Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 12:45

Maand of 4-5 ROBIN🤣

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 12:47

Riceaux schreef: 18 mei 2020, 12:45
Luco schreef: 18 mei 2020, 12:34 Wat zegt sporten over je gezondheid?

Serieuze vraag, want ik sport niet en elke keer met de medische keuring staan ze versteld over mijn longinhoud terwijl ik 40 jaar gerookt heb, snappen ze niet dat ik staande mijn vingertoppen onder mijn tenen kan krijgen want schijnbaar kunnen veel jongere mensen dat niet?

Conditie is natuurlijk niet super, maar mijn hartslag en ademhaling lopen wel vrij snel terug na een inspanning.

Verder toen ik dsc reed, waren er mensen 15 tot 20 jaar jonger dan ik die na een uur racen bijna flauwvielen van de inspanning en ik zoiets had, van nou, had nog wel een uurtje mogen duren.

Dus ik denk dat er ook een hoop genetisch bepaald is.
Dik gedrukte is een contradictie. Conditie en uithoudingsvermogen worden nog wel eens door elkaar gehaald. Conditie is de herstelsnelheid, uithoudingsvermogen, het woord zegt het zelf al, hoe lang je iets vol kan houden.

Daarnaast is er inderdaad een deel genetisch bepaald. Zijn inderdaad genoeg onderzoeken naar gedaan. En gemiddeld zal je niet langer leven als je veel sport (als je de tijd eraf haalt die je kwijt bent aan het sporten) maar je kwaliteit van leven zal wel stijgen.

En op Alt ga ik niet eens reageren, die loopt hier toch alleen maar te trollen.
Duidelijk, alleen de kwaliteit zal stijgen snap ik niet helemaal.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 18 mei 2020, 12:47

Alt zegt óók dat teveel eten ongezond is.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 18 mei 2020, 12:48

Luco schreef: 18 mei 2020, 12:47
Riceaux schreef: 18 mei 2020, 12:45
Luco schreef: 18 mei 2020, 12:34 Wat zegt sporten over je gezondheid?

Serieuze vraag, want ik sport niet en elke keer met de medische keuring staan ze versteld over mijn longinhoud terwijl ik 40 jaar gerookt heb, snappen ze niet dat ik staande mijn vingertoppen onder mijn tenen kan krijgen want schijnbaar kunnen veel jongere mensen dat niet?

Conditie is natuurlijk niet super, maar mijn hartslag en ademhaling lopen wel vrij snel terug na een inspanning.

Verder toen ik dsc reed, waren er mensen 15 tot 20 jaar jonger dan ik die na een uur racen bijna flauwvielen van de inspanning en ik zoiets had, van nou, had nog wel een uurtje mogen duren.

Dus ik denk dat er ook een hoop genetisch bepaald is.
Dik gedrukte is een contradictie. Conditie en uithoudingsvermogen worden nog wel eens door elkaar gehaald. Conditie is de herstelsnelheid, uithoudingsvermogen, het woord zegt het zelf al, hoe lang je iets vol kan houden.

Daarnaast is er inderdaad een deel genetisch bepaald. Zijn inderdaad genoeg onderzoeken naar gedaan. En gemiddeld zal je niet langer leven als je veel sport (als je de tijd eraf haalt die je kwijt bent aan het sporten) maar je kwaliteit van leven zal wel stijgen.

En op Alt ga ik niet eens reageren, die loopt hier toch alleen maar te trollen.
Duidelijk, alleen de kwaliteit zal stijgen snap ik niet helemaal.
Ik ook niet. Elke dag op konijnenvoer leven voor jaren of 'lekker eten' met mate en ietwat pietsie te zwaar. Ik weet't wel.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 18 mei 2020, 12:49

Teveel sporten en teveel eten is zeer slecht.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 18 mei 2020, 12:51

Luco schreef: 18 mei 2020, 12:45 Maand of 4-5 ROBIN🤣
Dan nog! :kikker:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 18 mei 2020, 12:52

alt schreef: 18 mei 2020, 12:27 Je moet toch van de pot gerukt zijn om €.90.- in de maand te betalen om dat je zelf omdat je zo dom bent om niet te weten hoe je je moet bewegen om fit te blijven.
Het internet staat er vol mee.

Van de mensen onder de 50 die stierven aan c-19, deden veelal aan aan sport, dat geeft dus geen garantie dat je het niet kan krijgen.
Oudere mensen zijn vaak aan de zware kant, omdat zij zich minder gemakkelijk kunnen bewegen.
Zoals versleten knieën, heupen, schouders, enz.

