Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 14:27

:tooth:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 14:35

En daarmee wordt het een overheids IT project, dus het kan ook zomaar zijn dat als Hugo de knop omzet Robin alle gouden horloges voor 1 euro in de piekenbak doet.
#kansenvoor2021

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 07 jan 2021, 14:37

Toch nog positiviteit dus. Dit jaar dus niet alleen dalen, maar ook pieken ! (en niet alleen met kerst)

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 07 jan 2021, 14:48

Luco schreef: 07 jan 2021, 13:25 Ik zie de voorstanders alleen maar vragen om bewijs, maar zelf lveren ze niks aan, ja oneliner als:
Gelukkig kom jij nooit met one-liners, en onderbouw je altijd alles voorbeeldig. :tooth:

Ik wil je wel even gaan citeren maar daar krijg ik dan een dagtaak aan.
Gijzert schreef: 07 jan 2021, 13:14 Die hadden we er nog niet bijgehaald. Top.
:tooth:

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 15:01

smiley schreef: 07 jan 2021, 14:24 Jij krijgt gewoon de Pfizer variant met die crispr cas additie erin, zodat jouw dna je hersenen vertelt volgend jaar CDA te stemmen, zodra Hugo de Schoenen de handleiding van Bill Gates krijgt hoe hij dat commando via 5G kan versturen.
:bloemetje:

https://www.bnr.nl/player/audio/1017529 ... fbMbK0y1HY

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 15:06

Luco schreef: 07 jan 2021, 13:25 Ik zie de voorstanders alleen maar vragen om bewijs, maar zelf lveren ze niks aan, ja oneliner als:

Die neem ik met een zak zout
Als je het niet snapt moet je gaan breien
Optiefen uit dit draadje
En nog veel meer van dat soort zinnen.

Waar is jullie bewijs, dat de ziekenhuizen vol liggen?
Waarom zijn er dan in Engeland doktoren en zusters die publiekelijk ontslag nemen omdat ze niet meer willen liegen en de ziekenhuizen helemaal niet vol liggen.

Heel die pandemie en de maatregelen stinkt aan alle kanten, helaas zullen we het allemaal veel te laat gaan horen.

Het enige vaccin wat ik een klein beetje vertrouw is het traditionele, maar die zullen ze wel niet aanschaffen.
Ik plaats deze nog maar een keer, denk ervan wat je wilt, maar die schetters is niet bepaald een prutser.
https://youtu.be/aWrZxCx6L6g
Hoezo voorstanders? Waarvan precies?

Reactie raakt kant nog wal en je haalt ook weer alles bij (of door) elkaar.

Maar prima. Waar zou ik dan precies bewijs van moeten leveren in jouw ogen Luco? Foto’s maken van een vol/overbezet ziekenhuis hier in de buurt. Even een kopietje trekken van de recente overlijdensakte van een familielid of bekende waar de doodsoorzaak wel gewoon juist is vastgelegd. Zodat we daar dan weer vervolgens over kunnen verder discussiëren. Wat we toch al doen.

Iedereen geeft hier toch gewoon z’n eigen mening / ervaring of retweet een YouTube link. Meer is het toch niet. Daar maken we ons dan toch allemaal schuldig aan. Of heb ik pagina’s bewijslast gemist.

Mijn uitspraak dat ik FvD en alles wat daar uit voort komt met een zak zout neem is gebaseerd op mijn mening over die partij en haar leden/bestuurders en wat die hebben laten zien/horen. Dat is een mening. Zoals jij die ook hebt en waar ik ook niet iedere keer hele epistels aan besteed.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 15:16

535d schreef: 07 jan 2021, 14:48
Luco schreef: 07 jan 2021, 13:25 Ik zie de voorstanders alleen maar vragen om bewijs, maar zelf lveren ze niks aan, ja oneliner als:
Gelukkig kom jij nooit met one-liners, en onderbouw je altijd alles voorbeeldig. :tooth:

Ik wil je wel even gaan citeren maar daar krijg ik dan een dagtaak aan.
Gijzert schreef: 07 jan 2021, 13:14 Die hadden we er nog niet bijgehaald. Top.
:tooth:
tja als je niet eens de oneliners van de juiste persoon kan quoten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 15:18

smiley schreef: 07 jan 2021, 14:05 Ik dacht dat de AstraZenica een doublestranded dna variant was, en geen klassieke eiwit variant.
Na een rondje googlelen kwam ik hierop:

