Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 14 okt 2020, 20:33

Dat soort verhalen hoorde ik van collega’s uit de VS ook.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 14 okt 2020, 20:40

Ach in de UK zijn er weet ik veel hoeveel testuitslagen verloren gegaan. Ze hadden alle resultaten in een Excelletje gestopt, maar hadden er geen rekening mee gehouden dat die maar 1 miljoen regels ondersteund. :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 15 okt 2020, 07:10

Met respect;

"van horen en zeggen" is the mother of all fuck ups

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 15 okt 2020, 07:19

Ben ergens ook wel benieuwd of dit moment strategisch is gekozen - lockdown - om sinterklaas en kerst door te laten gaan of sec alleen o.b.v cijfers (indien het laatste kijk je écht niet vooruit). Dit is natuurlijk de volgende hobbel dat iedereen en masse de regels gaat negeren

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 15 okt 2020, 07:22

Wij hebben iig in de familie er al heftige discussie over, waarbij (uiteraard!) een paar ouderen het door willen laten gaan als het enigzins kan.

Hele nieuwe discussies die je daarvoor niet had...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 15 okt 2020, 10:55

328Ti schreef: 15 okt 2020, 07:19 Ben ergens ook wel benieuwd of dit moment strategisch is gekozen - lockdown - om sinterklaas en kerst door te laten gaan of sec alleen o.b.v cijfers (indien het laatste kijk je écht niet vooruit). Dit is natuurlijk de volgende hobbel dat iedereen en masse de regels gaat negeren
Lekker belangrijk die kerst, ovedgewaardeerd vreetfestijn.
Kom dat plaatje van de echte hazes nog van pas

Ik ziet hier heel alleen Kersemis te vieren😁

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 15 okt 2020, 10:58

+1

Religieuze feestdagen is zo 2010. Of het nu suikerfeest is of kerst. Ik vreet 365 dagen per jaar al te veel.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3423
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Booooh » 15 okt 2020, 12:14

:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 15 okt 2020, 12:16

Luco schreef: 15 okt 2020, 10:55
328Ti schreef: 15 okt 2020, 07:19 Ben ergens ook wel benieuwd of dit moment strategisch is gekozen - lockdown - om sinterklaas en kerst door te laten gaan of sec alleen o.b.v cijfers (indien het laatste kijk je écht niet vooruit). Dit is natuurlijk de volgende hobbel dat iedereen en masse de regels gaat negeren
Lekker belangrijk die kerst, ovedgewaardeerd vreetfestijn.
Kom dat plaatje van de echte hazes nog van pas

Ik ziet hier heel alleen Kersemis te vieren😁
Misschien wordt het nog een hit.......... :kikker:

Online
Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Rolf205 » 15 okt 2020, 12:18


Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 15 okt 2020, 12:47

Rolf205 schreef: 15 okt 2020, 12:18 Ondertussen in Den Haag;
https://www.nu.nl/binnenland/6084090/re ... wsource=cl
NUjij: Uitgelichte reacties
M201841 minuten geleden
Al zeven maanden ben ik niet binnen anderhalve meter van mijn vrienden en familie geweest. Geen kus, geen knuffel. Dit soort beelden raken me dan ook enorm. Door deze mensen zal het nog heel lang duren voor ik mijn dierbaren weer in mijn armen kan sluiten.

Respect 62 Reacties 4 Reageer
Sukkel ben je dan LOL.

62 respect dus zal het wel kloppen!!!111!!

Afbeelding

Gewoon blijven vingerwijzen. Toppie.




Zoishet44 minuten geleden
Alles en iedereen ligt onder een vergrootglas vanwege corona en als het even kan nagelen we iedereen aan de schandpaal. We nemen elkaar voortdurend de maat en wijzen steeds naar de ander. Er lijkt zich een nieuw virus te verspreiden onder ons volk .... Voor de goede orde: Ik ga niet naar feestjes en geef ze ook niet (heb twee jonge kinderen), heb geen horecabedrijf (heb zoals dat tegenwoordig heet een vitaal beroep), ik draag een mondkapje in de supermarkt en op het werk, ga niet op familiebezoek als we met meer dan voorgeschreven mensen zouden zijn en probeer altijd 1.5m afstand te houden. Iedereen is slachtoffer, ook de mensen die gisterenavond aan het feesten waren. Het gaat me echter te ver om voortdurend mensen af te fakkelen. Ik ben serieus waar teleurgesteld in de opstelling naar mensen toe die de fout in gaan. Ik hoor niks anders dan handhaven, handhaven, handhaven. Totdat u zelf aan de beurt bent....

