Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door TLRS » 13 sep 2021, 12:57

In de autowereld zie je dat merken nog teren op hun betrouwbare imago van de jaren 80.

Net als dat de maatschappij een loopje neemt met onze vrijheden. Die een hoop mensen hebben ervaren, decennia geleden. En allicht nu de zaakjes in orde hebben en met hun inkomsten gevoelsmatig nog steeds veel vrijheden hebben. Of teren op de vrijheden die ze zich herinneren van vroeger.

Dodenherdenking is een leeg stukje traditie.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 13 sep 2021, 13:11

Elise schreef: 12 sep 2021, 23:10
coolfan schreef: 12 sep 2021, 22:53 "Verplichte toegangsbewijzen spinnen als versoepeling"

Goebbels heeft zijn leerlingen goed afgeleverd.
:please:
Die vent is totaal gestoord. Zie je wel meer in die discussiegroepen op Facebook, vergelijkingen trekken met de 2e Wereldoorlog. Gewoon op negeer zetten. Het is dat je hem quote anders had ik die onzin niet eens gelezen.

Tom schreef: 12 sep 2021, 23:11 Afbeelding
Obesitas vergelijken met een zeer besmettelijk virus dat IC's doet overspoelen indien de overheid niets doet....hmmm. En dat Covid-19 virus, dat mensen volledig willekeurig ernstig ziek kan maken. Vraag maar even aan bijvoorbeeld Shakes hier op het forum. Of aan Mark320is. Dat overspoelen van de IC gebeurt met obesitas niet.

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door TLRS » 13 sep 2021, 13:40

Gezonde mensen kleden zorg uit. Gezonde mensen kunnen onverwacht ernstig ziek worden/dood gaan. Gezonde mensen raken in paniek. Gezonde mensen verbolgen over onwil van mensen die gewend zijn buiten de boot te vallen.

Gezonde mensen vragen zich af of ze de empathie verdienen van minder bedeelden :goodnight:

:rolling:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 13 sep 2021, 13:42

Goed te zien dat je de strekking van de cartoon in 1x door hebt, prima :thumbup:

En het is helemaal niet zo willekeurig wie er wel of niet ernstig ziek wordt. Daarvoor hoef je op de site van de RIVM alleen het tabelletje "IC opnames naar leeftijd" maar te bekijken.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 13 sep 2021, 13:55

Alsof iedereen weet dat z'n DNA mogelijk een bepaalde erfelijke ''afwijking'' heeft (iets met chromosoom 3p21.31) dat er veelal voor zorgt dat je wel ernstig ziek wordt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 13 sep 2021, 14:19

Heeft gewicht nu ook al met leeftijd te maken ? :hmmm:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 13 sep 2021, 14:20

Ben jij niet zwaarder geworden naarmate je ouder bent geworden? :tooth: Ik wel hoor :P

Gebruikersavatar
PimV
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jan 2013, 12:26
Auto: E46 M3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PimV » 13 sep 2021, 14:24

Los van wat excessen (aan beide kanten van het spectrum) allemaal roepen, dit moet het "redelijke midden" toch ook helemaal niet willen? Te allen tijde verantwoorden of je gezond en/of gevaccineerd bent, vanaf 13 jaar al he? Dat is toch geen vrijheid of versoepeling.

Gevaccineerd sta je dus op groen, zo niet testen. In theorie zou ik hier nog in mee kunnen gaan, mits er dan ook daadwerkelijk een 100% effectief vaccin is waarmee je 0% meer besmettelijk bent.

Maar nu:
1. Ondanks gevaccineerd, kan je nog steeds ziek worden en ben je besmettelijk. O.A. Oxford heeft inmiddels onderzocht, met de Delta variant ben je gevaccineerd even besmettelijk als niet-gevaccineerd. Als men dan écht de besmettingen en verspreiding onder controle wilt houden, moet iedereen getest worden.
2. Je wordt minder ziek door Corona na vaccinatie. Aannemelijk op basis van de cijfers nu, maar ook (nog) niet 100% waterdicht.
Want: het is niet gegarandeerd dat een willekeurig persoon zonder vaccinatie wél in het ziekenhuis komt en zonder vaccinactie niét.
3. Effectiviteit vaccins. Uit onderzoek blijkt al dat de vaccins significant minder effectief qua bescherming (nog los van verspreiding - zie puntje 1) zijn na een paar maanden en wordt al gesproken over boosters, terwijl een groot deel van de wereld nog niet eens 1 prik heeft gekregen. Hoe goed werkt het dan feitelijk en hoe kansrijk achten we dan groepsimmuniteit?
4. Lange termijn effecten zijn niet bekend. Het is dus niet 100% veilig. Weten we gewoon niet.

