Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 30 jul 2020, 13:34

Luco schreef: 30 jul 2020, 08:57 Ik denk omdat er veel meer belangen spelen, er worden miljoenen uitgegeven om een vaccin te ontwikkelen, dat moet terugverdiend worden, als dan blijkt dat dit evt zou helpen, zeker in de beginfase dan wordt een vaccin overbodig.
Aangezien de farmaceutische wereld dit niet wil laten gebeuren reageren ze alsof ze gestoken zijn en Bill Gates, wereldwijd actief is tientallen organisaties zoals de rivm.

Maar ja ik heb dan ook een alu hoedje op.
Ik denk omdat er veel meer belangen spelen.
Eens, volledig mee eens. Er spelen ontzettend veel belangen mee, zowel goede als slechte. Daar geloof ik oprecht in!
Niet alleen ten tijde van Corona, maar ook in verkiezingen, belastingstelsels, of zelfs op relationeel gebied. Overal waar keuzes gemaakt worden, spelen belangen mee.

Dat er een correlatie is tussen belangen van de farmaceutische wereld en politiek, daar kan ik best inkomen. Daar heb ik geen concrete aanwijzingen voor, maar dat die er zou zijn, zou mij niet verbazen. Je weet niet welke leiders op wereld- en landelijk niveau met lobbyisten van de farmaceutische industrie om tafel zitten. Of achter de schermen worden gesponsord door grote corporaties, zoals bij de amerikaanse verkiezingen.

Maar wat heeft een bestuurder van een land eraan, als onder zijn leiding een economie naar de knoppen gaat?
Hij of zij is eindverantwoordelijke van het land.

Dus zou het niet raar zijn als bijvoorbeeld, en dit is puur hypothetisch, een Angela Merkel miljoenen krijgt van de Farma-industrie om een vaccin uit te stellen, of te verbieden. Maar tegelijkertijd moet ze de (volgens jullie aanwezige) schijn hooghouden dat er een virus heerst en dat er geen vaccin beschikbaar is.

Omdat zij (en nogmaals dit is hypothetisch) het vaccin tegen houdt, of de leugen dat er een virus heerst volhardend uitdraagt, moet ze ook regels in werking zetten om de bevolking te doen geloven dat ze er alles aan doet om het verspreiden tegen te gaan en tijd te winnen tot het vaccin er is. Dus er worden maatregelen ingevoerd die de burger moet doen geloven dat er iets gedaan wordt.

Dus we krijgen de maatregelen die we in de afgelopen maanden hebben gezien in de wereld
- In- en uitreisverboden
- Thuiscarantaine
- Ouderenbezoek wordt afgelast
- Thuis werken
- Thuis moeten blijven en het huis niet uitmogen

Al die regels hebben een grote impact op de vrijheid van de burger en tevens een grote impact op de economie van een land of hele delen van de wereld.

En nu komt mijn vraag, waar ik graag een antwoord op wil:
Wat heeft een leider van een land eraan, of een Bill Gates, of een Trump, of een WHO, of een EU, eraan dat het economisch slechter gaat met een land/werelddeel?

Ik vraag mij dat oprecht af. Welk, voor mij onbegrijpelijk, gewin kan er aan een wereldpandemie/hysterie vooraf gaan dat de wereldleiders gezamenlijk deze leugen blijven volhouden?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 30 jul 2020, 13:38

bij een pandemie, hysterie, angst blijven zaaien is de bevolking makkelijker te sturen en te bedonderen en uiteindelijk levert een crisis daarna weer goud op.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 30 jul 2020, 13:40

Luco schreef: 30 jul 2020, 13:38 bij een pandemie, hysterie, angst blijven zaaien is de bevolking makkelijker te sturen en te bedonderen en uiteindelijk levert een crisis daarna weer goud op.
Welke sturing voel jij vanuit de overheid dan, die je voor de corona-crisis nog niet voelde?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 30 jul 2020, 14:03

Estoque schreef: 30 jul 2020, 13:40
Luco schreef: 30 jul 2020, 13:38 bij een pandemie, hysterie, angst blijven zaaien is de bevolking makkelijker te sturen en te bedonderen en uiteindelijk levert een crisis daarna weer goud op.
Welke sturing voel jij vanuit de overheid dan, die je voor de corona-crisis nog niet voelde?
Die sturing is er naar mijn mening altijd al geweest, alleen bij angst is het makkelijker sturen.

