Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 apr 2021, 09:13

PeterB schreef: 14 apr 2021, 08:53
frankie schreef: 13 apr 2021, 21:27 Wat ik eigenlijk ook wel opvallend vind, vaccinatie is volgens de geleerden de sleutel, maar hoe zit het met medicatie of behandeling van een huisarts? Zoals het nu gaat, je bent besmet, wordt ziek, blijft thuis en dan? Niks. Als het verslechterd komt de huisarts en dan ga je al dan niet naar het ziekenhuis. Zijn er dan echt geen behandelmethoden of medicijnen mogelijk in een vroeg stadium om ziekenhuisopname te voorkomen?
Die zijn er wel maar niet uitgebreid getest, zie het gedonder wat een aantal huisartsen over zich heen kregen .( Verleden jaar al...)
En mag dan ook niet meer toegediend worden ( althans, niet officieel)
Nee, vaccinatie was volgens de schoenenprins het enige wat werkt. Dat wist hij in maart/april 2020 al te vertellen.

Nou, maand 4 2021 is al halverwege en het gaat in sneltreinvaart de goede kant op.
Iedere dag file bij de XL test-en vaccinatiestraat bij Schiphol...
Koekoek.
Om te vaccineren of testen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 14 apr 2021, 09:24

Bram schreef: 14 apr 2021, 09:08 Ik was m'n kale schedel iedere dag. Lijkt ook prima te werken :tooth:
:)
Bijlagen
3808449B-4181-4AE7-8FF9-7B6E0327A8CA.jpeg
3808449B-4181-4AE7-8FF9-7B6E0327A8CA.jpeg (36.5 KiB) 477 keer bekeken

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 14 apr 2021, 09:27

Doe maar niet Arthur (en Bram) ! Corona is al erg genoeg.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 14 apr 2021, 09:28

@Gijzert

Koekoek als in een gek die het gelooft.

Het is nog steeds net zo druk als een paar maanden geleden.

Niet..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 14 apr 2021, 09:35

Nou Peter, dat zullen dan wel de momentopnames zijn als jij langs rijdt. Of ze hebben net pauze, want hoe komen we dan aan die honderduizenden testen per dag en de bijpassende besmettingaantallen......?

Afbeelding

Het zal toch niet ? :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 apr 2021, 09:39

Bram schreef: 14 apr 2021, 09:08 Ik was m'n kale schedel iedere dag. Lijkt ook prima te werken :tooth:
Klopt je bent je verstand aardig aan het wegspoelen😁

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 14 apr 2021, 09:43

Heeft er nooit gezeten hoor, niet zo optimistisch doen :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 14 apr 2021, 09:54

Een private stichting ? Heeft Hugo daar belangen in ?
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft 925 miljoen euro in de private stichting Open Nederland gestort om sneltests beschikbaar te maken voor evenementen. Op welke manier de overheid gaat controleren hoe dit geld wordt besteed, is echter onduidelijk en niet transparant, blijkt dinsdag uit onderzoek van Follow the Money (FTM).
https://www.nu.nl/coronavirus/6127368/s ... breken.amp

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 14 apr 2021, 09:56

Er staan meer gele jassen voor de XL Schiphol dan mensen die zich laten testen.

Voordeel is wel dat je de uitslag binnen twee uur hebt. Met een beetje pech sta je dan te wachten in de Mc drive 200 meter verder.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 14 apr 2021, 09:57

JP schreef: 14 apr 2021, 09:54 Een private stichting ? Heeft Hugo daar belangen in ?
Naar verluid een vriend/ kennis van hem. Maar daar heb ik nog geen bewijs voor gezien tot zover.

Gebruikersavatar
PimV
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jan 2013, 12:26
Auto: E46 M3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PimV » 14 apr 2021, 10:02

Ik las hier ergens "geef mij nou maar zo'n spuit, dan kunnen we tenminste weer door" Dit hoor ik nu in mijn vriendengroep (30-35, gezond & sportief) ook al een paar keer, maar dat is toch echt een hele foute gedachte? Spuit erin zodat we weer door kunnen. :hmmm:
Nee, die spuit wil je nemen, om jezelf te beschermen voor een gevaarlijke ziekte.
En die ziekte is voor het overgrote deel van de bevolking, zeker mijn leeftijdsgroep, niet ernstig - dus als de donder vrijwillig vaccineren van ouderen, kwetsbaren en andere bange mensen, dat moet voldoende verlichting geven op de zorg. Want daar is het toch allemaal om te doen??