Ik krijg dus echt een naar gevoel van het zo'n paspoort op basis van de huidige vaccins met alle mitsen en maren, plus het feit dat een groot deel van de bevolking (niet oud / dik / kwetsbaar) echt niet in het ziekenhuis komt al dan niet gevaccineerd.
En het gemak hoe veel mensen hier mee instemmen en de tweedeling die is ontstaan baart me nog veel meer zorgen.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 13 sep 2021, 15:54

Tja het is van complot theorie afgedaan naar werkelijkheid gegaan.

Heb je al een vaccinatie genomen heb je het dit keer mee. De volgende vrijheid indamming zal misschien je wel persoonlijker raken.

In Frankrijk worden mensen gecontroleerd op terrassen en restaurants door gendarmerie / stormtroopers. Australië idem.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 13 sep 2021, 16:16

Ik lees hier gelukkig dat de prikken niet echt werken.
Mooi, dan werken de G5 chips in mijn prikken ook niet goed.
Ik was al bang dat ik continue aan het bellen was. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 13 sep 2021, 16:19

Ze werken niet? Vertel......

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 13 sep 2021, 16:39

PimV schreef: 13 sep 2021, 14:24 Los van wat excessen (aan beide kanten van het spectrum) allemaal roepen, dit moet het "redelijke midden" toch ook helemaal niet willen? Te allen tijde verantwoorden of je gezond en/of gevaccineerd bent, vanaf 13 jaar al he? Dat is toch geen vrijheid of versoepeling.

Gevaccineerd sta je dus op groen, zo niet testen. In theorie zou ik hier nog in mee kunnen gaan, mits er dan ook daadwerkelijk een 100% effectief vaccin is waarmee je 0% meer besmettelijk bent.

Maar nu:
1. Ondanks gevaccineerd, kan je nog steeds ziek worden en ben je besmettelijk. O.A. Oxford heeft inmiddels onderzocht, met de Delta variant ben je gevaccineerd even besmettelijk als niet-gevaccineerd. Als men dan écht de besmettingen en verspreiding onder controle wilt houden, moet iedereen getest worden.
2. Je wordt minder ziek door Corona na vaccinatie. Aannemelijk op basis van de cijfers nu, maar ook (nog) niet 100% waterdicht.
Want: het is niet gegarandeerd dat een willekeurig persoon zonder vaccinatie wél in het ziekenhuis komt en zonder vaccinactie niét.
3. Effectiviteit vaccins. Uit onderzoek blijkt al dat de vaccins significant minder effectief qua bescherming (nog los van verspreiding - zie puntje 1) zijn na een paar maanden en wordt al gesproken over boosters, terwijl een groot deel van de wereld nog niet eens 1 prik heeft gekregen. Hoe goed werkt het dan feitelijk en hoe kansrijk achten we dan groepsimmuniteit?
4. Lange termijn effecten zijn niet bekend. Het is dus niet 100% veilig. Weten we gewoon niet.

Ik krijg dus echt een naar gevoel van het zo'n paspoort op basis van de huidige vaccins met alle mitsen en maren, plus het feit dat een groot deel van de bevolking (niet oud / dik / kwetsbaar) echt niet in het ziekenhuis komt al dan niet gevaccineerd.
En het gemak hoe veel mensen hier mee instemmen en de tweedeling die is ontstaan baart me nog veel meer zorgen.
Leuk beredeneerd, maar als je van 1 persoon uit zou gaan zou je weer op toeval uitkomen.

En naar aanleiding van je verhaal heb ik maar 1 vraag: hoe zou jij het oplossen?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 13 sep 2021, 16:48

2 punten:

Wel testen om besmetting te controleren (oke KAN ik nog inkomen)

Maar een gevaccineerde heeft geen controle nodig?
Terwijl die: ziek kan worden, kan besmetten en besmet worden.
Zoals gezegd geen waterdichte zekerheid dus.