Ik heb dus wel grote stukken van agenda 21 gelezen, en ja je kan het betitelen als alu hoedjes verhaal, maar er zijn gewoon passages waarin dit bijna letterlijk uitgelegd wordt, er komt een pandemie, die moet een bepaalde tijd duren, dan kan je sturen. Pure basispsychologie

En de farmaceutische industrie en de megarijken op aarde hebben maar 1 belang, nog rijker worden en zorgen dat ze het goed blijven hebben, en aangezien we gewoon met teveel op deze aardkloot zijn moet daar op subtiele wijze wat aan gedaan worden.

Stel dat er nog een aantal maanden angst is, er komt een tweede golf corona aan met weer doden, misschien wel veel doden , dan wil iedereen het vaccin en als er door het vaccin 1 miljoen mensen zouden sterven is er geen haan die er naar kraait.

Kom maar met die alu hoedjes🙂

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 30 jul 2020, 17:14

1x was genoeg - *Knip!*
Laatst gewijzigd door Estoque op 31 jul 2020, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 30 jul 2020, 17:14

Luco schreef: 30 jul 2020, 14:03
Estoque schreef: 30 jul 2020, 13:40
Luco schreef: 30 jul 2020, 13:38 bij een pandemie, hysterie, angst blijven zaaien is de bevolking makkelijker te sturen en te bedonderen en uiteindelijk levert een crisis daarna weer goud op.
Welke sturing voel jij vanuit de overheid dan, die je voor de corona-crisis nog niet voelde?
Die sturing is er naar mijn mening altijd al geweest, alleen bij angst is het makkelijker sturen.

Ik heb dus wel grote stukken van agenda 21 gelezen, en ja je kan het betitelen als alu hoedjes verhaal, maar er zijn gewoon passages waarin dit bijna letterlijk uitgelegd wordt, er komt een pandemie, die moet een bepaalde tijd duren, dan kan je sturen. Pure basispsychologie

En de farmaceutische industrie en de megarijken op aarde hebben maar 1 belang, nog rijker worden en zorgen dat ze het goed blijven hebben, en aangezien we gewoon met teveel op deze aardkloot zijn moet daar op subtiele wijze wat aan gedaan worden.

Stel dat er nog een aantal maanden angst is, er komt een tweede golf corona aan met weer doden, misschien wel veel doden , dan wil iedereen het vaccin en als er door het vaccin 1 miljoen mensen zouden sterven is er geen haan die er naar kraait.

Kom maar met die alu hoedjes🙂
Luco, wat jij heb gelezen is niet Agenda 21.
In het hele 351 pagina tellende Agenda 21 document, komt het woord "Pandemic" maar 3x voor. En allemaal in een alinea die gaat over de HIV besmettingen.

en die 3 keren staan letterlijk in één alinea:
6.11. With HIV infection levels estimated to increase to 30-40 million by the year 2000, the socioeconomic impact of the pandemic is expected to be devastating for all countries, and increasingly for
women and children. While direct health costs will be substantial, they will be dwarfed by the indirect
costs of the pandemic - mainly costs associated with the loss of income and decreased productivity of
the workforce. The pandemic will inhibit growth of the service and industrial sectors and significantly
increase the costs of human capacity-building and retraining. The agricultural sector is particularly
affected where production is labour-intensive.
Volledige Agenda 21 is hier te lezen in PDF: https://sustainabledevelopment.un.org/c ... enda21.pdf

Volledige 2030 Agenda voor Sustainable Development is hier te lezen: https://sustainabledevelopment.un.org/p ... ngourworld

Waar jij aan refereert is een populaire conspiracy theorie dat door de Agenda 21 / the 2030 Agenda for Sustainable Development, er een nieuwe wereld orde ontstaat. Ook wel 'NWO' genoemd of 'New World Order'.