Afbeelding

En hier het prikplan. Luco zal nog tot Q3 moeten wachten voor het oldskool spul.
Afbeelding
ik hoef helemaal niks.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 15:21

Ik eerlijk gezegd ook niet, maar ben wel huiverig over hoe ze los zullen gaan om maar van alles te verbieden zonder stempel in je vaccinatiepaspoort.
We gaan het meemaken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 15:22

dan koop ik wel een vaccinatiebewijs, het is tenslotte 2021.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 15:35

Daar komen hier soms mooie aanbiedingen voor voorbij, maar TomGTR gooit die altijd weg.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 07 jan 2021, 15:40

Hoho, ik heb al 16 valse rijbewijzen. Is andere Tom die zo streng is :kikker:

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 07 jan 2021, 15:42

WAT

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 15:43

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 07 jan 2021, 15:43

Luco schreef: 07 jan 2021, 15:22 dan koop ik wel een vaccinatiebewijs, het is tenslotte 2021.
Ik denk er inmiddels ook zo over, zeker na het helemaal bekijken van de videolink die je postte.
We zullen waarschijnlijk nooit vrienden worden en ik vond je maar een anti-viruswappie in het begin met je "het is maar een griepje". Maar ik moet bekennen dat ik, hoe meer ik me inlees en informeer, me steeds meer begin af te vragen waar onze "leiders/lijders" mee bezig zijn aangaande het bestrijden van Covid-19...

Nogmaals de video die Luco postte als link maar nu embedded:



Zeer de moeite waard om eens rustig te bekijken en dan voor jezelf na te gaan of je zo graag gevaccineerd wil worden... :ongeveer als:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 15:50

Het is maar een griepje, was meer naar aanleiding van paniek die sommige veroorzaken, heb ik ook al een paar keer uitgelegd.

Ook al een paar keer gezegd dat het moeilijk bepalen is wat er nu precies wel en niet klopt wat in de gewone en laat ik het alternatieve media noemen.
Maar de tijd van klakkeloos aannemen wat ze in den haag vertellen ligt ver achter me, daarvoor houden ze teveel informatie achter en hebben ze te vaak gelogen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 16:01

SlowCo schreef: 07 jan 2021, 15:43
Luco schreef: 07 jan 2021, 15:22 dan koop ik wel een vaccinatiebewijs, het is tenslotte 2021.
Ik denk er inmiddels ook zo over, zeker na het helemaal bekijken van de videolink die je postte.
We zullen waarschijnlijk nooit vrienden worden en ik vond je maar een anti-viruswappie in het begin met je "het is maar een griepje". Maar ik moet bekennen dat ik, hoe meer ik me inlees en informeer, me steeds meer begin af te vragen waar onze "leiders/lijders" mee bezig zijn aangaande het bestrijden van Covid-19...

Nogmaals de video die Luco postte als link maar nu embedded:



Zeer de moeite waard om eens rustig te bekijken en dan voor jezelf na te gaan of je zo graag gevaccineerd wil worden... :ongeveer als:
Onder het mom het staat op YouTube dus het is waar/bewijs en ik laat me nogal snel ompraten?

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 07 jan 2021, 16:03

MarkS schreef: 07 jan 2021, 16:01
SlowCo schreef: 07 jan 2021, 15:43
Luco schreef: 07 jan 2021, 15:22 dan koop ik wel een vaccinatiebewijs, het is tenslotte 2021.
Ik denk er inmiddels ook zo over, zeker na het helemaal bekijken van de videolink die je postte.
We zullen waarschijnlijk nooit vrienden worden en ik vond je maar een anti-viruswappie in het begin met je "het is maar een griepje". Maar ik moet bekennen dat ik, hoe meer ik me inlees en informeer, me steeds meer begin af te vragen waar onze "leiders/lijders" mee bezig zijn aangaande het bestrijden van Covid-19...

Nogmaals de video die Luco postte als link maar nu embedded:



Zeer de moeite waard om eens rustig te bekijken en dan voor jezelf na te gaan of je zo graag gevaccineerd wil worden... :ongeveer als:
Onder het mom het staat op YouTube dus het is waar/bewijs en ik laat me nogal snel ompraten?
gezien? Ik laat me ook niet maar zo ompraten maar als ik de zaken hoor die hier gesteld worden dan ben ik wel bezorgd.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 07 jan 2021, 16:10

MarkS schreef: 07 jan 2021, 16:01 Onder het mom het staat op YouTube dus het is waar/bewijs en ik laat me nogal snel ompraten?
Lekker aan het reageren zonder het filmpje helemaal bekeken te hebben? Zeker onder het mom "het staat op Youtube dus het is niet waar"? Of: "als ik het niet bij de NOS heb gezien, zal het wel niet kloppen"....