Respect 16 Reacties 3 Reageer


Bekijk reacties
Goed verhaal.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 15 okt 2020, 12:50

Tja, naar een ander wijzen is makkelijker dan een stukje zelfreflectie

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 15 okt 2020, 12:54

In dit draadje gebeurt niet anders...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 15 okt 2020, 12:55

Ik snap het wel. Als je als kroeg een feestje geeft in een tent, midden in Den Haag, waarbij moeilijk tot niet te handhaven is dat de 1,5 meter in acht wordt genomen, zeker icm alcohol, dan bind je de kat wel op het spek. Even er vanuit gaande dat wat in de media te zien is een reeel beeld is van wat er zich af heeft gespeeld.

De reactie van Zoishet44 snijdt hout, maar het gaat hier niet om het aannaaien van ieder individu, maar om het bewust 'nog effe' feestvieren ivm sluiting. Dat is niet verantwoord in mijn ogen, dus de enige die hier aan zelfreflectie moet doen is degene die het feestje heeft georganiseerd.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 15 okt 2020, 12:59

Het feestje is mede georganiseerd door: M. Rutte & H. de Jonge

Wie kaatst....

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 15 okt 2020, 13:02

Heel Europa ligt straks weer in een of ander lockdown vorm..... behalve? Sweden?

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Zed240 » 15 okt 2020, 13:09

Eens met Joost.

Daarbij; Nederlanders geven aan dat ze strengere en duidelijkere regels willen, maar als die er komen houdt niemand zich er aan. Nederlanders weten het gewoon áltijd beter.

Naar mijn idee hoofdreden dat er bij de oosterburen zoveel minder besmettingen zijn. Als ik hier 's avonds naar een café ga, houdt iedereen zich netjes aan de regels. Indien niet, staat er direct een medewerker naast je. Niemand doet er moeilijk over. Hier moet iedereen altijd maar weer in discussie gaan, want iedereen is net ff iets teveel overtuigd van z'n eigen gelijk.

Online
Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Rolf205 » 15 okt 2020, 13:12

Robin schreef: 15 okt 2020, 12:59 Het feestje is mede georganiseerd door: M. Rutte & H. de Jonge

Wie kaatst....
Dit is wel onzin he..... Sinds maart geldt de 1,5m regel al.

Dit is beetje het lot van Rutte en de Jonge:
Afbeelding

Wat ze ook hadden besloten over mondkapjes, alle stuurlui op wal zouden toch wel klagen.....
(en wordt er gedaan of een paar kerken zo groot als voetbalstadions de oorzaak zijn... :blabla: )

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 15 okt 2020, 13:19

Zed240 schreef: 15 okt 2020, 13:09 Eens met Joost.

Daarbij; Nederlanders geven aan dat ze strengere en duidelijkere regels willen, maar als die er komen houdt niemand zich er aan. Nederlanders weten het gewoon áltijd beter.

Naar mijn idee hoofdreden dat er bij de oosterburen zoveel minder besmettingen zijn. Als ik hier 's avonds naar een café ga, houdt iedereen zich netjes aan de regels. Indien niet, staat er direct een medewerker naast je. Niemand doet er moeilijk over. Hier moet iedereen altijd maar weer in discussie gaan, want iedereen is net ff iets teveel overtuigd van z'n eigen gelijk.
In Duitsland loopt het aantal besmettingen ook weer op. België idem, Polen, Tsjechië, Frankrijk ook allemaal hoog aantal besmettingen, of positieve testuitslagen is misschien een betere omschrijving.