Door onder andere de volgende afbeelding:
Deze afbeelding is een opsomming van de theorie, waar jij waarschijnlijk (excuses als ik een verkeerde aanname doe) aan refereert.
Afbeelding

En die theorie wordt aan de tand gevoeld hier:
https://eu.usatoday.com/story/news/fact ... 474884002/

Vooral opmerkelijk is de volgende passage over die theorie:
Terms like "one world," "currency," "military," "family unit," "5G," "private transportation," "air travel," and "synthetic drugs" are not mentioned in the 2030 Agenda, though they are listed in the "new world order."
Ik ben benieuwd wat je hier van vind.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 30 jul 2020, 17:48

Daarom zeg ik alu hoedjes :-)

Maar inderdaad het zijn de stukken rondom agenda 21 en de verbanden die wel of niet gelegd worden, daarom mag iedereen het zelf zoeken en bepalen welke stukken je wel en niet leest, het is ook bijna niet meer te volgen met wat voor onderwerp je ook komt, er zijn stukken die zeggen dit, er zijn stukken die zeggen dat.

Zag pas een filmpje (kon het niet meer vinden) waarin een mediaman gewoon letterlijk zegt, als wij willen dat wilders minister president wordt dan gebeurd dat.

Er was ook een voorstel om vanaf 2021 in amerika contant geld te verbieden, dat is er weer uitgehaald, en als dan elon ergens zegt, ach neem een chip in je lijf dan kan je zo betalen, makkelijk, nou als ik dat dan allemaal bij elkaar optel dan heb ik toch zeer zware bedenkingen over bepaalde dingen.

Maar zoals ik ook al zei, dat weten we pas over 10 tot 15 jaar en misschien zit ik er wel volledig naast, kan makkelijk.

Ik kan er ook niks aan veranderen, ik kan alleen zelf een keuze maken wat ik wel en niet doe bij bepaalde gebeurtenissen, en een van die dingen is om te kiezen geen vaccin te nemen als er een coronavaccin komt.


We worden over teveel onderwerpen voorgelogen imho

Milieu, boeren, corona, en ga zo maar door

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door BamiesGTA » 31 jul 2020, 09:16

https://www.ad.nl/binnenland/deskundige ... ~a70cea6c/

Lekker doorgaan met beperkingen totdat mensen zowat gaan smeken om dat vaccin.. Maar dat is wellicht precies wat de machthebbers willen.

Is de "enorme" toename in het aantal besmettingen niet te wijten aan de recente blm demonstraties wereldwijd? Ik kijk niet veel tv, maar is dat ergens al benoemd?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 31 jul 2020, 09:39

Zou de 'enorme' toename te maken kunnen hebben met dat er meer testen beschikbaar komen? Of met dat de corona-familie nogal groot is en dat het in veel gevallen niet eens Covid-19 betreft?
Maar het bekt wel lekker voor de angstcultuur.
Nog maar eens. Verdeel en heers..

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 11:49

Zoiets Eric.

Goede info Estoque serieus.
Goed gepareerd Luco:)

BamiesGTA, ja joh geef BLM maar overal de schuld van!!!!!


Doe ik ook!:)

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door BamiesGTA » 31 jul 2020, 12:15

Robin schreef: 31 jul 2020, 11:49
BamiesGTA, ja joh geef BLM maar overal de schuld van!!!!!


Doe ik ook!:)
Blm of wat voor demonstratie dan ook, dat doet er even niet toe. Er werd destijds ontzettend makkelijk gedaan met het toestaan van demonstraties bestaande uit duizenden of zelfs 10duizenden mensen, urenlang hutje mutje op elkaar. Voor het plaatje werden sommige demonstraties uiteindelijk gestopt, maar het kan natuurlijk niet dat daar geen besmettingen uit zijn gekomen en dat die besmette mensen weer andere hebben besmet. Demonstratie in Rotterdam was één van de grootste en laten er nu net in omgeving Rotterdam weer veel besmettingen zijn.
Maar gek genoeg hoor/lees ik daar niks over. Enkel berichten dat het er op lijkt dat er geen toename in het aantal besmettingen is, een paar weken na de demonstraties.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 12:18

BamiesGTA schreef: 31 jul 2020, 12:15
Robin schreef: 31 jul 2020, 11:49
BamiesGTA, ja joh geef BLM maar overal de schuld van!!!!!


