekt niet helder hoe en wat, maar een jaar verder best veel voortschrijdend inzicht.
Maar in tanks en vliegtuigen is niet geïnvesteerd; lees IC capaciteit, ook niet in het opleiden van IC personeel.

Ik vind dat buitengewoon laakbaar van de overheid.

Als het oorlog is, en dat is het, doe dan wat aan de gevechtscapaciteit. Niets, na een jaar, is er op dat vlak ondernomen, dus gaan we kansloos ten onder.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 13:20

We gaan niet ten onder in mijn optiek. Maar we blijven wel lekker door etteren met pleistertjes op zwerende wonden. Dat heeft ook allemaal geen zin.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 19 feb 2021, 13:23

Een redelijk groot deel van de mensen leeft de maatregelen (totaal) niet na, of heeft een gebrekkige hygiene, waardoor de besmettingscijfers niet genoeg dalen. :whistle:
Is dat zo? Of gaan we dan alleen af op een paar feestjes die her en der georganiseerd zijn en in het nieuws zijn? In mijn omgeving, en die van het werk, of in de woonplaats, hoor en zie ik niks over het niet naleven van de maatregelen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 13:27

Arthur schreef: 19 feb 2021, 13:23
Een redelijk groot deel van de mensen leeft de maatregelen (totaal) niet na, of heeft een gebrekkige hygiene, waardoor de besmettingscijfers niet genoeg dalen. :whistle:
Is dat zo? Of gaan we dan alleen af op een paar feestjes die her en der georganiseerd zijn en in het nieuws zijn? In mijn omgeving, en die van het werk, of in de woonplaats, hoor en zie ik niks over het niet naleven van de maatregelen.
Je gaat niet meer met z'n 2en ergens op bezoek? Je bent ten alle tijde op minimaal 1,5 meter afstand van een ander persoon buiten jouw gezin?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 19 feb 2021, 13:29

Ja, dat wordt toch gevraagd? Jij doet dat wel begrijp ik uit je reactie. Ik zie dat weinig gebeuren, maar kan idd niet achter voordeuren kijken...

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 13:31

Niels schreef: 19 feb 2021, 13:05 Ze beginnen met het vaccineren van leeftijdsgroepen die bij wijze van morgen net zo goed kunnen omvallen. Beter laat je de teugels vieren, vaccineer je zorg personeel en corpulente 50ers, adviseer je ouderen en risico groepen zoveel mogelijk thuis te blijven en beperkt bezoek te ontvangen en hanteer je de regels zoals ze er waren betreffende het bezoeken van winkels e.d. Met beperkt aantal bezoekers per tijdseenheid, mondkapjes, desinfect en loop routes.
Dit!!! Waarom niet beginnen met de groep die zorgt voor de druk op de ziekenhuizen.
90+ komt er niet als ze corona krijgen.

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 13:33

Arthur schreef: 19 feb 2021, 13:29 Ja, dat wordt toch gevraagd? Jij doet dat wel begrijp ik uit je reactie. Ik zie dat weinig gebeuren, maar kan idd niet achter voordeuren kijken...
Ik zie het toch wel af en toe.
Gisteren nog een pizza halen bij de pizzeria in het dorp. 4 man achter de toonbank. Gezellig bij elkaar. Geen mondkapje.
Voelt echt bijzonder dan...

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 13:37

Arthur schreef: 19 feb 2021, 13:29 Ja, dat wordt toch gevraagd? Jij doet dat wel begrijp ik uit je reactie. Ik zie dat weinig gebeuren, maar kan idd niet achter voordeuren kijken...
Ik probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden, maar ik zie het nut niet om samen met mijn vriendin thuis te eten, dan alleen ergens op bezoek te gaan, en dan weer naar huis. Als zij - en daardoor ik ook - besmet is, maakt dat dus geen worst uit voor een bezoek dat we plegen. Als één van de anderen besmet is, nemen we het allebei mee, of slechts 1 van ons. Zelfde resultaat.
Mochten wij kleine kinderen hebben, mogen die wel mee. Snap jij het nog? Ik niet.

De avondklok snap ik overigens ook niet, want je gaat een tijdsframe verkleinen, terwijl dat juist zorgt dat er meer mensen in een korter tijdsbestek bij elkaar komen. Zit niet echt logica achter. Houd me er wel aan, geen zin in gezeik.

Het kabinet is gewoon af, klaar uit. Gefaald, opgestaan en nog 3x gefaald.
Het grootste probleem is, waar moeten we in godsnaam op stemmen volgende maand.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 19 feb 2021, 13:41

Ik zie mensen zich over het algemeen ook gewoon aan de regels houden, maar denk wel dat de publieke opinie momenteel aan het veranderen is en het niet alleen Viruswaanzin figuren zijn die niet meer achter de maatregelen staan. Zie ook deze poll (geen idee of dat nog gemanipuleerd is door groepjes tegenstanders hoor):
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2021-02-17

Het zou mij niet verbazen als een wanhopige horeca-ondernemer straks z'n terras gewoon opengooit (kiezen tussen een faillissement of een boete). Waardoor er meer ondernemers volgen. En mensen ook vrij snel lak aan de regels hebben als anderen dat ook hebben.
Ik snap dat niet aan de regels houden averechts werkt en 'dom' is, maar achter de overheid kan ik ook niet meer staan, helemaal niet sinds de invoering van de avondklok.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fabian » 19 feb 2021, 13:52

Elise schreef: 19 feb 2021, 12:38 Kan iemand mij uitleggen wat de beweegredenen zijn van Willem Engel en Jeroen Pols?

