Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2021, 17:00

Zed240 schreef: 26 jul 2021, 12:42 Gecondoleerd Slowco.

Ben zelf nu na 2 dagen weer 'beter', op een flinke vermoeidheid na dan. Maar toch 2,5 dag flinke koorts gehad, waarvan 1 dag met andere griepklachten.

Zet mij aan het denken, als mijn lichaam al zo reageert op een vektorvaccin (ik ben pas 25j), had het dan op het daadwerkelijke virus ook zo sterk gereageerd? M.a.w. heb ik veel geluk gehad dat ik geen corona te pakken heb gehad?
Dat vraag ik me idd ook af, zouden de mensen die sterke bijwerkingen hebben ook bij een besmetting heel ziek zijn geworden en viceversa je ziet namelijk zowel bij de bijwerkingen als de besmettingen enorme verschillen per persoon hoeveel klachten er zijn.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 26 jul 2021, 18:00

Slowco gecondoleerd met vader, ik ben slechts 4 jaren jonger dan je vader, maar heb nergens last van gehad van de 2 prikken.
Zelfs geen rode plek op mijn arm.

Ik vind de overheidsmaatregelen buitenproportioneel.
Ieder dag worden in Nederland duizenden mensen besmet met een of ander virus.
Slecht enkele honderden per dag met het corona virus.
Als het probleem de ziekenhuis opnames zouden zijn, waarom wordt daar dan niet in geïnvesteerd?
Misschien iets om met de komende verkiezingen rekening mee te houden.

Hier enige veel voorkomende virussen.

Norovirus
HPV – humaan papillomavirus
Coronavirus (COVID-19)
HIV
Influenzavirus
Varicellazostervirus
Hepatitis A

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 26 jul 2021, 18:56

alt schreef: 26 jul 2021, 18:00 Slowco gecondoleerd met vader, ik ben slechts 4 jaren jonger dan je vader, maar heb nergens last van gehad van de 2 prikken.
Zelfs geen rode plek op mijn arm.

Ik vind de overheidsmaatregelen buitenproportioneel.
Ieder dag worden in Nederland duizenden mensen besmet met een of ander virus.
Slecht enkele honderden per dag met het corona virus.
Als het probleem de ziekenhuis opnames zouden zijn, waarom wordt daar dan niet in geïnvesteerd?
Misschien iets om met de komende verkiezingen rekening mee te houden.

Hier enige veel voorkomende virussen.

Norovirus
HPV – humaan papillomavirus
Coronavirus (COVID-19)
HIV
Influenzavirus
Varicellazostervirus
Hepatitis A
51000 gedeeld door 7 is volgens mij niet een paar 100. :tooth:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door jos_br » 26 jul 2021, 19:33

Gecondoleerd SlowCow, en vooral sterkte!

Mijn vader is in februari overleden, paar weken daarvoor ook de spuit gehad. Wij hebben wel uit laten zoeken wat de doodsoorzaak was. Behalve dat hij al een tijd (niet voor niets natuurlijk) in een verpleegtehuis zat, bleek een longontsteking (zeer broze gezondheid) fataal te zijn geworden. I.m.o. niets te maken met de spuit.
Robin schreef: 26 jul 2021, 14:34 In mijn ogen moet alles open en iederéén besmet raken. Not kidding. Dan hebben wij mensheid het voor het zeggen weer. Dit is dweilen met de kraan open. OMT nekschot geven en door.
Dit dus, anders wordt het een vervelende wereld.

Jos.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 26 jul 2021, 19:45

Luco schreef: 26 jul 2021, 13:18 Gaan ook dagelijks mensen dood.
Klopt, maar dat is mijn punt dus ook. De link vaccin - trombose is dus niet met zekerheid te leggen.
WJ schreef: 26 jul 2021, 16:54 Ik denk ook echt dat de boosdoener de cafe's en disco's zijn geweest, dat is normaal al een broeierige bende.
Zeker weten. Registratieplicht? Ho maar! Hutten die bomvol zitten, BOA's die niet handhaven.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 26 jul 2021, 19:55

Ja de boa’s (ben overal afgewezen) Die hebben echt overwicht en het aanzien om niet meteen een klap op de bek te krijgen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 26 jul 2021, 20:06