So much voor culturele verschillen en karaktereigenschappen. Het lijkt wel onvermijdelijk dat de cijfers weer gaan oplopen, om het even welke maatregelen er getroffen worden en of mensen er zich dan al dan niet goed aan houden. Overigens denk ik dat de groep "betweters" die alle regels aan zijn laars lapt een minderheid is. De meesten proberen zich in meer of mindere mate wel aan te passen.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 15 okt 2020, 13:22

Dat plaatje is top! Wat je ook doet zul je de wind van Vooren krijgen.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 15 okt 2020, 13:22

En we vingerwijzen weer naar de Nederlanders:)

@Rolf, dat met die kerken 100% eens.

Horeca en aanverwante wordt afgeschilderd als de basis van alle corona kwaad. Maar lekker zo doorgaan.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 15 okt 2020, 13:31

Enrico schreef: 15 okt 2020, 13:02 Heel Europa ligt straks weer in een of ander lockdown vorm..... behalve? Sweden?
Daar maar naartoe:)


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 15 okt 2020, 13:39

Waar ik me meer over verbaas is dat je de afgelopen weken vrijwel dagelijks leest over illegale feestjes, maar dat er ook vaak bij staat dat er geen boetes zijn uitgedeeld. Daar kan ik echt met m'n verstand niet bij. Laten we Lolletjeshuis en Hellsema hier even buiten houden...Ja, die waren zeker fout.

Ik denk namelijk ook niet dat horeca direct de bron van het kwaad is, zo lang er maar een streng (deur)beleid is. Overal lees je dat ondernemers geen politieagent willen spelen, maar helaas moeten ze dat wel doen. Er is geen keus. Ja, ok, nu hoeft het niet meer...

Wat ook zeker meespeelt is het demonstreren en dwarsliggen t.o.v. de overheid. Je zou misschien zelfs wel kunnen zeggen dat het begonnen is bij de Arabische lente. Vandaar is het overgewaaid naar landen als Hong Kong, Venezuela, Frankrijk, UK, Indonesie, VS, en de lijst is langer. Men (wereldwijd) is tegenwoordig niet bang meer om in opstand te komen. Ik denk echt dat dat meespeelt in het grotere plaatje.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Zed240 » 15 okt 2020, 14:49

frankie schreef: 15 okt 2020, 13:19
Zed240 schreef: 15 okt 2020, 13:09 Eens met Joost.

Daarbij; Nederlanders geven aan dat ze strengere en duidelijkere regels willen, maar als die er komen houdt niemand zich er aan. Nederlanders weten het gewoon áltijd beter.

Naar mijn idee hoofdreden dat er bij de oosterburen zoveel minder besmettingen zijn. Als ik hier 's avonds naar een café ga, houdt iedereen zich netjes aan de regels. Indien niet, staat er direct een medewerker naast je. Niemand doet er moeilijk over. Hier moet iedereen altijd maar weer in discussie gaan, want iedereen is net ff iets teveel overtuigd van z'n eigen gelijk.
In Duitsland loopt het aantal besmettingen ook weer op. België idem, Polen, Tsjechië, Frankrijk ook allemaal hoog aantal besmettingen, of positieve testuitslagen is misschien een betere omschrijving.
Echter wel nog veel minder. Ook agressie richting medewerkers hoor ik hier niets over. Iets met Ordnung muss sein

Moet ook zeggen dat daar de overheid debet aan is. In Duitsland moet je verplicht je op corona laten testen bij terugkomst op de vluchthaven uit een risicogebied. In Nederland bieden ze die mogelijkheid niet eens aan. Je moet maar zelf 10 dagen in thuisquarantaine gaan, maar hoeveel mensen doen dat? De GGD geeft zelf aan dat ze dagelijks mensen horen die weigeren na een positieve test in quarantaine te gaan.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 15 okt 2020, 14:54

Goed verhaal Joost.

@Zed, net een NLer woonachtig in D met D vrouw al jaren klant, zelfde verhaal, maar we waren het erover eens dat de cultuurverschillen en EU onderling minder zijn dan wat de media en sommigen hier(neem me niet kwalijk) on s willen doen laten geloven. Ze gaan vanaf morgen melde bij de Arzt en dan in Q.....

In NL ligt het aan de 'jeugd' of de 'beroepsjankers' volgens een aantal. Ook hier...

En in de VS ligt het aantal doden alleen maar aan Trump en niemand anders dan aan Trump.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], HarryC, Jaws, MParallel, TLRS, WJ en 203 gasten