Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 09 apr 2021, 12:50

Je plaat blijft weer hangen

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3294
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 09 apr 2021, 12:51

Gijzert schreef: 09 apr 2021, 12:44
JP schreef: 09 apr 2021, 11:15 €7 miljard verlies, maar toch €2 miljoen aandelenbonus vangen omdat je in NL staatssteun hebt losgeweekt. Zo gaat dat bij KLM Air Frans

https://www.telegraaf.nl/financieel/423 ... taatssteun
Ik wil het geld van mijn voucher terug.
Heb er 3x 2maal sinds alle 2020 vakanties gecancelled werden....

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3294
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 09 apr 2021, 12:53

Luco schreef: 09 apr 2021, 12:50 Je plaat blijft weer hangen
Bord of tegel bedoel je?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 09 apr 2021, 15:14

Gijzert schreef: 09 apr 2021, 12:44
JP schreef: 09 apr 2021, 11:15 €7 miljard verlies, maar toch €2 miljoen aandelenbonus vangen omdat je in NL staatssteun hebt losgeweekt. Zo gaat dat bij KLM Air Frans

https://www.telegraaf.nl/financieel/423 ... taatssteun
Ik wil het geld van mijn voucher terug.

Ik mijn kwartje en mijn € 1000

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Alexsti » 09 apr 2021, 18:56

Daar hebben ze geen herinnering meer van in Den haag... :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 09 apr 2021, 21:08

mondkapje (Groot).jpg
mondkapje (Groot).jpg (164.87 KiB) 705 keer bekeken

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 09 apr 2021, 22:04

https://nos.nl/artikel/2376082-rivm-hee ... oepen.html

Waarom wordt dit niet bijgehouden via DigiD? Of denk ik te simpel?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 09 apr 2021, 22:11

daNpy schreef: 09 apr 2021, 22:04 https://nos.nl/artikel/2376082-rivm-hee ... oepen.html

Waarom wordt dit niet bijgehouden via DigiD? Of denk ik te simpel?
Of via de bonuskaart ?

- - - - -

R-getal onder de 0 en maandag komt Janssen met de eerste 79200 doses, dat schiet op.

https://www.ad.nl/binnenland/live-r-get ... ~a9d61924/

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 09 apr 2021, 22:19

JP schreef: 09 apr 2021, 22:11 Of via de bonuskaart ?
Ja, zuper lollig maar je moet toch een afspraak maken dmv je DigiD?
Als ze dat koppelen aan wie er daadwerkelijk geprikt is hoeven ze dus niet van de getallen van ander uitvoerders afhankelijk te zijn. Want nu lijkt het alsof ze niet meer weten wie er wel of niet of 2 keer geprikt is?
Volgens de RIVM-woordvoerder is het besluit om te stoppen genomen omdat verschillende uitvoerders nu verantwoordelijk zijn voor het prikken van deze groepen. Het maken van de rapportage is daardoor "te complex en niet meer betrouwbaar genoeg".

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 10 apr 2021, 00:10

frankie schreef: 09 apr 2021, 10:48 Kortom, teveel bureaucratie.
Idd Frank, dat is natuurlijk wel het gevolg van de politiek die dat er de afgelopen pak 'm beet 25 jaar ingehamerd heeft. Als het verhaal van de "mier" op één bedrijfstak van toepassing is geweest is het de (semi)overheid. En als die hele shitstorm van de corona weer voorbij is gaan we, zeker met de te verwachten coalitie, nog een paar tandjes meer bureaucratie verzinnen.

Gr Ron

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 10 apr 2021, 07:02

Iemand nog een mooi grafiekje over het aantal vaccinaties?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 10 apr 2021, 08:11

Ik kan Puck er wel zo 1 laten tekenen voor je. Verwacht er niet teveel van.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 10 apr 2021, 08:21

RS-Ron schreef: 10 apr 2021, 00:10
frankie schreef: 09 apr 2021, 10:48 Kortom, teveel bureaucratie.
Idd Frank, dat is natuurlijk wel het gevolg van de politiek die dat er de afgelopen pak 'm beet 25 jaar ingehamerd heeft. Als het verhaal van de "mier" op één bedrijfstak van toepassing is geweest is het de (semi)overheid. En als die hele shitstorm van de corona weer voorbij is gaan we, zeker met de te verwachten coalitie, nog een paar tandjes meer bureaucratie verzinnen.

Gr Ron
Inderdaad helemaal eens

Elise
Berichten: 7316
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 10 apr 2021, 08:50

Inkijkje op ic UMC Utrecht: levenslustige dertigers nu doodziek
Het perspectief op versoepelingen van de coronamaatregelen doet anders vermoeden, maar in de Nederlandse ziekenhuizen vrezen ze het doemscenario dat met een spreekwoordelijk kop of munt moet worden bepaald of een patiënt nog wordt behandeld. Dat geldt ook voor het UMC Utrecht. De Covid-afdelingen puilen uit, de situatie is kritiek. „De kans op code zwart is groter dan ooit.”

