Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 18 jan 2021, 19:13

Ga wandelen zeiden ze...

Vanaf heden dagelijks na werktijd in de sperrzeit maar even een blokje om. We moeten wel een beetje fit en gezond blijven natuurlijk.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 350 Z » 18 jan 2021, 19:26

Lockdown is zinloos zolang ik hier de kinderopvang vlakbij ramvol met kids zie zitten

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 18 jan 2021, 20:44

Vanmiddag de smalle weggetjes in de noordkap onveilig gemaakt.
Man, man, het is slalom rijden tussen de oudjes die daar lopen.
De demo op het museumplein is er niks bij.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3294
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 18 jan 2021, 21:38

535d schreef: 18 jan 2021, 17:43 Lachen hoor Enrico.

Denk dat de avondklok er voornamelijk komt omdat

a) de variant nog besmettelijker is
b) mensen zich totaal niet aan de regels houden (bij elkaar, aantal overschrijdend, op bezoek)

In Londen is het al chaos op de IC's. Dat krijgen we hier ook mits er niet wederom ingegrepen wordt.

Een deel van het Nederlandse volk lijkt net een stel kleine kinderen.
En ze denken dat met een avond klok men wel zich aan de regels gaat houden? Want ze breken de regels enkel tussen 8pm en 4am???

Besmettelijker? Ik ben een van de mensen die na 8 uur boodschappen doet om mensen te mijden... nu moet ik eerder zo dat er meer mensen zijn en dat is beter bij een besmettelijker variant????

Nee hou op met dromen. Slaat nergens op doe dan een complete lockdown voor twee weken ipv een avondklok.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 jan 2021, 22:26

Krampachtig gedoe. Schrap zetten en deal with it. Avondklok breekt t moraal en leidt tot weinig (behalve opstand)

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door jos_br » 18 jan 2021, 23:12

328Ti schreef: 18 jan 2021, 22:26 Krampachtig gedoe. Schrap zetten en deal with it. Avondklok breekt t moraal en leidt tot weinig (behalve opstand)
Dit dus, en ik merk dat je er flink opstandig van wordt. wanneer ik avonds naar de zaak wil doe ik dit, bekeuring of niet. Ben er klaar mee.

Jos.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 18 jan 2021, 23:23

Gelukkig mag je dan nog wel de vrouw uit laten....
Alleen noodzakelijke reizen zijn in de avondklokuren toegestaan. Maar goed nieuws voor de baasjes van honden en andere dieren: uitlaten mag ook tijdens een avondklok. Tenminste, de NCTV draagt zes geldige redenen aan om je gedurende een avondklok op straat te begeven. Voor werk, bij het verlenen van ­medische hulp aan mens of dier, bij hulpverlening van een hulp­behoevend persoon, rond de heen- of terugreis naar het buitenland, tijdens een calamiteit en, ­jawel, bij het aangelijnd uitlaten van een huisdier.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 19 jan 2021, 05:14

Ik hoop wel dat ik nog naar de kerk mag.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 19 jan 2021, 07:00

Mijn hond loopt los...

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door markm » 19 jan 2021, 07:10

328Ti schreef: 18 jan 2021, 22:26 Krampachtig gedoe. Schrap zetten en deal with it. Avondklok breekt t moraal en leidt tot weinig (behalve opstand)
heb je daar een onderzoek naar gedaan? Ik denk dat het meer helpt dan je denkt.
Al die maatregelen zijn gebaseerd op kansberekeningen. niks meer niks minder.
Een avondklok leid uiteindelijk dat mensen elkaar minder opzoeken. Vooral doordeweeks als je al heel de dag gewerkt heb, daarna moet koken en nog wat huishouden dr bij, dan mag/ kan je door de avondklok dus eigenlijk niet meer de deur uit. de persoonlijke contacten worden daarmee doordeweeks flink naar beneden gehaald. de vraag is alleen of men zich eraan houd, maar daar zul je hard op moeten handhaven
Dat het niet leuk is is een andere discussie, maar zo door blijven gaan kan ook niet en heeft niemand baat bij, wat je nu ziet is dat het naar licht afneemt, dat houd in dat dit nog lang gaat duren en er gewoon weer een verlenging komt na 9 feb. Waarom dan niet gewoon nu tot 9 feb. ook de avondklok inzetten en ja dan is t ff bikkelen tot de 9 feb en daarmee hopen dat er daarna meer mogelijk is of een kortere verlenging. Het is nu toch kut weer, beter nu dan over een paar weken.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 19 jan 2021, 08:02

Enrico schreef: 18 jan 2021, 21:38
En ze denken dat met een avond klok men wel zich aan de regels gaat houden? Want ze breken de regels enkel tussen 8pm en 4am???

