Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
vester86
Berichten: 2716
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door vester86 » 31 mar 2020, 22:50

Als in een gezin 1 ouder een cruciaal beroep heeft of in een vitaal bedrijf werkt, verzoekt de overheid om zelf de kinderen op te vangen als dat kan. Als dat niet lukt, kunnen ouders toch een beroep doen op de noodopvang. Het is dus geen harde eis dat beide ouders een cruciaal beroep uitoefenen of in een vitale sector werken.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-beroepen

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 31 mar 2020, 22:57

Tom schreef: 31 mar 2020, 21:43
Luco schreef: 31 mar 2020, 21:26 En ik weet dat als je thuiswerkt, zelfs zonder kinderen het een stuk moeilijker is om dezelfde productiviteit te halen dan op kantoor.
Prima als je voor jezelf spreekt, maar dat geldt niet voor iedereen.
In de IT zijn aardig wat bedrijven die alleen remote werken. Sommige hebben geen kantoor. Genoeg mensen die daaraan gewend zijn, zeker onder ontwikkelaars komt het veel voor. Bij recruiters is het een standaard vraag: wil je op locatie werken, soms vanuit thuis of volledig thuis. Niemand kijkt er raar van op als het (als werknemer) je eis is. Er zijn genoeg tools voor communicatie en die je productiviteit meten.
Helemaal met je eens, de mensen die het gewend zijn, zullen er geen last van hebben, maar 80% wat nu thuiswerkt is het niet gewend en niet op ingericht.
Voor mezelf heb ik ter compensatie mijn systeem wat aangepast en tweede scherm geplaatst, dat werkt stukken vlotter merk ik wel.
En ik mag als externe thuis werken, dankzij de corona, voorheen was dat echt onbespreekbaar, maar 70% van mijn werk is toch locatiewerk.
Aannemers begeleiden en het werk controleren en opleveren.
Dan is 1,5 meter afstand houden soms best lastig.
Laatst gewijzigd door Luco op 31 mar 2020, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joël D. » 31 mar 2020, 22:58

Luco schreef: 31 mar 2020, 11:06 Ik w wordt echt een beetje coronamoe met al dat zoetsappige gezeik, van samen sterk, samen moeten we het doen. Flikker toch op zeg, de enige die echt wat doet is de zorgsector en die laten we nadat alles weer normaal is als eerste weer vallen.

Samen, yeah right🤮🤮🤮🤮🤮
Ik ook. Elke fucking BN'er met weer een achterlijk liedje. Houd je bek dicht en wacht tot dit over is. Misschien vragen we je dan om ons te entertainen. Tot dan hoef ik je niet te zien.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26720
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 31 mar 2020, 23:00

Fabian schreef: 31 mar 2020, 21:58 Bij ons zit het hele bedrijf verplicht thuis te werken. (+/- 400 man). Kantoor is gesloten, verboden terrein. Er zitten nog 6 man, 1 voor de post en 5 man voor de kritische Europese IT die we hebben staan/draaien. Dat is dusdanig kritisch dat niemand bij ze mag.

Dat is vanaf dag 1. Het is geen vraag, het is een plicht. In Europa zitten volgens mij 60.000 man thuis te werken, er was alleen een extra VPN-verbindinkje nodig om iedereen tegelijk te handelen. En ow ja, of we niet willen videobellen met zn allen ivm de bandbreedte, verder probleemloos. We waren al helemaal voorbereid op thuiswerken, velen deden het al een dagje per week. Nu een extra duwtje gehad, maar we waren er dus wel helemaal klaar voor.

Ongekend hoe zo’n bedrijf gewoon doordraait en hoe creatief iedereen is. Vind t knap.
Bij ons ook zo en idd vpn was wat traag in het begin maar is opgelost en werkt nu prima. Samen met een enorme berg con cals draait alles door, best knap eigenlijk!