De kelder van het ziekenhuis waar een extra ic is ingericht biedt een verontrustend inkijkje. Slechts één van de tien personen is een ’blanke oudere man met flink overgewicht’ die eerder tijdens de pandemie als de ’gedoodverfde ic-kandidaat’ werd gezien. Hier knokt, enkele maanden later, een doorsnee van onze samenleving om niet de laatste adem uit te blazen.

Enkele bedden naast de blanke, oudere, corpulente man liggen twee op het oog fitte dertigers, van wie niet bekend is dat ze ’een medische voorgeschiedenis’ hebben. Ofwel: ze hadden hoogstwaarschijnlijk geen onderliggend lijden. Levenslustig, staat in de beschrijving bij een van hen geschreven. Nu is hij doodziek, en wordt hij slapende gehouden.

„De keiharde realiteit”, waarschuwt teamleider en ic-verpleegkundige Jeroen Lammers tijdens een rondje over de intensive care met coronapatiënten – er zijn twee overvolle ic’s in het ziekenhuis. „Doordat de oudste burgers, en mensen met een ruim te hoog BMI, worden gevaccineerd, krijgen we nu de jongere mensen binnen. Nou, je ziet ze liggen. Geloof mij, het kan echt iedereen overkomen dat ze hier worden binnengebracht.”

Kwestie van genetisch bevattelijker, of gewoon domme pech. „We hebben ook al meegemaakt dat zwangere vrouwen op de ic zijn opgenomen”, vertelt Lammers verder. „Een kind is noodgedwongen eerder gehaald, en toen opgenomen in het hiernaast gelegen Wilhelmina Kinderziekenhuis. De besmette moeder kon haar kind niet vasthouden. Het zijn emotionele toestanden.”

Personeel op de extra ingerichte corona-ic, waar de bedden naast elkaar staan opgesteld, is intussen bezig met het draaien van een patiënt, om ervoor te zorgen dat een deel van de longblaasjes weer opengaat en de uitwisseling van zuurstof en koolstofdioxide beter plaatsvindt.

Het luistert allemaal nauw. „Vergelijk het met een kerstboom”, zegt verpleegkundige Jantina Pranger. „Die moet je zien om te draaien, maar er mag geen bal uitvallen. Als er een slangetje losraakt, kan dat enorme consequenties hebben.”

Op dat moment weten ze al: er zijn mensen die het ziekenhuis niet levend verlaten. „Ongeveer driekwart overleeft het. Een kwart niet”, zegt Diederik van Dijk, hoogleraar intensive care en medisch afdelingshoofd.

Het zijn harde feiten over het coronavirus dat nog altijd volop rondgaat in onze samenleving. De verwoesting kennen ze hier maar al te goed. Van de overlevenden hebben sommigen nog een lang revalidatietraject voor de boeg.

Veel personeel loopt, meer dan ooit, op zijn laatste benen. Het ziekteverzuim is hoog: ruim 15 procent. „Een enorme klus om al die ballen in de lucht te houden”, erkent Remco van Lunteren, voorzitter van het zogeheten Covid-responsteam, die daarvoor verantwoordelijk is. „Zonder medewerkers begin je nu eenmaal weinig. Het is echt puzzelen voor gevorderden.”

Evenementen waar je vanaf zaterdag met een negatieve zelftest als proef naartoe kunt, dat wordt in het UMC met lichte verbijstering ontvangen. „We snappen dat mensen graag weer naar buiten willen, dat ze perspectief op een normaler leven willen. Geldt ook voor ons”, zegt Van Dijk. „Maar we zijn bang dat we daarna waarschijnlijk een flinke toename aan patiënten kunnen verwachten. Dat is óns perspectief.”

Het tiende bed dat ze in het hart van het land op de beneden-ic graag leeg hadden willen laten, is inmiddels ook bezet, en in de hoek van de ruimte gezet. De patiënt is geïntubeerd, en aan allerlei slangetjes verbonden. Of hij het haalt is nog niet te zeggen.

Als het zo doorgaat, verwacht Lammers dat er over twee à drie weken een kritiek punt wordt bereikt: het vreselijke ’code zwart’, dat hier ’fase drie’ wordt genoemd.

Dat kan erop uitdraaien dat er keuzes gemaakt moeten worden wie wel en wie niet wordt behandeld. Triage dus. „Een van de twee moet je dan laten overlijden.” In dat geval wordt er gekeken naar de leeftijd van de personen, en hun medische toestand. Is die ongeveer gelijk, dan wordt het een kwestie van kop of munt. Niet letterlijk; een computer bepaalt.

Ze denken er liever niet aan in het UMC Utrecht. „Maar de kans daarop is groter dan ooit”, zegt Van Dijk. „Code zwart was nog nooit zo dichtbij.”

