Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Camiel » 10 mei 2021, 22:12

Even wat anders tussendoor;

https://www.prullenbakvaccin.nl/

Wat vinden we hiervan?

Het ministerie van VWS schrijft erover “Huisartsen die vaccins overhebben mogen "in heel speciale gevallen zelf bepalen of iemand een vaccin krijgt" volgens een protocol van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), zo benadrukt het ministerie. Verder moeten artsen zich melden als ze vaccins overhebben. Die worden dan via "vaccinmakelaars" van het RIVM verdeeld. Zij zorgen dat de inentingen eerst bij de kwetsbaren en ouderen terechtkomen. Dat gebeurt bij dit initiatief niet, aldus een woordvoerder van het ministerie.”

Ik denk zelf dat een ‘vaccinmakelaar’ om 17:00 de deur dichttrekt en dat de vaccins dan alsnog de prullenbak in mogen, maar misschien hebben jullie andere ideeën.

Ik vind het een prima initiatief voor mensen die wél willen en in de gelegenheid zich aan te passen aan anderen in plaats van andersom.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 10 mei 2021, 22:19

“Welk vaccin krijg je dan?”

,,Dat is niet zeker. We weten niet van te voren precies wat er overblijft. Er staat ook duidelijk bij dat je je niet moet inschrijven als je het niet eens bent met die onzekerheid. Je moet ook geen stennis gaan trappen als je dan een locatie hebt gevonden waar mogelijkerwijs vaccins overblijven en het blijkt bij nader inzien dan toch niet het geval. Het kan dus zijn dat je voor niks komt.’’

Klinkt goed.

Online
Gijzert
Berichten: 5000
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 11 mei 2021, 08:04

Top idee. GGD locaties ook toevoegen. Ik rij er graag een paar km voor om vandaag nog mijn prik te krijgen.

Elise
Berichten: 7322
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 11 mei 2021, 08:40

tomgtr schreef: 10 mei 2021, 16:58 Ik vond hem wel aardig maar schijn als mod geen andere mening te mogen hebben.
Dit is al de 2e keer in korte tijd dat ik je erover zie klagen, blijkbaar zit het je dwars.
Van mij mag je best een andere mening hebben hoor, geen enkel probleem.
Maar ik ben ook van mening dat een mod een voorbeeldfunctie heeft.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 11 mei 2021, 08:43

Ik denk dat we een mod en zijn menig niet belangrijker moeten maken dan ze zijn. Gewoon vaste forumbezoekers met hart voor de zaak en die mag prima ergens zijn mening over geven lijkt me.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 11 mei 2021, 08:46

Ha, ik was jou al bijna vergeten. Er was nog iemand anders hier die dat ook vond. Een voorbeeldfunctie is het met jou eens zijn?

Geen zin om met je in discussie te gaan weer. Toen was ik geloof ik geen vvoorbeeldfunctie omdat ik iets van TB vond? Vind ik nog steeds. Heb mijn leven nog niet gebeterd.

Elise
Berichten: 7322
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 11 mei 2021, 08:48

coolfan schreef: 10 mei 2021, 14:26 Vraagje; waar halen jullie je info vandaan?
Overal vandaan eerlijk gezegd. Kranten, tv, radio, internet en ook de verhalen en inzichten van bijvoorbeeld de posters op dit forum of mensen die je spreekt neem ik allemaal mee.
En dat mag best afwijkend zijn, zelfs goed als iemand een andere mening heeft. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen.

