Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Henk Jan » 25 feb 2021, 10:45

535d schreef: 25 feb 2021, 09:56 Hee Henkie, ik heb niet met je geknikkerd hé - zeg dat maar tegen je Anita. :tooth:
Apart kereltje ben jij zeg.
Geen idee waar je op uit bent, maar als je het persoonlijk wilt maken stuur je me maar een pb. :wink:
Luco schreef: 25 feb 2021, 10:18 Er zitten hier een paar engnekken die erger zijn dan van dissel, de Jong en rutte bij elkaar zeg.
En helaas worden door zulk soort malloten Rutte en cs weer herkozen.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 feb 2021, 11:13

https://www.nu.nl/binnenland/6118397/po ... ingen.html

Daaruit:
Driehoek gaat 'afkoelperiode' voor Vondelpark bespreken
Burgemeester Femke Halsema noemde de drukte in het park "opnieuw een massale overtreding van de coronamaatregelen". Zondagavond kwamen honderden mensen bijeen in het Amsterdamse park voor een illegaal feest. "De aanwezigen tonen geen enkel respect voor iedereen in de stad die zijn best doet om meer besmettingen te voorkomen", aldus Halsema.

De driehoek (justitie, burgemeester en politie) komt woensdagavond bijeen om een afkoelperiode voor het Vondelpark te bespreken. "Het park is geen festivalterrein", laat Halsema weten.
Hoe blind kunnen we zijn. Moedeloos word ik ervan. Halsema de aanstichter van 'alles is mogelijk als 't mij goed uitkomt'.

Dat stuk stront moet echt weg.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Henk Jan » 25 feb 2021, 11:46

Als het virus echt gevaarlijk zou zijn geweest had je als overheid mensen niet hoeven dwingen om binnen te blijven.
Dan blijven ze vrijwillig wel binnen, mensen willen niet graag dood hoor.

Zo simpel is het gewoon, althans binnen de -beperkte- context van directe sociale perceptie.

Als ieder willekeurig persoon 1 of meerdere personen om zich heen daadwerkelijk dood ziet gaan aan Covid, dan laten ze het echt wel uit hun hoofd om mensenmassa's op te zoeken.

Inmiddels ken ik pakweg 50 personen die ook besmet zijn geweest met al-dan-niet Corona of griep.
Ze zijn er zonder noemenswaardige problemen binnen 1 à 2 weken bovenop gekomen.

Dit is wellicht niet representatief voor cijfers binnen een groter geheel en zaken als statische significantie.
Wat het in ieder geval wel heel duidelijk verklaart, is het gedrag van mensen op zo'n moment als in het vondelpark.

Helemaal niet als het inmiddels toch wel algemeen duidelijk is dat het percentage mensen dat overlijdt aan corona maar 0,3% is of iets dergelijks.

De koek is op, geef het nog een week of maximaal tot 15 maart.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 25 feb 2021, 12:24

Het stukje sociaal zijn en reproductie/exponentiële stijgingen neem je daarin niet mee. Ik denk dat veel mensen dat ook niet helemaal snappen.

Verder wel mee eens.
Als je naar verloop en berichtgeving kijkt als het om de zorg gaat dan zie je hetzelfde.
- De beelden in China waren heel heftig. Het zag er allemaal heel eng uit, artsen volledig in pak, sluizen waar ze doorheen moesten, mensen die in de hoek lagen, overleden mensen. Het kon rechtstreeks in een spannende Hollywood-film geplaatst worden. Wat verder geen commentaar is: voorzichtigheid is geboden, toen wist niemand wat er precies aan de hand was en werd men door het virus overvallen. Feit is wel dat de toon gezet was.
- Toen het virus hier was begon de zorg na 2 weken ook de aandacht op hun te richten. Op Twitter veel artsen over hoe zwaar het was. Veel verpleging stuurde foto's rond van hun 'rode' gezicht met afdrukken van mondkapjes. We moesten klappen. Het zag er ernstig/aandoenlijk uit. Wederom geen commentaar want ik geloof ook dat het zwaar is. En ook toen wisten we nog relatief weinig van het virus. Maar de toon bleef hetzelfde.
- Daarna werd het stil. Eigenlijk heel stil. Alleen bij talkshows schuiven OMT-figuren aan om aan de hand van cijfers te zeggen hoe ernstig het is. Maar beelden hebben we er niet bij. De verpleegkundigen met rode gezichten en afdrukken van mondkapjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen zo lijkt het. Misschien omdat het geen nieuws meer is, maar het contrast met de eerste golf is groot. Het voelt alsof men ook niet kan/wil toegeven dat sommige zaken wat overschat waren.