Dan schakelen ze de politie toch in. Vind dat echt te makkelijk, dan moeten ze maar een ander vak kiezen. Oh wacht..... :o)

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 26 jul 2021, 20:09

Gecondoleerd Slowcow… wat een verhaal man

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 26 jul 2021, 22:59

JP schreef: 25 jul 2021, 11:30
Enrico schreef: 24 jul 2021, 20:30 600 man in de ic om het land weer op slot te zetten….. 600…..
Gistermorgen waren het er nog 116 (tegen 107 vrijdag). Dat gaat erg snel als we jou moeten geloven.
Dat is het punt niet. Het punt is 17 miljoen prikken x2 uitgezonderd Jansen vaccines tegenover 600 bedden bezetting om een lockdown te activeren. Klopt gewoon niet. Wat kost een prik? 50 euro? Dat zijn mega bedragen die ook uitgegeven kunnen worden aan een schaalbaar zorg en opvoeding over gezondheid. We zitten nu op 140 in de ic een quart van wat nodig is voor een volledige lockdown. Maar de besmettingen zijn snel gedaald na het ingrijpen van de afgelopen weken. We gaan het zien.
Laatst gewijzigd door Enrico op 26 jul 2021, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 26 jul 2021, 23:08

Riceaux, er liggen slechts een paar honderd mensen met corona in het ziekenhuis.
Hoeveel er in het ziekenhuis liggen met andere virusinfecties weet ik niet.
Misschien ook van ieder virusinfectie ook een paar honderd.
Zelfs google weet het niet.


2018 De griep.
Haalde zelfs het AD.
Maar zonder Ab Oosterhuis.

Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten
Ziekenhuizen in heel Nederland moeten dagelijks passen en meten om mensen met ernstige complicaties van de griep op te kunnen nemen. De ziekenhuizen verzorgen een paar duizend mensen met ernstige griep op hun verpleegafdelingen.

Ton Voermans 21-02-18, 14:23
Het zijn met name alleenwonende (hoog)bejaarden die in het ziekenhuis belanden, zegt Wouter van der Horst van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. ,,Mensen worden ziek door het virus, dan komt er een bacteriële infectie overheen en komen er ademhalingsmoeilijkheden of een longontsteking. Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''

Extra bedden
In het Sint Antonius in Utrecht en Nieuwegein zijn 70 mensen opgenomen met complicaties als gevolg van de griep. Ongeveer 1 op de 15 bedden is nu voor mensen met griep. Het ziekenhuis heeft bedden bijgeplaatst om iedereen kwijt te kunnen. ,,Niet alleen bij ons. Overal in Nederland worstelen ziekenhuizen met de beddencapaciteit en is het passen en meten. Soms is het zo druk dat mensen een extra nacht op de spoedeisende hulp moeten blijven omdat er geen bed vrij is op de verpleegafdeling'', zegt Jeanne Marie Douven van het Sint Antonius.

Ook ziekenhuizen in Noord-Brabant melden overvolle verpleegkamers. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch heeft zelfs een opnamestop omdat er geen bed meer vrij is. Naast de toestroom van de grieppatiënten kampen ziekenhuizen ook nog eens met minder verplegend personeel omdat ook onder hen de griep huishoudt.

In het Gelre Ziekenhuis, met vestigingen in Apeldoorn en Zutphen, is eveneens geen bed meer vrij. Mensen die gepland stonden voor een niet-spoedeisende operatie zijn afgebeld.

Hoogtepunt
Volgens het Nivel (Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) lijkt de griep over het hoogtepunt heen. Voor de derde week op rij daalt het aantal mensen dat zich met griepklachten bij de huisarts meldt. In week 7 waren er 142 per 100.000 Nederlanders. Op het hoogtepunt van de epidemie waren dat er 170. Toch is de griepgolf naar verwachting nog lang niet voorbij. Er hebben nu evenveel mensen griep als tijdens de piek van de griepgolf van de winter 2015/2016. En gezien het verloop van de voorgaande jaren kan het nog wel een tot twee maanden duren voor de situatie weer normaal is.