Alleen die fysieke stroom van ex lease auto’s is wel een dingetje nu... :bag:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RJK » 31 mar 2020, 23:29

Hier net zo, 120 man. Alles draait voor nu gewoon door maar de meesten bij ons waren dan ook al voorzien van de mogelijk tot remote werken. Werkgever heeft vertrouwen in zijn werknemers. Prima, en ik ben er blij mee, als ik de verhalen zo lees kan het ook anders. Vraag is wel even hoe lang de boel blijft draaien, aerospace industrie dus de klappen zijn hard.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 01 apr 2020, 00:59

Ik moet wel eens lachen om het ambtenaren bashen maar gister de zoveelste meeting in teams. Heb ik dus een collega die na twee weken nog geen werkende mic heeft. Zit je in overleg moet je “ de chat” nog in de gaten houden ook. Deze week zou ze het opnieuw proberen. Chat je ontslagbrief lekker door trut. Ongelofelijk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 01 apr 2020, 06:42

Shakes schreef: 01 apr 2020, 00:59 Ik moet wel eens lachen om het ambtenaren bashen maar gister de zoveelste meeting in teams. Heb ik dus een collega die na twee weken nog geen werkende mic heeft. Zit je in overleg moet je “ de chat” nog in de gaten houden ook. Deze week zou ze het opnieuw proberen. Chat je ontslagbrief lekker door trut. Ongelofelijk.
Wij werken nu met zoom, kan ook op je mobiel, werkt tot nu toe goed.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door sitechris » 01 apr 2020, 08:08

Werk zelf nu met Teams en Skype en gaat prima. Vergaderen is soms wat minder effectief, maar productiviteit is thuis hoger dan op kantoor (geen social calls bij het koffieapparaat zeg maar).

Persoonlijk vind ik het vreemd als je als werkgever je personeel verplicht om naar kantoor te gaan als die persoon ook prima kan thuiswerken. En als je ook nog een partner hebt die in een vitale sector werkt, mag je als werkgever in deze tijden - mits mogelijk - ook best coulant zijn.

Sowieso geldt imo dat je op wantrouwen geen onderneming kunt opbouwen. Of omgedraaid, dan ben je in ieder geval een stumperd van een leidinggevende en zou ik daar heel snel niet willen werken. Dat soort controlfreaks die vinden dat ze zelf alles hebben uitgevonden omdat het hun bedrijf is vind ik vooral heel vermoeiend.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sander » 01 apr 2020, 08:15

Voor wie het gisteren gemist heeft :D
https://www.dumpert.nl/item/7880543_411e7c55

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 01 apr 2020, 08:22

Ach ik heb ook collega's die een les in teams na 10 minuten beëindigen omdat een leerling ze op dimmen zet.

Waar ben je dan mee bezig?

Heb de afgelopen weken bijna al mijn lessen in teams gegeven. Daarnaast 4x per week een mentoruur om gewoon even te checken hoe het met ze gaat en wat ze doen. Ouders werken gewoon en de kids zijn veel alleen thuis. Ik ben benieuwd hoe ze hier straks uit komen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 01 apr 2020, 09:02

Ik hoor alleen maar over mensen die dood gaan op de diverse journaals maar waarom wordt er geen melding gemaakt over de mensen die weer genezen uit het ziekenhuis komen? (of is dit al eerder in dit topic langsgekomen?)

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 01 apr 2020, 09:07

Ik heb een IT bedrijf, we zijn in de afgelopen weken overspoeld met verzoeken voor de technische realisatie van thuiswerkoplossingen. Ik denk dat deze crisis de grote katalysator is waarin iedereen ziet wat je met moderne thuis/remote-werkoplossingen allemaal prima kunt realiseren. En nee, het zal nooit de face to face meetings helemaal gaan vervangen maar ik vermoed wel dat we ook na deze crisis veel vaker ervoor zullen gaan kiezen om gewoon even via Teams (of Zoom / Skype / andere tool) te meeten in plaats van naar elkaar toe te rijden. Het is vooral ook een gewoonte om altijd maar in de auto te stappen voor een zakelijke meeting. Zelfs wij als IT'ers gingen meestal naar de klant toe, om bijvoorbeeld een offerte te bespreken. Ik denk dat wij er ook steeds vaker voor zullen gaan kiezen nu om even te Teamen met de klant.