Doe ik ook!:)
Blm of wat voor demonstratie dan ook, dat doet er even niet toe. Er werd destijds ontzettend makkelijk gedaan met het toestaan van demonstraties bestaande uit duizenden of zelfs 10duizenden mensen, urenlang hutje mutje op elkaar. Voor het plaatje werden sommige demonstraties uiteindelijk gestopt, maar het kan natuurlijk niet dat daar geen besmettingen uit zijn gekomen en dat die besmette mensen weer andere hebben besmet.
Maar gek genoeg hoor/lees ik daar niks over. Enkel berichten dat het er op lijkt dat er geen toename in het aantal besmettingen is, een paar weken na de demonstraties.
100% mee eens. Ik erger me er dagelijks nog blauw aan aan die Dam demonstratie en Femke , geen geintje. Terwijl wij ons in allerlei bochten moesten en moeten dringen komen die parasieten der maatschappij ermee weg?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 31 jul 2020, 12:26

Het grappige is.. constant wordt er geschreven dat Nederlanders te lui zijn om te demonstreren, en dat liever vanachter hun toetsenbord doen. Zijn er 's een keer demonstraties wordt het met keiharde hand neergeslagen door de regering..
Misschien nóg meer mensen de straat op? Of is de helft daar te bang voor omdat ze bang zijn voor corona?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 31 jul 2020, 15:12

[Vimeo]https://vimeo.com/442389261?fbclid=IwAR ... cls2wk0CJ8[/Vimeo]

Hier stond dus een video over een dokter die mee dan 300 mensen genezen heeft met HydroxyChloroQuine.
Maar is zo te zien al weer verwijderd..

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ADV » 31 jul 2020, 15:30

Is iedereen nou gewoon zo naief? Ik snap het gewoon niet ofzo..

https://nos.nl/artikel/2342399-files-en ... n-vol.html

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 15:32

Tja na twee weken natuurlijk geen uitbraak. Mark my words!

En zo ja dan ben ik blij dat ik op kantoor zit:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 31 jul 2020, 17:06

Ik snap dat idd ook niet, laat die mensen naar het strand gaan, het is mooi weer. Al die betutteling is idd nogal naïef. Beetje gezond boerenverstand...

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 31 jul 2020, 17:09

Robin schreef: 31 jul 2020, 15:32 Tja na twee weken natuurlijk geen uitbraak. Mark my words!

En zo ja dan ben ik blij dat ik op kantoor zit:)
Die is er in de periode dat het mooi weer was wonderlijk genoeg ook niet gekomen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 31 jul 2020, 17:12

Arthur schreef: 31 jul 2020, 17:06 Ik snap dat idd ook niet, laat die mensen naar het strand gaan, het is mooi weer. Al die betutteling is idd nogal naïef. Beetje gezond boerenverstand...
Precies, we moesten van ome Mark toch groeps-intimiteit opbouwen ?

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 31 jul 2020, 17:13


Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 17:14

PeterB schreef: 31 jul 2020, 17:09
Robin schreef: 31 jul 2020, 15:32 Tja na twee weken natuurlijk geen uitbraak. Mark my words!

En zo ja dan ben ik blij dat ik op kantoor zit:)
Die is er in de periode dat het mooi weer was wonderlijk genoeg ook niet gekomen.
Ja. De mussen flikkeren hier dood van 't dak.
En men mag 't strand niet op?

Dictatoriaal gedrag.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 31 jul 2020, 17:34

besmetting meer of minder, wat maakt het uit, ic's zijn leeg.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2020, 17:35

Los van Corona dat nog altijd zoveel mensen in die pleuris hitte in trein bus of file naar het strand willen...
Ik denk dat ik dat in NL 10jr geleden voor het laatst heb gedaan.

Zoals met meer dingen het is hier té vol op dat kleine stukje aarde. Ik ga er niet meer heen, ga wel als ik op vakantie ben in Italië of Frankrijk lekker relaxed naar het strand en hier geloof ik het wel.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door BamiesGTA » 31 jul 2020, 17:47

Waar in Frankrijk/Italië hebben ze rustige stranden want ik deel je mening volledig :clap:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2020, 17:54

BamiesGTA schreef: 31 jul 2020, 17:47 Waar in Frankrijk/Italië hebben ze rustige stranden want ik deel je mening volledig :clap:
Juni of sept op vakantie gaan :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten