Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 20:45

smiley schreef: 13 sep 2021, 20:44 De griep kon dat ook erg goed.
Niet in het tempo dat COVID dat kan.

k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door k33z » 13 sep 2021, 20:53

Martijn_bmw schreef: 13 sep 2021, 20:41
k33z schreef: 13 sep 2021, 20:35 Maar dat is toch ook raar eigenlijk? Gaan er dan ook een beperkt aantal bedden op de IC komen voor mensen met overgewicht, mensen die drugs gebruiken, alcoholisten, etc? Ook allemaal keuzes, iedereen heeft de mogelijkheid om gezond te eten, om niet te drinken, etc.
Met dat verschil dat al die voorbeelden niet binnen (te) korte tijd met zulke getalen binnen komen dat ze de gewone zorg verstoren.
Dát is het verschil en probleem.
En juist daarom is een vaccin een prima oplossing voor de kwetsbare groepen. Dat zou het probleem moeten oplossen. Dan blijft er een kleinere groep over, net als de andere groepen die op de IC komen.

Het is compleet idioot en zinloos om groepen die amper tot geen risico vormen een vaccin te verplichten en uit te sluiten (of tenminste het lastig te maken) voor de leuke dingen van het leven. Als het vaccin werkt, dan is dit niet nodig.

Ik zeg altijd, geef mijn prik op dit moment maar aan iemand aan de andere kant van de wereld die het wel nodig heeft, het is tenslotte een pandemie (dus wereldwijd). Dat zouden meer mensen moeten doen, die prikken zijn elders veel harder nodig dan hier bij kinderen en andere groepen die weinig risico lopen.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 13 sep 2021, 21:27


Het is compleet idioot en zinloos om groepen die amper tot geen risico vormen een vaccin te verplichten en uit te sluiten (of tenminste het lastig te maken) voor de leuke dingen van het leven. Als het vaccin werkt, dan is dit niet nodig.
Maar hoe weet je of je in de zinloze groep zit? De een verwacht een boel ellende en heeft er na 3x kuchen geen last meer van en een ander ligt op de ic.
Net zoals de ene niet heftig reageert op een vaccinatie en een ander die er toch wel last van heeft.

Logica van niet gevaccineerde:
- lockdown, afschaffen is maar een griepje
- openstellen maar alleen voor niet gevaccineerde, kutzooi kan ik nog nergens heen
- openstellen voor alles en iederen, moet kunnen en anders is het de schuld van te weinig ic capaciteit

Dus ja, goed doen ze het nooit natuurlijk. Heb nog maar weinig niet gevaccineerde/twijfelaars etc. horen zeggen, fijn dat er weer een versoepeling komt hopelijk kan er snel meer.

k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door k33z » 13 sep 2021, 21:30

Er is natuurlijk een groot grijs gebied, maar bijvoorbeeld bij 12 tot 18 jarigen is het overduidelijk onzinnig om te vaccineren. En die groep is in mijn ogen nog veel groter,
maar daar verschillen de data nogal over.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 13 sep 2021, 21:32

:whistle:
CF1B3518-06E2-4C20-99D5-5C9B7BB7DAD7.jpeg
CF1B3518-06E2-4C20-99D5-5C9B7BB7DAD7.jpeg (424.41 KiB) 664 keer bekeken
0053084F-011F-4A13-83A0-1F29393E16E4.jpeg
0053084F-011F-4A13-83A0-1F29393E16E4.jpeg (349.38 KiB) 664 keer bekeken
EFB8CF64-FF3D-4E59-86BB-DB4DA94A25DE.jpeg
EFB8CF64-FF3D-4E59-86BB-DB4DA94A25DE.jpeg (337.26 KiB) 664 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 13 sep 2021, 21:44

