Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 06 mei 2021, 17:53

Er is een waarheid.... er zijn niet genoeg bedden om verder te versoepelen en mond maskers zijn de nieuwe plastic. Die liggen overal als vuilnis op straat weggegooid.... stelletje Apen zijn de mens 🐒

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 06 mei 2021, 18:30

Heb je je nou al om laten scholen tot IC verpleegkundige? Bedden zijn het probleem niet, IC verpleegkundigen wel.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 06 mei 2021, 19:29

daNpy schreef: 04 mei 2021, 20:54
Bram schreef: 04 mei 2021, 20:40 Ja, dat zag ik laatst ook in Amsterdam. En dan maar meteen met 12.000 man tegelijkertijd :tooth:
Dus de overheid legt regels op die ze niet kunnen handhaven en het is de schuld van de bevolking.
Ook liggen er nu 12.000 man op de IC als ik het goed begrijp? Of wat wil je nou zeggen?

Dat 0,07 % representatief is voor de hele bevolking? Natuurlijk is het een stomme actie (voetbalfans, need we say more?), maar de bevolking die wél de -dubieuze- regels volgt krijgt weer de "schuld" in de schoenen geschoven. Misschien moet de overheid eerst hun eigen verantwoordelijkheid maar eens gaan nemen voor ze de burgers de maat nemen.
Nouja, de verdeel en heers tactiek werkt goed, "we" werken er maar al te graag aan mee om elkaar aan te kijken.

De claim dat we dankzij de mensen die zich niet aan de regels houden met de regels blijven zitten, is net zo slecht te onderbouwen als de claim dat de regels dus helemaal geen verschil maken.
Heb je echt geen idee hoe veel mensen op de IC liggen! Bizzarrrr!!!! Rond om 800! Google is your friend.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 06 mei 2021, 20:11

Snap je nou echt niet wat Bram bedoelt? :) En daNpy was sarcastisch / retorisch.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1973
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 350 Z » 06 mei 2021, 23:54

18 van 29 bewoners positief

In het tehuis voor dementerenden brak vorige week corona uit onder de bewoners, die op één na allemaal al twee keer zijn ingeënt tegen het virus. Inmiddels zijn achttien van de 29 bewoners positief getest. Ook zijn vijf medewerkers besmet, maar of zij al waren ingeënt kan de woordvoerder van Sensire niet zeggen. „Dat is medisch gevoelige informatie, dus dat weten wij als werkgever niet.”

De rest van de bewoners hebben lichte klachten. Wat volgens Sensire opvalt is dat ze vooral last hebben van maag- en darmklachten, zoals buikpijn en diarree. Naar de uitbraak in het verpleeghuis wordt onderzoek gedaan.

En dan de cijfers 94% kans dat je geen Corona krijgt volgens RIVM en OMT :roll:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 07 mei 2021, 07:36

Het is al diverse malen in het nieuws geweest dat je nog wel Corona kan krijgen/dragen, maar je er niet ernstig ziek van wordt. Zoals ook hier beschreven wordt.

Wat me meer ergert is dat ik net op de radio Hugo de Jonge over die testsamenleving ineens argumenten heeft als "de ondernemers leiden heel hard" en "een theater met maar 30 bezoekers kan ook niet uit".
Oh echt waar Hugo? Dat had he-le-maal niemand in Nederland in de gaten.

Uit fieldlabs blijkt dat de testbereidheid helemaal niet zo hoog is. Maar toch doordrammen met een testsamenleving en wel zo dat ze het in de kamer hebben over de voorwaarden in plaats van het wáárom. Want waarom een testsamenleving als de vaccinaties straks grotendeels zijn gezet? Dát was toch het plan? Waarom dan nog grootschalig testen?

En let op; als de testsamenleving dalijk tegenvalt ligt het aan "de burger die niet mee wil werken aan een samenleving die sneller open kan".
Maar een testsamenleving is geen eerste stap naar een samenleving waarin meer kan. Het is een eerste stap naar een samenleving met méér controle. Je bent besmet tot je het tegendeel kan bewijzen. De omgekeerde wereld.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 07 mei 2021, 07:38

350 Z schreef: 06 mei 2021, 23:54 En dan de cijfers 94% kans dat je geen Corona krijgt volgens RIVM en OMT :roll:
Dat percentage wordt door de fabrikant opgeven, daar hebben het RIVM en OMT helemaal niks mee van doen.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 07 mei 2021, 07:45

daNpy schreef: 07 mei 2021, 07:36 Je bent besmet tot je het tegendeel kan bewijzen. De omgekeerde wereld.
Als je niet kunt bewijzen dat je niet besmet bent, kom je momenteel Duitsland ook niet in.
Dus zo omgekeerd is die wereld helemaal niet, is gewoon de realiteit.