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 07 jan 2021, 16:12

@Luco: wat voor bewijs wil je zien van de volle ziekenhuizen? En definieer vol? Wordt er electieve zorg waarvoor IC bedden nodig zijn afgeschaald omdat er niet voldoende capaciteit is? Ja! Gaan simpele behandelingen met laag risico gewoon door? Ja! Is er verhoogd ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel vanwege de quarantaine maatregelen? Ja! Levert een patiënt die overlijdt aan Corona meer op dan een patiënt die overlijdt aan een andere aandoening meer op voor een ziekenhuis? Voor zover ik weet worden ziekenhuizen gewoon nog steeds per DBC betaald en niet per dode patiënt. En als jij mij de rest van m’n leven salaris betaald + alle kosten van de rechtszaken die ik aan m’n broek krijg, wil ik je daarvoor ook gerust alle data aanleveren hoor. :)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 07 jan 2021, 16:20

SlowCo schreef: 07 jan 2021, 16:10
MarkS schreef: 07 jan 2021, 16:01 Onder het mom het staat op YouTube dus het is waar/bewijs en ik laat me nogal snel ompraten?
Lekker aan het reageren zonder het filmpje helemaal bekeken te hebben? Zeker onder het mom "het staat op Youtube dus het is niet waar"? Of: "als ik het niet bij de NOS heb gezien, zal het wel niet kloppen"....
Ik heb het filmpje ook bekeken. Op zich heeft die Schetters een plausibel verhaal waarvan je wel gaat twijfelen. Het stukje van die Engelse arts doet er natuurlijk nog een schepje bovenop.

Maar als je vervolgens wat zoekt op die Engelsman, blijkt dat die er niet zo best op staat. Geschrapt als arts als gevolg van een groot onderzoeksschandaal en boegbeeld van de anti vaxx beweging. Dat haalt dan weer wat geloofwaardigheid onderuit.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door TLRS » 07 jan 2021, 16:21

Sommigen hier lijken zelf bepaalde schakels in het systeem te ontdekken en te zien hoe deze invloed hebben op het totaal plaatje. Vind ik cool om te zien.

Komt net bij mij nog een vraag bovendrijven:

Stel het vaccin maakt ons immuunsysteem lui.. zou dat dan het begin kunnen zijn van een vaccin verdienmodel?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 07 jan 2021, 16:25

Stel het vaccin maakt ons immuunsysteem lui.. zou dat dan het begin kunnen zijn van een vaccin verdienmodel?
Of kan het een begin zijn waarbij ons immuunsysteem zich niet meer hoeft te focussen op ziekteverwekkers van buitenaf en zich volledig kan focussen op ziekteverwekkers van binnenaf?

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SlowCo » 07 jan 2021, 16:32

Covid-19 opnames en doden.png
Covid-19 opnames en doden.png (105.37 KiB) 300 keer bekeken

Als je kijkt naar de grafieken op de site van het RIVM hierboven, lijkt Covid-19 zich seizoensgebonden te gedragen zoals griep in voor- en najaar. Wat zijn o.a. de grote verschillen met het zomerseizoen voor de meeste mensen? Ze zijn meer buiten, bewegen meer en leven vaak gezonder. Buiten zijn en zon/daglicht binnenkrijgen levert vitamine D aanmaak op. Iets wat in de andere seizoenen veel minder is. Vooral ouderen en mensen met een donkerdere huidskleur maken te weinig vitamine D aan van zichzelf. Dat kan mede het veel hogere percentage doden onder ouderen maar vooral ook donkere mensen verklaren:
Coronadoden.jpg
Coronadoden.jpg (119.11 KiB) 300 keer bekeken
covid-19 doden gekleurd.png
covid-19 doden gekleurd.png (107.62 KiB) 300 keer bekeken
De oproep van experts is dan ook: neem vitamine D3 supplement. https://www.ad.nl/binnenland/experts-ro ... ~a6e26440/

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 16:48

In de categorie alternatief nieuws, vond ik deze ook wel interessant, dat die hoge positieve pcr test uitslagen niet uit die (lege?) teststraten komen, maar uit het ziekenhuis.
https://www.linkedin.com/pulse/ziekenhu ... -admiraal/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], RJK en 461 gasten