Besmettelijker? Ik ben een van de mensen die na 8 uur boodschappen doet om mensen te mijden... nu moet ik eerder zo dat er meer mensen zijn en dat is beter bij een besmettelijker variant????

Nee hou op met dromen. Slaat nergens op doe dan een complete lockdown voor twee weken ipv een avondklok.
Je moet het anders zien Enrico. De overheid probeert (wanneer een avondklok scenario ingaat) de momenten van contact nog meer te beperken. En tuurlijk zullen mensen nog steeds eigenwijs zijn en de regels ook overdag breken. Ik snap terdege wat je zegt over het boodschappen doen. Dat doe ik nu zelf ook.

Maar in de regel hebben de mensen die in de supermarkt lopen een mondkapje op en niet op ''half 7 hangend'' en houden ze zich in het algemeen goed aan de afstandsregels. Daarnaast is een bezoek aan de supermarkt een vluchtig bezoek. De besmettingshaarden ontstaan doordat mensen bij elkaar gaan zitten in groepen, thuis, ZONDER mondkapje. Daar is het risico op besmetting natuurlijk aanzienlijk groot.

Een avondklok zal al lastig te handhaven zijn, je krijgt toch figuren die rebels de straat op gaan.

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2021, 08:18

Die gasten krijgen dan een bekeuring als ze betrapt worden, na drie keer laat je het dan wel....

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 19 jan 2021, 08:22

Is er dan genoeg mankracht, om goed te handhaven? :)

Gebruikersavatar
PimV
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jan 2013, 12:26
Auto: E46 M3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PimV » 19 jan 2021, 09:00

Ik denk dat die avondklok nauwelijks iets gaat bijdragen aan het dalen van de besmettingen. Immers al die samenkomsten van 'jongeren' waarom ze dit doen - zijn toch al strafbaar vanwege afstandhouden, aantallen etc. Dus die mensen gaan zich daar echt niks van aantrekken.
En daarna lopen we na het 'optimaliseren' van de zorg tegen het volgende pareltje van BV Nederland aan- de te kleine politiemacht. Tuurlijk, we kunnen flink gaan handhaven, maar dan blijft de rest van het werk toch gewoon liggen…

Ik merk het aan mijn gezin ook, we houden ons aan de regels, maar we zijn er klaar mee. De sfeer is k*t, het duurt te lang, er wordt al maanden aan het rad van maatregelen gedraaid om weer eens een proefballonnetje op te laten. Oh dat werkt niet na 3 weken - proberen we toch wat anders.
Vervolgens gaan we op ons gemakkie vaccineren - vliegen de vliegtuigen nog steeds af en aan - zonder teststraten en quarantainehotels en blijven de kerken en moskeeën gewoon open.

Had dan met kerst een echte lockdown van 2-3 weken gedaan waarin echt álles dicht is en alle niet essentiële vervoer wordt beperkt. Nu na maanden aanklooien is de maat gewoon vol.

Misschien wat onpopulair gezegd, maar bescherm de groep die het ziekenhuis overbelast (60+) zorg dat personeel en die groep z.s.m. een vaccin krijgen en laat de kindjes gewoon weer naar school gaan en de ouders aan het werk. Dit zijn mensen waarvan het overgrote deel niet erger getroffen wordt dan een weekje in bed liggen, maar wel de mensen die de komende 10(?) jaar deze crisis kunnen gaan terugbetalen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 19 jan 2021, 09:13

PimV schreef: 19 jan 2021, 09:00 Ik denk dat die avondklok nauwelijks iets gaat bijdragen aan het dalen van de besmettingen. Immers al die samenkomsten van 'jongeren' waarom ze dit doen - zijn toch al strafbaar vanwege afstandhouden, aantallen etc. Dus die mensen gaan zich daar echt niks van aantrekken.
En daarna lopen we na het 'optimaliseren' van de zorg tegen het volgende pareltje van BV Nederland aan- de te kleine politiemacht. Tuurlijk, we kunnen flink gaan handhaven, maar dan blijft de rest van het werk toch gewoon liggen…