Voor de duidelijkheid, ben geen anti-vaxxer, mijn zoontje ( en over een paar weken dochtertje) krijgen gewoon alle inentingen - en ik heb voor langere buitenlandreizen ook de diverse prikken gehad, maar in het geval van Corona begrijp ik echt niet dat we ( dan bedoel ik iedereen buiten de risicogroepen) niet wat meer op ons eigen immuunsysteem mogen/kunnen vertrouwen en allemaal een vaccin moeten (want daar mikt de overheid wel op als percentages van 70-90%, vaccinatiepaspoorten e.tc. Wordt geopperd). Zelfde als met een griepprik, die neem je toch ook niet als gezonde 30er?

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 apr 2021, 10:02

Maar daarom kunnen we hem er wel voor afbranden toch? Het zo opschrijven kan toch geen kwaad.

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 apr 2021, 10:03

PimV schreef: 14 apr 2021, 10:02 Ik las hier ergens "geef mij nou maar zo'n spuit, dan kunnen we tenminste weer door" Dit hoor ik nu in mijn vriendengroep (30-35, gezond & sportief) ook al een paar keer, maar dat is toch echt een hele foute gedachte? Spuit erin zodat we weer door kunnen. :hmmm:
Nee, die spuit wil je nemen, om jezelf te beschermen voor een gevaarlijke ziekte.
En die ziekte is voor het overgrote deel van de bevolking, zeker mijn leeftijdsgroep, niet ernstig - dus als de donder vrijwillig vaccineren van ouderen, kwetsbaren en andere bange mensen, dat moet voldoende verlichting geven op de zorg. Want daar is het toch allemaal om te doen??

Voor de duidelijkheid, ben geen anti-vaxxer, mijn zoontje ( en over een paar weken dochtertje) krijgen gewoon alle inentingen - en ik heb voor langere buitenlandreizen ook de diverse prikken gehad, maar in het geval van Corona begrijp ik echt niet dat we ( dan bedoel ik iedereen buiten de risicogroepen) niet wat meer op ons eigen immuunsysteem mogen/kunnen vertrouwen en allemaal een vaccin moeten (want daar mikt de overheid wel op als percentages van 70-90%, vaccinatiepaspoorten e.tc. Wordt geopperd). Zelfde als met een griepprik, die neem je toch ook niet als gezonde 30er?
Succes met maandenlang geen energie. Geen smaak geen geur. En uitzonderlijk toch op de ic komen.
Doe mij maar die spuit.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 14 apr 2021, 10:05

Shakes schreef: 14 apr 2021, 09:56 Er staan meer gele jassen voor de XL Schiphol dan mensen die zich laten testen.

Voordeel is wel dat je de uitslag binnen twee uur hebt. Met een beetje pech sta je dan te wachten in de Mc drive 200 meter verder.
Ach, en anders stappen ze gewoon weer in de bus.
De Mac is dan weer net iets verder ;)
Wij hebben dan ook niet de CoronaMelder app op de telefoon anders blijft iedereen thuis...

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 10:06

PimV schreef: 14 apr 2021, 10:02 Ik las hier ergens "geef mij nou maar zo'n spuit, dan kunnen we tenminste weer door" Dit hoor ik nu in mijn vriendengroep (30-35, gezond & sportief) ook al een paar keer, maar dat is toch echt een hele foute gedachte? Spuit erin zodat we weer door kunnen. :hmmm:
Nee, die spuit wil je nemen, om jezelf te beschermen voor een gevaarlijke ziekte.
En die ziekte is voor het overgrote deel van de bevolking, zeker mijn leeftijdsgroep, niet ernstig - dus als de donder vrijwillig vaccineren van ouderen, kwetsbaren en andere bange mensen, dat moet voldoende verlichting geven op de zorg. Want daar is het toch allemaal om te doen??

Voor de duidelijkheid, ben geen anti-vaxxer, mijn zoontje ( en over een paar weken dochtertje) krijgen gewoon alle inentingen - en ik heb voor langere buitenlandreizen ook de diverse prikken gehad, maar in het geval van Corona begrijp ik echt niet dat we ( dan bedoel ik iedereen buiten de risicogroepen) niet wat meer op ons eigen immuunsysteem mogen/kunnen vertrouwen en allemaal een vaccin moeten (want daar mikt de overheid wel op als percentages van 70-90%, vaccinatiepaspoorten e.tc. Wordt geopperd). Zelfde als met een griepprik, die neem je toch ook niet als gezonde 30er?
Ik wil economisch/financieel en qua mijn vrijheden dóór. Niet omdat ik zo graag die spuit wil. Daar kunnen we inderdaad nog over dicussieren en ik snap jou ook zeer zeker.

Gebruikersavatar
PimV
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jan 2013, 12:26
Auto: E46 M3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PimV » 14 apr 2021, 10:11

Gijzert schreef: 14 apr 2021, 10:03
Maar daarom kunnen we hem er wel voor afbranden toch? Het zo opschrijven kan toch geen kwaad.