Ik heb ook een vraagje aan jou.
Wat vind jij van van deze mevrouw en haar uitspraken?
https://www.dumpert.nl/item/8033025_4252d0e8

Elise
Berichten: 7322
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 11 mei 2021, 08:49

tomgtr schreef: 11 mei 2021, 08:46 Ha, ik was jou al bijna vergeten.
Ja ho wacht es ff, mij niet vergeten he dat is niet aardig. :bloemetje:

Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen wat een voorbeeldfunctie is, dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Laatst gewijzigd door Elise op 11 mei 2021, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 11 mei 2021, 08:51

Ah, daar hebben we weer een dokter die het licht heeft gezien hoor. Man man man

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 11 mei 2021, 08:56

Elise schreef: 11 mei 2021, 08:49
tomgtr schreef: 11 mei 2021, 08:46 Ha, ik was jou al bijna vergeten.
Ja ho wacht es ff, mij niet vergeten he dat is niet aardig. :bloemetje:

Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen wat een voorbeeldfunctie is, dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Dat ben ik zeker met je eens. En ik denk dat me dat heel aardig lukt. Nou zal ik best wel eens over het randje zijn gegaan. Dat deed ik echter in het geval waar jij je beklaagde absoluut NIET. Dus daar wil ik het echt niet over hebben.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 11 mei 2021, 09:09

Ik wil best een voorbeeldfunctie zijn om mod te worden :angel:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 11 mei 2021, 09:11

Ik doe vanuit m'n werk een grote opdracht bij de GGD; je zou eens moeten zien hoe ontzettend veel gezeik dat kleine beetje vaccin overblijft aan het einde van de dag oplevert. Als er alleen Pfizer geprikt wordt (wat in "mijn" regio het geval is), blijven er per dag maximaal 5 prikken over per locatie. Er gaan 6 prikken Pfizer uit 1 flacon, dus als de laatste persoon die geprikt moet worden net de eerste van een nieuwe flacon is, zijn er 5 over. Gemiddeld zijn dit er dus 2-3 per dag. Er wordt bij "ons" nooit iets weggegooid, elke dag worden er medewerkers van de vaccinatielocaties, teststraten, overig GGD personeel etc opgeroepen voor die paar prikjes. Op de locaties die wij nu open hebben worden zo'n 10.000-12.000 prikken per dag gezet, die laatste 3 prikken per dag kosten bijna een dagtaak om gevuld en goed georganiseerd te krijgen.
Nou hebben we een dokter, die dacht dat het verstandig was om 60 prikken van te voren op te trekken zonder te weten hoeveel mensen er op bezoek zouden komen voor vaccinatie, die denkt dat hij met een online lijstje het wiel opnieuw uitgevonden heeft en dé oplossing heeft voor verspilling.. :ga weg:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 11 mei 2021, 09:21

Mee eens, en ook nog wat Mark zegt. Wellicht is er een vaccin over, wellicht niet, geen afspraak maken en je weet niet wat je krijgt. Dat gaat niet werken.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 11 mei 2021, 09:41

Luco schreef: 10 mei 2021, 19:41
Bram schreef: 10 mei 2021, 19:37
Luco schreef: 10 mei 2021, 18:10

Hebben de Journalisten dat gedaan? of zijn ze pas in actie gekomen nadat Omtzigt zijn tanden erin had gezet?
Het komt meer dan vaak genoeg voor dat er stront naar boven komt omdat bijvoorbeeld RTL Nieuws een beroep doet op de WOB. En dat dan zo duidelijk en prominent in het nieuws brengt dat iemand in de Tweede Kamer dan gaat doen waarvoor die aangenomen is, lastige vragen stellen aan de regering.
Ik vroeg het me gewoon af, was Omtzigt eerst, of de journalist (en)
Doet het er toe om mijn punt duidelijk te maken dat de media niet alles klakkeloos overneemt van de overheid?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 11 mei 2021, 10:01

Discriminatie !

“Te zware mensen mogen niet naar fieldlab evenementen en dus ook niet naar het songfestival”

https://www.destentor.nl/show/te-zware- ... H2z5MMlfcw

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 11 mei 2021, 11:03

Riceaux schreef: 11 mei 2021, 09:41
Luco schreef: 10 mei 2021, 19:41
Bram schreef: 10 mei 2021, 19:37
Het komt meer dan vaak genoeg voor dat er stront naar boven komt omdat bijvoorbeeld RTL Nieuws een beroep doet op de WOB. En dat dan zo duidelijk en prominent in het nieuws brengt dat iemand in de Tweede Kamer dan gaat doen waarvoor die aangenomen is, lastige vragen stellen aan de regering.
Ik vroeg het me gewoon af, was Omtzigt eerst, of de journalist (en)
Doet het er toe om mijn punt duidelijk te maken dat de media niet alles klakkeloos overneemt van de overheid?
Jazeker, want als ze dat pas deden nadat Omtzigt zijn tanden erin had gezet, zou kunnen betekenen dat ze tot die tijd de overheid hebben gevolgd zonder enige kritische noot of onderzoek.

Elise
Berichten: 7322
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 11 mei 2021, 11:07

Philipoo schreef: 11 mei 2021, 09:11 Nou hebben we een dokter, die dacht dat het verstandig was om 60 prikken van te voren op te trekken zonder te weten hoeveel mensen er op bezoek zouden komen voor vaccinatie
Wat zit iedereen toch te zeiken op die huisarts.
Ik vermoed dat die beste man doet wat hij al jaren doet met de jaarlijkse griepvaccinatie, de boel netjes voorbereiden voor dat als de mensen komen e.e.a. ordentelijk verloopt.
Je moet eens zien hoeveel klachten er komen als de spuiten pas klaargemaakt worden als je je present meldt, dan breekt de pleuris uit want mensen willen niet wachten.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 11 mei 2021, 11:32

Elise schreef: 11 mei 2021, 11:07
Philipoo schreef: 11 mei 2021, 09:11 Nou hebben we een dokter, die dacht dat het verstandig was om 60 prikken van te voren op te trekken zonder te weten hoeveel mensen er op bezoek zouden komen voor vaccinatie
Wat zit iedereen toch te zeiken op die huisarts.
Ik vermoed dat die beste man doet wat hij al jaren doet met de jaarlijkse griepvaccinatie, de boel netjes voorbereiden voor dat als de mensen komen e.e.a. ordentelijk verloopt.
Je moet eens zien hoeveel klachten er komen als de spuiten pas klaargemaakt worden als je je present meldt, dan breekt de pleuris uit want mensen willen niet wachten.
Omdat het ontzettend dom is wat die gedaan heeft? Ik zie hoe heel veel andere huisartsen het aanpakken, ook huisartsen die gebruik maken van de GGD locaties. Als hij even van te voren nagedacht had had dit makkelijk voorkomen kunnen worden.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 11 mei 2021, 11:35

Luco schreef: 11 mei 2021, 11:03
Riceaux schreef: 11 mei 2021, 09:41
Luco schreef: 10 mei 2021, 19:41

Ik vroeg het me gewoon af, was Omtzigt eerst, of de journalist (en)
Doet het er toe om mijn punt duidelijk te maken dat de media niet alles klakkeloos overneemt van de overheid?
Jazeker, want als ze dat pas deden nadat Omtzigt zijn tanden erin had gezet, zou kunnen betekenen dat ze tot die tijd de overheid hebben gevolgd zonder enige kritische noot of onderzoek.
Als ze daadwerkelijk aan de kant van de overheid zouden staan zoals Coolfan beweerd, dan zouden ze hier überhaupt niet over gepubliceerd hebben en ook geen onderzoek gedaan hebben. Dus in mijn ogen doet de volgorde er totaal niet toe om het punt van Coolfan te ontkrachten.