Geen logica wmb

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Forza » 13 sep 2021, 16:54

De kans dat die ziek wordt of een besmettingsgevaar is is vele malen kleiner. En daardoor dus een stuk "veiliger", zowel qua ziek worden als anderen besmetten. Risico op besmettingshaarden met veel (ernstig) zieken is met gevaccineerden vrijwel 0.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 13 sep 2021, 17:13

Het blijft in mijn optiek apart at mensen die regen welke vorm van overheidsbemoeienis argumenten ZOEKEN om tegen te zijn. Vaccin niet goedgekeurd. Oké, wel goedgekeurd nu? Geen 100 pct zekerheid. Is er 100 pct zekerheid nodig om statistisch te zien dat het wel verstandig is? Je veiligheidsgordel om doen is ook geen zekerheid dat je een ongeluk overleefd. Er zijn zelfs gevallen bekend dat mensen zijn verdronken OMDAT ze een veiligheidsgordel droegen. Waarom gaat niemand de straat op daartegen? Nog erger, het is een verplichting. Shock horror. Van mij mag iedereen doen of laten wat hij wil maar er wordt geschermd met zwakke argumenten en hier en daar een prof. dr drs om de argumenten te "bewijzen". En als de schapen als ik het nog niet geloven dan halen we de 2e wereldoorlog erbij. Kennelijk boelen mensen zich vervolgd als de joden? Omdat ze in het ergste geval een wattenstaafje in hun neus moeten doen als ze geen prikje willen? Please!

Gebruikersavatar
PimV
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jan 2013, 12:26
Auto: E46 M3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door PimV » 13 sep 2021, 17:36

KoenM schreef: 13 sep 2021, 16:39
PimV schreef: 13 sep 2021, 14:24 Mijn hele verhaal..
Leuk beredeneerd, maar als je van 1 persoon uit zou gaan zou je weer op toeval uitkomen.

En naar aanleiding van je verhaal heb ik maar 1 vraag: hoe zou jij het oplossen?
Uit de statistieken wereldwijd zijn de risicogroepen echt wel in beeld en is het echt geen complete willekeur. Tuurlijk er zijn altijd uitzonderingen maar die zijn statistisch gelukkig verwaarloosbaar.

En oplossen. Tsja, er is geen oplossing, ook niet met 100% vaccinatie van de hele wereldbevolking. Corona gaat voorlopig niet meer weg, en gelukkig zijn er veel mensen gevaccineerd, wat zeker een groot deel van de oplossing is, maar dat is gezien de resultaten tot nu toe niet oneindig houdbaar. We moeten er mee leren leven.
Dus wat dan wel:
- betere ventilatie binnenruimtes zorg dat de kans op verspreiding kleiner wordt.
- investeer in betere gezondheid van mensen. Ga de strijd aan met overgewicht, junkfood, te weinig bewegen etc en maak gezond eten betaalbaar en interessant. Dat kan los van Corona sowieso geen kwaad voor de bevolking lijkt me :wink:
- doe nu eens serieus onderzoek naar medicijnen zodat een deel van de zieke mensen al dan niet door de huisarts behandeld kunnen worden.
-blijf investeren in onderzoeken naar nieuwe (betere?) vaccins, maar neem er gewoon de tijd voor i.p.v. onder stoom en kokend water vaccins te ontwikkelen, met allerlei voorwaarden en wurgcontracten met farmaceuten.

En tuurlijk, daar zitten ook allemaal haken en ogen aan, maar m.i. wordt er nu volledig op één paard gewed.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 13 sep 2021, 18:25

535d schreef: 13 sep 2021, 13:11
Elise schreef: 12 sep 2021, 23:10
coolfan schreef: 12 sep 2021, 22:53 "Verplichte toegangsbewijzen spinnen als versoepeling"

Goebbels heeft zijn leerlingen goed afgeleverd.
:please:
Die vent is totaal gestoord. Zie je wel meer in die discussiegroepen op Facebook, vergelijkingen trekken met de 2e Wereldoorlog. Gewoon op negeer zetten. Het is dat je hem quote anders had ik die onzin niet eens gelezen.
Komt ie misschien uit Urk?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 13 sep 2021, 18:40

In Urk kun je zelfs s'nachts naar het theater.
Zonder Coronapas, en het is nog gratis ook.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 13 sep 2021, 18:45

alt schreef: 13 sep 2021, 16:16 Ik lees hier gelukkig dat de prikken niet echt werken.
Mooi, dan werken de G5 chips in mijn prikken ook niet goed.
Ik was al bang dat ik continue aan het bellen was. :lollerdelol:
Voordeel is wel dat wanneer je altijd aan het bellen zou zijn je niet van die gekke dingen hier zou posten....... :thumbup:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 13 sep 2021, 19:33

PimV schreef: 13 sep 2021, 17:36
KoenM schreef: 13 sep 2021, 16:39
PimV schreef: 13 sep 2021, 14:24 Mijn hele verhaal..
Leuk beredeneerd, maar als je van 1 persoon uit zou gaan zou je weer op toeval uitkomen.