Zoals Rico hier ook al bevestigde, er worden al sinds jaar en dag keuzes gemaakt op basis van prognoses en verwachtingen mbt het ziektebeeld. Daar speelt ook in mee hoe de patiënt voor zichzelf heeft gezorgd in het verleden. Dus ik vind het goed verdedigbaar dat dit ook gaat gebeuren met Corona. De afweging of je een vaccin neemt of niet maak je zelf. Als er nu genoeg IC bedden zijn om de complete zorg te laten draaien incl. Corona patiënten is dat prima. Ik kan niet in de toekomst kijken en heb geen idee of het in de herfst weer gaat oplopen met opnames van Corona patiënten op de IC. Daarom is het een normale zaak om nu alvast de IC capaciteit voor Corona patiënten vast te stellen. Dat zal neerkomen op een aantal dat andere IC opnames niet onmogelijk maakt. Dat lijkt mij redelijk. Dan geef je alles vrij en hef je de maatregelen op. Dan hoef je ook niet overal eerst gecontroleerd te worden en gaat het leven weer verder. Mocht er een nieuwe variant komen incl. een vaccin dan kan je de keuze wederom maken.

Gr Ron

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door coolfan » 13 sep 2021, 22:33

535d schreef: 13 sep 2021, 13:11
Elise schreef: 12 sep 2021, 23:10
coolfan schreef: 12 sep 2021, 22:53 "Verplichte toegangsbewijzen spinnen als versoepeling"

Goebbels heeft zijn leerlingen goed afgeleverd.
:please:
Die vent is totaal gestoord. Zie je wel meer in die discussiegroepen op Facebook, vergelijkingen trekken met de 2e Wereldoorlog. Gewoon op negeer zetten. Het is dat je hem quote anders had ik die onzin niet eens gelezen.


Sorry, maar is bovenstaande 'gestoord' jouw enige manier van communiceren en vorm van niet onderbouwde ínbreng hier? Nagenoeg alle oorlogen en machtsgrepen in de geschiedenis werden mogelijk gemaakt doordat goede mensen voor het karretje gespannen zijn van mensen die daar heel rijk en machtig door zijn geworden. Deze brave burgers hebben de meest wrede dingen gedaan en keurig orders opgevolgd of aan 'de wet gehouden' zie recent Iraq. Propaganda en hypnose werken nog steeds geweldig.

En dat je geen vergelijk mag maken? wie goed opgelet heeft tijdens zijn staatopvoeding op school leert dat je niet 'mag' vergelijken
We zijn nog lang niet zover als de WOII maar daar ging het stap voor stap vanaf 1933 en daar zitten wij nu ook of heeft die avondklok of meppartijen op protesteerders door brave staatsdienaren nog niets doen laten rinkelen?

Zoals Hannah Arendt al prachtig verwoordde; het grootste gevaar voor de vrijheid zijn domheid, gedachteloosheid of onnadenkendheid van brave mensen die tot slechte dingen worden aangezet of dit niet konden of wilden zien.
535d schreef: 11 sep 2021, 20:13
smiley schreef: 11 sep 2021, 00:10 Het zou voer tot nadenken en discussie kunnen zijn, maar jijbakken op vrijdagavond is leuker blijkbaar.
Je kunt je ook overal druk om maken. Plan gaat er never nooit niet komen, puur door teveel weerstand en het gebrek aan mankracht dit plan ten uitvoer te brengen. Als het plan er niet komt, dan hoef ik er ook niet over na te denken. Kijk alleen al eens naar de Belastingdienst, tis een zooitje daar. :tooth:
Dus jij vindt dat mensen die strijden tegen uitsluiting van deelname van mensen in de maatschappij zo weggezet moeten worden als 'gestoord'? En je roept ook al op mij op 'negeer' te zetten. Klinkt als zeer bruikbaar en schrik hier wel van ja. En nee ik heb geen social media zoals Facebook.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 13 sep 2021, 22:37

coolfan schreef: 13 sep 2021, 22:33En je roept ook al op mij op 'negeer' te zetten.
Done

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 13 sep 2021, 22:39

Ik dacht even dat er een ban was uitgedeeld, maar hij is er toch nog.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 13 sep 2021, 23:30

Zoals Hannah Arendt al prachtig verwoordde; het grootste gevaar voor de vrijheid zijn domheid, gedachteloosheid of onnadenkendheid van brave mensen die tot slechte dingen worden aangezet of dit niet konden of wilden zien.