Elise
Berichten: 7322
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 11 mei 2021, 12:10

Philipoo schreef: 11 mei 2021, 11:32
Elise schreef: 11 mei 2021, 11:07
Philipoo schreef: 11 mei 2021, 09:11 Nou hebben we een dokter, die dacht dat het verstandig was om 60 prikken van te voren op te trekken zonder te weten hoeveel mensen er op bezoek zouden komen voor vaccinatie
Wat zit iedereen toch te zeiken op die huisarts.
Ik vermoed dat die beste man doet wat hij al jaren doet met de jaarlijkse griepvaccinatie, de boel netjes voorbereiden voor dat als de mensen komen e.e.a. ordentelijk verloopt.
Je moet eens zien hoeveel klachten er komen als de spuiten pas klaargemaakt worden als je je present meldt, dan breekt de pleuris uit want mensen willen niet wachten.
Omdat het ontzettend dom is wat die gedaan heeft? Ik zie hoe heel veel andere huisartsen het aanpakken, ook huisartsen die gebruik maken van de GGD locaties. Als hij even van te voren nagedacht had had dit makkelijk voorkomen kunnen worden.
Leg mij dan eens uit dat er zo dom aan is, want ik zie het niet.

Ik vind de mensen die, zonder tegenbericht, niet komen opdagen dom. Dat mag/kan je die huisarts niet verwijten.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 11 mei 2021, 12:31

Als ik zag hoe mijn huisarts het in ons dorp de griepvaccinatie slim had georganiseerd, de laatste jaren, dan kan de GGD er nog heel veel van leren.
Als ik gisteren zag hoe de GGD de prik locatie in Alkmaar heeft georganiseerd, dan begrijpt ieder klein kind dat dat een vermogen kost.
Het is hoe kijk je tegen organiseren aan.
Heel veel mensen die eerst controleren, dan weer mensen die controleren, op de prikplek weer mensen die controleren, dan pas het prikje, dan weer mensen die controleren of niet ziek wordt van het prikje.
Dan heb ik het niet over al deze beveiligers, verkeersregelaars, ggd bobo's die trots vertellen over hun opzet aan het journaille.
Het gewoon werkverschaffing uitjaren 20, maar dan uit de eenentwintigste eeuw.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 11 mei 2021, 13:20

Hoe weet je eigenlijk welk vaccin je krijgt ? Op je bewijs van vaccinatie (die je later thuis krijgt) staat het niet vermeld.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 11 mei 2021, 13:28

JP schreef: 11 mei 2021, 13:20 Hoe weet je eigenlijk welk vaccin je krijgt ? Op je bewijs van vaccinatie (die je later thuis krijgt) staat het niet vermeld.
Ik begreep dat je dat bij de afspraakbevestiging te horen krijgt

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 11 mei 2021, 13:30

Riceaux schreef: 11 mei 2021, 11:35
Luco schreef: 11 mei 2021, 11:03
Riceaux schreef: 11 mei 2021, 09:41

Doet het er toe om mijn punt duidelijk te maken dat de media niet alles klakkeloos overneemt van de overheid?
Jazeker, want als ze dat pas deden nadat Omtzigt zijn tanden erin had gezet, zou kunnen betekenen dat ze tot die tijd de overheid hebben gevolgd zonder enige kritische noot of onderzoek.
Als ze daadwerkelijk aan de kant van de overheid zouden staan zoals Coolfan beweerd, dan zouden ze hier überhaupt niet over gepubliceerd hebben en ook geen onderzoek gedaan hebben. Dus in mijn ogen doet de volgorde er totaal niet toe om het punt van Coolfan te ontkrachten.
Niet mee eens, op een gegeven moment moet je wel als het naar buiten wordt gebracht, ik zeg niet dat het zo is in dit geval, maar Rutte heeft tot heel kort geleden volgehouden dat die het allemaal niet wist.

Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Frank_Sch » 11 mei 2021, 13:50

JP schreef: 11 mei 2021, 13:20 Hoe weet je eigenlijk welk vaccin je krijgt ? Op je bewijs van vaccinatie (die je later thuis krijgt) staat het niet vermeld.
Staat op de uitnodiging. En bij mij ook op mn vaccinatiebewijs dat ik meteen mee kreeg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ED35, ErikS, HansD, Richardt., SAH en 469 gasten