Ik merk het aan mijn gezin ook, we houden ons aan de regels, maar we zijn er klaar mee. De sfeer is k*t, het duurt te lang, er wordt al maanden aan het rad van maatregelen gedraaid om weer eens een proefballonnetje op te laten. Oh dat werkt niet na 3 weken - proberen we toch wat anders.
Vervolgens gaan we op ons gemakkie vaccineren - vliegen de vliegtuigen nog steeds af en aan - zonder teststraten en quarantainehotels en blijven de kerken en moskeeën gewoon open.

Had dan met kerst een echte lockdown van 2-3 weken gedaan waarin echt álles dicht is en alle niet essentiële vervoer wordt beperkt. Nu na maanden aanklooien is de maat gewoon vol.

Misschien wat onpopulair gezegd, maar bescherm de groep die het ziekenhuis overbelast (60+) zorg dat personeel en die groep z.s.m. een vaccin krijgen en laat de kindjes gewoon weer naar school gaan en de ouders aan het werk. Dit zijn mensen waarvan het overgrote deel niet erger getroffen wordt dan een weekje in bed liggen, maar wel de mensen die de komende 10(?) jaar deze crisis kunnen gaan terugbetalen.
17 januari 2021

Een simpel tweetje van GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet vatte de ellende van de toeslagenaffaire treffend samen: ‘Er is een simpel alternatief voor de kinderopvangtoeslag: gratis kinderopvang’. Een simpele constatering, die niettemin voor veel mensen als een nieuw inzicht zal komen. Wie kan zich immers een debat over gratis kinderopvang in de media of politiek voor de geest halen?

De simpele constatering van Bromet laat exact zien wat er voortdurend misgaat in deze gekmakend kortzichtige tijden; we houden ons al ruim een jaar bezig met de toeslagenaffaire, die ik hier overigens geenszins wil bagatelliseren, maar niemand lijkt geïnteresseerd in de kern: onze gezinspolitiek. Want waarom bestaat de kinderopvangtoeslag überhaupt? En waarom bestaat de kinderbijslag eigenlijk?

Wanneer ik door het woud van toeslagen en regelingen heen kijk, bekruipt mij één fundamentele vraag: waarom zou een overheid moeten bijdragen aan de keuze van mensen om kinderen te krijgen, en mensen er dus voor betalen? Die discussie wordt niet gevoerd, met een conservatieve staande praktijk als gevolg. De kinderbijslag en kinderopvangtoeslag vormen zo het waardeloze compromis van confessionelen die de vrouw achter het aanrecht willen houden en linkse partijen die iedereen aan de onderkant als steunbehoevend slachtoffer zien.

Toch is verstandig gezinsbeleid niet ingewikkeld, als je tenminste bereid bent een paar simpele zaken onder ogen te zien. De eerste is dat we in een even overbevolkte als drassige polder wonen, en er dus geen enkele reden is om mensen aan te moedigen kinderen te krijgen. Verder bepaal je zelf of jouw kinderen in armoede opgroeien; als je het niet al te breed hebt, moet je niet drie kinderen nemen. Kinderen kosten namelijk geld. Geld dat, zoals we allemaal weten, te verdienen valt door te werken. Wanneer de overheid voor gratis kinderopvang zorgt, kunnen beide ouders werken. Dat vergt een investering, waarvan de opbrengsten de kosten al snel overstijgen. Zo, probleem opgelost.

Maar omdat een Nederlander op een wijnkaart met een goede, middelmatige en goedkope wijn nu eenmaal de middelmatige kiest, tuigen we liever een gedrocht van een toeslagenstelsel op dan een duidelijke keuze te maken. En is Den Haag nu al ruim een jaar bezig met tijdverspillende symboolpolitiek, met geneuzel over poppetjes, en met institutioneel racisme bij ambtenaren.