Succes met maandenlang geen energie. Geen smaak geen geur. En uitzonderlijk toch op de ic komen.
Doe mij maar die spuit.
Ik bedoel natuurlijk het feit dat mensen buiten de risicogroep een vaccin willen om maar van de maatregelen af te komen, niet vanwege hun gezondheid. Daar is toch fout? (Niet van de persoon zelf, maar wel van de sfeer die in de samenleving gecreëerd wordt)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 14 apr 2021, 10:15

Mensen hebben een beeld van, laten we allemaal die spuit nemen en dan kunnen we daarna helemaal los.
Laten we dan eerst eens bekijken wat de effectiviteit is van het vaccin.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 14 apr 2021, 10:15

Robin schreef: 14 apr 2021, 09:07 Ik gebruik al 'n jaar extra Vitamine D dagelijks. FWIW.
Verstandig. Aangezien het grootste gedeelte van de Nederlanders een vit D te kort heeft.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 14 apr 2021, 10:18

Dat is ook fout maar iedereen ( bijna iedereen dan...) is het zat en murw geslagen.
"Kom maar op met die prik" is dan het resultaat.

En wachten op de effectiviteit is nutteloos en verergert de huidige situatie alleen maar.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 10:20

JP schreef: 14 apr 2021, 10:15 Mensen hebben een beeld van, laten we allemaal die spuit nemen en dan kunnen we daarna helemaal los.
Laten we dan eerst eens bekijken wat de effectiviteit is van het vaccin.
Zoiets. En als dat vaccin niet zo effectief blijkt(laten we hopen dat 't juist wel wereldwijd effectief is natuurlijk) dan zit er niks anders op dan 'helemaal los' te gaan om nog meer economisch maatschappelijk en mentale schade te voorkomen. Dán komen we op 'n punt van: Gezonde mensen door(die >95% van de mensheid) en de zwakkere rest mag zijn/haar/onzijdige (nog meer dan nu) borst natmaken qua veilig leven, al dan niet met veel betere en ruimere Zorg dan nu en pre Corona.

Want we moeten nu wel écht door. Dit duurt te lang.

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 14 apr 2021, 10:43

PimV schreef: 14 apr 2021, 10:11
Gijzert schreef: 14 apr 2021, 10:03
Maar daarom kunnen we hem er wel voor afbranden toch? Het zo opschrijven kan toch geen kwaad.

Succes met maandenlang geen energie. Geen smaak geen geur. En uitzonderlijk toch op de ic komen.
Doe mij maar die spuit.
Ik bedoel natuurlijk het feit dat mensen buiten de risicogroep een vaccin willen om maar van de maatregelen af te komen, niet vanwege hun gezondheid. Daar is toch fout? (Niet van de persoon zelf, maar wel van de sfeer die in de samenleving gecreëerd wordt)
daNpy schreef: 14 apr 2021, 09:57
JP schreef: 14 apr 2021, 09:54 Een private stichting ? Heeft Hugo daar belangen in ?
Naar verluid een vriend/ kennis van hem. Maar daar heb ik nog geen bewijs voor gezien tot zover.
Mijn Reactie was niet op jou Pim.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 14 apr 2021, 10:58

PimV schreef: 14 apr 2021, 10:02
Voor de duidelijkheid, ben geen anti-vaxxer, mijn zoontje ( en over een paar weken dochtertje) krijgen gewoon alle inentingen - en ik heb voor langere buitenlandreizen ook de diverse prikken gehad, maar in het geval van Corona begrijp ik echt niet dat we ( dan bedoel ik iedereen buiten de risicogroepen) niet wat meer op ons eigen immuunsysteem mogen/kunnen vertrouwen en allemaal een vaccin moeten (want daar mikt de overheid wel op als percentages van 70-90%, vaccinatiepaspoorten e.tc. Wordt geopperd). Zelfde als met een griepprik, die neem je toch ook niet als gezonde 30er?
Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, maar vooral om groepsimmuniteit te krijgen. Met die groepsimmuniteit ga je de verspreiding tegen, dus minder kans dat de risicogroep ermee besmet raakt.

Nu moeten we natuurlijk even afwachten of de vaccins het virus echt kunnen uitdoven (het kan ook net als de griep blijvend zijn met jaarlijkse mutaties), maar in Engeland heeft het een positief effect.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 14 apr 2021, 12:26

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/337 ... -in-je-rug
Ik kan mij die woede goed voorstellen... wat een beleid joh.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 14 apr 2021, 12:35

Je bent wel een behoorlijke labmuis om bij 538 naar de snollebollekes te kijken zeg.
https://www.backtolive.nl/voorwaarden

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 12:38

Triest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Andreass, Darudevampire, HansD en 475 gasten