Dat zegt ze mooi die Hannah, ze kent jou kennelijk behoorlijk goed. Coolfan. Je mag best kritisch zijn en dat is terecht, maar je slaat een beetje door waardoor de quote van Hannah precies op jou van toepassing is. :wink:

Gr Ron

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Andre » 14 sep 2021, 01:03

10000 mensen hebben een bloedtest gedaan en aan een onderzoek mee gedaan. Zeer Interessant leesvoer.

https://drive.google.com/file/d/1x0d-lZ ... 6vk-6/view

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 sep 2021, 05:10

Ik zou als werkgever niet blij zijn met niet gevaccineerde werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met long covid die bewust niet gevaccineerd is?

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 14 sep 2021, 07:16

Weet jij hoe groot dat risico is dan? Is ook maar een onderbuik gevoel.

Woefdram
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:17

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Woefdram » 14 sep 2021, 07:22

Gijzert schreef: 14 sep 2021, 05:10 Ik zou als werkgever niet blij zijn met niet gevaccineerde werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met long covid die bewust niet gevaccineerd is?
Ik zou als werkgever niet blij zijn met rokende / skiënde / dikke werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met longkanker die bewust niet gestopt is met roken ?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met een verbrijzelde knie die bewust is gaan skiën?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met hartklachten die bewust ongezond eet ?

:|

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 sep 2021, 07:33

Woefdram schreef: 14 sep 2021, 07:22
Gijzert schreef: 14 sep 2021, 05:10 Ik zou als werkgever niet blij zijn met niet gevaccineerde werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met long covid die bewust niet gevaccineerd is?
Ik zou als werkgever niet blij zijn met rokende / skiënde / dikke werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met longkanker die bewust niet gestopt is met roken ?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met een verbrijzelde knie die bewust is gaan skiën?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met hartklachten die bewust ongezond eet ?

:|
Welkom.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 14 sep 2021, 08:32

frankie schreef: 14 sep 2021, 07:16 Weet jij hoe groot dat risico is dan? Is ook maar een onderbuik gevoel.
Volgens Diederuk Jeukel blijkbaar 100 procent.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 14 sep 2021, 08:53

Andre schreef: 14 sep 2021, 01:03 10000 mensen hebben een bloedtest gedaan en aan een onderzoek mee gedaan. Zeer Interessant leesvoer.

https://drive.google.com/file/d/1x0d-lZ ... 6vk-6/view
Omdat ik zelf aan een onderzoek mee doe heeft dit wel mijn interesse gewekt, maar ik kom helaas niet verder dan bladzijde 2.
Ik wilde meer weten en begrijpen over
wat ik observeerde en zocht contact met andere artsen, collega-tandartsen en juristen waaronder
Sven-Åke Hulleman, mede-initiatiefnemer van het voorliggende verkennende onderzoek.
Waarom ineens een jurist als Sven Hulleman erbij betrekken vraag ik me dan af. Is dat omdat hij nogal activistisch is ingesteld?
Ik zou eerder op zoek gaan naar een viroloog dan een jurist....
Geen officiële organisaties zijn bij het onderzoeken
betrokken geweest om eventuele beïnvloeding van het onderzoek door diverse financiële, politieke of
andere belangen te voorkomen.
En hier haak ik gelijk af....

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Andre » 14 sep 2021, 08:57

Elise

Misschien dat je dan eerst de eind conclusie even gaat lezen als je de moeite niet wilt nemen.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 14 sep 2021, 09:13

Andre,
Ik heb er even snel overheen gekeken en wat mij vooral opvalt is dat er heel veel met percentages wordt gestrooid. Daarbij wordt niet gekeken hoeveel antistoffen als je hebt opgebouwd, maar dat je antistoffen hebt opgebouwd is al voldoende volgens dit onderzoek.

Het onderzoek waaraan ik meedoe geeft precies aan hoeveel "bindende antilichaameenheden per milliliter" je hebt opgebouwd (BAU/ml).
Is je score < 50 dan stelt men dat je "geen antistoffen na vaccinatie" hebt opgebouwd.
Maar dat onderzoek van jou registreert alleen wel/geen antistoffen en zou een score < 50 als positief beschouwen.