Dan het gezond eten, dat bestaat NIET.
Teveel eten is ongezond.
Uit onderzoeken over periodes van 25 tot 50 jaren van baby tot volwassen & van volwassen tot overlijden bij grote groepen iin Amerika & Noorwegen hebben uitgewezen dat wat je eet, geen invloed hebben op je gezondheid.
Maar geloof maar in gezond eten, is misschien beter voor je nachtrust, maar het is gewoon big business.

Over honderd jaar denken je achterkleinkinderen- wat goed gelovig waren die mensen toen - .
Ik denk dat jij vooral goedgelovig bent.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 12:53

Robin schreef: 18 mei 2020, 12:51
Luco schreef: 18 mei 2020, 12:45 Maand of 4-5 ROBIN🤣
Dan nog! :kikker:
Ja die extra weken kwamen door het bier :roflol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 mei 2020, 12:55

Robin schreef: 18 mei 2020, 12:48

Ik ook niet. Elke dag op konijnenvoer leven voor jaren of 'lekker eten' met mate en ietwat pietsie te zwaar. Ik weet't wel.
Voor 1 juni weer een vette tomahawk besteld.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 mei 2020, 12:55

romo schreef: 18 mei 2020, 08:12 COVID-19 is veel meer een systemische aandoening dan werd gedacht, niet alleen circulatoir, maar ook hematogeen;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b1914afa/
En dan lees je dit.

Nederlanders willen zich vrijwillig laten besmetten
Een groep van veertig Nederlanders heeft zich aangemeld om besmet te worden met het coronavirus. Dat doen ze vrijwillig, omdat ze hopen dat medici met hun hulp snel een vaccin vinden. "

:lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 18 mei 2020, 13:41

Je moet toch van de pot gerukt zijn om €.90.- in de maand te betalen om dat je zelf omdat je zo dom bent om niet te weten hoe je je moet bewegen om fit te blijven.
Het internet staat er vol mee.
Stond jij niet in het publiek toen Jezus deed aan crossfit?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 18 mei 2020, 14:49

Luco schreef: 18 mei 2020, 12:47
Riceaux schreef: 18 mei 2020, 12:45
Luco schreef: 18 mei 2020, 12:34 Wat zegt sporten over je gezondheid?

Serieuze vraag, want ik sport niet en elke keer met de medische keuring staan ze versteld over mijn longinhoud terwijl ik 40 jaar gerookt heb, snappen ze niet dat ik staande mijn vingertoppen onder mijn tenen kan krijgen want schijnbaar kunnen veel jongere mensen dat niet?

Conditie is natuurlijk niet super, maar mijn hartslag en ademhaling lopen wel vrij snel terug na een inspanning.

Verder toen ik dsc reed, waren er mensen 15 tot 20 jaar jonger dan ik die na een uur racen bijna flauwvielen van de inspanning en ik zoiets had, van nou, had nog wel een uurtje mogen duren.

Dus ik denk dat er ook een hoop genetisch bepaald is.
Dik gedrukte is een contradictie. Conditie en uithoudingsvermogen worden nog wel eens door elkaar gehaald. Conditie is de herstelsnelheid, uithoudingsvermogen, het woord zegt het zelf al, hoe lang je iets vol kan houden.

Daarnaast is er inderdaad een deel genetisch bepaald. Zijn inderdaad genoeg onderzoeken naar gedaan. En gemiddeld zal je niet langer leven als je veel sport (als je de tijd eraf haalt die je kwijt bent aan het sporten) maar je kwaliteit van leven zal wel stijgen.

En op Alt ga ik niet eens reageren, die loopt hier toch alleen maar te trollen.
Duidelijk, alleen de kwaliteit zal stijgen snap ik niet helemaal.
Tot hogere leeftijd kunnen doen wat je wilt ipv de conditie en het uithoudingsvermogen te hebben van een dood paard. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 mei 2020, 14:56

Robin schreef: 18 mei 2020, 12:48 Ik ook niet. Elke dag op konijnenvoer leven voor jaren of 'lekker eten' met mate en ietwat pietsie te zwaar. Ik weet't wel.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 19 mei 2020, 07:43

^^^^Iets veel minder dan dat:)

Ik hou wel van een biertje.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 19 mei 2020, 10:21


Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 19 mei 2020, 13:04

Waar ik het gister over had, vandaag dit artikel op NOS.nl: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233434 ... stijl.html
Het kan nog maanden tot jaren duren voordat er een vaccin of geneesmiddel beschikbaar is tegen het coronavirus. Maar dat betekent niet dat we tot die tijd stil moeten zitten. Meer dan 1600 artsen en andere medisch experts roepen Nederlanders op om meer werk te maken van een gezonde leefstijl. Want fit zijn verkleint de kans op ernstige symptomen en vergroot de kans op een spoedig herstel.