En van dat gejammer over 'controle maatschappij' krijg ik braak neigingen :kotsen:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 07 mei 2021, 08:19

Elise schreef: 07 mei 2021, 07:45 Als je niet kunt bewijzen dat je niet besmet bent, kom je momenteel Duitsland ook niet in.
Dus zo omgekeerd is die wereld helemaal niet, is gewoon de realiteit.
Normaal menselijk gedrag zoals met elkaar praten is nu geabnormaliseerd. Aanrakingen, bezoek, samenkomsten evenzo. Een keer hoesten of niezen en je wordt raar aangekeken.
We moeten ervoor waken dat dit niet het "nieuwe normaal" wordt, want het is niet normaal. Een testsamenleving is ook niet normaal.
En van dat gejammer over 'controle maatschappij' krijg ik braak neigingen :kotsen:
Ik krijg dat van mensen die blij zijn dat de testen nu geen 7,50 kosten voor de burger. Want dat kost het nog steeds, je betaald het alleen op een andere manier. De grenzeloze naïviteit.
In deze wet is het woord tijdelijk niet te vinden. De overheid heeft immers het beste met ons voor.

Maar geef me eens 1 argument waarom er een testmaatschappij ingericht moet worden als het plan is dat de vaccinatiegraad eind juli hoog genoeg is? Waarom wordt dat miljard niet nuttiger besteed?

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 07 mei 2021, 08:46

Geef mij eens 1 argument waarom mensen niet gewoon doen wat er gevraagd wordt, zonder discussie en zonder gezeur.
Dat lijkt tegenwoordig verdomd lastig te zijn, niet alleen t.a.v. Corona en de aanpak door de regering, maar ook in het bedrijfsleven.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 07 mei 2021, 08:49

daNpy schreef: 07 mei 2021, 08:19
Elise schreef: 07 mei 2021, 07:45 Als je niet kunt bewijzen dat je niet besmet bent, kom je momenteel Duitsland ook niet in.
Dus zo omgekeerd is die wereld helemaal niet, is gewoon de realiteit.
Normaal menselijk gedrag zoals met elkaar praten is nu geabnormaliseerd. Aanrakingen, bezoek, samenkomsten evenzo. Een keer hoesten of niezen en je wordt raar aangekeken.
We moeten ervoor waken dat dit niet het "nieuwe normaal" wordt, want het is niet normaal. Een testsamenleving is ook niet normaal.
En van dat gejammer over 'controle maatschappij' krijg ik braak neigingen :kotsen:
Ik krijg dat van mensen die blij zijn dat de testen nu geen 7,50 kosten voor de burger. Want dat kost het nog steeds, je betaald het alleen op een andere manier. De grenzeloze naïviteit.
In deze wet is het woord tijdelijk niet te vinden. De overheid heeft immers het beste met ons voor.

Maar geef me eens 1 argument waarom er een testmaatschappij ingericht moet worden als het plan is dat de vaccinatiegraad eind juli hoog genoeg is? Waarom wordt dat miljard niet nuttiger besteed?
Misschien omdat er mogelijk meer varianten komen op het virus.
Op 1 paard wedden is niet altijd succesvol.
Regeren is vooruitzien.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 07 mei 2021, 09:06

Hee er is géén post verwijderd:)
Laatst gewijzigd door Robin op 07 mei 2021, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 07 mei 2021, 09:12

Die hele test maatschappij hoeft van mij ook niet. En zou ook niet nodig moeten zijn als iedereen gevaccineerd is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 07 mei 2021, 09:16

Die test maatschapij was een jaar geleden een goed idee maar toen hadden ze de spullen niet. Nu wel en vinden ze het zonde om allemaal.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 mei 2021, 09:20