Het kan zijn dat het virus nog een keer om zich heen slaat en weer meer mensen ziek worden. ,,Of dat er een ander type griepvirus opkomt'', zegt Mariëtte Hooiveld van het Nivel. De uitbraak dit jaar was mogelijk zo hevig omdat in de griepprik niet het type griepvirus zat dat nu iedereen besmet. Dat betekent volgens Hooiveld niet dat het vaccin zinloos was. Er vindt toch enige mate van 'kruisbescherming' plaats. Door het vaccin worden mensen minder ziek.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4097
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 27 jul 2021, 08:49

Ja, alt, Corona is inderdaad bijna hetzelfde als de griep...

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 27 jul 2021, 09:41

Philipoo schreef: 27 jul 2021, 08:49 Ja, alt, Corona is inderdaad bijna hetzelfde als de griep...
Technisch gezien zijn influenza en COVID “griep virussen”.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 27 jul 2021, 09:51

549 pagina’s & counting en hij heeft het nog steeds over de griep.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 27 jul 2021, 10:19

WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

de een iets eerder dan de ander

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 27 jul 2021, 10:27

alt schreef: 26 jul 2021, 23:08 Riceaux, er liggen slechts een paar honderd mensen met corona in het ziekenhuis.
Hoeveel er in het ziekenhuis liggen met andere virusinfecties weet ik niet.
Misschien ook van ieder virusinfectie ook een paar honderd.
Zelfs google weet het niet.


2018 De griep.
Haalde zelfs het AD.
Maar zonder Ab Oosterhuis.

Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten
Ziekenhuizen in heel Nederland moeten dagelijks passen en meten om mensen met ernstige complicaties van de griep op te kunnen nemen. De ziekenhuizen verzorgen een paar duizend mensen met ernstige griep op hun verpleegafdelingen.

Ton Voermans 21-02-18, 14:23
Het zijn met name alleenwonende (hoog)bejaarden die in het ziekenhuis belanden, zegt Wouter van der Horst van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. ,,Mensen worden ziek door het virus, dan komt er een bacteriële infectie overheen en komen er ademhalingsmoeilijkheden of een longontsteking. Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''

Extra bedden
In het Sint Antonius in Utrecht en Nieuwegein zijn 70 mensen opgenomen met complicaties als gevolg van de griep. Ongeveer 1 op de 15 bedden is nu voor mensen met griep. Het ziekenhuis heeft bedden bijgeplaatst om iedereen kwijt te kunnen. ,,Niet alleen bij ons. Overal in Nederland worstelen ziekenhuizen met de beddencapaciteit en is het passen en meten. Soms is het zo druk dat mensen een extra nacht op de spoedeisende hulp moeten blijven omdat er geen bed vrij is op de verpleegafdeling'', zegt Jeanne Marie Douven van het Sint Antonius.

Ook ziekenhuizen in Noord-Brabant melden overvolle verpleegkamers. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch heeft zelfs een opnamestop omdat er geen bed meer vrij is. Naast de toestroom van de grieppatiënten kampen ziekenhuizen ook nog eens met minder verplegend personeel omdat ook onder hen de griep huishoudt.

In het Gelre Ziekenhuis, met vestigingen in Apeldoorn en Zutphen, is eveneens geen bed meer vrij. Mensen die gepland stonden voor een niet-spoedeisende operatie zijn afgebeld.

Hoogtepunt
Volgens het Nivel (Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) lijkt de griep over het hoogtepunt heen. Voor de derde week op rij daalt het aantal mensen dat zich met griepklachten bij de huisarts meldt. In week 7 waren er 142 per 100.000 Nederlanders. Op het hoogtepunt van de epidemie waren dat er 170. Toch is de griepgolf naar verwachting nog lang niet voorbij. Er hebben nu evenveel mensen griep als tijdens de piek van de griepgolf van de winter 2015/2016. En gezien het verloop van de voorgaande jaren kan het nog wel een tot twee maanden duren voor de situatie weer normaal is.