De link tussen een ernstig beloop van een coronabesmetting en leefstijlziekten zoals overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten wordt steeds duidelijker. Uit RIVM-cijfers blijkt dat meer dan 70 procent van de patiënten die overleden zijn aan het coronavirus, een of meer onderliggende aandoeningen had. Bijna de helft (43,5 procent) had hart- en vaatziekten en een hoge bloeddruk. Een kwart had diabetes type 2.

Die zogeheten leefstijlziekten worden met name veroorzaakt door ongezonde voeding, te weinig bewegen, te veel stress en onvoldoende slaap. De zorgprofessionals willen dat burgers zelf aan de slag gaan om die punten te verbeteren, maar ook dat staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) er een prioriteit van maakt. Zodat mensen hierbij geholpen kunnen worden.

Immuunsysteem al uitgeput
Waarom juist coronapatiënten met leefstijlziekten zo'n grote kans hebben op een slecht ziekteverloop, wordt op dit moment wereldwijd onderzocht. "We zijn nog in de beginfase, maar we denken dat het immuunsysteem van de zwaarst getroffen coronapatiënten eigenlijk al was uitgeput voor de besmetting", zegt medisch immunoloog Wim Dik van het Rotterdamse Erasmus MC. "We zien dat vooral bij ouderen en mensen met leefstijlziekten."

Vandaag publiceert het Nederlands Innovatiecentrum voor Leefstijlgeneeskunde een notitie met daarin een bundeling van de recente wetenschappelijke inzichten over de relatie tussen corona, leefstijlziekten, weerstand en stofwisseling. Daarin valt te lezen dat bij aandoeningen als obesitas, diabetes type 2 en hart- en vaatziekten de stofwisseling is ontregeld. Als die ontregeling langdurig is, veroorzaakt dat een chronisch ontstekingsproces. En dat veroorzaakt een uitputting van het immuunsysteem.

Zodra je buikvet een paar procent afneemt, heeft dat al een meetbaar gunstig effect op het immuunsysteem.

Liesbeth van Rossum, internist-endocrinoloog aan het Erasmus MC, vertelt dat 70 tot 80 procent van de coronapatiënten die op de IC belanden, overgewicht heeft. "En dat is een belangrijke veroorzaker van veel van die leefstijlziekten. Daarnaast heeft ook de aanwezigheid van het vet zelf een negatief effect op het immuunsysteem."

Het gaat dan vooral om buikvet, legt Van Rossum uit. "Dat produceert actief hormonen en ontstekingsstoffen. Het buikvet zorgt ook voor een chronische belasting van het immuunsysteem waardoor het minder goed op binnendringende virussen en bacteriën reageert."

Ze benadrukt dat de oorzaken van ernstig overgewicht (obesitas) heel complex zijn. Het is ongelofelijk moeilijk om ervan af te komen. Van 'eigen schuld' is dus geen sprake. Maar voor veel mensen met overgewicht is er grote winst te behalen. "Zodra je buikvet een paar procent afneemt, heeft dat al een meetbaar gunstig effect op het immuunsysteem."

Wat kun je zelf doen?
"Pak je leefstijl aan op alle gebieden", zegt Van Rossum. "Eet gezonde voeding, beweeg meer, rook niet, matig met alcohol, ontspan en slaap goed. Dat heeft echt effect. En als dat moeilijk lukt, vraag dan hulp of ondersteuning aan je omgeving of je huisarts."

Ze benadrukt dat het wel belangrijk is om het in stappen te doen. "Extreem afvallen of aan 'topsport' gaan doen, dat is een te grote klap voor je lichaam en dan verzwakt je immuunsysteem juist. Doe het dus geleidelijk en bouw het op een haalbare manier in je vaste leefpatroon in."

Bepaalde soorten voeding hebben een ontstekingsremmend of juist ontstekingsbevorderend effect, legt hoogleraar voeding en gezondheid Jaap Seidell (VU Amsterdam) uit. "Je moet wegblijven van bewerkt en gefrituurd voedsel. Eet zo veel mogelijk voedsel dat je nog kunt herkennen."

