Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 25 jul 2021, 19:27

Hugo zegt dat er meer geprikt moet worden, dan doen ze dat een keer en dan is het weer niet goed.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jul 2021, 07:21

Mdv is zaterdag naar spoedeisende hulp gegaan, enorme buikpijn en dergelijke . Darmontsteking en de artsen wuiven het linken aan de tweede Pfizerprik zeker niet weg. Gaat nu weer wat beter gelukkig
Ik sinds gistermiddag grieperig spierpijn en ‘koorts’ , kreeg de tweede Pfizer vrijdag jl. en een hoestje tussendoor. Ik ben nooit ziek en heb nooit wat, maar dit is de reactie van mijn nog sterke immuunsysteem denk ik dan ( ben 51, mdv 52)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 26 jul 2021, 08:39

Wij gaan allemaal dood aan Hugo de prikker of van Mo de steker. :dood:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fernando » 26 jul 2021, 09:53

Robin schreef: 26 jul 2021, 07:21 Mdv is zaterdag naar spoedeisende hulp gegaan, enorme buikpijn en dergelijke . Darmontsteking en de artsen wuiven het linken aan de tweede Pfizerprik zeker niet weg. Gaat nu weer wat beter gelukkig
Ik sinds gistermiddag grieperig spierpijn en ‘koorts’ , kreeg de tweede Pfizer vrijdag jl. en een hoestje tussendoor. Ik ben nooit ziek en heb nooit wat, maar dit is de reactie van mijn nog sterke immuunsysteem denk ik dan ( ben 51, mdv 52)
Heb begin juli m'n eerste Pfizerprik gehad en had nergens last van. Maar ik hoor de laatste tijd zo vaak van mensen dat die 2e prik zo klote is dat ik oprecht twijfel aan mijn 2e vaccinatie, vooral omdat we 2 dagen later op vakantie gaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik na die eerste prik veranderde in een soort hypochonder, continue denkend heb ik wat, voel ik wat. 😏
Sterkte met herstel Robin&MdV!

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jul 2021, 09:59

Dank Fernando. Ik ben al weer bijna 100 punten, MdV doet nog even rustig aan....

Vanochtend bij huisarts: Ja die linkede deze darmontsteking ook aan het vaccin: De strijd van het immuunsysteem en dan niet genoeg weerstand dus een zwakke schakel als in MdV(zit in de familie) 's geval de darmen krijgen er van langs....

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 26 jul 2021, 10:30

Ik had na m'n eerste prik nergens last van. Was iets sneller moe bij het sporten en m'n linker deltoid was wat zuur.

Dag voor tweede prik kreeg ik een keelontsteking. laten testen en toen toch laten prikken, toen wel 2 dagen beetje ziekig geweest, maar dat was denk ik vooral omdat ik al ziek was ervoor. Dag daarna stond ik in de kroeg voor een vrijgezellenfeest en was 't leven weer leuk ;)

Online
SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 26 jul 2021, 10:49

Mijn moeder van 79jr, kreeg binnen twee weken na haar eerste Pfizer-vaccinatie last van verlammingsverschijnselen. Dat bleek door hersentrombose te komen. Ze heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en is daarna, met flinke bloedverdunningsmedicatie, gelukkig weer redelijk opgeknapt. Ze heeft zelfs, tegen mijn advies in, haar tweede prik gehaald. We hebben met spanning constant ma in de gaten gehouden of het allemaal wel goed zou blijven gaan. En gelukkig is dat, tot op heden, ook het geval.

Mijn vader was een jaar jonger dus net iets later aan de beurt voor zijn eerste Pfizer-vaccinatie. Had slechts een dag wat last van een stijve arm en koude rillingen alsof hij ziek zou worden. Hij heeft dus ook zonder zorgen zijn tweede prik gehaald. Twee weken na die tweede vaccinatie, is hij aan een hartinfarct gestorven op 78-jarige leeftijd....!
Tijdens de obductie (=onderzoek naar doodsoorzaak) bleek dat er een grote bloedprop (=harttrombose) zat die niet weg te reanimeren was.

De artsen gaven aan dat het medisch niet te bewijzen maar ook niet uit te sluiten is dat zowel de hersentrombose bij ma als de harttrombose bij pa die tot zijn dood heeft geleid, aan de vaccinatie hebben gelegen. Twee dagen voor dat pa overleed had ik net mijn eerste Pfizer-vaccinatie gehad. Ik heb geen tweede meer gehaald...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 26 jul 2021, 10:53

Zal toch gewoon persoonlijk blijven, de 1 heeft dit, de ander dat en weer de volgende niets. Maar iig niet leuk voor je vrouw, Robin, beterschap ermee.

Ik heb voor beide prikken een uur van te voren 2 paracetamols genomen en ‘s avonds voor het naar bed gaan weer. Had 1 of andere ‘zorgwerker’ verteld aan de neef van de zus van de buurman ‘ofzo’ :lol: Maar feit is wel dat ik geen last gehad heb. Toeval wss :)

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jul 2021, 11:13

Ja had ik ook gehoord Arthur die van die paracetamol en dank.
Gecondoleerd man SlowCo. Wat een verhaal ...

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 26 jul 2021, 11:20

Gecondoleerd...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 26 jul 2021, 11:26

Sh*t, SlowCo, door het typen jouw bericht over het hoofd gezien. Gecondoleerd :(

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 26 jul 2021, 11:32

Gecondoleerd… 😕super tragisch dat iets wat de mensen moet “beschermen” mogelijk zulke complicaties kan veroorzaken.