Mijn zwager is gezagvoerder bij KLM Cityhopper. Hij vliegt (normaliter, nu dus even niet) de hele dag reizigers kris kras Europa door. Een groot deel daarvan zijn zakenreizigers. Uiteindelijk zouden een hoop meetings / vergaderingen van hen waarschijnlijk ook prima via moderne IT tools gehouden kunnen worden. Natuurlijk wel zo leuk om elkaar face to face te ontmoeten maar feitelijk vaak dus ook best inefficiënt, tijdrovend en duur. Kan ook daar maar zo zijn dat het aantal zakenreizigers ook na de corona-crisis structureel lager blijft, nu ze noodgedwongen andere middelen moeten gebruiken en daaraan gewend raken.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 01 apr 2020, 09:14

Thuiswerken is geen vervanger van het werken op kantoor, maar ik denk dat het na deze periode bij een hoop mensen wel meer gaat gebeuren. Inclusief ik zelf.

Ik heb mijn hele carrière thuiswerk mogelijkheden gehad, maar deed het alleen om over te werken in de avonden/weekenden. Kantoor was veelal dichtbij, dus dan liever daar fysiek aanwezig.
Nu ik verplicht al een aantal weken thuis werk loop ik wel tegen wat puntjes aan die niet handig zijn, maar voordelen heeft het ook absoluut. Als je even meters moet maken dan gaat dat thuis wel wat beter ipv op kantoor telkens afgeleid worden.

Toch is dat "afleiden" ook wel prettig, want ik mis het contact met collega's en ongeplande geouwehoer op sommige momenten toch wel een beetje.

Ik sprak vorige week nog even met een servicedeskmedewerker toen ik wat op moest halen. Hij gaf aan dat de organisatie (+/- 600 mensen) waar ik nu zit een jaar of 5 geleden al klaar was om volledig remote te werken, werd echter maar mondjesmaat gedaan. Toen een paar weken geleden iedereen verplicht thuis moest werken was dat technisch geen enkel probleem, ze hebben bij de servicedesk alleen veel werk van de mensen die 0,0 gevoel voor computers hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2020, 10:09

Wouter81 schreef: 01 apr 2020, 09:07 Ik heb een IT bedrijf, we zijn in de afgelopen weken overspoeld met verzoeken voor de technische realisatie van thuiswerkoplossingen. Ik denk dat deze crisis de grote katalysator is waarin iedereen ziet wat je met moderne thuis/remote-werkoplossingen allemaal prima kunt realiseren. En nee, het zal nooit de face to face meetings helemaal gaan vervangen maar ik vermoed wel dat we ook na deze crisis veel vaker ervoor zullen gaan kiezen om gewoon even via Teams (of Zoom / Skype / andere tool) te meeten in plaats van naar elkaar toe te rijden. Het is vooral ook een gewoonte om altijd maar in de auto te stappen voor een zakelijke meeting. Zelfs wij als IT'ers gingen meestal naar de klant toe, om bijvoorbeeld een offerte te bespreken. Ik denk dat wij er ook steeds vaker voor zullen gaan kiezen nu om even te Teamen met de klant.

