Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 17 mei 2020, 17:21

Was ook wat nieuws dat het virus alleen pakt op recirculatie systemen dus al die bejaarden centra met energie zuinig geen ramen open..

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 17 mei 2020, 21:09

In het kader van hufters vs kleine winkels

Ik train 5x per week bij Health City, in dezelfde handen van de eigenaar van Basic Fit. Netto waarde eigenaar, 240 miljoen.
Hebben 60 miljoen steun gehad van de overheid.

Ik betaal per maand 90 euro abbo, gek maar eigen keus. Nu zijn ze dicht en hebben ze alleen de mogelijkheid buiten te trainen op een crossfit baantje, niks nieuws gedaan, geen euro geïnvesteerd. Een keer trainen is 12.5 euro, 10 rittenkaart is 90. Per vier weken ben ik dus 180 euro kwijt voor 30% van alle faciliteiten (geen binnen fitness, zwembad, kinderopvang etc.)

Gister een gym gevonden waar ze buiten een tent hebben neergezet en apparaten naar buiten gesleept. Schat zo'n 150m2 aan topspul
Tijdvakken gemaakt waarvoor je je online kunt inschrijven per app. Bij aankomst krijg je een flesje schoonmaakspul en kun je losgaan.
Super eigenaren.
Kosten? 45 per maand voor het buiten trainen. Geen inschrijfkosten! Toko draait als een trein.
Laatst gewijzigd door Shakes op 17 mei 2020, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RJL86 » 17 mei 2020, 21:19

90 euro per maand??? Wauw dat is echt veel geld.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 17 mei 2020, 21:22

Klopt helemaal maar het is voor mij met de beste openingstijden in de buurt, kinderopvang, zwembad etc. nog te verdedigen.

De andere gym is qua gym veel beter maar heeft gewoon minder faciliteiten. Kost ook maar 27 per maand en zijn niet beursgenoteerd :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 17 mei 2020, 21:24

Gym hier kan je sinds afgelopen week ook nu buiten trainen, ook een kleinere zelfstandige met een app en inschrijven. Max 10man elke sessie.
Kan weer lekker dingen tillen, alleen een squat rek mist helaas want die krijgen ze niet naar binnen/buiten verplaatst elke dag. hehe

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 17 mei 2020, 21:30

Die ga ik woensdag weer pakken, nu al zin in. Vrouw was ook blij want ik was de afgelopen twee maanden niet altijd tof zei ze net.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 18 mei 2020, 08:12

COVID-19 is veel meer een systemische aandoening dan werd gedacht, niet alleen circulatoir, maar ook hematogeen;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b1914afa/

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 18 mei 2020, 09:23

Wat ik niet geheel begrijp (misschien kun jij daar iets over zeggen romo) is dat er amper aandacht (in de media, door de regering) wordt besteed aan een gezonde levensstijl tijdens deze corona-toestand. Als je (top)fit bent, gezond eet en drinkt etc. lijkt me dat uiteindelijk de beste bescherming tegen zo'n virus. Je zou het huidige gedrag kunnen vergelijken met de oeroude reflex 'vechten of vluchten'. Alles lijkt nu vooral gericht op 'vluchten'. Binnen blijven, bij elkaar uit de buurt blijven, mondkapjes, anderhalve meter enzovoorts. Wellicht terecht maar de angst regeert nu vooral. Maar je kunt ook 'vechten'. Zorgen dat je topfit raakt, dat je echt gezond gaat leven, dat je sterk wordt. Dan ben je ook enorm veel weerbaarder tegen dit virus plus alle andere medische risico's.

Ik was al redelijk fit maar heb juist de afgelopen maanden gebruikt om behoorlijk veel te sporten (veel lopen, fietsen, fitness oefeningen thuis etc.) en echt gezond te eten en te drinken. Natuurlijk loop ik liever geen corona op maar ik ben er ook zeker niet bang voor.

Als ik dan lees dat er vooral veel mensen met overgewicht omvallen, dan lijkt het me nu juist verstandiger dan ooit om te zorgen dat je gewoon fit en gezond bent of wordt. Maar die boodschap mis ik nogal van de regering en in de media (hoewel de rol van de media in deze crisis sowieso nogal twijfelachtig is, die scheppen er genoegen in om het liefst zoveel mogelijk inktzwarte verhalen te schrijven, alles voor de clicks/verkopen...). Maar nee, we houden sportscholen nog maanden dicht en btw op boodschappen (en dan met name op gezonde voeding) zou je als overheid juist in deze tijd ook wel weer kunnen verlagen. Het blijft bizar dat gezonde voeding veel duurder is dan al die voorverpakte zooi vol suikers en andere troep en dat je als overheid hier niets mee doet maar wel klaagt dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Waarom het probleem niet bij de basis aanpakken?