Als iemand geïnteresseerd is in de bijwerkingen en bloedpropvormende situaties van de vaxxes : vanaf 04:37 uitgelegd door een panel van kritische artsen.

https://www.banned.video/watch?id=60fde ... 0f95d4741e

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8003
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MParallel » 26 jul 2021, 11:37

Vind toch wel dat we doorschieten in de maatregelen. Iedereen die zwak(ker) is heeft ze prik wel gehad. Als je die niet wilt om wat voor reden dan ook, dan besmet je niet die mensen die wel ingeënt zijn. Ik geloof niet dat Corona nog weg gaat. Is het niet Delta, dan is het wel Foxtrot, Gamma en anders wel Hamburger.
Maar we doen alsof het Ebola is.

Ik zie nergens hier een recente post van Slowco in dit topic, maar gezien de reacties, gecondoleerd.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 26 jul 2021, 12:10

6 posts hierboven … gecondoleerd ook.

Enne, ook aan iemand die gevaccineerd is kun je het virus overdragen en die persoon kan het ook overdragen. Dus die opmerking over niet besmetten snap ik niet.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 26 jul 2021, 12:35

Nee, besmetten gaat gewoon door, gevaccineerd of niet. Dan is het maar net hoe ziek je wordt van die besmetting.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Zed240 » 26 jul 2021, 12:42

Gecondoleerd Slowco.

Ben zelf nu na 2 dagen weer 'beter', op een flinke vermoeidheid na dan. Maar toch 2,5 dag flinke koorts gehad, waarvan 1 dag met andere griepklachten.

Zet mij aan het denken, als mijn lichaam al zo reageert op een vektorvaccin (ik ben pas 25j), had het dan op het daadwerkelijke virus ook zo sterk gereageerd? M.a.w. heb ik veel geluk gehad dat ik geen corona te pakken heb gehad?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 26 jul 2021, 12:45

Sterkte Slowco.

Hoe zit het vandaag met de bedden, Enrico?

Edit; ah zondag 134, tegen zaterdag 116, 107 op vrijdag

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 26 jul 2021, 12:52

Gecondoleerd Slowco.

De vraag zal altijd blijven of de gebeurtenissen NIET hadden plaatsgevonden wanneer er GEEN Corona-vaccinatie was genomen. Ieder uur krijgen 11 mensen in Nederland een trombose.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 26 jul 2021, 13:18

535d schreef: 26 jul 2021, 12:52 Gecondoleerd Slowco.

De vraag zal altijd blijven of de gebeurtenissen NIET hadden plaatsgevonden wanneer er GEEN Corona-vaccinatie was genomen. Ieder uur krijgen 11 mensen in Nederland een trombose.
Gaan ook dagelijks mensen dood.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JdBn » 26 jul 2021, 13:38

Jammer, geen (meerdaagse) festivals dit jaar. Was toch al een twijfelgeval of we uberhaupt nog wel wilden gaan als je elke dag moet testen maar die beslissing hoeven we iig niet meer te maken.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jul 2021, 14:34

In mijn ogen moet alles open en iederéén besmet raken. Not kidding. Dan hebben wij mensheid het voor het zeggen weer. Dit is dweilen met de kraan open. OMT nekschot geven en door.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Mari Oh Oh! » 26 jul 2021, 15:11

Robin schreef: 26 jul 2021, 14:34 In mijn ogen moet alles open en iederéén besmet raken. Not kidding. Dan hebben wij mensheid het voor het zeggen weer. Dit is dweilen met de kraan open. OMT nekschot geven en door.
Zolang men niet (in het algemeen, uitzonderingen daargelaten) verplicht kan worden gehouden naar de bacillenbak genaamd kantoortuin te gaan vind ik het best. Zeker niet als je zo'n halve maatregel vaccin als Jansen hebt(niet zelf gekozen).

Overigens heb ik niet het gevoel dat ik op dit moment met de huidige regels ook maar ergens beperkt in ben, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 26 jul 2021, 15:14

JdBn schreef: 26 jul 2021, 13:38 Jammer, geen (meerdaagse) festivals dit jaar. Was toch al een twijfelgeval of we uberhaupt nog wel wilden gaan als je elke dag moet testen maar die beslissing hoeven we iig niet meer te maken.
De Dutch GP voorziet hierdoor nog geen problemen

"De Dutch Grand Prix is een sportevenement en valt daarom niet onder de regeling van de meerdaagse muziekfestivals", aldus de organisatie. "Als organisator zijn we afhankelijk van de regels en voorwaarden die de landelijke overheid aan ons als organisatie en bezoeker stelt. We gaan ervan uit dat de huidige maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben en dat diezelfde maatregelen na 13 augustus kunnen worden losgelaten voor de professioneel georganiseerde sportevenementen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 26 jul 2021, 16:06

JP schreef: 26 jul 2021, 15:14
JdBn schreef: 26 jul 2021, 13:38 Jammer, geen (meerdaagse) festivals dit jaar. Was toch al een twijfelgeval of we uberhaupt nog wel wilden gaan als je elke dag moet testen maar die beslissing hoeven we iig niet meer te maken.
De Dutch GP voorziet hierdoor nog geen problemen

"De Dutch Grand Prix is een sportevenement en valt daarom niet onder de regeling van de meerdaagse muziekfestivals", aldus de organisatie. "Als organisator zijn we afhankelijk van de regels en voorwaarden die de landelijke overheid aan ons als organisatie en bezoeker stelt. We gaan ervan uit dat de huidige maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben en dat diezelfde maatregelen na 13 augustus kunnen worden losgelaten voor de professioneel georganiseerde sportevenementen.
Ik denk dat die ook gewoon doorgaat, nu afblazen durven ze niet meer denk ik.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 26 jul 2021, 16:54

Ik denk ook echt dat de boosdoener de cafe's en disco's zijn geweest, dat is normaal al een broeierige bende. Open lucht gedoe lijkt mij dat niet echt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bart //M, Google [Bot], Will F., Wimo en 463 gasten