Het enige wat ik kan bedenken om de testsamenleving toch op te tuigen, is dat de vaccinatiebereidheid toch minder groot is dan gedacht.
We gaan het zien volgende maand.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 07 mei 2021, 09:29

Elise schreef: 07 mei 2021, 08:46 Geef mij eens 1 argument waarom mensen niet gewoon doen wat er gevraagd wordt, zonder discussie en zonder gezeur.
Dat lijkt tegenwoordig verdomd lastig te zijn, niet alleen t.a.v. Corona en de aanpak door de regering, maar ook in het bedrijfsleven.
Mensen doen al meer dan een jaar wat er gevraagd wordt. De discussie en gezeur zijn vanwege dubieuze beslissingen en achterkamertjes politiek. A zeggen en B doen.

Kun je nu ook mijn vraag beantwoorden?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 07 mei 2021, 09:31

Haha dat schreeuwt om een polletje maar heb niet het idee dat DF een echt goede afspiegeling is van NL samenleving.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 07 mei 2021, 09:32

Zou je denken?

:tooth:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 07 mei 2021, 09:33

Gijzert schreef: 07 mei 2021, 08:49 Misschien omdat er mogelijk meer varianten komen op het virus.
Op 1 paard wedden is niet altijd succesvol.
Regeren is vooruitzien.
Precies. Dus 8 maanden roepen "als de vaccinaties er zijn wordt alles weer normaal" (op 1 paard wedden).
En dan als de vaccinaties er zijn, geen plan hebben (want dat zag niemand aankomen).
Uiteindelijk lopen de vaccinaties, en dan ineens 1 miljard beschikbaar maken voor plan B.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Forza » 07 mei 2021, 09:37

daNpy schreef: 07 mei 2021, 09:29 Mensen doen al meer dan een jaar wat er gevraagd wordt.
Nogal naïef, als de regeltjes opgevolgd zouden worden zouden er bij lange na niet zoveel dagelijkse besmettingen bijkomen. In mijn appartementencomplex is het elke dag raak, er loopt meer onbekend volk in en uit dan bewoners. In de weekenden zit het hier gewoon vol.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 07 mei 2021, 09:39

Forza schreef: 07 mei 2021, 09:37 Nogal naïef, als de regeltjes opgevolgd zouden worden zouden er bij lange na niet zoveel dagelijkse besmettingen bijkomen. In mijn appartementencomplex is het elke dag raak, er loopt meer onbekend volk in en uit dan bewoners. In de weekenden zit het hier gewoon vol.
Ja of als de regels zouden werken zouden de besmettingen ook afnemen. Het is nog niet verboden je te bewegen volgens mij.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Forza » 07 mei 2021, 09:46

Het is "verboden" met tig man bij elkaar op de bank te zitten. 1,5m afstand en niet langer dan 15 min, dan neemt het risico op besmetting met >99% af. Of dacht je dat die regeltjes zomaar uit een grote duim gezogen zijn, is veelvuldig onderzoek aan vooraf gegaan.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 07 mei 2021, 10:00

https://www.nu.nl/economie/6131966/deur ... steun.html

Mooi. Dan kan de overheid met dat teruggehaalde geld mooi de gedupeerden van de toeslagenaffaire (door) betalen:)))

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 07 mei 2021, 10:03

We mogen irritatie hebben over testmaatschapij, ik heb al jaren irritatie over de toeslagen maatschapij!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 07 mei 2021, 10:04

Forza schreef: 07 mei 2021, 09:46 Of dacht je dat die regeltjes zomaar uit een grote duim gezogen zijn
Dat denkt men inderdaad, want dat is een keer voorbij gekomen in een Facebook groepje oid, en dan is dat meteen de waarheid. Maar als er nog enig verstand in zit, weten ze zelf ook wel dat ze alleen zichzelf voor de gek houden. Selectief lezend, dan wel onvolledig. Cherry-picking. In korte tijd is hierdoor tot 2 maal toe iemand te kakken gezet. :lol:

Even concluderend vanuit dit perspectief.

Regels werken niet.
Overheid snapt er niks van.

En deze mensen die constant ALLES bekritiseren wat de overheid doet, vinden keer op keer opnieuw het wiel uit. Althans, dat denken ze. Leuk man, die bubbel waarin ze leven. En je als enige dat denkbeeldige geweer ziet. Pang. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 398 gasten