Ik mis dus nogal aandacht op verhoging van de weerbaarheid terwijl mij dat uiteindelijk de meest effectieve en belangrijke bescherming lijkt.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 18 mei 2020, 09:59

Aan medicijnen wordt veel meer vetdiend. Als de mensen gezond worden, worden er ook minder medicijnen verkocht.

En Nandor. Dus bij de zelfde faciliteit waar je al 90 euro per maand betaald vragen ze nu extra geld omdat de spullen buitenstaan?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 18 mei 2020, 10:23

Niet eens, het is een deel van de gewone faciliteiten waar ze nu dus dit geld voor gaan vragen.

Zie het al gebeuren dat er de komende maanden sportscholen omvallen en zij met de 60 miljoen van de overheid/ons verder gaan shoppen en uitbreiden. :?

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 18 mei 2020, 10:40

60 miljoen steun, dan neem ik aan dat de abonnementskosten inmiddels ook "on-hold" staan?

Want als de abonnementen gewoon doorlopen dan is het voor sportscholen makkelijk verdienen. Misschien wat minder inkomsten qua horeca, privé lessen etc. maar ook een bak minder kosten voor GWE en personeel (ik neem aan dat, zoals in zoveel sectoren, veel instructeurs o.b.v. 0-uren contract of als ZZP'er werken).

Ik ben penningmeester van een sportvereniging en voor ons heeft corona niet veel impact. Contributie loopt door, daar hebben we nog niemand over gehoord maar dat kost dan ook bij lange na geen 90eu per maand en we hebben een hechte vereniging.
Trainers betalen we ook gewoon door. Verder hebben we geen inkomsten uit het clubhuis, maar ook een stuk minder kosten. Onderaan de streep zal het denk ik rond break-even uitkomen.
Voordeel is wel dat clubhuis plus velden ons eigendom zijn en we dus geen hoge huurkosten hebben.

Geluk bij een ongeluk is dat we bezig waren met een veldrenovatie waardoor we een maand of twee het veld niet konden gebruiken. Planning, offerte en subsidie traject (voor de hele gemeente) liep al sinds vorig jaar maar eind maart toch maar even gepusht dat bij ons als eerste verenigingen in de gemeente gestart werd met de werkzaamheden.

Trainingen zijn weer (aangepast) begonnen en het veld is nog niet helemaal 100%, maar we hebben "dankzij" het corona gebeuren relatief weinig hinder ondervonden van de renovatie.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 18 mei 2020, 10:51

Deels on hold, ik train er via bedrijfsfitness en zij hebben automatisch het abbo stopgezet. Wel een aantal mails van hen met het verzoek te betalen om de gym te steunen. Ken een aantal mensen die wel blijven betalen maar ik zit daar niet bij.

Misschien hypocriet maar doorbetalen bij een kleine gym in particuliere handen was doorbetalen geen enkel probleem geweest. 90 euro is net even te veel per maand in dit geval.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 18 mei 2020, 11:00

Ah, dat plaatst een en ander toch even in een ander perspectief. Ik had begrepen dat je én de €90 bleef betalen én daarbovenop nog eens de extra kosten voor het crossfit baantje.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 18 mei 2020, 11:04

Ik heb daar verder niet naar gevraagd maar zelfs zonder 90 euro kost het 180 euro per vier weken.

Koekoek

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 11:13

Katjing

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 mei 2020, 11:33

Wouter81 schreef: 18 mei 2020, 09:23 Wat ik niet geheel begrijp (misschien kun jij daar iets over zeggen romo) is dat er amper aandacht (in de media, door de regering) wordt besteed aan een gezonde levensstijl tijdens deze corona-toestand. Als je (top)fit bent, gezond eet en drinkt etc. lijkt me dat uiteindelijk de beste bescherming tegen zo'n virus. Je zou het huidige gedrag kunnen vergelijken met de oeroude reflex 'vechten of vluchten'. Alles lijkt nu vooral gericht op 'vluchten'. Binnen blijven, bij elkaar uit de buurt blijven, mondkapjes, anderhalve meter enzovoorts. Wellicht terecht maar de angst regeert nu vooral. Maar je kunt ook 'vechten'. Zorgen dat je topfit raakt, dat je echt gezond gaat leven, dat je sterk wordt. Dan ben je ook enorm veel weerbaarder tegen dit virus plus alle andere medische risico's.

Ik was al redelijk fit maar heb juist de afgelopen maanden gebruikt om behoorlijk veel te sporten (veel lopen, fietsen, fitness oefeningen thuis etc.) en echt gezond te eten en te drinken. Natuurlijk loop ik liever geen corona op maar ik ben er ook zeker niet bang voor.

Als ik dan lees dat er vooral veel mensen met overgewicht omvallen, dan lijkt het me nu juist verstandiger dan ooit om te zorgen dat je gewoon fit en gezond bent of wordt. Maar die boodschap mis ik nogal van de regering en in de media (hoewel de rol van de media in deze crisis sowieso nogal twijfelachtig is, die scheppen er genoegen in om het liefst zoveel mogelijk inktzwarte verhalen te schrijven, alles voor de clicks/verkopen...). Maar nee, we houden sportscholen nog maanden dicht en btw op boodschappen (en dan met name op gezonde voeding) zou je als overheid juist in deze tijd ook wel weer kunnen verlagen. Het blijft bizar dat gezonde voeding veel duurder is dan al die voorverpakte zooi vol suikers en andere troep en dat je als overheid hier niets mee doet maar wel klaagt dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Waarom het probleem niet bij de basis aanpakken?

Ik mis dus nogal aandacht op verhoging van de weerbaarheid terwijl mij dat uiteindelijk de meest effectieve en belangrijke bescherming lijkt.
Prima betoog hoor.

Maar sommige mensen slaan ook wel door hoor met het gezond leven en zo. Ik sport ook - en eet ook gewoon zeer goed maar pak op de zaterdag gewoon een gevulde koek bij de koffie. Ja daar zit (veel) suiker in, so what. Gewoon een goede belans (niet teveel van alles) en bewegen. Stress is ook een factor dus je kunt wel ultra gezond leven maar als je altijd getresst bent c.q. geen rust in je kop hebt dan is dat ook niet bevordelijk voor je immuunsysteem ;-) Daarnaast kun je een medische aandoening hebben waar je geen weet van hebt en waardoor je weer in een risicogroep valt.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 18 mei 2020, 11:39

Er zijn zat mensen die ongezond leven EN niet bewegen, zelfs de auto pakken voor 1KM te rijden enz.

Ik eet gezond, beweeg voldoende, fiets, loop, doe krachtoefeningen thuis enz maar tik ook gewoon 2 flessen wijn en gooi een plaat hapjes in de oven als ik daar op een avond zin in heb.

Filmpje wat ik bedoelde is deze:


Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 18 mei 2020, 11:48

Shakes schreef: 18 mei 2020, 11:04 Ik heb daar verder niet naar gevraagd maar zelfs zonder 90 euro kost het 180 euro per vier weken.

Koekoek
Wel mooi verdienmodel, ik verdien stukken minder en moet er veel harder voor werken :tooth:

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 18 mei 2020, 12:00

Bram schreef: 18 mei 2020, 11:48 Wel mooi verdienmodel, ik verdien stukken minder en moet er veel harder voor werken :tooth:
"Sport"tenten gaan verhuren. Dus alleen het dak en niet de zijwanden zodat mensen gewoon buiten kunnen blijven sporten maar ze (en de toestellen) droog blijven als het regent. Komt vast binnenkort weer een regenachtige periode aan :tooth:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 18 mei 2020, 12:27

Je moet toch van de pot gerukt zijn om €.90.- in de maand te betalen om dat je zelf omdat je zo dom bent om niet te weten hoe je je moet bewegen om fit te blijven.
Het internet staat er vol mee.

Van de mensen onder de 50 die stierven aan c-19, deden veelal aan aan sport, dat geeft dus geen garantie dat je het niet kan krijgen.
Oudere mensen zijn vaak aan de zware kant, omdat zij zich minder gemakkelijk kunnen bewegen.
Zoals versleten knieën, heupen, schouders, enz.

Dan het gezond eten, dat bestaat NIET.
Teveel eten is ongezond.
Uit onderzoeken over periodes van 25 tot 50 jaren van baby tot volwassen & van volwassen tot overlijden bij grote groepen iin Amerika & Noorwegen hebben uitgewezen dat wat je eet, geen invloed hebben op je gezondheid.
Maar geloof maar in gezond eten, is misschien beter voor je nachtrust, maar het is gewoon big business.

Over honderd jaar denken je achterkleinkinderen- wat goed gelovig waren die mensen toen - .

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 12:34

Wat zegt sporten over je gezondheid?

Serieuze vraag, want ik sport niet en elke keer met de medische keuring staan ze versteld over mijn longinhoud terwijl ik 40 jaar gerookt heb, snappen ze niet dat ik staande mijn vingertoppen onder mijn tenen kan krijgen want schijnbaar kunnen veel jongere mensen dat niet?

Conditie is natuurlijk niet super, maar mijn hartslag en ademhaling lopen wel vrij snel terug na een inspanning.

Verder toen ik dsc reed, waren er mensen 15 tot 20 jaar jonger dan ik die na een uur racen bijna flauwvielen van de inspanning en ik zoiets had, van nou, had nog wel een uurtje mogen duren.

Dus ik denk dat er ook een hoop genetisch bepaald is.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 18 mei 2020, 12:39

Gerrie Knetemann(bekend wielrenner uit 'onze tijd') : 6 maart 1951-2 november 2004
André Hazes (bekend obese volkszanger) : 30 juni 1951-23 september 2004

Sporten helpt wel degelijk, scheelt toch weer week of 6!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 mei 2020, 12:43

alt schreef: 18 mei 2020, 12:27
Uit onderzoeken over periodes van 25 tot 50 jaren van baby tot volwassen & van volwassen tot overlijden bij grote groepen iin Amerika & Noorwegen hebben uitgewezen dat wat je eet, geen invloed hebben op je gezondheid.
Maar geloof maar in gezond eten, is misschien beter voor je nachtrust, maar het is gewoon big business.
Lijkt mij heel sterk hoor. Wat je eet heeft ten eerste invloed op je gewicht en daarmee dus ook je gezondheid.

Je denkt toch niet dat als je 3-4 dagen van de week naar de snackbar gaat en jezelf volstopt met E-nummer bommetjes dat je dan na 25 jaar nog net zo gezond bent als dat je gewoon elke dag (groene) groentes met een stukje (mager) vlees of vis eet. :)

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 mei 2020, 12:44

Robin schreef: 18 mei 2020, 12:39 Gerrie Knetemann(bekend wielrenner uit 'onze tijd') : 6 maart 1951-2 november 2004
André Hazes (bekend obese volkszanger) : 30 juni 1951-23 september 2004

Sporten helpt wel degelijk, scheelt toch weer week of 6!
Weet niet of Gerrie Knetemann bier in z'n bidon had ;- )

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 18 mei 2020, 12:45

Luco schreef: 18 mei 2020, 12:34 Wat zegt sporten over je gezondheid?

Serieuze vraag, want ik sport niet en elke keer met de medische keuring staan ze versteld over mijn longinhoud terwijl ik 40 jaar gerookt heb, snappen ze niet dat ik staande mijn vingertoppen onder mijn tenen kan krijgen want schijnbaar kunnen veel jongere mensen dat niet?

Conditie is natuurlijk niet super, maar mijn hartslag en ademhaling lopen wel vrij snel terug na een inspanning.

Verder toen ik dsc reed, waren er mensen 15 tot 20 jaar jonger dan ik die na een uur racen bijna flauwvielen van de inspanning en ik zoiets had, van nou, had nog wel een uurtje mogen duren.

Dus ik denk dat er ook een hoop genetisch bepaald is.
Dik gedrukte is een contradictie. Conditie en uithoudingsvermogen worden nog wel eens door elkaar gehaald. Conditie is de herstelsnelheid, uithoudingsvermogen, het woord zegt het zelf al, hoe lang je iets vol kan houden.

Daarnaast is er inderdaad een deel genetisch bepaald. Zijn inderdaad genoeg onderzoeken naar gedaan. En gemiddeld zal je niet langer leven als je veel sport (als je de tijd eraf haalt die je kwijt bent aan het sporten) maar je kwaliteit van leven zal wel stijgen.

En op Alt ga ik niet eens reageren, die loopt hier toch alleen maar te trollen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 249 gasten