En ja, ik heb de conclusie uit het stuk gelezen. Een conclusie die ik wel had verwacht na het lezen van bladzijde 2.
Als belangrijkste conclusie kan worden gesteld dat de Corona maatregelen en het zaaien van angst
de slechtste maatregelen zijn die kunnen worden getroffen, daar beiden contra productief zijn op het
verhogen van de weerstand tegen deze ziekte.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 14 sep 2021, 09:16

Wat deze corona pandemie heeft laten zien is, dat je de mensen wereldwijd veel restricties kan opleggen, de BNP nog blijft groeien.
Wat kan je als machthebbers beter wensen?
Missie geslaagd.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 14 sep 2021, 09:20

Tja gelukkig beschermt de privacy wet mensen nog enigszins. Zelfs al werk je niet eens in de zorg of medische hoek is het bijna irrelevant om die informatie beschikbaar te hebben.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Andre » 14 sep 2021, 10:00

Dat ik hier überhaupt reageer. Dit was het weer van mijn kant.

Dre start de Yaris GR voor een 4 wiel drift.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 14 sep 2021, 12:25

Elise schreef: 14 sep 2021, 08:53
Andre schreef: 14 sep 2021, 01:03 10000 mensen hebben een bloedtest gedaan en aan een onderzoek mee gedaan. Zeer Interessant leesvoer.

https://drive.google.com/file/d/1x0d-lZ ... 6vk-6/view
Omdat ik zelf aan een onderzoek mee doe heeft dit wel mijn interesse gewekt, maar ik kom helaas niet verder dan bladzijde 2.
Ik wilde meer weten en begrijpen over
wat ik observeerde en zocht contact met andere artsen, collega-tandartsen en juristen waaronder
Sven-Åke Hulleman, mede-initiatiefnemer van het voorliggende verkennende onderzoek.
Waarom ineens een jurist als Sven Hulleman erbij betrekken vraag ik me dan af. Is dat omdat hij nogal activistisch is ingesteld?
Ik zou eerder op zoek gaan naar een viroloog dan een jurist....
Geen officiële organisaties zijn bij het onderzoeken
betrokken geweest om eventuele beïnvloeding van het onderzoek door diverse financiële, politieke of
andere belangen te voorkomen.
En hier haak ik gelijk af....
Komt van Stichting Vaccin vrij. :tooth:

https://stichtingvaccinvrij.nl/wp-conte ... amen-1.pdf

Vind het een nogal in elkaar geknutseld en niet echt representatief onderzoek. Dus mijn vraag aan Andre is, wat is hier nou precies interessant aan?

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 sep 2021, 12:26

Andre schreef: 14 sep 2021, 10:00 Dat ik hier überhaupt reageer. Dit was het weer van mijn kant.

Dre start de Yaris GR voor een 4 wiel drift.
Wat betreft dat laatste: Goed idee.

Wat betreft dat eerste heb ik het idee dat Elise een gemotiveerd antwoord geeft en dat is dan niet goed?

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 14 sep 2021, 12:37

Het is in ieder geval een leuke business case geweest, deze test van dr. Hans Beekmans en mr. Sven Hulleman.
https://www.sneltestpark.nl/ en dan naar https://www.sneltestpark.nl/Immuniteittest.html
Gebruik gegevens

Wij werken niet samen met andere instanties en de gegevens worden alleen gebruikt voor eigen onderzoek. Uiteindelijk, als deze informatie wordt gedeeld, dan gaat het uitsluitend om de resultaten, maar niet om de persoonlijke gegevens.

LET OP:

Identificeren voor het prikken is verplicht, neem ID of paspoort mee
De kosten bedragen €50,00 p.p.
Beschikt u al over een vaccinatieboekje, neem dit dan mee. Anders krijgt u deze ter plekke
Consumpties in Bomencentrum uitsluitend contant betalen
Ook kinderen kunnen getest worden
Afspraken kunnen niet worden geannuleerd of verplaatst en betalingen worden niet gerestitueerd. Kunt u niet komen, dan is de reservering een donatie.

Klik hier voor de meest gestelde vragen & antwoorden.
Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u mailen naar info@eenoorlogreedsverloren.nl
10.000 á €50 p.p. is op mijn rekenmachine een half miljoen euro.
Met wat kosten eraf blijft er wel een leuke grijpstuiver over......

tot zover mijn onderzoek :blink:

p.s.
Het covid onderzoek waar ik zelf aan meewerk is voor mij geheel gratis :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, ErikS, Geertmans, L5S1, MarcF, PeterM, Semrush [Bot], SlowCo, TLRS en 259 gasten