Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 14 jun 2021, 13:14

Wilde je nog meer gaves?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 14 jun 2021, 13:15

#gaves!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 jun 2021, 14:16

tomgtr schreef: 14 jun 2021, 13:14 Wilde je nog meer gaves?
Je kan er niet genoeg hebben.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 14 jun 2021, 14:54

Nog meer azijn kunnen drinken ?

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 14 jun 2021, 15:18

Zijn er nog mensen die bewust zouden willen kiezen voor het Janssen vaccin (vector vaccin) ipv Pfizer/Moderna (mRNA)?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 jun 2021, 16:10

JP schreef: 14 jun 2021, 14:54 Nog meer azijn kunnen drinken ?
:lol: :lol:

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 14 jun 2021, 16:57

Richardt. schreef: 14 jun 2021, 15:18 Zijn er nog mensen die bewust zouden willen kiezen voor het Janssen vaccin (vector vaccin) ipv Pfizer/Moderna (mRNA)?
1 prik en 14 dagen later beschermd en vervolgens op vakantie, want daar draait het voor velen om.
Als je vandaag begint aan een 2 prikker, ben je begin augustus pas beschermd, voor velen is dat te laat voor vakantie.

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bokkepoot » 14 jun 2021, 16:59

Richardt. schreef: 14 jun 2021, 15:18 Zijn er nog mensen die bewust zouden willen kiezen voor het Janssen vaccin (vector vaccin) ipv Pfizer/Moderna (mRNA)?
Jup, ik zou wel willen maar heb nu al gepland.
1 prik is qua logistiek veel makkelijker.

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 14 jun 2021, 19:16

Het gaat mij niet om het eerder “klaar” zijn.

Ik heb met mijn, boerenverstand, begrepen dat Janssen een vector vaccin is en niet (direct) op je rDNA werkt en Pfizer/Moderna wel.
Een afwijking op je rDNA veroorzaakt bijvoorbeeld ook een auto-immuunziekte, als dat op de lange termijn een risico is dan heb ik liever Janssen ipv Pfizer.

Heb er verder nog geen studie van gemaakt, maar er schijnt wel degelijk verschil tussen de manier van werken van de vaccins te zitten.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Camiel » 14 jun 2021, 20:23

Pfizer/Moderna past niets aan in je DNA, dat is een hardnekkige Facebook mythe. DNA is niet hetzelfde als RNA. Het mRNA vaccin triggert een gewenste immuunreactie door enkel de RNA code van het virus aan je immuunsysteem te geven, het vaccin zelf is de IKEA doos en het mRNA is de handleiding. En zegt daarin tegen je afweersysteem; op deze manier moet je afweercellen bouwen voor áls je COVID-19 virus tegenkomt. Maar het RNA zelf is niet eens in een 'menselijke' vorm, dus mutaties in je DNA zijn niet mogelijk. Deze techniek wordt ook al een jaar of 15 toegepast in kankerbehandelingen dus is niet nieuw. Echter, als je een auto-immuunziekte hebt is die IKEA handleiding ineens in een andere taal, dus reageert je afweersysteem ook anders op deze 'vreemde indringer', te heftig, of juist niet.

Janssen en AZ werken door een relatief ongevaarlijk écht virus (een ziekmaker dus) aan je afweersysteem te geven, en daar komen de bijwerkingen van met die bloedplaatjes (die dus ook kunnen optreden bij een échte COVID besmetting).

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 14 jun 2021, 21:15

Dat is idd een veel betere uitleg dan die obv boeren verstand. :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 jun 2021, 21:17

Kijk dat is nou eens nuttige info Camiel :clap:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 14 jun 2021, 21:18

Camiel schreef: 14 jun 2021, 20:23 Pfizer/Moderna past niets aan in je DNA, dat is een hardnekkige Facebook mythe. DNA is niet hetzelfde als RNA. Het mRNA vaccin triggert een gewenste immuunreactie door enkel de RNA code van het virus aan je immuunsysteem te geven, het vaccin zelf is de IKEA doos en het mRNA is de handleiding. En zegt daarin tegen je afweersysteem; op deze manier moet je afweercellen bouwen voor áls je COVID-19 virus tegenkomt. Maar het RNA zelf is niet eens in een 'menselijke' vorm, dus mutaties in je DNA zijn niet mogelijk. Deze techniek wordt ook al een jaar of 15 toegepast in kankerbehandelingen dus is niet nieuw. Echter, als je een auto-immuunziekte hebt is die IKEA handleiding ineens in een andere taal, dus reageert je afweersysteem ook anders op deze 'vreemde indringer', te heftig, of juist niet.

Janssen en AZ werken door een relatief ongevaarlijk écht virus (een ziekmaker dus) aan je afweersysteem te geven, en daar komen de bijwerkingen van met die bloedplaatjes (die dus ook kunnen optreden bij een échte COVID besmetting).
Mooi duidelijke uitleg :thumbup:

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 14 jun 2021, 21:49

Een uitleg waar ik naar op zoek was idd :thumbup:
Ik bedoelde overigens ook mRNA/RNA en geen DNA

Dat ik een vaccin wil staat wel vast, ben alleen nog “bang” voor de lange termijn effecten. Als ik dat risico kan verkleinen door een bepaald vaccin te nemen dan overweeg ik dat dus wel.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 14 jun 2021, 22:01

Goede uitleg Camiel.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joël D. » 15 jun 2021, 07:54

Richardt. schreef: 14 jun 2021, 15:18 Zijn er nog mensen die bewust zouden willen kiezen voor het Janssen vaccin (vector vaccin) ipv Pfizer/Moderna (mRNA)?
Ja, ik.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 15 jun 2021, 08:36

Nog even wachten op de prikbus dan.

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 15 jun 2021, 11:29

Camiel schreef: 14 jun 2021, 20:23 Pfizer/Moderna past niets aan in je DNA, dat is een hardnekkige Facebook mythe. DNA is niet hetzelfde als RNA. Het mRNA vaccin triggert een gewenste immuunreactie door enkel de RNA code van het virus aan je immuunsysteem te geven, het vaccin zelf is de IKEA doos en het mRNA is de handleiding. En zegt daarin tegen je afweersysteem; op deze manier moet je afweercellen bouwen voor áls je COVID-19 virus tegenkomt. Maar het RNA zelf is niet eens in een 'menselijke' vorm, dus mutaties in je DNA zijn niet mogelijk. Deze techniek wordt ook al een jaar of 15 toegepast in kankerbehandelingen dus is niet nieuw. Echter, als je een auto-immuunziekte hebt is die IKEA handleiding ineens in een andere taal, dus reageert je afweersysteem ook anders op deze 'vreemde indringer', te heftig, of juist niet.

Janssen en AZ werken door een relatief ongevaarlijk écht virus (een ziekmaker dus) aan je afweersysteem te geven, en daar komen de bijwerkingen van met die bloedplaatjes (die dus ook kunnen optreden bij een échte COVID besmetting).
Goed verhaal :thumbup:

.... maar toch ook nog een vraag/opmerking.
Traditioneel griepvaccin werkt door je te besmetten met een echt virus, dan klinkt het (kort door de bocht) logisch dat je een 2e vaccinatie nodig hebt om zo op basis van meer virus, meer antistoffen te maken.
Maar in dat verhaal van mRNA/handleiding klinkt het onlogisch om meerdere vaccinaties te geven, immers heb je bij een IKEA bouwpakket maar 1 handleiding nodig, met meerdere dezelfde handleidingen wordt het niet duidelijker.

Ik heb zelf moderna gehad. Heb bloed voor onderzoek afgestaan en vermoedelijk moet ik zelfs een 3e vaccinatie krijgen.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 15 jun 2021, 11:52

Net ook een Moderna erin gekregen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 15 jun 2021, 12:04

Elise schreef: 15 jun 2021, 11:29
Camiel schreef: 14 jun 2021, 20:23 Pfizer/Moderna past niets aan in je DNA, dat is een hardnekkige Facebook mythe. DNA is niet hetzelfde als RNA. Het mRNA vaccin triggert een gewenste immuunreactie door enkel de RNA code van het virus aan je immuunsysteem te geven, het vaccin zelf is de IKEA doos en het mRNA is de handleiding. En zegt daarin tegen je afweersysteem; op deze manier moet je afweercellen bouwen voor áls je COVID-19 virus tegenkomt. Maar het RNA zelf is niet eens in een 'menselijke' vorm, dus mutaties in je DNA zijn niet mogelijk. Deze techniek wordt ook al een jaar of 15 toegepast in kankerbehandelingen dus is niet nieuw. Echter, als je een auto-immuunziekte hebt is die IKEA handleiding ineens in een andere taal, dus reageert je afweersysteem ook anders op deze 'vreemde indringer', te heftig, of juist niet.

Janssen en AZ werken door een relatief ongevaarlijk écht virus (een ziekmaker dus) aan je afweersysteem te geven, en daar komen de bijwerkingen van met die bloedplaatjes (die dus ook kunnen optreden bij een échte COVID besmetting).
Goed verhaal :thumbup:

.... maar toch ook nog een vraag/opmerking.
Traditioneel griepvaccin werkt door je te besmetten met een echt virus, dan klinkt het (kort door de bocht) logisch dat je een 2e vaccinatie nodig hebt om zo op basis van meer virus, meer antistoffen te maken.
Maar in dat verhaal van mRNA/handleiding klinkt het onlogisch om meerdere vaccinaties te geven, immers heb je bij een IKEA bouwpakket maar 1 handleiding nodig, met meerdere dezelfde handleidingen wordt het niet duidelijker.

Ik heb zelf moderna gehad. Heb bloed voor onderzoek afgestaan en vermoedelijk moet ik zelfs een 3e vaccinatie krijgen.
GIYF

Om zo’n vaccin goed te laten werken zijn 2 prikken nodig: eentje om de code te introduceren in het lichaam en het immuunsysteem afweer te laten opbouwen en eentje om de immuniteit tegen dit virus te versterken. Na prik 1 is een mens gemiddeld voor 50 procent beschermd en na prik 2 voor ongeveer 95 procent.

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 15 jun 2021, 12:17

MarkS schreef: 15 jun 2021, 12:04 GIYF

Om zo’n vaccin goed te laten werken zijn 2 prikken nodig: eentje om de code te introduceren in het lichaam en het immuunsysteem afweer te laten opbouwen en eentje om de immuniteit tegen dit virus te versterken. Na prik 1 is een mens gemiddeld voor 50 procent beschermd en na prik 2 voor ongeveer 95 procent.
Zo eenvoudig is het allemaal dus niet.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 15 jun 2021, 13:39

Ik verzin het niet zelf hè … dit is iig de uitleg (van RIVM) waarom je bij een mRNA vaccin toch twee prikken nodig hebt

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 15 jun 2021, 14:31

Moet je voor de 2e vaccinatie ook (dezelfde) gezondheidsverklaring meenemen als bij de eerste ?

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Camiel » 15 jun 2021, 14:36

JP schreef: 15 jun 2021, 14:31 Moet je voor de 2e vaccinatie ook (dezelfde) gezondheidsverklaring meenemen als bij de eerste ?
Yep, ik kreeg bij de GGD alweer gelijk een nieuw formulier mee.

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 15 jun 2021, 15:01

MarkS schreef: 15 jun 2021, 13:39 Ik verzin het niet zelf hè … dit is iig de uitleg (van RIVM) waarom je bij een mRNA vaccin toch twee prikken nodig hebt
Jij vond de uitleg van Camiel toch ook een :thumbup: waard?

Dan stel ik daar een vraag over aan Camiel, en vervolgens reageer jij met "Google It Yourself Fucker".
om vervolgens jezelf te verschuilen achter uitleg RIVM.
Als je het dan ook niet weet, is het wellicht een idee om gewoon niet te reageren.

Ik vind de uitleg van Camiel een hele goede, maar ik vraag me dus af waarom je dan meerdere handleidingen (meerdere vaccinaties) nodig hebt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjan S., Bob Gervais, Bokkepoot, Fabian, MParallel, Pfhmulder, vigilante en 188 gasten