En naar aanleiding van je verhaal heb ik maar 1 vraag: hoe zou jij het oplossen?
Uit de statistieken wereldwijd zijn de risicogroepen echt wel in beeld en is het echt geen complete willekeur. Tuurlijk er zijn altijd uitzonderingen maar die zijn statistisch gelukkig verwaarloosbaar.

En oplossen. Tsja, er is geen oplossing, ook niet met 100% vaccinatie van de hele wereldbevolking. Corona gaat voorlopig niet meer weg, en gelukkig zijn er veel mensen gevaccineerd, wat zeker een groot deel van de oplossing is, maar dat is gezien de resultaten tot nu toe niet oneindig houdbaar. We moeten er mee leren leven.

Dus wat dan wel:
- betere ventilatie binnenruimtes zorg dat de kans op verspreiding kleiner wordt.
- investeer in betere gezondheid van mensen. Ga de strijd aan met overgewicht, junkfood, te weinig bewegen etc en maak gezond eten betaalbaar en interessant. Dat kan los van Corona sowieso geen kwaad voor de bevolking lijkt me :wink:
- doe nu eens serieus onderzoek naar medicijnen zodat een deel van de zieke mensen al dan niet door de huisarts behandeld kunnen worden.
-blijf investeren in onderzoeken naar nieuwe (betere?) vaccins, maar neem er gewoon de tijd voor i.p.v. onder stoom en kokend water vaccins te ontwikkelen, met allerlei voorwaarden en wurgcontracten met farmaceuten.

En tuurlijk, daar zitten ook allemaal haken en ogen aan, maar m.i. wordt er nu volledig op één paard gewed.
Er is wel een oplossing. Als eerste kijk je waar het probleem het grootst is. Dat was/is de gezondheidszorg die door de resultaten van een infectie met Corona ontwricht dreigde te raken. Zie bijv. de voorbeelden in Noord Italië. Daardoor werden veel andere, ook dringend noodzakelijke medische, behandelingen uitgesteld. Er werden dus ook veel niet besmette individuen slachtoffer van Corona.

Dus werd er een paardenmiddel ingezet, o.a. de lockdown, sluiting bedrijven van veel middenstanders en moest je een doekkie op je muil. (Sorry Rotterdammer) dat bracht in ieder geval de benodigde ontlasting voor de gezondheidszorg. Fijn ? Nee, wel doeltreffend.

Vervolgens werd er als een blinde prio gegeven aan een vaccin. Daarbij was enige haast geboden, het maatschappelijk leven moest weer aan de gang en dan moest de gezondheidszorg wel geborgd worden. Ik snap dat wel, 5 jaar lockdown is niet realistisch. En ja dan heb je geen tijd voor de normale wetenschappelijke termijn om het vaccin 100% te testen en te perfectioneren.

Voel jij de als individu niet prettig bij de huidige vaccins dan neem je hem niet. Ik las vandaag dat 95% van alle Corona gerelateerde ziekenhuis opnames niet gevaccineerden betreft. Dan wordt het dus tijd om een max aantal bedden te reserveren op de IC voor Corona patiënten. Keuzes wie wel/geen behandeling krijgen op basis van ziektebeeld en prognose kans op herstel. Dt is toch een hele nette consensus, en kan net als in Denemarken alles weer open en alle maatregelen van tafel.

Verder zet je goede punten onder elkaar wat er nog meer gedaan kan worden. Dat kan prima doorgaan als alles is vrijgegeven en is ook noodzakelijk.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 20:24

RS-Ron schreef: 13 sep 2021, 19:33
PimV schreef: 13 sep 2021, 17:36
KoenM schreef: 13 sep 2021, 16:39

Leuk beredeneerd, maar als je van 1 persoon uit zou gaan zou je weer op toeval uitkomen.

En naar aanleiding van je verhaal heb ik maar 1 vraag: hoe zou jij het oplossen?
Uit de statistieken wereldwijd zijn de risicogroepen echt wel in beeld en is het echt geen complete willekeur. Tuurlijk er zijn altijd uitzonderingen maar die zijn statistisch gelukkig verwaarloosbaar.

En oplossen. Tsja, er is geen oplossing, ook niet met 100% vaccinatie van de hele wereldbevolking. Corona gaat voorlopig niet meer weg, en gelukkig zijn er veel mensen gevaccineerd, wat zeker een groot deel van de oplossing is, maar dat is gezien de resultaten tot nu toe niet oneindig houdbaar. We moeten er mee leren leven.

Dus wat dan wel:
- betere ventilatie binnenruimtes zorg dat de kans op verspreiding kleiner wordt.
- investeer in betere gezondheid van mensen. Ga de strijd aan met overgewicht, junkfood, te weinig bewegen etc en maak gezond eten betaalbaar en interessant. Dat kan los van Corona sowieso geen kwaad voor de bevolking lijkt me :wink:
- doe nu eens serieus onderzoek naar medicijnen zodat een deel van de zieke mensen al dan niet door de huisarts behandeld kunnen worden.
-blijf investeren in onderzoeken naar nieuwe (betere?) vaccins, maar neem er gewoon de tijd voor i.p.v. onder stoom en kokend water vaccins te ontwikkelen, met allerlei voorwaarden en wurgcontracten met farmaceuten.

En tuurlijk, daar zitten ook allemaal haken en ogen aan, maar m.i. wordt er nu volledig op één paard gewed.
Er is wel een oplossing. Als eerste kijk je waar het probleem het grootst is. Dat was/is de gezondheidszorg die door de resultaten van een infectie met Corona ontwricht dreigde te raken. Zie bijv. de voorbeelden in Noord Italië. Daardoor werden veel andere, ook dringend noodzakelijke medische, behandelingen uitgesteld. Er werden dus ook veel niet besmette individuen slachtoffer van Corona.

Dus werd er een paardenmiddel ingezet, o.a. de lockdown, sluiting bedrijven van veel middenstanders en moest je een doekkie op je muil. (Sorry Rotterdammer) dat bracht in ieder geval de benodigde ontlasting voor de gezondheidszorg. Fijn ? Nee, wel doeltreffend.

Vervolgens werd er als een blinde prio gegeven aan een vaccin. Daarbij was enige haast geboden, het maatschappelijk leven moest weer aan de gang en dan moest de gezondheidszorg wel geborgd worden. Ik snap dat wel, 5 jaar lockdown is niet realistisch. En ja dan heb je geen tijd voor de normale wetenschappelijke termijn om het vaccin 100% te testen en te perfectioneren.

Voel jij de als individu niet prettig bij de huidige vaccins dan neem je hem niet. Ik las vandaag dat 95% van alle Corona gerelateerde ziekenhuis opnames niet gevaccineerden betreft. Dan wordt het dus tijd om een max aantal bedden te reserveren op de IC voor Corona patiënten. Keuzes wie wel/geen behandeling krijgen op basis van ziektebeeld en prognose kans op herstel. Dt is toch een hele nette consensus, en kan net als in Denemarken alles weer open en alle maatregelen van tafel.

Verder zet je goede punten onder elkaar wat er nog meer gedaan kan worden. Dat kan prima doorgaan als alles is vrijgegeven en is ook noodzakelijk.

Gr Ron
Helemaal eens Ron! En wat mij betreft is het dik gedrukte moment nu aangekomen nu iedereen kans heeft gehad de keuze te maken wel/geen vaccin te nemen. En dan kan voor iedereen alles weer terug naar normaal.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 13 sep 2021, 20:33

Er komt geen terug naar normaal ;)

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door k33z » 13 sep 2021, 20:35

Maar dat is toch ook raar eigenlijk? Gaan er dan ook een beperkt aantal bedden op de IC komen voor mensen met overgewicht, mensen die drugs gebruiken, alcoholisten, etc? Ook allemaal keuzes, iedereen heeft de mogelijkheid om gezond te eten, om niet te drinken, etc.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 20:41

k33z schreef: 13 sep 2021, 20:35 Maar dat is toch ook raar eigenlijk? Gaan er dan ook een beperkt aantal bedden op de IC komen voor mensen met overgewicht, mensen die drugs gebruiken, alcoholisten, etc? Ook allemaal keuzes, iedereen heeft de mogelijkheid om gezond te eten, om niet te drinken, etc.
Met dat verschil dat al die voorbeelden niet binnen (te) korte tijd met zulke getalen binnen komen dat ze de gewone zorg verstoren.
Dát is het verschil en probleem.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 13 sep 2021, 20:44

De griep kon dat ook erg goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, BMWDennis, Fabian, Hitz, MarcH, MartijnGizmo, maurizio, MParallel, Richardt., sebas16v en 199 gasten