Mijn zwager is gezagvoerder bij KLM Cityhopper. Hij vliegt (normaliter, nu dus even niet) de hele dag reizigers kris kras Europa door. Een groot deel daarvan zijn zakenreizigers. Uiteindelijk zouden een hoop meetings / vergaderingen van hen waarschijnlijk ook prima via moderne IT tools gehouden kunnen worden. Natuurlijk wel zo leuk om elkaar face to face te ontmoeten maar feitelijk vaak dus ook best inefficiënt, tijdrovend en duur. Kan ook daar maar zo zijn dat het aantal zakenreizigers ook na de corona-crisis structureel lager blijft, nu ze noodgedwongen andere middelen moeten gebruiken en daaraan gewend raken.
Zou kunnen maar het gaat ook niet alleen om efficiency. Ik vlieg ook veel voor meetings enz waarvan ik denk het is flauwekul. Kost klauwen met geld omdat er ook vaak een hotelovernachting bij zit enz. Vaak ook wel een after hours borrel waarbij de klant de creditcard trekt. Sommige van die meetings zijn ook gewoon verplicht. Als wij een project uitvoeren met een verhoogd risico (Bijvoobeeld High Pressure High Temperature drilling) dan is een klant bij wet verplicht om die meeting te organiseren en wij worden gewoon betaald om daar naartoe te gaan, ondanks dat ze niks te melden hebben. Als ze vervolgens beginnen met zet om die tijd even je computer aan dan zeggen de meesten ook nee dank je. Ze kunnen die presentatie gewoon per mail sturen maar dan flikkert de helft hem in zijn trashbox.

Meestal worden er ook een hoop nieuwe suggesties gegeven en dat kan je dan vaak ter plaatse uitwerken. Ipv dat iedereen achteraf nog weer suggesties op de mail gooien moet, wat ze vervolgens toch weer niet doen. Als je daar naar kijkt, bij ons. 1 suggestie die een project met een dag verkort bespaart een klant meer als een miljoen euro's. Dus als er dan 40 man in een meeting zitten, ala 1000 euro overtime per man, 100 euro hotel, 500 euro vlucht plus wat kosten zoals drank, evt kosten voor huren zaal zeg 2000 euro p/p, dan heb je het over 80.000 euro. Maar als je er een miljoen mee bespaard dan is het een drup op een gloeiende plaat.

Overigens gaan sommige dingen bij ons wel al langer remote dus die infrastructuur hebben we gewoon.

Verder wat een hoop mensen vergeten. Als jij 1 taak hebt op je werk en die kan je gewoon thuis doen, dan is dat 1 ding. Maar een managment team mist wel een hoop 'tussen de regels' informatie die je normaal wel hebt als je gewoon op kantoor werkt. Gewoon op kantoor werken heeft wel zijn voordelen, ook al zijn die er niet als je puur en alleen naar je eigen baantje kijkt.

Daarnaast weet ik niet of het bij de meesten over langere termijn productiever is. Ik gok van niet. Naar je werk gaan heeft ook een sociale functie. Als je mensen laat thuis werken, dat klinkt even leuk maar ze hebben er al snel de balen van. Dat zie je nu al bij sommigen in dit topic, kunnen prima functioneren als ze thuis werken maar gaan toch liever naar kantoor.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Vliet » 01 apr 2020, 10:11

Downforce Hans schreef: 01 apr 2020, 09:02 Ik hoor alleen maar over mensen die dood gaan op de diverse journaals maar waarom wordt er geen melding gemaakt over de mensen die weer genezen uit het ziekenhuis komen? (of is dit al eerder in dit topic langsgekomen?)
Daar hoor je eigenlijk niks over inderdaad. Maar ook dat wordt niet meer gemeten/getest. Wij hebben 6 officiële corona besmettingen (maar in totaal waarschijnlijk 15, wordt niet meer getest). Van die 15 zijn er 4 weer full time aan de slag en ook weer op kantoor. 9 zijn bijna hersteld maar nog moe en werken nu weer 50%. 2 zijn nog ziek, maar niet heel ernstig. Brief van het RIVM meldt ons dat als collega's 24 uur klachtenvrij zijn ze nog 24 uur thuis moeten wachten daarna zijn ze "officieel" beter. Dit wordt niet getest en niet bijgehouden. Wij houden zelf een week aan voor de veiligheid en de rust op de werkvloer.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Ferdi » 01 apr 2020, 10:13

Voor mij is het thuiswerken om het even.
Wat ik vooral merk is dat het "sparren" dat je normaal gesproken op kantoor doet nu toch een stukje moeizamer gaat. Hebben een groepsapp die de hele dag overuren draait, maar het werkt toch anders.