In het begin riepen enkelen dat het maar een griepje was. Daar ben ik het absoluut niet mee eens, maar zo ernstig als we in het begin dachten is het ook niet. Nogmaals de voorzichtigheid in het begin vind ik logisch. Het is allemaal onbekend. Maar gaandeweg is mijn angst afgenomen maar hield men wel vast aan dat beeld.

Je komt nu op een moment dat je dat stukje sociaal zijn naar je medemens moet gaan omdraaien. Heel lang was het prima om iedereen te vragen zich aan te passen omdat hun opa of oma ook aan Corona konden overlijden. Maar inmiddels is het wat mij betreft beter om de zwakkeren te vragen zichzelf in quarantaine houden zodat de rest weer normaal kan leven. En gas erop met die vaccinaties, dat is de enige uitweg.

Overigens vind ik dat in het vondelpark wel weer asociaal. Je kunt prima weer iets van je vrijheid terugnemen door met een klein groepje vrienden wat te gaan drinken en je enigszins aan de regels te houden. Maar dat van gister was gewoon een massaal feest en helemaal schijt aan alles, slaat helemaal nergens op.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 25 feb 2021, 12:27

En dan als dank daarvoor een gigantische teringbende achterlaten, daar zou ik me als Amsterdammer voor schamen. Zo ga je toch niet met je park om?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 25 feb 2021, 12:40

Dikkertjes met prio vaccineren hoor je ook niks over he.
Dat zou de druk op de IC gigantisch moeten verlichten, en is met 100.000 prikjes geregeld.
Dat was in Maart vorig jaar al duidelijk, en met nieuw onderzoek nog eens bevestigd.
https://www.ad.nl/binnenland/voorrang-b ... ~a211cf31/

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 25 feb 2021, 12:42

Zo ziet het Vondelpark er altijd uit hoor na een mooie dag. 020 schijt aan alles jwz

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 25 feb 2021, 12:44

Tom schreef: 25 feb 2021, 12:24
Maar inmiddels is het wat mij betreft beter om de zwakkeren te vragen zichzelf in quarantaine houden zodat de rest weer normaal kan leven. En gas erop met die vaccinaties, dat is de enige uitweg.
Exactly! Geen rocket science maar de experts komen, wie weet waarom, op die conclusie! Dit is ook de logische volgende stap. Zwakkeren ASAP vaccineren en speciale supermarkt en winkel kapper etc tijden de Corona proof uur voor de zwakkere.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 25 feb 2021, 12:45

Toch maar even hier op inhaken, en da's voorlopig m'n laatste post hier dan kunnen de papegaaien elkaar weer gaan napraten.
Henk Jan schreef: 25 feb 2021, 10:45 Apart kereltje ben jij zeg.
Geen idee waar je op uit bent, maar als je het persoonlijk wilt maken stuur je me maar een pb. :wink:
Wederom geef je blijk van je tunnelvisie, zoals ik al vaker hier van je heb gelezen. Het werd enigszins persoonlijk toen je over kindjes begon, vervolgens kaats ik de bal terug en zit meteen je slipje in de knoop... Als ie echt dwars zit dan stuur je zelf maar een PB. :tooth:

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 25 feb 2021, 12:50

Shakes schreef: 25 feb 2021, 12:42 Zo ziet het Vondelpark er altijd uit hoor na een mooie dag. 020 schijt aan alles jwz
Mogen we nu ook met een kleedje op alle terrassen plaatsnemen in Amsterdam? Af en toe naar de deur voor de take-away maaltijd en een drankje. Blijft het ook wat rustiger in het park :beer:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 25 feb 2021, 12:53

Van mij wel hoor. Je kunt ook kiezen voor het strand van Scheveningen. Arabisch thema elk weekend

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 25 feb 2021, 13:04

Wel KÖT(bullar) dat de Ikea niet open gaat.....