Het vele procederen kost een hoop tijd, geld en energie. Wat is het doel dat ze nastreven?
Is het een verdienmodel?
Zoek zn familiieverhaal maar eens op, getergt door de overheid voelen ze zich. Ze zullen er altijd alles aan doen om processen/overheid etc te verstoren.

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 13:53

daNpy schreef: 19 feb 2021, 13:37
Arthur schreef: 19 feb 2021, 13:29 Ja, dat wordt toch gevraagd? Jij doet dat wel begrijp ik uit je reactie. Ik zie dat weinig gebeuren, maar kan idd niet achter voordeuren kijken...
Ik probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden, maar ik zie het nut niet om samen met mijn vriendin thuis te eten, dan alleen ergens op bezoek te gaan, en dan weer naar huis. Als zij - en daardoor ik ook - besmet is, maakt dat dus geen worst uit voor een bezoek dat we plegen. Als één van de anderen besmet is, nemen we het allebei mee, of slechts 1 van ons. Zelfde resultaat.
Mochten wij kleine kinderen hebben, mogen die wel mee. Snap jij het nog? Ik niet.

De avondklok snap ik overigens ook niet, want je gaat een tijdsframe verkleinen, terwijl dat juist zorgt dat er meer mensen in een korter tijdsbestek bij elkaar komen. Zit niet echt logica achter. Houd me er wel aan, geen zin in gezeik.

Het kabinet is gewoon af, klaar uit. Gefaald, opgestaan en nog 3x gefaald.
Het grootste probleem is, waar moeten we in godsnaam op stemmen volgende maand.
Ze willen voorkomen dat je 's avonds gezellig met je vrouw gaat wijnen bij vrienden. En daar dan besmet raakt. Dit aangezien de meeste besmettingen thuis gebeuren.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 13:55

Gijzert schreef: 19 feb 2021, 13:53 Ze willen voorkomen dat je 's avonds gezellig met je vrouw gaat wijnen bij vrienden. En daar dan besmet raakt. Dit aangezien de meeste besmettingen thuis gebeuren.
Rare regel weer. Want in mijn voorbeeld is het effect van die regel 0.

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 14:09

daNpy schreef: 19 feb 2021, 13:55
Gijzert schreef: 19 feb 2021, 13:53 Ze willen voorkomen dat je 's avonds gezellig met je vrouw gaat wijnen bij vrienden. En daar dan besmet raakt. Dit aangezien de meeste besmettingen thuis gebeuren.
Rare regel weer. Want in mijn voorbeeld is het effect van die regel 0.
Met minder mensen in een ruimte is het makkelijker 1,5 meter afstand houden. Dus niet helemaal raar.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 14:10

Gijzert schreef: 19 feb 2021, 14:09

Met minder mensen in een ruimte is het makkelijker 1,5 meter afstand houden. Dus niet helemaal raar.
Dan zou een avondklok vanaf 1800u een betere oplossing zijn.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2021, 14:25

romo schreef: 19 feb 2021, 13:19 Het is gewoon oorlog.

Als het oorlog is, en er zijn niet genoeg tanks, vliegtuigen etc, dan ga je die produceren, zo veel mogelijk zo snel mogelijk, tevens ga je personeel opleiden voor gebruik.

Nu is het wederom oorlog, een virus; in het begin volstrekt niet helder hoe en wat, maar een jaar verder best veel voortschrijdend inzicht.
Maar in tanks en vliegtuigen is niet geïnvesteerd; lees IC capaciteit, ook niet in het opleiden van IC personeel.

Ik vind dat buitengewoon laakbaar van de overheid.

Als het oorlog is, en dat is het, doe dan wat aan de gevechtscapaciteit. Niets, na een jaar, is er op dat vlak ondernomen, dus gaan we kansloos ten onder.
Eens idd, had die opgebouwde noodhospitalen niet na de eerste golf weer afgebroken maar had ze gebruikt om je IC capaciteit te vergroten. Leger inzetten, mensen opleiden etc.

Oh en had bergen extra van die Pheizer ingekocht, boeiend dat die 15EUR per prik kost... zijn qua kosten een druppel op de gloeiende plaat tov die hele lockdown kost :bag: maar nee wij kopen een versie van een paar euro in en moeten daarom 9mnd extra wachten...

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1337
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JdBn » 19 feb 2021, 14:40

Jezus zeg, ze kunnen een noodwet er in een paar dagen door duwen maar een uitspraak over het hoger beroep mbt de bestaande regel komt pas over EEN WEEK!?

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 19 feb 2021, 14:41

https://www.nu.nl/285903/video/israelis ... n-bar.html

Kijk eens aan, de kroegen weer open :beer: Nu hier nog, kroegen genoeg om het vaccineren te versnellen.

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 14:42

daNpy schreef: 19 feb 2021, 14:10
Gijzert schreef: 19 feb 2021, 14:09

Met minder mensen in een ruimte is het makkelijker 1,5 meter afstand houden. Dus niet helemaal raar.
Dan zou een avondklok vanaf 1800u een betere oplossing zijn.
Nog beter 24/7. Maar we wonen gelukkig niet in China.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Henk Jan » 19 feb 2021, 14:58

JdBn schreef: 19 feb 2021, 14:40 Jezus zeg, ze kunnen een noodwet er in een paar dagen door duwen maar een uitspraak over het hoger beroep mbt de bestaande regel komt pas over EEN WEEK!?
Ben je verbaast? Dit hadden we natuurlijk al zien aankomen.

Het is ronduit misdadig zoals onze overheid handelt in deze situatie en overtuigend keer op keer te licht bevonden.
En dan nog zijn er personen die dit huidige kabinet steunen en, nog erger, waarschijnlijk zelfs weer terug gaan stemmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gisae en 256 gasten