Hoe kan het dat er wordt gesproken over ’code zwart’, terwijl het reproductiegetal van het virus vrijdag voor het eerst sinds februari onder de 1 dook, en het aantal patiënten op de ic’s ook weer iets daalde tot 784?

In de eerste piek vorig jaar was er sprake van ruim 1400 patiënten. Nu zijn dat er dus een stuk minder, en met het actuele reproductiegetal van 0,96 zou de groei van het aantal besmettingen bovendien moeten afnemen. Daar staat tegenover dat op dit moment het aantal besmettelijke mensen met ongeveer 161.000 erg hoog is.

Jaap van Dissel gaf onlangs in de Tweede Kamer aan te vrezen voor een sterke patiëntenstijging op de ic’s. Eind april zou er volgens het RIVM een piek van 1300 coronapatiënten op de ic’s kunnen ontstaan als het aantal besmette mensen blijft toenemen.

Remco van Lunteren van UMC Utrecht geeft aan dat het hele land tijdens de eerste coronagolf stillag, en dat veel mensen zorg meden. „Die situatie is nu anders.” Wat ook meespeelt is dat de reguliere zorg niet meer zo ver kan worden afgeschaald als eerder, omdat dit inmiddels als onverantwoord wordt gezien.

’Beddenplanner’ Ernst Kuipers heeft meer vertrouwen. „Als de trend van verpleegopnames de komende paar dagen doorzet, krijg ik daar een rustig gevoel bij.” Daarmee zou de totale Covid-bezetting in ziekenhuizen eind april-begin mei rond de 2800 uitkomen, zei hij begin deze week. „Dan is code zwart totaal niet aan de orde.”

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 10 apr 2021, 09:09

Weer tegenstrijdige berichten dus, ik vind de verwarring steeds groter worden en weet zo langzamerhand niet meer wat je nu moet geloven.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 10 apr 2021, 09:11

Ik kan Puck er wel zo 1 laten tekenen voor je. Verwacht er niet teveel van.
Dat is ongeveer wat ik denk over het aantal prikken.
Gek wel dat niemand het er meer over heeft. Die 80k Janssen is vast genoeg voor een week of 3.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 10 apr 2021, 09:26

Ziekenhuizen praten dat “code zwart” nog nooit zo dichtbij was. Het OMT ziet weliswaar iets minder besmettingen maar de druk in de ziekenhuizen loopt toch lichtjes op.
Wat doet het kabinet, die gaan hardop nadenken over versoepelen op hele korte termijn. Prik mij maar lek, wie het snapt, mag het zeggen. Trouwens dat protocol “code zwart” dat ligt nog niet helemaal uitgewerkt op de plank. Als vandaag of morgen de pleuris helemaal uitbreekt krijg je een wildgroei aan beslissingen zonder duidelijke richtlijnen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 10 apr 2021, 09:37

Zoals de de hele politiek dus in de afgelöpen 10 jaar....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 10 apr 2021, 09:38

Even wat luchtigs....


Online
Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Kadett » 10 apr 2021, 10:10

Bram schreef: 10 apr 2021, 08:11 Ik kan Puck er wel zo 1 laten tekenen voor je. Verwacht er niet teveel van.
Deze Puck? :blink:
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 10 apr 2021, 10:54

Kadett schreef: 10 apr 2021, 10:10
Bram schreef: 10 apr 2021, 08:11 Ik kan Puck er wel zo 1 laten tekenen voor je. Verwacht er niet teveel van.
Deze Puck? :blink:
Afbeelding
Daar vrolijkt het topic wel van op :lol:

Online
Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Kadett » 10 apr 2021, 11:21

Zou spontaan wielrenner gaan worden :roflol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 10 apr 2021, 12:20

Ik verzorger/masseur...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 10 apr 2021, 12:54

Kaag heeft wel een hele vieze bek. Vertrouw haar zoals ik Rutte vertrouw.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PeterB » 10 apr 2021, 13:03

JP schreef: 10 apr 2021, 09:26 Ziekenhuizen praten dat “code zwart” nog nooit zo dichtbij was. Het OMT ziet weliswaar iets minder besmettingen maar de druk in de ziekenhuizen loopt toch lichtjes op.
Wat doet het kabinet, die gaan hardop nadenken over versoepelen op hele korte termijn. Prik mij maar lek, wie het snapt, mag het zeggen. Trouwens dat protocol “code zwart” dat ligt nog niet helemaal uitgewerkt op de plank. Als vandaag of morgen de pleuris helemaal uitbreekt krijg je een wildgroei aan beslissingen zonder duidelijke richtlijnen.
Het leidt de aandacht af van het probleem Rutte.
Joepie, versoepelen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bob Gervais, Djessey, Gert-jan, HJ2, MartijnS, SlowCo en 201 gasten