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 25 feb 2021, 13:09

Bram schreef: 25 feb 2021, 12:27 En dan als dank daarvoor een gigantische teringbende achterlaten, daar zou ik me als Amsterdammer voor schamen. Zo ga je toch niet met je park om?
Daar verbaas ik mij al jaren over. Wij Nederlanders zijn ontzettend goed in het maken van een teringzooi op openbare plekken. Of het nou een park, bos of strand is. Flikker het maar gewoon op de grond, ook al zijn er prullenbakken.
Je McDonalds voer krijg je netjes in kartonnen zakken, die kun je of in één van de prullenbakken gooien, of thuis in de container maar net zo makkelijk in de berm natuurlijk. Dat doen ze in zoveel landen om zoveel beter dat het mij altijd gelijk opvalt als ik in het buitenland ben.

Vervolgens hebben wel de meeste gekke regeltjes en bureaucratie als het op andere milieuzaken aan komt :stom:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 25 feb 2021, 13:39

Je ziet het nu toch ook met de mondkapjes......gewoon schaamteloos worden ze massaal op parkeerplaatsen gekieperd.......

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 25 feb 2021, 14:40

Richardt. schreef: 25 feb 2021, 13:09
Bram schreef: 25 feb 2021, 12:27 En dan als dank daarvoor een gigantische teringbende achterlaten, daar zou ik me als Amsterdammer voor schamen. Zo ga je toch niet met je park om?
Daar verbaas ik mij al jaren over. Wij Nederlanders zijn ontzettend goed in het maken van een teringzooi op openbare plekken. Of het nou een park, bos of strand is. Flikker het maar gewoon op de grond, ook al zijn er prullenbakken.
Je McDonalds voer krijg je netjes in kartonnen zakken, die kun je of in één van de prullenbakken gooien, of thuis in de container maar net zo makkelijk in de berm natuurlijk. Dat doen ze in zoveel landen om zoveel beter dat het mij altijd gelijk opvalt als ik in het buitenland ben.

Vervolgens hebben wel de meeste gekke regeltjes en bureaucratie als het op andere milieuzaken aan komt :stom:
Die vliegen zo het raam uit onderweg. Snap dat ook nooit, doe die zak dicht en gooi het weg zodra je uitstapt op je bestemming.
Nou mag McDonalds en consorten daar ook gewoon verantwoordelijk voor worden gemaakt wat mij betreft. Hier in de buurt zit er een waar echt voldoende vuilinsbakken staan, maar het hele industrieterrein eromheen is een grote bende. Laat McDonalds lekker een paar papierprikkers regelen.

Als je ook ziet hoe sommige ouders met kinderen erbij het achterlaten toen je nog binnen mocht eten voor corona verbaasd het mij niet zo. Hele klere zooi laten staan terwijl je richting de uitgang langs een afvalbak komt is al te veel moeite.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 25 feb 2021, 15:05

Mogen van mij ook dikke boetes voor worden uitgeschreven. Je troep op straat gooien vind ik echt tokkie kenmerk nummer 1. Laat mcdonalds weer lekker de kentekens op de zakken schrijven, en dan die boa's daar maar prikken en schrijven.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JdBn » 25 feb 2021, 15:13

WJ schreef: 25 feb 2021, 15:05 Mogen van mij ook dikke boetes voor worden uitgeschreven. Je troep op straat gooien vind ik echt tokkie kenmerk nummer 1. Laat mcdonalds weer lekker de kentekens op de zakken schrijven, en dan die boa's daar maar prikken en schrijven.
Eens! Hier in de buurt ook bij de verzameling McD, Kentucky Fried gebeuren en nog wat afhaalellende. Niet normaal hoeveel zooi dat in de omgeving geeft. Wat mij betreft op elke zak een unieke QR code die gekoppeld wordt aan degene die afrekent.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 25 feb 2021, 17:15