Veel dingen kunnen thuis, maar even snel contact met de technische jongens/tekenaars zit er ook niet in dus uiteindelijk zijn alle wegen die je maakt langer vanuit huis.

Ben deze week qua vervoer vrij beperkt maar verwacht de volgende week toch zo'n beetje alle dagen weer op kantoor te zitten.

Elise
Berichten: 7314
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 01 apr 2020, 10:16

Er zijn mensen die heel goed thuis kunnen werken, maar er zijn ook zat die dan privé dingen gaan doen in de baas zijn tijd...
Dat zijn dan meestal ook de mensen die als ze een afspraak bij de tandarts hebben deze nooit vroeg in de morgen maken, maar op een tijdstip dat het net geen zin heeft om eerst naar kantoor te komen...

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ErikS » 01 apr 2020, 10:28

Martijn_bmw schreef: 31 mar 2020, 23:00
Fabian schreef: 31 mar 2020, 21:58 Bij ons zit het hele bedrijf verplicht thuis te werken. (+/- 400 man). Kantoor is gesloten, verboden terrein. Er zitten nog 6 man, 1 voor de post en 5 man voor de kritische Europese IT die we hebben staan/draaien. Dat is dusdanig kritisch dat niemand bij ze mag.

Dat is vanaf dag 1. Het is geen vraag, het is een plicht. In Europa zitten volgens mij 60.000 man thuis te werken, er was alleen een extra VPN-verbindinkje nodig om iedereen tegelijk te handelen. En ow ja, of we niet willen videobellen met zn allen ivm de bandbreedte, verder probleemloos. We waren al helemaal voorbereid op thuiswerken, velen deden het al een dagje per week. Nu een extra duwtje gehad, maar we waren er dus wel helemaal klaar voor.

Ongekend hoe zo’n bedrijf gewoon doordraait en hoe creatief iedereen is. Vind t knap.
Bij ons ook zo en idd vpn was wat traag in het begin maar is opgelost en werkt nu prima. Samen met een enorme berg con cals draait alles door, best knap eigenlijk!

Alleen die fysieke stroom van ex lease auto’s is wel een dingetje nu... :bag:
Een mooie 5 serie voor schijtgeld mag je mij voor bellen hoor.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3565
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door HJ2 » 01 apr 2020, 10:30

En Jinx, heb je het al open gelegd op 'de zaak '?

Maak vooral eerst aan je leidinggevende duidelijk dat je thuis net zo productief bent, dat je daar wel voor zorgt door desnoods wat extra uurtjes te draaien, laat je je goede wil zien, bespreek het netjes en luister naar zijn (haar) argumenten en haak daar op in als je kunt. Laat ook weten dat het zwaar weegt voor jou persoonlijk en dat je zoekt naar een oplossing die voor beide partijen geschikt is en geen gezichtsverlies geeft (ik 'voel' namelijk dat juist DAT wel eens het belangrijkste zou kunnen zijn, dus dat je leidinggevende kan zwaaien met wat hij nou weer 'gewonnen' heeft gaat je dat helpen).

Als er dan nog geen schot in zit: dan inderdaad naar de directie, ARBO figuur en / of vertrouwenspersoon.
Als er dan geen schot in zit: Verlofdagen allemaal opnemen en erachteraan onbetaald (zorg) of calamiteitenverlof aanvragen als dat financieel tot de mogelijkheden hoort ook al moet je op een houtje bijten.
Out of the box: Neem de kleine mee naar je werk wegens gebrek aan opvang! (dat zal ze leren)

Is het je eerste? Gefeliciteerd, ik had zelf er ook alles gedaan om thuis te zijn bij de kleine, laat de kinderlozen maar lullen.
Alles in de veronderstelling dat je inderdaad niet inlevert op productiviteit bij thuiswerken.