In de economie bestaat er zoiets als opportuniteitskosten, ook wel alternatieve of opofferingskosten genoemd. Dat zijn de kosten van de gemiste kans: het zijn de gederfde netto baten van het beste, niet gekozen, alternatief. Die opportuniteitskosten bestaan ook in de politiek. De kinderopvangtoeslag is daar de perfecte illustratie van: de gederfde netto baten van het beste, niet gekozen alternatief – gratis kinderopvang – lijken mij enorm. Financieel, doordat ouders in Nederland te weinig werken en we daardoor flinke belastinginkomsten missen. Daarnaast moeten de gedupeerden van de toeslagenaffaire nu weer gecompenseerd worden. Maar zeker ook moreel, doordat we ouders hadden kunnen ontlasten in plaats van hen afhankelijk te maken.

Van het toeslagenstelsel tot het coronabeleid, ons gepruts is het voorspelbare gevolg van onze huivering om duidelijke keuzes te maken. We kiezen steevast voor de middenweg, die vrijwel altijd blijkt dood te lopen. Elk groot idee in Nederland, van een vliegveld op zee tot gratis kinderopvang, wordt door kleine geesten en de kruideniersmentaliteit vermorzeld. Waarna we opgescheept zitten met een compromis dat door alle uitzonderingen, regels, reparaties, willekeur en enorme gedoe onderaan de streep duurder is dan de beste optie, die in eerste instantie als te duur werd weggewoven.

Nederlanders zijn weliswaar handige handelaars, maar toch ook vooral gierige rommelaars die het vertikken groot te denken. Na een week van plechtige symboolpolitiek is de teneur dat de toeslagenaffaire vooral de gevolgen van het afbreken van de verzorgingsstaat laat zien, en dat de val van het kabinet nodig was omdat ‘symbolen ertoe doen’. De belangrijkste les van de toeslagenaffaire lijkt mij dat we eens werk moeten maken van verstandig gezinsbeleid.


Sander Schimmelpenninck is journalist en ondernemer.



Zo denk ik er ook over. En wij zijn niet de enigen. Toeslagenaffaire is natuurlijk een ander verhaal, maar heeft voor wat betreft beleid natuurlijk raakvlakken met hoe corona aangepakt wordt. Too little, too late, halfbakken oplossingen wat uiteindelijk helemaal geen zak oplost.

Ik ben er ook klaar mee. Heb maar een klein bedrijf, maar daar zit al wel 8 jaar bloed, zweet en tranen (en geld) in. Is nu door de huidige situatie geen barst waard, dus verkopen heeft geen zin. Volhouden tot het einde van het jaar en ik ben er steeds banger voor dat het echt zo lang gaat duren gaat in ieder geval niet lukken, ik vind het al knap dat ik het bijna een jaar met 70/80% minder inkomsten vol weet te houden. Maar omdat de overheid traag reageert, veel mensen er helemaal klaar mee zijn en er een deel van de samenleving is dat volledig schijt heeft (Museumplein gisteren) aan alles en daardoor draagvlak ondermijnt wil het niet vlotten.

Wat een kut jaar.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door markm » 19 jan 2021, 09:16

Downforce Hans schreef: 19 jan 2021, 08:18 Die gasten krijgen dan een bekeuring als ze betrapt worden, na drie keer laat je het dan wel....
dat ligt er maar net aan hoe hoog je de boete stelt, zelfde als met dat vuurwerkverbod, ja als je boetes uitdeelt van 100 euro aan iemand die 400 de lucht in knalt heeft weinig effect, die 100 eur extra kan er wel van af en is het risico wel te nemen voor die ene keer in het jaar. Maak daar 1.000 van dan kijk je er toch ineens heel anders tegen aan.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 19 jan 2021, 09:18

Ja mee eens. De huidige boete van 95 Euro gaat niet veel indruk maken.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3294
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 19 jan 2021, 09:30

PimV schreef: 19 jan 2021, 09:00 Had dan met kerst een echte lockdown van 2-3 weken gedaan waarin echt álles dicht is en alle niet essentiële vervoer wordt beperkt. Nu na maanden aanklooien is de maat gewoon vol.
Exact, als quarantaine tijd klopt waren we er nu groot deels van af....

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 19 jan 2021, 09:44

Praktisch gewoon niet te doen natuurlijk. Er kan best een hoop meer op slot dan nu het geval is, maar alles op slot?

Denk dat het wel een goed idee is dat de overheid nog eens wat strikter gaat kijken naar bedrijven/winkels die nu nog open zijn en of die ook niet dicht kunnen.

Avondklok zie ik de uitvoerbaarheid ook niet van in. De politie moet dan elke wandelaar zonder aangelijnde hond, fietser of auto staande gaan houden? Als ik dan aangeef dat ik van mijn werk kom of het een calamiteit betreft, hoe controleren ze dat dan ter plekke?

Supermarkten na die tijd op slot is ook een leuke, dat zorgt voor een verschuiving van de drukte terwijl een tijd terug de openingstijden om die reden juist zijn verruimd!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 19 jan 2021, 10:09


Ik denk dat die avondklok nauwelijks iets gaat bijdragen aan het dalen van de besmettingen. Immers al die samenkomsten van 'jongeren' waarom ze dit doen - zijn toch al strafbaar vanwege afstandhouden, aantallen etc. Dus die mensen gaan zich daar echt niks van aantrekken.
Hadden de kenners in het prille pandemiebegin niet zo moeten blèren dat kinderen onvatbaar zijn voor deze griepvorm.

Maar met alles, achteraf is het mooi wonen en makkelijk schoppen tegen de kont van de koe.

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fasteddie2 » 19 jan 2021, 10:11

Jongens, niet zo moelijk doen over die handhaving...volgende stap: "quarantaine kampen"

En dat mensen zich niet aan "de regels" houden is dat niet ondertussen al lang ingehaald door nieuwe "mutaties", oftewel hebben we (stilzwijgend) de transitie van covid-19 naar covid-20 gemaakt ?

Just saying of course :mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 19 jan 2021, 10:14

Die avondklok gaat idd enkel ellende brengen, nog meer concentratie in de supermarkten tussen 18:00 en 19:00 etc.

Er is eigenlijk maar één ding wat ze eens moeten gaan doen, HANDHAVEN!! Er wordt van alles in de media verkondigd maar je kunt het net zo goed negeren of als een sprookje beschouwen want er wordt verder toch niks mee gedaan.

Gewoon VEEL meer politie, handhaving, desnoods leger inzetten en iedereen controleren. Teveel bezoek thuis of alles dicht zitten voor de ramen, dingdong, controle door het huis, overtreding, 1000 euro boete per persoon. Grote groep op straat, staande houden (als undercover desnoods), 1000 euro boete. Kan je met dat geld de noodpotjes ook nog een beetje aanvullen.

Als je enkel wat roept en daarbij niet handhaaft en geen noemenswaardige sancties oplegt gaan we nooit ergens komen en wordt 21 nog een groter drama dan 20.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39740
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 19 jan 2021, 10:16

Als ik dan aangeef dat ik van mijn werk kom of het een calamiteit betreft, hoe controleren ze dat dan ter plekke?
Een officiële brief met een verklaring van je werkgever dat je op pad mag zijn?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 19 jan 2021, 10:17

Fasteddie2 schreef: 19 jan 2021, 10:11 Jongens, niet zo moelijk doen over die handhaving...volgende stap: "quarantaine kampen"

En dat mensen zich niet aan "de regels" houden is dat niet ondertussen al lang ingehaald door nieuwe "mutaties", oftewel hebben we (stilzwijgend) de transitie van covid-19 naar covid-20 gemaakt ?

Just saying of course :mrgreen:
ik weet niet hoor Patrick, maar jouw verwijzingen naar WOII begrijp ik niet helemaal :tooth:

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fasteddie2 » 19 jan 2021, 10:21

Bram schreef: 19 jan 2021, 10:17
Fasteddie2 schreef: 19 jan 2021, 10:11 Jongens, niet zo moelijk doen over die handhaving...volgende stap: "quarantaine kampen"

En dat mensen zich niet aan "de regels" houden is dat niet ondertussen al lang ingehaald door nieuwe "mutaties", oftewel hebben we (stilzwijgend) de transitie van covid-19 naar covid-20 gemaakt ?

Just saying of course :mrgreen:
ik weet niet hoor Patrick, maar jouw verwijzingen naar WOII begrijp ik niet helemaal :tooth:
Bramos, heeft toch niks met te maken met hetgeen jij in de tekst denkt terug te lezen. Zie hier:

https://nypost.com/2021/01/18/german-qu ... ssion=true

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ED35, ErikS, HansD, SAH en 476 gasten