Het kan zijn dat het virus nog een keer om zich heen slaat en weer meer mensen ziek worden. ,,Of dat er een ander type griepvirus opkomt'', zegt Mariëtte Hooiveld van het Nivel. De uitbraak dit jaar was mogelijk zo hevig omdat in de griepprik niet het type griepvirus zat dat nu iedereen besmet. Dat betekent volgens Hooiveld niet dat het vaccin zinloos was. Er vindt toch enige mate van 'kruisbescherming' plaats. Door het vaccin worden mensen minder ziek.
Lees je post nog even terug. Je had het over besmettingen. ;)

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 27 jul 2021, 10:54

Luco schreef: 27 jul 2021, 10:19 WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

de een iets eerder dan de ander
TRUTH!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 27 jul 2021, 14:03

Luco schreef: 27 jul 2021, 10:19 WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

de een iets eerder dan de ander
Aan het vaccin ?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 27 jul 2021, 15:38

JP schreef: 27 jul 2021, 14:03
Luco schreef: 27 jul 2021, 10:19 WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

de een iets eerder dan de ander
Aan het vaccin ?
Sommige wel schijnbaar.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9095
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 27 jul 2021, 15:57

448 volgens de laatste Lareb telling.
Voornamelijk respectabele leeftijd.

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 27 jul 2021, 16:01

JP schreef: 27 jul 2021, 14:03
Luco schreef: 27 jul 2021, 10:19 WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

de een iets eerder dan de ander
Aan het vaccin ?
Nee hoor. Als het langer dan een paar dagen duurt na vaccinatie om bijwerkingen te krijgen of dood te gaan, telt het niet mee...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 27 jul 2021, 16:06

Gewone ziekenhuisbedden bezet door patiënten met COVID-19
457
20 meer dan de vorige waarde
Dit getal laat zien hoeveel ziekenhuisbedden (exclusief IC-bedden) bezet worden door patiënten met COVID-19.

Waarde van dinsdag 27 juli · Bron: LCPS

Dat zijn er maar een paar honderd van alle gemeten besmetting van 27-7-2021 met corona .
Dus ook van alle andere virussen.

Ik schrok mij dood toen ik in maart 2020 zag al de mensen in Huwan, die dood op straat vielen.
Bleef 2 weken binnen, ventilatie uitgeschakeld, wetende dat virussen zich doormiddel van watermoleculen voort bewegen.
Tot mij grote opluchting zag een maand later niemand meer dood op straat vallen.
Zelfs Rutte niet, die tijdens de eerste persconferentie iemand zijn hand schudde.
Zelfs Grappenhaus niet, toen hij iedereen omhelsde tijdens zijn bruiloft.
Zelfs op het binnenhof niet, toen onze regenten snel een mondkapje opzetten als zij de pers zagen, enz.
Toen werd bij mij het wappievirus actief. :evil:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 27 jul 2021, 16:23

https://wijdeouders.nl/wij-de-ouders-ga ... -de-jonge/

Had ik nog niets over gelezen, Hugo gedagvaard 😮

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 27 jul 2021, 16:47

Dat vind ik dan weer kansloos.

Wel vraag ik mij af wat nu het beleid gaat zijn, want het is mij onduidelijk. Iedereen heeft nu de kans gehad zich te laten vaccineren. De vaccinaties lijken te werken, de kans om echt ziek te worden is nihil. Wel kunnen mensen het virus nog doorgeven. Maar ja, als je niet gevaccineerd wilt worden dan loop je bewust risico. Het is alleen erg lullig voor zorgmedewerkers. Alleen dat is roken ook, bewust je gezondheid op het spel zetten omdat het bewezen slecht is belast ook 'onnodig' de zorg. Dat uitsluiten kun je niet.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 27 jul 2021, 16:54

Kans gehad? Je moet nog steeds wachten tot je aan de beurt bent hè.
Zeker niet alle “jeugd” is al zover.

Maar eind dit jaar alles open, dan moeten al die prikken wel klaar zijn toch?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 27 jul 2021, 16:58

alt schreef: 27 jul 2021, 16:06 … schrok mij dood toen ik in maart 2020 zag al de mensen in Huwan, die dood op straat vielen.
… Toen werd bij mij het wappievirus actief. :evil:
Nergens voor nodig joh, in “Huwan” is helemaal niemand overleden aan Corona. Als je wat meer naar MSM had geluisterd dan had je dat kunnen weten. ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 112 gasten