Succes kerel!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 01 apr 2020, 10:51

Elise schreef: 01 apr 2020, 10:16 Er zijn mensen die heel goed thuis kunnen werken, maar er zijn ook zat die dan privé dingen gaan doen in de baas zijn tijd...
Dat zijn dan meestal ook de mensen die als ze een afspraak bij de tandarts hebben deze nooit vroeg in de morgen maken, maar op een tijdstip dat het net geen zin heeft om eerst naar kantoor te komen...
:roflol: :clap en al helemaal niet op je vrije dag, want je hebt er tenslotte recht op.
Laatst gewijzigd door Luco op 01 apr 2020, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Jinx » 01 apr 2020, 10:52

Thanks HJ2. Vanmiddag een gesprek met mijn baas, Ben benieuwd. :thumbup:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 01 apr 2020, 10:53

Joël D. schreef: 31 mar 2020, 22:58
Luco schreef: 31 mar 2020, 11:06 Ik w wordt echt een beetje coronamoe met al dat zoetsappige gezeik, van samen sterk, samen moeten we het doen. Flikker toch op zeg, de enige die echt wat doet is de zorgsector en die laten we nadat alles weer normaal is als eerste weer vallen.

Samen, yeah right🤮🤮🤮🤮🤮
Ik ook. Elke fucking BN'er met weer een achterlijk liedje. Houd je bek dicht en wacht tot dit over is. Misschien vragen we je dan om ons te entertainen. Tot dan hoef ik je niet te zien.
Dit ja. Volledig eens. Gatverdamme.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door allen » 01 apr 2020, 11:27

Luco schreef: 01 apr 2020, 10:51
Elise schreef: 01 apr 2020, 10:16 Er zijn mensen die heel goed thuis kunnen werken, maar er zijn ook zat die dan privé dingen gaan doen in de baas zijn tijd...
Dat zijn dan meestal ook de mensen die als ze een afspraak bij de tandarts hebben deze nooit vroeg in de morgen maken, maar op een tijdstip dat het net geen zin heeft om eerst naar kantoor te komen...
:roflol: :clap en al helemaal niet op je vrije dag, want je hebt er tenslotte recht op.
Zijn jullie beiden nu ziek? Geen iwab commentaren over en weer nu? Nu bederft de popcorn... :?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Paskal » 01 apr 2020, 11:38

Hier een vergelijkbare situatie als bij Fabian. Ben net zoals mijn collega's in Brabant en Limburg inmiddels 3,5 wk thuis aan het werk en de kantoren zijn gesloten. Weekje later volgden de rest van de collega's waardoor we nu met zo'n 9.000 man thuiswerken. Grootste deel werkte al een dag thuis omdat de werkgever dat ook promoot dus was dat al gewend en had de situatie er veelal al op ingericht.

ICT-technisch gezien is het soms nog wel een uitdaging want al video-bellend is de netwerkbelasting op sommige momenten iets te veel van het goede. Maar verders draait alles door waarbij ook overleggen met externen prima verlopen middels video-bellen met allerlei tools (Skype, Teams, Zoom etc).

Robin
Berichten: 51386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 01 apr 2020, 11:48

Wouter81 schreef: 01 apr 2020, 10:53
Joël D. schreef: 31 mar 2020, 22:58
Luco schreef: 31 mar 2020, 11:06 Ik w wordt echt een beetje coronamoe met al dat zoetsappige gezeik, van samen sterk, samen moeten we het doen. Flikker toch op zeg, de enige die echt wat doet is de zorgsector en die laten we nadat alles weer normaal is als eerste weer vallen.

Samen, yeah right🤮🤮🤮🤮🤮
Ik ook. Elke fucking BN'er met weer een achterlijk liedje. Houd je bek dicht en wacht tot dit over is. Misschien vragen we je dan om ons te entertainen. Tot dan hoef ik je niet te zien.
Dit ja. Volledig eens. Gatverdamme.
Heeft iemand een lijst met namen? Ongeveer 80% was onbekend voor mij. Zaten wel 'n paar mooie koppies (dames dus!) tussen.

Had er geen sound bij, maar wel origineel, Highway to Hell a capella.

:coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Eeuwe, HarryC, Martijn M en 201 gasten