Ik heb even goed research gedaan, ondertussen in Brazilië:
https://m.youtube.com/watch?v=89Xobtk05KQ

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 feb 2021, 17:21

Tom schreef: 25 feb 2021, 17:15 Ik heb even goed research gedaan, ondertussen in Brazilië:
https://m.youtube.com/watch?v=89Xobtk05KQ
best leuk om een uurtje naar te kijken :tooth: :lol:

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 25 feb 2021, 17:26

Martijn_bmw schreef: 25 feb 2021, 17:21 best leuk om een uurtje naar te kijken :tooth: :lol:
Toch wel puur voor onderzoeksdoeleinden rondom Corona toch?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 feb 2021, 17:27

Tom schreef: 25 feb 2021, 17:26
Martijn_bmw schreef: 25 feb 2021, 17:21 best leuk om een uurtje naar te kijken :tooth: :lol:
Toch wel puur voor onderzoeksdoeleinden rondom Corona toch?
Zeker :whistle:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 25 feb 2021, 17:47

Nou mag McDonalds en consorten daar ook gewoon verantwoordelijk voor worden gemaakt wat mij betreft. Hier in de buurt zit er een waar echt voldoende vuilinsbakken staan, maar het hele industrieterrein eromheen is een grote bende. Laat McDonalds lekker een paar papierprikkers regelen.
Is toch te zot voor woorden dat McD dat moet regelen? En dat McD en consorten hiervoor verantwoordelijk gemaakt moeten worden is zoiets dat als een meisje een (te) kort rokje draagt ze lastiggevallen mag worden?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 25 feb 2021, 17:55

Arthur schreef: 25 feb 2021, 17:47
Nou mag McDonalds en consorten daar ook gewoon verantwoordelijk voor worden gemaakt wat mij betreft. Hier in de buurt zit er een waar echt voldoende vuilinsbakken staan, maar het hele industrieterrein eromheen is een grote bende. Laat McDonalds lekker een paar papierprikkers regelen.
Is toch te zot voor woorden dat McD dat moet regelen? En dat McD en consorten hiervoor verantwoordelijk gemaakt moeten worden is zoiets dat als een meisje een (te) kort rokje draagt ze lastiggevallen mag worden?
Mag dat niet dan, je mag ook helemaal niks meer.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 25 feb 2021, 18:11

Arthur schreef: 25 feb 2021, 17:47
Nou mag McDonalds en consorten daar ook gewoon verantwoordelijk voor worden gemaakt wat mij betreft. Hier in de buurt zit er een waar echt voldoende vuilinsbakken staan, maar het hele industrieterrein eromheen is een grote bende. Laat McDonalds lekker een paar papierprikkers regelen.
Is toch te zot voor woorden dat McD dat moet regelen? En dat McD en consorten hiervoor verantwoordelijk gemaakt moeten worden is zoiets dat als een meisje een (te) kort rokje draagt ze lastiggevallen mag worden?
Als het altijd dezelfe zijn waar de rotzooi vandaan komt mogen zei ook bijdragen aan het opschonen wat mij betreft.
Als kiepwagens en/of boeren voor een bende op de weg zorgen word het ook gewaardeerd als ze ff zo’n borstel apparaat er overheen halen. Doen ze dat niet zijn ze aansprakelijk te stellen hiervoor.
Dus een aantal papierprikkers rondom de fastfood toko’s zou ik waarderen, en vind ik ook geen vreemde gedachte.
Het hoeft niet perse een verplichting te worden, maar als good-will van de keten bijvoorbeeld.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 feb 2021, 18:14

Tom schreef: 25 feb 2021, 17:15 Ik heb even goed research gedaan, ondertussen in Brazilië:
https://m.youtube.com/watch?v=89Xobtk05KQ
Skitterend ik zet 'm even op FB:)

Dank Tom.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Gert-jan, Google [Bot], Hielke, Majestic-12 [Bot], SlowCo, TLRS en 394 gasten