Groenten, noten, fruit en vette vis zijn volgens hem goede keuzes. "Zo verminder je ontstekingen en verhoog je dus je weerstand." Je moet niet verwachten dat je er met een paar weken gezond eten bent. Het is een investering voor de langere termijn, zegt Seidell. Maar je kunt in deze periode wel degelijk grote stappen zetten.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 19 mei 2020, 15:45

Inderdaad Wouter. En dan dit. We zijn allemaal sterfelijk. Think about it.
Om 'oversterfte' van mensen die al 'ziek' zijn hebben we ons in allerlei bochten gewrongen, maatschappelijk en economisch. Terwijl zo'n griepepidemie van 20018 ofzo nog veel meer logische slachtoffers had.


Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 16:21

Nu ben ik blij dat ik al bijna 40 jaar hooikoorts heb, dan schijn je een betere weerbaarheid te hebben tegen het coronavirus.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 19 mei 2020, 16:41

Luco schreef: 19 mei 2020, 16:21 Nu ben ik blij dat ik al bijna 40 jaar hooikoorts heb, dan schijn je een betere weerbaarheid te hebben tegen het coronavirus.
:lol: :lol: Is dat zo? Dan krijg ik nooit Covid gezien mijn extreme hooikoorts :lollerdelol:

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Zed240 » 19 mei 2020, 16:49

Ik las het ook. Dat zou voor mij ook een voordeel zijn, al heb ik dit voorjaar tot nu toe alweer meer dagen 'ziek' doorgebracht dan de gemiddelde coronapatiënt. Hier ook hooikoorts op een niveau waar geen tabletten en luchtreinigers meer helpen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 17:00

Martijn_bmw schreef: 19 mei 2020, 16:41
Luco schreef: 19 mei 2020, 16:21 Nu ben ik blij dat ik al bijna 40 jaar hooikoorts heb, dan schijn je een betere weerbaarheid te hebben tegen het coronavirus.
:lol: :lol: Is dat zo? Dan krijg ik nooit Covid gezien mijn extreme hooikoorts :lollerdelol:
ja was vandaag op de radio, kan er alleen niks van vinden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 17:02

Zed240 schreef: 19 mei 2020, 16:49 Ik las het ook. Dat zou voor mij ook een voordeel zijn, al heb ik dit voorjaar tot nu toe alweer meer dagen 'ziek' doorgebracht dan de gemiddelde coronapatiënt. Hier ook hooikoorts op een niveau waar geen tabletten en luchtreinigers meer helpen.
toen ik het extreem had, was er 1 pil die hielp en die werd uit de handel gehaald omdat die niet hielp :lol:
Gelukkig ben ik er een beetje overheen gegroeid, maar in de beginjaren moest ik als ik met de brommer of motor op pad was elke paar km stoppen om mijn ogen schoon te maken, was echt niet leuk.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door allen » 19 mei 2020, 19:14

Andre schreef: 13 mei 2020, 12:33 De vraag is wie is het meeste blij dat scholen en de opvang weer beginnen.. De kinderen of de ouders?
Het kind? Ik had hem liever thuis. Ik heb ook nul problemen met hem in huis, maar hij wil persee naar school. Wat is wijs? Geen idee zelf maar heb hem maar laten gaan. Vandaag voor het eerst weer zwemles gehad.
Vreugde van zo’n ventje dat hij weer een beetje z’n ding kan doen is vooralsnog genieten.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 19 mei 2020, 19:42

Luco schreef: 19 mei 2020, 17:00
Martijn_bmw schreef: 19 mei 2020, 16:41
Luco schreef: 19 mei 2020, 16:21 Nu ben ik blij dat ik al bijna 40 jaar hooikoorts heb, dan schijn je een betere weerbaarheid te hebben tegen het coronavirus.
:lol: :lol: Is dat zo? Dan krijg ik nooit Covid gezien mijn extreme hooikoorts :lollerdelol:
ja was vandaag op de radio, kan er alleen niks van vinden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2119884 ... d-19-virus

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 19:48

Heeft Rutte nog nieuwe onzin uit staan kramen tijdens de persconferentie?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], CRZ, dave van marion, Fabian, frank de jonge, Kadett, KoenM, krentenbol, MarcF, Martijn M, maurizio, Paul76, TLRS, Wout309t en 196 gasten